Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin kk-palkalla 2100 eur tehden kokopäivätyötä

Vierailija
02.12.2022 |

mulkku verottaja verottaa palkasta ja sitten kaikki keksityt muut kulut. Niin palkasta jää naurettava kärpäsenpaska ja olet koko päivän töissä. Suomessa on surkeat palkat.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tyydytte vähään, mikä teitä suomalaisia oikein vaivaa. Köyhänä vuodesta toiseen. Suomalainen taitaa olla vähän tyhmä.

Tiedän monta, joilla palkka on paljon suurempi kuin minulla mutta heillä jää paljon vähemmän kuussa rahaa käyttöön.

Menojen kontrollointi on siis jopa tuloja tärkeämpää ja usein kun palkka kasvaa, se tuo mukanaan pitkiä päiviä, stressiä, vastuuta, rikkoo parisuhteet ja vaikka mitä, että ei ole sen arvoista.

Helppo ja mukava elämä ja kivat tulot saavuttaa kuluja leikkaamalla, ei tuloja lisäämällä.

Minäkään en ymmärrä suuren palkan hyötyä jos olet 24/7 töissä ja työmatkoilla ja stressaat vapaa-aikanakin tai päivystät jotain puhelinta tai somea, et näe lapsiasi, et ehdi tehdä mitään kivaa vaimosi kanssa ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Hyvän palkanhan (tulojen) tarkoitus kai tuoda sitä "hyvää elämää", mutta ihan päin vastoin näyttää menevän, siis aika usein, kai niitä poikkeuksia on jokaisella tulotasolla.

Tarpeeton kärjistys. Ei läheskään kaikki parempipalkkaiset ole töissä 24/7 perhe-elämä romuttuneen. Meitä 3500-4000 euroa tienaavia 37,5 tuntia/viikko töitä tekeviä on todella paljon.

Vierailija
42/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla töissä

Erittäin hyvä koulutus, lyhyehkö työkokemus (nuori henkilö)

Pian vuosi tulee täyteen nykyisessä työpaikassani.

Palkka 4.600€/kk

Mahd. ylennys+ palkankorotus on odotettavissa ensi vuoden alussa.

Suurkaupungissa elämä on kallista, joten paremmin pitäisi hankkia, jotta tulisi toimeen niin ettei tarvitsisi koko ajan laskea ja olla tosi tarkkana rahan suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisin ja hakisin samaan aikaan paremmin palkattua työtä. Kaikki työkokemus cv:ssä on parempi kuin tyhjä cv.

Näin minäkin tekisin, jos siis olisin työtön. 

Palstatyöttömät taas kertovat aina työttömyysketjuissa, etteivät me töihin palkojen takia, eikä heidän mukaan työkokemuksellakaan ole merkitystä kun luudanvarresta ei voi edetä toimitusjohtajaksi, mikä sitten lienee ainoa palstatyöttömälle kelpaava duuni. 

Kun jää työttömäksi ja huomaa, että asumisen, ruoan (ja jopa käyttörahan) saa ilman työtä, niin motivaatio samaan elämään työn kanssa loppuu ja on tavallaan ymmärrettävää, että tuolloin siitä työstä tulisi saada enemmän, mutta monihan joutuu töiden lisäksi nostamaan jopa tukia, että pelkkä palkka on usein jopa "vähemmän" kuin tuet yhteensä.

Itse luulen, että ainoa ratkaisu ongelmaan olisi asumiskulujen madaltaminen, mutta silloin rikkaat asuntosijoittajat joutuisivat luopumaan massiivisista voitoistaan, tätä ei taideta hyväksyä.

Palkkojen merkittävään nostamisen mahdollisuuteen en usko koska nykyinen hintakilpailumalli ajaa tiettyjen alojen palkkoja ja lisiä alaspäin ja tähän ei ole muuta lääkettä kuin vapaan markkinatalouden rajoittaminen.

Vierailija
44/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan nettona enemmän kuin tuo, joten en tietenkään vaihtaisi huonompaan, mutts jos vaihtoehto olisi työttömyys niin sitten toki ottaisin. Jos siis työ on edes siedettävää eikä työmatka olisi älyttömän pitkä. Tuolla palkalla verotus on melko kevyt kuitenkin.

Vierailija
45/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä luki (reilu vuosi sitten) espoolaisperhe tienaa 9 tonnia ja senttiäkään ei jää säästöön.

