Aina sama juttu. Kun miehen pitäisi antaa rahaa niin alkaa voivottelu ja loputon valitus!
Näin on menty vuosia. Mies tienaa todella paljon enemmän kuin minä. Joudun välillä tekemään esim. ruoka-ostoksia taikka ostamaan lapsille vaatteita jne. En voi kaikkea maksaa itse kun rahani eivät vaan yksinkertaisesti riitä! Kun on kulunut kuukausi taikka kaksi ostoksista, omat rahat alkaa olla loppu niin joudun kaivamaan kuitit esiin ja siitä se miehen valitus alkaa. Kuitit syynää ja huomauttelee ihan turhista. Miehellä on aina juuri silloin rahat loppu kun lompakolla pitäisi käydä. Ei muka pysty maksamaan euroakaan. Tili on tyhjä tms. Joudun pyytämään rahoja lukuisia kertoja monena eri päivänä. Se on niin hiton rasittavaa että pää meinaa hajota. Lopulta mies antaa rahat mutta jupinan kera. Mikä ihme siinä on että näin pitää toimia? Kun lopulta kuitenkin joutuu rahaa antaa niin miksi siitä pitää tehdä näin helv tin vaikeaa???
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa naiset vihdoin oppisi että miehen tienaamaan rahat on miehen rahoja ei miehen ja naisen yhteisiä
Miehen rahat on miehen ja naisen rahoilla elätetään perhe? Just just.
Usein myös naisten työllä. Sit akka jossain vaiheessa ei jaksa enää moista ja mies ihmettelee, mistä se ero tuli.
Niin tässäkin käy.
Ihan itse tuo nainen on miehensä valinnut.
Seuraavaksi se itkee kun tinderissä ei ole hyviä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa naiset vihdoin oppisi että miehen tienaamaan rahat on miehen rahoja ei miehen ja naisen yhteisiä
Eiköhän perheenä tienatut rahat ole yhteisiä.
Jos ei niin siit vaan mies tekemään vuoroviikoin ruuat "omista rahoistaan" ja vuoroviikoin voisi pyykätä...
Lukiko jossain että ovat naimisissa? ap puhuu mystisesti miehestä.
Eipä se välttämättä ole edes lasten oikea isä, harva on.
No voi herranjestas. Pitää silti perheen ruokamenoihin osallistua, olipa lasten isä tai ei. Ei mies voi olla mikään teini, joka ei maksa edes omia ruokiaan. Perheessä on kaksi aikuista, niin kyllä molempien pitää osallistua menoihin, ja reilua on että isompipalkkainen hoitaa suuremman osan menoista. En ikimaailmassa voisi kuvitella, että suostuisin elämään tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin herttaista tämä aina toistuva "mun rahat, sun rahat" -dikotomia. Mitä järkeä ryhtyä perhe-elämään tuolla logiikalla? Meillä minä tienaan vaimoa 3,5 kertaa enemmän ja tietenkin maksan myös suhteessa enemmän kuluistamme. Meille perheen käytettävissä oleva varallisuus on: minun tulot + vaimon tulot miinus maksut. En todellakaan ajattele, että koska tienaan enemmän, niin minulla pitäisi olla enemmän "omaa rahaa".
M53
Ihana mies, vaimosi on onnekas kun hänellä on sinut.
Käännetään toisinpäin niin palstalla ulvottaisiin kuinka mies käyttää naista hyväkseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei niin siit vaan mies tekemään vuoroviikoin ruuat "omista rahoistaan" ja vuoroviikoin voisi pyykätä...
Lukiko jossain että ovat naimisissa? ap puhuu mystisesti miehestä.
Eipä se välttämättä ole edes lasten oikea isä, harva on.
No voi herranjestas. Pitää silti perheen ruokamenoihin osallistua, olipa lasten isä tai ei. Ei mies voi olla mikään teini, joka ei maksa edes omia ruokiaan. Perheessä on kaksi aikuista, niin kyllä molempien pitää osallistua menoihin, ja reilua on että isompipalkkainen hoitaa suuremman osan menoista. En ikimaailmassa voisi kuvitella, että suostuisin elämään tuollaisen miehen kanssa.
Nainen hassaa omat rahansa muotiin jonka jälkeen mennään miehen lompakolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein myös naisten työllä. Sit akka jossain vaiheessa ei jaksa enää moista ja mies ihmettelee, mistä se ero tuli.
