Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoherra Harri Henttinen on ihana ja viisas

Vierailija
01.12.2022 |

Oikein liikutuin. Oli Päivärinta-ohjelmassa.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunta on Kristuksen ruumis  ,jonka pää hän on.Ohjeet tulee ylhäältä.

Niinpä. Mutta kun niin usein ne ohjeet tulee vain ihmisiltä, joilla on mennyt päähän kuin huume vankka usko omaan erinomaisuuteen, jota uskoa sitten pönkittävät muut samoin uskovat. He sitten julistavat muille, miten heidän tapansa uskoa on ainoa oikea. Muut samanlaiset taputtavat innoissaan. Julistaja julistaa entistä pontevammin muut maan lakoon ja ties minne. Pahan kierre suorastaan, sanoisin.

Otetaan esimerkkiä vaikka Billy Grahamista. Hän saarnasi yhtä ainoaa evankeliumia koko maailmalle.

Jos haluatte tietää niin hän oli baptisti.

Se sekameteli taitaa olla teissä katsojissa.

Vierailija
62/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos et rakasta Harria ja vastaavia, olet paha ja ruma ja sinut karkoitetaan yhteisöstä.

Tämä on nyt se loitsu joka koko ajan tahkoaa taustalla medioista.

Konservatiivit olivat pahoja niinhän se oli? Ja te olitte niitä pyhimyksiä, komukat? Menikö oikein?

Pitääkö toistaa vielä?

Kaikkia pitää rakastaa, on se sitten Kirkko-Harri, Johanna Tukiainen, ahdasmielinen fundamentalisti tai kuka tahansa. Tosin viime aikoina on tuottanut vaikeuksia rakastaa r*ssiä, sattuneesta syystä.

Nasseja ei saa rakastaa. Tätä taotaan päähän hyvin ja huolellisesti. Eli jos et diggaile henttisiä astut miinakentälle samantien. Sitä kai tällä testataan kuka ilmiantaa itsensä.

Lapsi on lennätetty jo aikoja sitten pesuveden mukana, mutta ketään se ei tunnu häiritsevän ei niin että ainakaan isompi äläkkä nousisi. Häpäisy ja uhkailu on tehnyt tehtävänsä. Kilttejähän meidän piti olla ennen kaikkea, kuuliaisia uusille vallanpitäjille. Hyvin sujuu tuo nöyristely suomalaisilta vanhasta tottumuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että Harri on ihana ja hänen laisiaan saisi olla enemmän. Terkkuja, jos luet näitä! Jatka samaan malliin. 😍

Vierailija
64/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kun on persoonallisia ihmisiä.

Kukaan ei saa kuitenkaan olla muuttamassa evankeliumia ,joka on annettu ylhäältä.

Vierailija
65/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunta on Kristuksen ruumis  ,jonka pää hän on.Ohjeet tulee ylhäältä.

Niinpä. Mutta kun niin usein ne ohjeet tulee vain ihmisiltä, joilla on mennyt päähän kuin huume vankka usko omaan erinomaisuuteen, jota uskoa sitten pönkittävät muut samoin uskovat. He sitten julistavat muille, miten heidän tapansa uskoa on ainoa oikea. Muut samanlaiset taputtavat innoissaan. Julistaja julistaa entistä pontevammin muut maan lakoon ja ties minne. Pahan kierre suorastaan, sanoisin.

Otetaan esimerkkiä vaikka Billy Grahamista. Hän saarnasi yhtä ainoaa evankeliumia koko maailmalle.

Jos haluatte tietää niin hän oli baptisti.

Se sekameteli taitaa olla teissä katsojissa.

Eikös Graham vai poikansa ollut jonkinlainen seksiaddikti ?

Vierailija
66/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva kun on persoonallisia ihmisiä.

Kukaan ei saa kuitenkaan olla muuttamassa evankeliumia ,joka on annettu ylhäältä.

Tuskin Raamattu loppujen lopuksi on yhtään sen enempää ylhäältä annettu kuin meidän Kalevalamme.

Vierailija
67/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos et rakasta Harria ja vastaavia, olet paha ja ruma ja sinut karkoitetaan yhteisöstä.

Tämä on nyt se loitsu joka koko ajan tahkoaa taustalla medioista.

Konservatiivit olivat pahoja niinhän se oli? Ja te olitte niitä pyhimyksiä, komukat? Menikö oikein?

Pitääkö toistaa vielä?

