Menisitkö töihin kk-palkalla 2100 eur tehden kokopäivätyötä
mulkku verottaja verottaa palkasta ja sitten kaikki keksityt muut kulut. Niin palkasta jää naurettava kärpäsenpaska ja olet koko päivän töissä. Suomessa on surkeat palkat.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 10 vuotta töitä tolla palkalla. Hyvin pärjää kun menoja ei ole juuri mitään kun on 2 maksajaa taloudessa.
Kaikilla ei ole kahta maksajaa taloudessa, tyhmä.
Syyttömiä me muut siihen olemme, ettei kukaan kelpuuta sinua parisuhteeseen.
En. Peruspalkkakin on enemmän.
Laitoshuoltaja
Menisin ja meninkin, jopa tuon alle, aloituspalkkani alalla taisi olla 1950 e. Nyt palkkani on 5600 e, on noussut pikkuhiljaa kokemuksen kertyessä ja firmaa vaihtamalla muutaman kerran.
Käyn töissä ja palkka suunnilleen tuon verran. Vaimoni tosin tienaa enemmän ja nostaa käytettävissä olevia tulojamme sen ansiosta reippaasti. Olen joskus ollut työttömänä puolisen vuotta ja elämäni kamalinta aikaa. Mielummin vaikka pienipalkkaisempi työ kuin aiemmin jos vaihtoehtona olla työtön.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Jäisit siis kotiin loisimaan jos palkkkasi olisi muutaman satasen vähemmän? Sen jälkeen vasta vähän rahaa saisitkin.
Menisin tietysti. Olisin superonnellinen jos saisin töitä. T. 61-vuotias merkonomi
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä isommasta palkasta ole mitään iloa jos on velkaa joka suuntaan. Tolla 2100 palkalla kyllä pärjää kun ei ole velkoja maksettavana. Olen pärjännyt sillä jo 20 vuotta ilman ongelmaa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Tämä! Itse myös reilun 20 vuotta olen tienannut bruttona 1900-2100 euroa kokopäivätyössä. Ihan ok olen pärjännyt. Toki se auttaa paljon, kun pidän yksinkertaisesta elämästä, en tarvitse ulkomaanmatkoja enkä kokoelmaa merkkivaatteita. Lemmikkiä eikä lapsia ei myöskään ole. Asun isossa kaupungissa vuokralla hyvien kulkuyhteyksien varrella, siksi en tarvitse autoakaan. Vuosien varrella olen onnistunut saamaan säästöönkin mukavan summan, vaikka olen yksineläjä matalalla palkalla. Juurikin niin, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Jäisit siis kotiin loisimaan jos palkkkasi olisi muutaman satasen vähemmän? Sen jälkeen vasta vähän rahaa saisitkin.
Ei mun ammatissa tarvitse jäädä kotiin eikä mennä 2100 eurolla kokopäivätöihin. Tili tehdään näissä hommissa vuoroilla. Täällä päivystellään nytkin 10 potilaan kanssa odottelemassa päivällisen jakoa tunnin päästä.
Menisin töihin sillä mikä vain työ on parempi kuin työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Mä menisin.
T. Ex-laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Mä menisin.
T. Ex-laitoshuoltaja
Miksi ex?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Mä menisin.
T. Ex-laitoshuoltaja
Miksi ex?
Vaihdoin alaa sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Mä menisin.
T. Ex-laitoshuoltaja
Miksi ex?
Vaihdoin alaa sairauden takia.
Ok. Mä taas palasin ensimmäiseen ammattiini kun meille tuli keikkailumahdollisuus, en tekisi tätä enää kokopäivätyönä. Enkä mitään muutakaan sen puoleen.
Bruttopalkka noin 2200 ja netto vajaat 1800 euroa. Veronpalautuksia tulee taas joten vieläkin maksan liikaa veroa. Palkka on pieni mutta osin kiitos entisen elämän niin pärjään mainiosti ja säästöjä kertynyt. Lisäksi puoliso jakamassa kuluja vielä ja elämiseen meillä mene kummoisesti rahaa.
Siispä tottakai työ kannattaa.
Mä saan nettona n. 2000e/kk. Asun pienessä kerrostaloasunnossa (omistus) ja auto on 20 vuotta vanha. Kyllähän tässä pärjää, mutta aika usein on rahat lopussa. Tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että menee alkoon ja tupakkaan semmoset kevyet 700€ kuussa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Ei mun ammatissa tarvitse jäädä kotiin eikä mennä 2100 eurolla kokopäivätöihin. Tili tehdään näissä hommissa vuoroilla. Täällä päivystellään nytkin 10 potilaan kanssa odottelemassa päivällisen jakoa tunnin päästä.
Itsekin olen laitoshuoltaja joka tekee vuorotyötä ja tiedän mikä tulotaso suunnilleen. Tarkoitin että jos vaihtoehto sinulla olisi joko palkka 2100 euroa TAI työttömänä noin 1500 euroa niin kauan kun saat ansiosidonnaista täysimääräisenä kumman valitset? Sitä tässä kysyttiin mutta et ilmeisti ymmärrä lukemaasi. Sinun pätemistäsi palkallasi ei ap kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Itsekin olen laitoshuoltaja joka tekee vuorotyötä ja tiedän mikä tulotaso suunnilleen. Tarkoitin että jos vaihtoehto sinulla olisi joko palkka 2100 euroa TAI työttömänä noin 1500 euroa niin kauan kun saat ansiosidonnaista täysimääräisenä kumman valitset? Sitä tässä kysyttiin mutta et ilmeisti ymmärrä l
Ok. Olen muutaman kerran valinnutkin ansiosidonnaisen, ennen keikkailua. Elämä tulee ensin, töihin pääsee aina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Melkoinen suojatyöpaikka siis kun tunnin yli tunnin tauot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja
Melkoinen suojatyöpaikka siis kun tunnin yli tunnin tauot.
Kermankuorinnan oppii kun kiertää tarpeeksi.
Olen jo tuolla palkalla kokopäivätöissä. Eihän siitä paljoa jää verottajan ja vähennysten jälkeen.