No, ei heillä ollut ehkä tarkoituskaan säästää mutta hassua jos tätä vertaa vaikka tuollaiseen työttömän "pitä jäädä 530e kuussa käyttörahaa" tilanteeseen.

Vierailija
46/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tyydytte vähään, mikä teitä suomalaisia oikein vaivaa. Köyhänä vuodesta toiseen. Suomalainen taitaa olla vähän tyhmä.

Tiedän monta, joilla palkka on paljon suurempi kuin minulla mutta heillä jää paljon vähemmän kuussa rahaa käyttöön.

Menojen kontrollointi on siis jopa tuloja tärkeämpää ja usein kun palkka kasvaa, se tuo mukanaan pitkiä päiviä, stressiä, vastuuta, rikkoo parisuhteet ja vaikka mitä, että ei ole sen arvoista.

Helppo ja mukava elämä ja kivat tulot saavuttaa kuluja leikkaamalla, ei tuloja lisäämällä.

Minäkään en ymmärrä suuren palkan hyötyä jos olet 24/7 töissä ja työmatkoilla ja stressaat vapaa-aikanakin tai päivystät jotain puhelinta tai somea, et näe lapsiasi, et ehdi tehdä mitään kivaa vaimosi kanssa ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Hyvän palkanhan (tulojen) tarkoitus kai tuoda sitä "hyvää elämää", mutta ihan päin vastoin näyttää menevän, siis aika usein, kai niitä poikkeuksia on jokaisella tulotasolla.

Tarpeeton kärjistys. Ei läheskään kaikki parempipalkkaiset ole töissä 24/7 perhe-elämä romuttuneen. Meitä 3500-4000 euroa tienaavia 37,5 tuntia/viikko töitä tekeviä on todella paljon.

3500-4000e (bruttona) kuussa on aika tavis palkka, tässä kai tarkoitettiin oikeasti hyväpalkkaisia?

Vierailija
47/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1890 kk oli mun palkkani, sillä tein työni539

Vierailija
48/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen normaalissa työssä ihan ok palkalla. Työttömyyden jälkeen otin töitä matalapalkka-alalta.

Palkka tässä ei ole ongelma, muuten en olisi tullut, muut asiat ovat yllättäneet ja tuottaneet pettymyksen.

- ei enää työterveyspalveluita

- ei enää kulttuuriseteleitä tai muita vastaavia

- ei enää ruokaetuja, eikä muitakaan luontaisetuja

- ei enää tapahtuma etuja, ei viedä jääkiekko-otteluihin tai pikkujouluihin ruotsinlaivalle ym kuten ennen

- ei enää reiluja pelisääntöjä, sairauslomia ym saatetaan jättää maksamatta ja kaikkea muuta kurjaa

- outoja pompotteluja, hypytetään paikasta toiseen, teetetään kuulumattomia töitä ym

varmaan löytyy lisääkin jos miettii, mutta pointti tuli varmaan selväksi, on tässä vähän "ihmisarvo syöty"

Vierailija
49/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on tällä hetkellä 1800 e

Oon ison toimistorakennuksen neuvonnassa.

Hoidan mm postituksen ja kahvituksen siinä sivussa.

Työtä teen päivässä n tunnin.

Muun ajan oon koneella.

Huom, minua ei mm lomautettu korona-aikana, jolloin kk tein yht tunnin töitä.

Teen oman työni ohella lisätöitä. Käytän siihen työaikaani. Saan ns tuplapalkan, mutta aikaa menee påivässä n 9 h.

En valita.

Vierailija
50/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1890 kk oli mun palkkani, sillä tein työni. Pärjäsin ihan hyvin

Vierailija
51/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä. Jos työ olisi ihan kivaa, ei liian rankkaa ja vastuullista niin joo menisin. Tai jos se olisi jotain joka näyttää hyvältä cv:ssä parempipalkkaisia töitä hakiessa, tai olisi etenemismahdollisuuksia. Hoitotyöhön en menisi, en kyllä varmaan millään palkalla.

Vierailija
52/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskettiin laittaa taulut kiviseinään mutta ei annettu porakonetta

veistosta sai kuulemma lainata mutta koneessa ei ollut iskutoimintoa eikä siellä ollut kivipintojen teriä

pitkän valituksen jälkeen esimies toi jonkun vanhan tehottoman akkuporakoneen ilman iskutoimintoa ja ilman teriä

myönnän, että meni vähän jauhot suuhun, oli todella sellainen "itkeäkö vai nauraa" tilanne

Vierailija
53/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipalkkahan tuo on. Tottakai menisin.

