Menisitkö töihin kk-palkalla 2100 eur tehden kokopäivätyötä
mulkku verottaja verottaa palkasta ja sitten kaikki keksityt muut kulut. Niin palkasta jää naurettava kärpäsenpaska ja olet koko päivän töissä. Suomessa on surkeat palkat.
Kommentit (131)
En menisi. Tienaan vakaopettajana 2700 ja alhaisemmat palkat tuntuu liian pieneltä kun ei niistä jää juuri mitään käteen. Naurettavia nuo 2000 /kk palkat.
Aloitin työurani suunnilleen tolla palkalla, tai saattoi olla vähemmänkin. Olin 6v kaupassa töissä. Koin että on kiva että saan itse tienattua omat rahani ja tulin ihan hyvin toimeen.
alle 3500/kk. en edes ajattele töitä. eikä ole tarvettakaan. ainut ongelma tässä on, että paino tuppaa nousemaan jouten ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette hae toista työpaikkaa, te 1500 euron brutto-orjat? Onko tuo elämisen arvoista elämää? Nykyään on kymmeniä duunipaikkoja, joihin ei tarvita koulutusta taustalle, mutta joista saa pitkästi päälle 2000 €/kk.
Mitähän nämä paikat on mihin ei tarvi koulutusta?
No kakkossivulla ainakin mainittiin Vantaalla joku tehdas, jossa melkein 2600 lähtöbrutto ilman koulutusta.
Olen tälläkin hetkellä.
T. Varhaiskasvatuksen lastenhoitaja
Tuohon on lastenhoitajan palkka ainakin täällä Oulussa. Sillä kai sitä on töihin mentävä.
Menet ensin siivoamaan 9,5 € tunti niin nirsous helpottaa.
Todellakin menisin. Oma bruttopalkka 1900e/kk ja olen ihan tyytyväinen koska tykkään työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on lastenhoitajan palkka ainakin täällä Oulussa. Sillä kai sitä on töihin mentävä.
Kannattaa opiskella lisää.
En mielellään, mutta 2350 olen mennyt, kun oli pakkotilanne.
Menin kyllä. Tai no, teknisesti ottaen tein samaan aikaan kahta eri työtä, joista tienasin yhteensä pari tonnia kuussa. Tein sitä vuoden ja se toimi ponnahduslautana paremmin palkattuihin ja muutenkin mukavampiin hommiin. Samalla tutustuin hyviin tyyppeihin ja sain paljon kokemusta ja itseluottamusta. Mielestäni oli ihan hyvä diili siis.
Mä pyysin työnantajalta palkan korotusta 1500 eurosta 2200 euroon. Se ei suostunut joten otin loparit. minä olin ahkerampi kuin muut, muut työntekijät oli sairaslomalla ja yks kävi kalassa sairaslomalla ja piti pekkasia muuten vaan ja sai enemmän palkka akun minä. Minä tein työt joten ajattelin että minu pitää saada sama palkka kuin muut. En saanut joten olen nyt yli vuoden ollut työtön. Tuskin suostun enää alle 2000 palkalla töihin.
Olen mennyt töihin paljon pienemmällä palkalla. Siitä on jo hetki aikaa ja olen ehtinyt etenemään tehtävissä ja sitä myöten myös palkka on noussut. Jostainhan se on aloitettava.
Olen mennyt halvemmallakin. Onneksi työpaikalla oli ylityömahdollisuus, ansion pystyi lähes tuplaamaan, jos jaksoi ahkeroida myös viikonloppuisin.
Uutta työtä on helpompi hakea työllistyneenä kuin työttömänä. Se vaan on ikävä fakta, että meillä on Suomessa vahva stigma työttömyyteen. Parin kuukauden purjehdussapatti on vielä ok, mutta yhtään pidempi aika ja epäseksikkäämmät olosuhteet, niin pidetään työn vieroksujana.
Tuo on esim. varhaiskasvatuksen lastenhoitajan palkka
Vierailija kirjoitti:
Tuo on esim. varhaiskasvatuksen lastenhoitajan palkka
Hullua. Eikö tuohon ammattiin joudu jo kouluttautumaankin?
Tässä maassa palkka oltava vähintää 3000€. Joka sen alta tekee on joko tyhmä tai ei osaa myydä itseään. Älkää koskaan myykö itteänne halvalla tai olette aina halpoja työelämässä. T. ei akateeminen palkka 4-5t.
Jos tuon liksan saa ihan vaan suorittamalla työtehtävää eikä tarvitse ihmeemmin sykkiä tai liukua, niin mikä jottei, ainakin jonkin aikaa.
Olen ollut myös tulostavoitteellisessa kokoaikatyössä, jossa brutto oli 1500 € kk nääs...
Joo en menisi 2100 €:n kk palkalla, kun en mennyt 2500 €:m kk palkallakaan. Kyseessä vaihto toiseen työpaikkaan ja ala olisi ollut mielenkiintoinen ja työporukka vaikutti aiodtsi kivalta.
Piti kuitenkin miettiä taloudellista pärjäämistä, kun tällä 2900 €:n palkallakaan ei meinaa pärjätä (asun yksin, jos asuisin kumppanin kanssa niin hyvin pärjäisikin).
Mitähän nämä paikat on mihin ei tarvi koulutusta?