Kaikkia pitää rakastaa, on se sitten Kirkko-Harri, Johanna Tukiainen, ahdasmielinen fundamentalisti tai kuka tahansa. Tosin viime aikoina on tuottanut vaikeuksia rakastaa r*ssiä, sattuneesta syystä.

Nasseja ei saa rakastaa. Tätä taotaan päähän hyvin ja huolellisesti. Eli jos et diggaile henttisiä astut miinakentälle samantien. Sitä kai tällä testataan kuka ilmiantaa itsensä.

Lapsi on lennätetty jo aikoja sitten pesuveden mukana, mutta ketään se ei tunnu häiritsevän ei niin että ainakaan isompi äläkkä nousisi. Häpäisy ja uhkailu on tehnyt tehtävänsä. Kilttejähän meidän piti olla ennen kaikkea, kuuliaisia uusille vallanpitäjille. Hyvin sujuu tuo nöyristely suomalaisilta vanhasta tottumuksesta.

Niin, aiemmin nöyristeltiin papille ja pankinjohtajalle, kenelle nyt ?

Vierailija
68/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://sarastuslehti.com/2013/02/07/totuuden-henki-johda-sina-meita-ha…

"Onko kristinuskon ytimenä oleva ihmisen pelastuminen yksin uskosta korvautumassa uskolla, jossa ihminen pelastuu yksin suvaitsevaisuuuudesta?

Kirkko ja Kaupunki -lehden päätoimittaja Seppo Simola herkutteli kirjoituksessaan 'Kohti aitoa monikulttuuuuuurisuutta' ajatuksella, että kristinuskolta kannatusta vievät maahanmuuuuttajien uskonnot suovat suomalaisille mahdollisuuden harjoittaa pyhimmistä pyhintä eli suvaitsevaisuuuutta."

Vierailija
69/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska kirkko noudattaa Raamatun opetuksia aina jossain määrin valikoiden, pitäisi tästä liberaalien mielestä seurata, että sitä on sen vuoksi syytä tulkita miten tahansa ikään kuin kaikilla sen opetuksilla ja säännöillä olisi sama moraalinen painoarvo. Tällä retorisella silmänkääntötempulla kaikki moraaliset kysymykset halutaan asettaa samalle viivalle, mikä sopii tietysti hyvin yhteiskunta-utooppisille voimille, jotka haluavat korruptoida keskeisten kansakuntaa koossapitävien instituutioiden kuten avioliiton merkitystä."

Vierailija
70/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kristinuskon kannalta olennaista on arvioida, kuinka ristiriidattomasti kirkko itse noudattaa omia opetuksiaan. Mikäli uskonnollisen yhteisön auktoriteetit arvioivat uskontoaan muilla mittareilla kuin sen omilla pyhiksi kanonisoiduilla kirjoituksilla, kyse ei ole enää itsenäisestä uskonnosta, vaan alistumisesta ulkopuolisille voimille, joilla on vieraat päämäärät."

Vierailija
71/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko kristinuskon ytimenä oleva ihmisen pelastuminen yksin uskosta korvautumassa uskolla, jossa ihminen pelastuu yksin suvaitsevaisuuuudesta?

Kirkko ja Kaupunki -lehden päätoimittaja Seppo Simola herkutteli kirjoituksessaan 'Kohti aitoa monikulttuuuuuurisuutta' ajatuksella, että kristinuskolta kannatusta vievät maahanmuuuuttajien uskonnot suovat suomalaisille mahdollisuuden harjoittaa pyhimmistä pyhintä eli suvaitsevaisuuuutta."

Niin että kunnon kristityn pitää olla hiukan ksenofobinen ja rasistinen? Pelkällä uskolla pelastuminen on mun mielestä /ceestä. Murhamies pistää viis jäbää kylmäx, vankilassa löytää Jessen ja sitten pääseekin sinne paremmalle puolelle kuoltuaan. 

Vierailija
72/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että kunnon kristityn pitää olla hiukan ksenofobinen ja rasistinen? Pelkällä uskolla pelastuminen on mun mielestä /ceestä. Murhamies pistää viis jäbää kylmäx, vankilassa löytää Jessen ja sitten pääseekin sinne paremmalle puolelle kuoltuaan. 

Kun "argumentit" ovat tuota luokkaa kuin sinulla, ei keskustelua voi syntyä.