Niin tässäkin käy.
Näinpä, tinderiin kuin päätyy sama materiaali mistä nämä muut luuserit hankkiutuu eroon.
Mietittekö naiset koskaan tasoanne? Katsokaa sitä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset ovat nykyään itsenäisiä ja vahvoja ja pystyvät tienaamaan itse omat rahansa!"
Eipä taida olla...
Kukas sen lapsen elättää ja miehellekin ruuat ostaa tässsä esimerkissä? Ilmeisesti ap:n kannattaa sitten taloudellisesti erota ja vaatia elarit, kun mies ei muuten suostu maksamaan osaansa...
Oliko jossain maininta että lapset ovat varmasti miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämäkin keskustelu on täynny pikku kiusanhenkiä härkkimässä että naiset loisivat ja miehet tuovat leivän pöytään ja edes p****ua ei saa vaikka kaikki pitää maksaa ja mussun mussun.. niin pistänpä nyt omanki tilanteeni tähän härkittäväksi.
Meillä siis tällä hetkellä töiden ja elämäntilanteen takia asutaan kahdessa osoitteessa. Minä ja lapset toisessa ja mies toisessa. Tämän johdosta sovimme että mies maksaa omat ruokansa ja vuokransa ja minä omat ja lasten kulut sekä oman vuokrani. Maksan myös miehen kaikki laskut sekä hänen kämppänsä juoksevat kulut koska minulla on suuremmat tulot.
Nyt on kuitenkin alkanut jotenkin hahmottua että miehen itsekkyys. Ei ole siis edes ehdottanut osallistuvansa lasten kuluihin tai ruokintaan millään lailla, itseasiassa tulee usein viikonloppuisin meille syömään mun hankkimat ja laittamat ruuat ja yleensä vielä soittelee jo etukäteen ehdotuksia mitä voisin viikonloppuna valmistaa.
Nyt minulla on ollut taloudellisesti hiukan tiukempaa verotuksellisista syistä ja siksi sanoinkin miehelle jo hyvissä ajoin että kuusta on tulossa tiukka joten olen budjetoinut omat ja lasten syömiset tarkasti enkä pysty nyt yhtään laittamaan extraa. Mies sanoi ymmärtävänsä tämän ja auttavansa kyllä rahallisesti jos tarvitsen sitä.
Silti soitti parin päivän päästä (ennen viikonloppua) ja ehdotti että laittaisin lohta ja hakisin pullon viiniä (minä en juo). Sanoin ettei budjetti veny siihen ja toistin viimeisimmän keskustelumme.
Perjantaina soitti matkalta ja pyysi minua hakemaan kauppareissun yhteydessä hänelle herkkuja (lista oli pitkä) ja taas sanoi että osallistuu kyllä kuluihin.
Viikonlopun jälkeen ei tarjonnut yhtään mitään ja otti vielä loppuherkut mukaansa kun oli kerran kaupassa käynyt (osti itselleen lisää kolaa).
Joka kerta kun kysyin että voisiko osallistua, taputteli olalle ja sanoi että puhutaan siitä sitten myöhemmin.
Pari päivää sitten mainitsi yllättäen keskustelussa että hän on saanut erilleen muuttamisen jälkeen säästettyä itselleen kivan pesämunan. Tämä tuli ilmi kun hänen uusin nettiostoksensa kuitti tuli minun sähköpostiini, koska hän käytti minun asiakastiliäni ostaessaan itselleen vaatteita.
Suoraan sanoen luulin etten yllättyisi enää mistään mutta nyt minulla on todella huijattu olo.
Mies on maksattanut minulla vaikka mitä ja syönyt täällä ilmaiseksi kuukausikaupalla. Minulla menee melkein kaikki palkasta juokseviin kuluihin ja lasten ruokkimiseen ja huoltoon. Minulle ei ole jäänyt mitään säästöön näiden kuukausien aikana koska halusin olla miestä kohtaan reilu hänen hankalassa tilanteessaan. Nyt minusta tuntuu että minua on käytetty hyväksi.
En väitä ettei ole hieno asia että mies on osannut säästää (on holtiton rahankäyttäjä yleensä) mutta on huoletta syönyt mun rahoja ja antanut mun maksaa kaiken, se tuntuu hiukan kohtuuttomalta.