Vierailija
54/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisi kysyä myös, että paljon enemmän sulla jäisi käteen 2100 brutosta, kun jos olisit työttömänä. Nimittäin vaihtelee paljon henkilön tilamteen mukaan. Ei voida sanoa, että xxxx summalla ei kannata tai kannattaa. Ja nämä jotka sanovat "ilomielin" lähtisin voisu kysyä kuinka ilomielin lähtisit, jos saisit lähtemättä vain n. 100-200 vähemmän.

Tottakai "kaikki" ovat niitä, jotka jo pelkästään työssä käynnin hyödyllisyyden henkilön mt-tilanteen, sosiaalisuuden, ja yhteiskunnan kannalta käyvät ilomielin, miettimättä edes höh miten palkka vertautuu tukiin.

Vierailija
55/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuraa 23 vuotta takana, nettopalkka tällä hetkellä 2000e/kk. Kyseessä siis työ, joka vaatii erittäin paljon ammattitaitoa. Lähes samantyyppistä työtä voisi tehdä rakennuksillakin, mutta tämä tehdään kiinteässä toimipisteessä. Rakennuksilla tyokalut ja olot olivivat heikommat, mutta palkka heti muutaman satkun enempi. Eikä rakennuksilla tehtynä edes niin vaativaa. Oma ammattitaito vaan ei kehity niin korkeaksi, jot tuota tekisin raksoilla. Kyllä tuo mietityttää, miksi näin. Mutta koko alan parhaatkin palkat silti ovat vain hiukan omaani paremmat. Viimeaikaiset hinnannousut kurittavat erittäin rankasti omaa taloutta, ja väkisinkin miettii, että miten tulotasoa saisi parannettua. Kauemmas lähtemisessä taas järki katoaa polttoaineen hintoihin

Vierailija
56/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokopäivätöissä 1800 e kk palkalla. Revi siitä.

Vierailija
57/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisin ja hakisin samaan aikaan paremmin palkattua työtä. Kaikki työkokemus cv:ssä on parempi kuin tyhjä cv.

Näin minäkin tekisin, jos siis olisin työtön. 

Palstatyöttömät taas kertovat aina työttömyysketjuissa, etteivät me töihin palkojen takia, eikä heidän mukaan työkokemuksellakaan ole merkitystä kun luudanvarresta ei voi edetä toimitusjohtajaksi, mikä sitten lienee ainoa palstatyöttömälle kelpaava duuni. 

Kun jää työttömäksi ja huomaa, että asumisen, ruoan (ja jopa käyttörahan) saa ilman työtä, niin motivaatio samaan elämään työn kanssa loppuu ja on tavallaan ymmärrettävää, että tuolloin siitä työstä tulisi saada enemmän, mutta monihan joutuu töiden lisäksi nostamaan jopa tukia, että pelkkä palkka on usein jopa "vähemmän" kuin tuet yhteensä.

Itse luulen, että ainoa ratkaisu ongelmaan olisi asumiskulujen madaltaminen, mutta silloin rikkaat asuntosijoittajat joutuisivat luopumaan massiivisista voitoistaan, tätä ei taideta hyväksyä.

Palkkojen merkittävään nostamisen mahdollisuuteen en usko koska nykyinen hintakilpailumalli ajaa tiettyjen alojen palkkoja ja lisiä alaspäin ja tähän ei ole muuta lääkettä kuin vapaan markkinatalouden rajoittaminen.

Työttömänä saa asumisen, ruoan ja käyttörahan?

No mä saan vaan 700e joka ei riitä edes peruselämiseen.

Vierailija
58/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 1960-luvulta lähtien,  16-vuotiaasta asti ja jo aikana, jolloin ei ollut minkäälaista minimipalkkaa. Joten kyllä, olen ollut vuosikausia kokoaikatyössä aloitusta huonommalla palkalla. Minimipalkka on hyvä juttu.

Vierailija
59/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette hae toista työpaikkaa, te 1500 euron brutto-orjat? Onko tuo elämisen arvoista elämää? Nykyään on kymmeniä duunipaikkoja, joihin ei tarvita koulutusta taustalle, mutta joista saa pitkästi päälle 2000 €/kk.

Vierailija
60/131 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menisitkö töihin kk-palkalla 2100 eur tehden kokopäivätyötä"

Menisinkö töitä tehden mihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme