Taas pitäisi käydä jouluna neljässä eri paikassa, ja jokaisessa tietysti pitäisi olla "parhaaseen aikaan"
Ei jaksa. Haluaisin olla kotona, mutta pakko käydä taas kiertämässä sukulaispaikat. "Nytkö te vasta tulitte", "ai nytkö te jo lähdette", "mihin jouluna nyt noin kiire on", "kyllä te nyt sentään syödä ehditte", "ai ei meiän ruoka kelpaa", "pukkikin tulee vasta tunnin päästä", "nyt lapset ei ehtineet nähdä pukkia"... Ja niin edelleen. Taas ärsyttää koko joulu jo etukäteen. Olisipa jo joulu ohi niin pääsisi töihin lepäämään.
Kommentit (111)
Ymmärsinkö oikein, että joukossa on myös puolison sukulaisia? Puoliso menee yksin heitä tapaamaan niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne neljä paikkaa ovat?
Joulussa on aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä. Olette yhden niistä kotona, yhden sinun vanhemmilla ja yhden miehen vanhemmilla. Siinä on ihan mukavan leppoisa ohjelma, tulee nähtyä läheisiä ja saa yhteisöllistä joulutunnelmaa. Kotonakin saa olla ihan mukavasti.
Ei sinun tarvitse pomppia muiden antamisen komentojen mukaisesti. Aikuisena ihmisenä saat päättää itse.
Meidän molempien vanhemmat ovat eronneet ja kaikkien luona pitää käydä juuri aattona, koska aatto on joulun The Hetki.
Kutsukaa kaikki teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulussa on aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä. Olette yhden niistä kotona, yhden sinun vanhemmilla ja yhden miehen vanhemmilla. Siinä on ihan mukavan leppoisa ohjelma, tulee nähtyä läheisiä ja saa yhteisöllistä joulutunnelmaa. Kotonakin saa olla ihan mukavasti.
Ei sinun tarvitse pomppia muiden antamisen komentojen mukaisesti. Aikuisena ihmisenä saat päättää itse.
Meidän molempien vanhemmat ovat eronneet ja kaikkien luona pitää käydä juuri aattona, koska aatto on joulun The Hetki.
No kysy niiltä miten sinun niiden mielestä pitäisi pystyä olemaan neljässä eri paikassa samanaikaisesti.
Ja kerro, ettei ole sinun vastuullasi korjailla niiden omien avioerojen seurauksia. Jos erotaan, niin lapset ovat vuorotellen vanhemmillaan. Sama pätee edelleen nyt aikuisena.
Olet typerys, jos yrität toteuttaa vanhempien mahdottomia vaatimuksia. Eihän siinä ole mahdollista onnistua. Miksi ihmeessä edes yrität?
Kutsu kaikki teille. Kukaan ei kuitenkaan tule.
Mikä pakko mennä minnekkään? Viettäkää rauhallinen joulu kotona perheen kesken ja menkää sitten joulun jälkeen kiertämään sukulaisia, tai kutsukaa sukulaiset teille jouluksi. En ymmärrä ihmisiä jotka viettävät joulun autossa ajaen sukulaiselta toiselle, ehtii niitä nähdä muulloinkin.
Ap on joko trolli, idiootti tai molempia.
Velvollisuudentunnostaan ovat kutsuneet. Tuskin huomaavat tai korkeintaan huokaisevat helpotuksesta jos jätät menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuudentunnostaan ovat kutsuneet. Tuskin huomaavat tai korkeintaan huokaisevat helpotuksesta jos jätät menemättä.
Ainakin kannattaa ajatella näin.
Lapsiperheellisenä TE vietätte joulun OMASSA kodissanne ja vieraat saavat tulla käymään SILLOIN kuin teille sopii. Jos joku on yksinäinen, niin kutsutte hänet teille viettämään joulua. Jos se ei käy niin olkoot sitten kotonaan. En todellakaan suostuisi siirtymään lasten kanssa päivän aikana paikasta toiseen.
Omat vanhemmat ja isovanhemmat pitää priorisoida jouluaattoillan viettoon.
Pääasiana pitää olla, että kukaan ei vietä jouluaattoa tahtomattaan yksin!
Ap voi auttaa kulkemisessa tai järjestää vaikka joulun isovanhemman luo, jonne kutsuu kaikki. Tms.
Eronneet vanhemmat: jos toinen oli vaikka sika ja petti, niin en menisi jouluaattona sinne, kun itse aiheutti, että ei ole yhteistä joulunviettopaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan aika nuori? Oikeasti, kyllähän nyt teidän vanhemmat ymmärtävät ettette voii olla joka paikassa yhtä aikaa. Teettevuorot. Tänä vuonna olette juluasttona yhdessä paikassa, muina päivinä voitte vierailla muilla. Ensi jouluna olette jollain muulla vanhemmalla jouluaaton ja muina päivinä mahdollisesti vierailette muilla. Jne.
Tuo yksi aiempi on oikeassa. Jos vanhemmat ovat eronneet, niin ne on itse tehneet jouluvierailuongelman.
Tosin toinen voi olla täysin syytön eroon.
Mikset mene ap vierailuille 23. päivä? Etkö voi avata suuta, että et ehdi aattona.?
Minä opin sanomaan jo varhain, että aattona ollaan oman perheen kesken. Joka vuosi se kysely, kymmenen vuoden ajan, mutta joka vuosi vastaus oli sama ja lopulta siihen totuttiin. Ei jaksanut matkan päästä lähteä reissaamaan ja varsinkaan sitä hössötystä. Omasta joulusta loin rauhallisen ilman hössötystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä opin sanomaan jo varhain, että aattona ollaan oman perheen kesken. Joka vuosi se kysely, kymmenen vuoden ajan, mutta joka vuosi vastaus oli sama ja lopulta siihen totuttiin. Ei jaksanut matkan päästä lähteä reissaamaan ja varsinkaan sitä hössötystä. Omasta joulusta loin rauhallisen ilman hössötystä.
Yleensä se matka on vielä toiseen suuntaan niin pitkä, että jos itse kutsut vierailulle vaativan kylään, niin eihän sitä sellaista matkaa jaksa ja vielä jouluna.
Mies käy lasten kanssa isällään ja muuten olette kotona. Jos niiltä vanhemmilta kysytään, teet joka tapauksessa väärin, niin tee sitten saman tien siten kuin sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep aatto on se the Hetki TEILLEKIN! Eli vaatii sen miten TE haluatte sen viettää
Eikö nyt olisi aika katkaista tuollainen kierre? Oikeasti. Tuollainen ei kuulosta mukavalta eikä sitä missään nimessä olekaan. Sanot niin itsekin. Peruuta kaikki äläkä mene minnekään. Kukaan ei pakota. Kerrot sen jo nyt kyläpaikkoihin että ehtivät "kiukutella" tai "päivitellä" asiaa jo nyt eikä aatonaattona.
Minä päätin etten vaihda autoon talvirenkaita täksi talveksi. Nyt ei tarvi mennä minnekään, on hyvä syykin. Eikä tarvi edes keksiä että auto on rikki tai muuta vastaavaa. Vaikka on se kyllä sen verran myös rikki etten yli 20km kauemmas olisi lähtenyt.
Miellyttämisenhalu on yhdenlainen sairaus sekin.