Olen päättänyt neuvotella diilimme uudestaan ja antaa miehen itse maksaa esim sähkölaskunsa ja saa luvan osallistua jatkossa ruokakuluihin omalta osaltaan ja sietäisi kyllä maksaa edes osa lastenkin kuluja.
Olenko minäkin tässä taas se lokki joka vaan miehen rahoja kärkkyy, arvoisat palstatrollit? :(
Väitätkö että tilanteesi on mitenkään tavanomainen?
Alkaen siitä että tienaat miestä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäkin käy.
Mitä se kertoo miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahariidat tuppaavat olemaan ikuinen riesa jollei kaikkia yhteisiä menoja maksa yhteistililtä, jolle kumpikin osapuoli tilittää kuukausittain summan joka voi olla esim. 50% omasta nettopalkasta. Loput rahat ovat sitten omiin henkilökohtaisiin menoihin. Minä en suostuisi enää muuhun järjestelyyn.
50% nettopalkasta? Ei vaan molemmat laittaa saman summan.
0 tykkäystä ja kahdeksan (8) nuolta alaspäin.
Mutta naiset väittävät että he maksavat mielellään puolet kuluista.
Jokin ei nyt täsmää reaktioissa ja puheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäkin käy.
Mitä se kertoo miehistä?
Varmaan sen että sinkkumiehet on aika kuraa, aivan kuten sinkkunaisetkin.
Eronnut nainen on ihan samanlainen paska luuseri kuin eronnut mies :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta etukäteen.
Mies ei anna enää koskaan rahaa etukäteen. Vaikka kuinka kerron ja selitän että mitä pitäisi hommata. Näytän jonkun kuvan vaikka lehdestä, että tuo pitää käydä ostamassa huomenna niin rahaa ei anna siihen. Aina se kuittirumba on vaan edessä jota mies siirtää ja siirtää ja valittaa. Joku kyseli että oliko mies jo tavatessa tämmöinen? Ei ollut ei. Ensimmäisen lapsen vauva-aikanakin osallistui normaalisti kuluihin vaikka ei tienannut lähellekään sitä mitä nykyisin. Kun miehen tulot kasvoivat ja lapset siinä sivussa niin tämä piheily alkoi. ap
Ihan ajatuksena, että eihän miehellä ole mahdollisesti peli-, seksi- tai huumeongelmaa, johon uppoaa rahaa? Tai kenties tulot oikeasti pienemmät kuin antaa ymmärtää tai velkoja/ulosottoa, josta et tiedä? Esim. onko mies paljon poissa iltaisin ja viikonloppuisin tai jotenkin kireä/poissaoleva/erilainen muuten? Tai käyttääkö kuitenkin itseensä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahariidat tuppaavat olemaan ikuinen riesa jollei kaikkia yhteisiä menoja maksa yhteistililtä, jolle kumpikin osapuoli tilittää kuukausittain summan joka voi olla esim. 50% omasta nettopalkasta. Loput rahat ovat sitten omiin henkilökohtaisiin menoihin. Minä en suostuisi enää muuhun järjestelyyn.
Ei vaan omasta palkkasummastaan puolet. Ei ole oikein että pienempituloinen maksaa isompituloiselle.
Samaten ei ole oikein että molemmat laittaa samanverran ruokatilille koska mies syö huikeasti enenmän kuin nainen. Siinäkin mies maksattaa muuten menojaan naisella.
Ei vaan puolet. Muuten mennään siihen että maksaako mies naisen terveyssiteet.
Ja vaimoni painaa minua enemmän. Syön teki hieman enemmän, mutta hän "herkuttelee"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo homma. Ostatte ruuat vuoroviikoin ja lapsen vaatteiden kanssa vaadit puolet kuitin summasta.
Olisikin näin vaan kun ei ole. Lapset kulkisi ilman sopivia vaatteita ja kaapista loppuisi ruoka jos jättäisi miehen vastuulle. Testattu on tämäkin. Onhan se selvää ettei toisen pienemmät tulot voi riittää kaikkiin hankintoihin. Luulisi että tuon tajuaa kuka vain? ap
Kerrot hänelle, että toinen vaihtoehto on se, että sinä ja lapset muutatte omaan kämppäänne ilman miestä jollei kiinnosta osallistua perheen kustannuksiin.
Paljonko ap maksaa asunnosta, matkoista, autosta, sähkölaskusta jne jne jne.
Selvästikin enemmän kuin mies.
Mihinkäs laskelmasi perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään samaa summaa, vaan mahdollisuuksien mukaan. Se jolla enemmän, myös voi laittaa enempi ja on reilua. Ihmeen kitsasta väkeä miehet yleensäkin.
Tietysti sama summa. Nainen kehuskelee että hän maksaa puolet joten miksi ette maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo homma. Ostatte ruuat vuoroviikoin ja lapsen vaatteiden kanssa vaadit puolet kuitin summasta.
Olisikin näin vaan kun ei ole. Lapset kulkisi ilman sopivia vaatteita ja kaapista loppuisi ruoka jos jättäisi miehen vastuulle. Testattu on tämäkin. Onhan se selvää ettei toisen pienemmät tulot voi riittää kaikkiin hankintoihin. Luulisi että tuon tajuaa kuka vain? ap
Se on varakkaamman aviopuolison vallankäytöä köyhempää puolisoa kohtaan. Ja mies ei siis haluaisi osallistua lasten kustannuksiin? Oletan, että lapset ovat teidän yhteisiä lapsianne. Olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä miehen vanhemmat, sisarukset, ystävät tai työkaverit ovat hänen käytöksestään. Siis ettei joku halua antaa tarpeellisia vaatteita ja muuta omille lapsille?!
Ei kukaan muu tiedä tästä kuin omat vanhempani. Ei kukaan varmaan edes uskoisi jos kertoisin. Mies on toisten seurassa antelias ja tarjoaa esim. kavereilleen vaikka sauna-illan yöpymisineen. Ulospäin näyttelee ihan jotain muuta kuin oikeasti on. Jos kertoisin kuinka meillä riidellään jostain vessapaperin hinnoista ja lasten kengistä niin pitäisivät minun juttujani ihan hulluina ja keksittyinä! ap
Lapset saa tuosta niin huonon parisuhteen mallin, että kannattaa jos senkin takia erota. Lapset tajuaa kyllä kodin ilmapiiristä, että jokin on vialla ja heillä on siitä jatkuvasti stressiä. Ero = stressittömämpi, vaikka köyhempi koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot hänelle, että toinen vaihtoehto on se, että sinä ja lapset muutatte omaan kämppäänne ilman miestä jollei kiinnosta osallistua perheen kustannuksiin.
Paljonko ap maksaa asunnosta, matkoista, autosta, sähkölaskusta jne jne jne.
Jos ap:lle ei jää rahaa yhtään säästöön eikä juurikaan omiin ns. huvituksiin niin silloin ap maksaa aivan liikaa yhteisistä kuluista. Eikös tämä nyt ole ihan selvä juttu?! Kyllä kummallekin täytyy jäädä rahaa omiinkin menoihin. Ei se niin voi mennä että rikkaampi vaan pistää rahaa haisemaan itseensä ja toinen katselee vierestä.
Tai sitten ap elää liian leveästi. Ostaa sitä vähän halvempaa mihin rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen voi muuttaa sellaiseen mat umurjuun johon on oikeasti varaa.
Mutta onhan naisella varaa. Eron jälkeen mies yleensä muuttaa liian kalliiseen yksiöön tai ihan vain kadulle syistä joita ei voi käsittää.
Kuka mies?
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on lapsi niin ne miehen rahat on vähintäänkin lapsen ja miehen rahoja. Ja mikäli asuu puolison kanssa niin Suomessa enemmän tienaavan pitää osallistua puolison elättämiseen.
Laitatko lakipykälän, joka sanoo näin?
Avioliittolaki, 4. kappale, 46. pykälän 1. momentti: "Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen."
Tämä. Mies joka ei huolehdi osaltaan perheensä taloudellisesta hyvinvoinnista on jo iaittoman huono mies. Ei auta kuin erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäkin käy.
Haha, luule vaan. Itse en enää koskaan ota riipakseni miestä jos tästä vätyksestä eroan. :D t. Se joka ei ostanut lohta ja viiniä
Jotenkin hassuja nää ilmiselvät trollit, tyyliin "nainen ostaa vain meikkejä ja sitten mennään miehen lompakolle!!" Joo joo, väitän että me jotka näiden asioiden kanssa kamppailemme emme juurikaan osta ikinä itsellemme mitään. Kaikki mikä tulee menee lapsiin ja juokseviin kuluihin. Ei meille kato jää mitään kun miehemme eivät osallistu näihin hippoihin. :)
Niin tässäkin käy.