Vierailija
73/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirkon muurien sisään on astunut joukko, jolla on maallisen ideologian päämäärät, mutta niitä on vaikea tunnistaa, koska ne on kääritty kristinuskolle mieluisiin humaaneihin arvoihin. Mikäli tällainen syytös olisi mahdollista esittää julkisuudessa, vastaisivat eri asiantuntijat siihen luultavasti, että kirkon arvomuutos on osa yhteiskunnan luonnollista muutosta, jopa ”edistystä”. On kuitenkin sinisilmäistä olettaa, että vakaan instituution dramaattiset muutokset perusarvoissa olisivat pelkästään seurausta ympäröivän yhteiskunnan kehityksestä. Todisteet viittaavat pikemminkin siihen, että muutoksen taustalla ovat aatteelliset toimijat, jotka eivät aina itsekään ole tietoisia humaaneilta näyttävien maallisten pyrkimystensä ideologisista päämääristä."

Vierailija
74/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun "argumentit" ovat tuota luokkaa kuin sinulla, ei keskustelua voi syntyä.

No niin, nyt pääsi ulkokultainen superkristitty siihen saakka, että aliarvioidaan ja laitetaan halvalla toista. Enää puuttuu helvetin lieskoilla uhkaaminen;)

Vierailija
75/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
76/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirkon muurien sisään on astunut joukko, jolla on maallisen ideologian päämäärät, mutta niitä on vaikea tunnistaa, koska ne on kääritty kristinuskolle mieluisiin humaaneihin arvoihin. Mikäli tällainen syytös olisi mahdollista esittää julkisuudessa, vastaisivat eri asiantuntijat siihen luultavasti, että kirkon arvomuutos on osa yhteiskunnan luonnollista muutosta, jopa ”edistystä”. On kuitenkin sinisilmäistä olettaa, että vakaan instituution dramaattiset muutokset perusarvoissa olisivat pelkästään seurausta ympäröivän yhteiskunnan kehityksestä. Todisteet viittaavat pikemminkin siihen, että muutoksen taustalla ovat aatteelliset toimijat, jotka eivät aina itsekään ole tietoisia humaaneilta näyttävien maallisten pyrkimystensä ideologisista päämääristä."

Sanojen pyöritystä... Kuka tahansa kirkon sisällä oleva voi olla harhautunut ja toisaalta kirkon ulkopuolella voi olla tosiuskovaisia - joihin muuten itseni lasken - jotka eivät tarvitse instituutioita, kirkollisveroja, rakennuksia, liturgisia värejä, 123-pillisiä urkuja keskusteleluun aidon Jumalan kanssa siitä, mikä on eettisesti ja uskonnollisesti oikein. Ja jos palataan Henttiseen, minun Jumalalleni hän on ripsineen ja koruineen ihan yhtä arvokas kuin sinä ja minä.

Vierailija
77/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

En olisi ehkä noin raaka kuin sinä, mutta olet varmasti oikeassa siinä, että uskonto tarjoaa helpon, valmiiksi pureskellun vastauksen kaikkeen vaikeaan. 

Vierailija
78/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehova Jumala hävittää väärän uskonnon aivan pian Harmagedonin suuren päivän taistelussa. Vain kristityt Jehovan todistajat säilyvät hengissä uuteen asiainjärjestelmään ja elävät siinä ikuisesti.

Vierailija
79/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehova Jumala hävittää väärän uskonnon aivan pian Harmagedonin suuren päivän taistelussa. Vain kristityt Jehovan todistajat säilyvät hengissä uuteen asiainjärjestelmään ja elävät siinä ikuisesti.

Mitäs tähän tuomioon sanovat valtiokirkon kannattajat, jotka siis jäävät rannalle? 

Vierailija
80/127 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään luin Raamatusta: Jeesus puhuu opetuslapsilleen, kuinka maailma on vihannut Häntä, ja jokaista Hänen seuraajaansa maailma tulee myös vihaamaan.

Papit jotka mielistelevät kaikkia ja kaikkea, heitä maailma rakastaa.

Mutta pappi, joka opettaa Raamatun sanaa, niinkuin se on kirjoitettu, eikä siitä poikkea, ei yritä haalia kuulijoita, muuntelemalla totuutta, heitä maailma vihaa.

Mutta äärettömän surullista, kun jokainen uskova tietää, minne nämä eksyttäjät lopulta joutuvat, jos eivät parannusta tee tämän elämän aikana. Se on hirveä paikka, kun ymmärtää, mihin joutui iankaikkisuutta viettämään,mistä ei ikinä olepoispääsyä, eikä se ole Taivas...

Ei jokainen, joka sanoo, "Herra Herra", pääse Taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee Jumalan tahdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi