Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin kk-palkalla 2100 eur tehden kokopäivätyötä

Vierailija
02.12.2022 |

mulkku verottaja verottaa palkasta ja sitten kaikki keksityt muut kulut. Niin palkasta jää naurettava kärpäsenpaska ja olet koko päivän töissä. Suomessa on surkeat palkat.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin muuten työtän, menisin. Nykyisessä tilanteessa en vaihtaisi tuohon työhön. Tienaan nykyään 1500€ enemmän, mutta verotus huolehtii siitä, että nettona saan vain 700€ enemmän käteen kuin aloituksen palkassa saisi.

Aika sama tilanne täällä. Mutta kun työttömyyden jälkeen aloitin työn, sain 1810 euroa/kk vuonna 2010 ja se oli kyllä aika alipalkattu, lisäksi työnantaja sai palkkatuen tai työllistämistuen, en muista kumpi se oli. Sain tuosta kuitenkin kokemusta mikä tarvittiin nykyiseen työhöni. 

Työttömyyskorvaukseni taitaisi kyllä olla lähelle tuon, mutta kyllä mä silti töihin menisin. 

Vierailija
82/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen  pitää mennä töihin. Tuolla palkalla. V i t t u  jokaisen!  Saa tanan  sossuluuserit.  Juuri teidän  takia hallitus tekee näitä muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomielin! Nyt saan 1550e bruttona.

Vierailija
84/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pienemmälläkin palkalla viimeset 16 v töitä. Kokopäivätyö kyseessä siis.

Vierailija
85/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Joku mukava työ niin tekisin mielelläni. Mieluummin kuitenkin 80% työajalla. 

Sen verran paskoja työpaikkoja on tullut vastaan, että mitä vaan en tekis vaikka 10000 maksasivat kuussa.

Vierailija
86/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän mä melkein peraatteessa oonkin kun miinustaa matkakulut 350 euroa/kk. Sellaista se, ei tää maailma pyöri niin et kukaan ei tee mitään.

Vierailija
87/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto on noin 2000€ kuussa. Teen työtä johon ei tarvitse koulutusta. Saisihan sitä jossain muualla parempaa palkkaa, mutta koen rikkaudeksi saada tehdä työtä josta oikeasti pitää. Ei tunnu yhtään pahalta mennä aamuisin oman työn ääreen.

Toki matala palkka tarkoittaa sitä, että ei ole varaa pitää autoa, en saa yksin asuntolainaa, ruokakaupassa täytyy ajatella enemmän järjellä kuin mieliteolla. Säästäminen vaatii myös pitkäjänteisyyttä, koska joka kuukausi ei pysty laittamaan rahaa sivuun.

Vierailija
88/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, riemulla.

t. osa-aikatyöläinen, 600 e/kk

Vierailija
89/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, tukien kanssa on joka asia syynissä. Rippuu tietysti jos työ olisi ihan epäinhimillistä ja -eettistä. Tai täysin omaan persoonaan sopimatonta. 

Vierailija
90/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä palkalla olen alottanu. Ei se vieläkään päätä huimaava ole, mut pääni olisi räjähtäny jo, jos olisin 20 vuotta vain pyöritelly peukaloita kotona. Vakityön ansiosta sentään sain pankkilainaa. Vaikka käteen ei paljoa jää, voin talon myydä joskus ja saan kahisevaa lompakkoon. Sit voi eläkkeellä ostaa talon vaikka ulkomailta ja muuttaa sinne pysyvästi. 

Vierailija
91/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen  pitää mennä töihin. Tuolla palkalla. V i t t u  jokaisen!  Saa tanan  sossuluuserit.  Juuri teidän  takia hallitus tekee näitä muutoksia.

Vaikea kuvitella että tuolla kielenkäytöllä olet missään muualla töissä kuin persujen trollitoimistolla ja sitä ei lasketa työpaikaksi, vaikka salkun keskiolutta siitä saisitkin päiväpalkaksi.

Vierailija
92/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilomielin! Nyt saan 1550e bruttona.

Mikä työ?

Vierailija
93/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mutta päivätyö. 

En jaksa mitään vuototyöhyppelyä ja pitkiä työputkia ennen vapaita.

Vierailija
94/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos asumisesta ei tarvitsisi maksaa

Vierailija
95/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu kuinka psyykkisesti ja fyysisesti kuormittavaa työ olisi.

Innostavaa työtä tekisin riemumielin ja jotain ihan suht ok -työtä tekisin kyllä, mutta etsisin samalla koko ajan muuta, joko kiinnostavaa tai paremmin palkattua.

Vierailija
96/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin jo reilun satasen alemmalla. Muuta kysyttävää, ap?

Vierailija
97/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tehtaalla kokoonpanijana about tuolla palkalla. Ei ollut muuta tekemistä kuin pyöritellä peukaloa. Aamuisin teki mieli ajaa rekkaa päin. 

Ei koskaan enää. 

Jotain kivaa ja vaihtelevaa työtä tekisin mielelläni tuolla palkalla.

Vierailija
98/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pienemmällä aloituspalkalla 2,5 vuotta sitten. Oliskohan ollut n. 1950e/kk kokoaikatyö. Edelleen samassa paikassa ja sama työtehtävä, palkka tällä hetkellä n.2500e/kk. Indeksikorotuksia tullut tänä aikana n.150e ja lopun olen saanut ihan vain pyytämällä ja osoittamalla että olen firmalle sen rahan arvoinen.

Pienipalkkainenkin työ on aina ponnahduslauta parempaan jos vain itse on valmis tekemään töitä oman tulevaisuutensa eteen. Rahaakin tärkeämpää itselleni oli kokopäivätyössä se, että pääsin kelasta ja työkkäristä eroon, toivottavasti loppuelämäksi.

Vierailija
99/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen palkka olisi parempi kuin se mitä on edessä, jos tippuu pois ansiosidonnaiseltä päivärahalta.

Olisin tuollaisesta työpaikasta helposti pois houkuteltavissa, nykyinen palkka kun on hieman päälle 4000 euroa eikä työeläkekertymässä ole kehumista.

Vierailija
100/131 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3 kuukautta töissä ja sain 0 euroa, itse asiassa sain tuosta alennettua tt-tukea. Nyt menen töihin, josta saan 8 h /pv työstä 1587 euroa /kk. Ja muuten sossu käski säästää tuosta palkasta tuleviksi kuukausiksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi