Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralla asujat: millaisia vuokrankorotuksia teille on ilmoitettu ensi vuodelle?

Vierailija
01.12.2022 |

Asunnon sijaintikaupunki?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten todella hyvä keino saada vuokralaiset pysymään ettei korota vuokraa. Kannattaako parin kympin takia ottaa sitä riskiä, että joutuu etsimään taas uudet vuokralaiset, joilla saattaakin olla ongelmia.

Vierailija
82/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin jo kehua kuinka vuokranantajafirma ilmoitti armollisesti nostavansa vuokraa "vain" 20 euroa ja ilmoitti että olisi voinut sopimuksen perusteella nostaa enemmänkin.

Nyt muistin firman lähettäneen pari kuukautta sitten viestin, jossa ilmoitettiin ettei enää ole vesimaksuja ensi vuonna, vaan jokaiselle tulee lasku käytetyn vesimäärän mukaan. Nyt kun sain laskun ensi vuoden vuokrista, siinä ja kirjeessä ei kerrota, sisältyykö vesi yhä edelleen vuokraan kuten aikaisemmin. Osalla asukkaista oli siis aikaisemmin erillinen vesimaksu ja minulla se sisältyi yhä edelleen vuokraan. Mikäli minullekin tulee jatkossa vesilasku, todellinen vuokrankorotus oli noin 40 euroa eli tuplasti sen mitä vuokranantaja hurskastellen kirjeessä ilmoitti. Hieman tuli huijattu olo. Nyt todennäköisesti muutan ensi vuoden aikana muualle.

Minulla on ollut sama tilanne. Minulla sisältyi vuokraan ja uusilta perittiin erillinen vesimaksu. Minulla sisältyi yhä vuokraan koska se määriteltiin vuokrasopimuksessa vuokraan kuuluvaksi ja sitä kaiketi ei voi muuttaa sopimuksen aikana. Uusilla nousi myös vuokra saman kokoisesta asunnosta 100e:lla, minulla pysyi samana. Kun muutin pois, seuraava asukas alkoi maksaa vesimaksua ja korkeampaa vuokraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, yksityinen. Ei ole tulossa korotuksia.

Vierailija
84/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4% nousee joka vuosi, myös tänä vuonna. Oma palkka vaan ei nouse, joten asuminen kallistuu tasaisen tappavasti. Espoo.

Vierailija
85/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmoitettu mitään. Pelottaa kyllä, että joku karsee pommi putoaa vuoden alusta.

Vierailija
86/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmoitettu vielä mitään, tänäkään vuonna ei olla korotettu. Ja mikä parasta, sähkö kuuluu vuokraan :)

Täällä uusi lasku tulee maaliskuussa joten eiköhän jonkilainen korotus tule, mutta muutan muutenkin pois keväällä.

Vierailija
87/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumolla tulee korotukset keväällä. Saa nähdä miten käy. Tyhjänä on monia kämppiä kun hinnat niin korkeat.

Ei aina keväällä. Itselläni on syksyllä. Ote sopimuksesta Lumolla: Tarkistusajankohta on vuosittain sen kalenterikuukauden ensimmäinen päivä, jonka aikana vuokrasuhde huoneistoon alkoi.

Vierailija
88/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse. Olen asunnut tässä kämpässä 9 vuotta eikä kertaakaan ole nostettu vuokraa. Työssäkäyviä, hyviä vuokralaisia alueella vähän, joten vuokranantaja on päättänyt nähtävästi pitää minusta kiinni kynsin ja hampain. Pohjanmaalla. 

Vierailija
89/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee 43,38 e nykyisestä. Nykyään jo elän kipurajoilla. Pitäisköhän ensi vuonna muuttaa pois tästä? Tampere

Vierailija
90/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tiistaina postissa 40 euron (n. 5 %) korotus vuokraan ja 3 euron korotus saunaan ja autopaikkaan. Jkl

Vierailija
91/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 euroa rauma.

Vierailija
92/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 euroa ja Vaasa, Lakea on ihan p...afirma. Muutto edessä tämän vuoksi tammikuun loppuun mennessä.

Vierailija
93/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa köyhät oma asunto niin ei tarvi vuokralla asua. Mikä järki on maksaa asumisesta toiselle ihmiselle eikä itselle?

Ihan olen itseni elättänyt 15 v.Työt aloitin.Jäin orvoksi ja syy.Toisten nurkissa asuin.Aikuisena Helsingin kaupungin vuokra asunto.Ihan jees. Kun ei perttyjä rahoja ja ei miestä otettu Rahan takia,asun edellen vuokralla,yksin ja onelisena.Naisen palkka varstotyöt,sivojana ei nin suuret että pystyis omaa asunto säästtä....Eri asia jos mies, mut en halua omaa itsenäisytäni menetää miehen rahojen takia. Riittä pelkää suhde. Kun ei kelan tukia,ei pysty säästä omaa kämpää.Ja ei todella miehen rahoja,ei perintöjä.Joten maksetaan vaan vuokraa ja vuokran kortus.vesimaksut ymm.Mihinkään Hesa en muuta pois. On mun koti kaupunki.piste

Vierailija
94/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänlaista. Ei se uskalla, koska tietää että vaihtaisin heti toiseen kämppään. Täällä ainakin vuokrat hienoisessa laskussa. Sijoittajat kusessa häähähhhhäähähhää

- Turku 20810, kaksio

Höpö höpö, vastike nousi 200€/kk kyllä se vuokriin siirtyy

Vierailija
95/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänlaista. Ei se uskalla, koska tietää että vaihtaisin heti toiseen kämppään. Täällä ainakin vuokrat hienoisessa laskussa. Sijoittajat kusessa häähähhhhäähähhää

- Turku 20810, kaksio

Et voi nostaa vuokraani 200 euroa, kun sopimuksessa lukee, että vuokraa voi korottaa vuosittain 5 %.

Vierailija
96/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Turku 20810, kaksio

Jaa. Mun vuokralaisella sopimus katkolla. Ehdotti itse vuokrankorotusta, jos teen jatkosopimuksen.

Turku, hyvä alue

Vierailija
97/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kympin, muutama euro tais olla. rovaniemellä asun.

Vierailija
98/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Turku 20810, kaksio

Tuossa täytyy olla yhtiölainan korkoja/lyhennyksiä mukana.

Mun kaksion hoitovastike nousi kympillä, 10€.

Yhtiölainan rahoitusvastike nousi 100€. Tuo on pelkkiä korkoja, lyhennykset alkavat myöhemmin.

Vierailija
99/104 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vuosi ei korotuksia. Yksityisellä Helsingissä. Vesikin kuuluu vuokraan.

Vierailija
100/104 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vuokra-asuntoyhtiöillä kuin Avaralla tarkoin valittu vuokrankorotuksen ilmoitusajankohdaksi juuri ennen joulua? On kuin passiivis-aggressiivista v1ttuilua pilata joulu huikealla vuokrankorotusilmoituksella.

Voiko myös vuokrankorotuksen perusteen tarkistuttaa jossain kun syynä on pelkkä "hyvän kiinteistönhoidon kustannusten kasvu", mutta mitään vikoja ei kuitenkaan korjata, tämähän vesittää koko vuokrankorotuksen perusteen, kun kiinteistöä hoidetaan huonosti ja välinpitämättömästi!