Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kaverit tapaavat mieluummin keskenään ravintolassa kuin tulevat meille

Vierailija
30.11.2022 |

Pieniä pikkujouluja suunnitellaan kaveriporukalla. Kaverit haluaisi nähdä ravintolassa (joskus alkuillasta), mä taas olen lasten kanssa kotona, enkä pääse tulemaan mihinkään ravintolaan. Ehdotin, että nähdään meillä, voidaan kokkailla yhdessä tai sitten tilata noutoruokaa. Tärkeintä kuitenkin, että ollaan yhdessä porukalla. Mutta ei, kaverit mieluummin sitten valitsevat ravintolan minun sijasta. Tiedän, pieni murhe isossa mittakaavassa mutta harmittaa. Muutenkin tässä elämänvaiheessa aikuiskontaktit on vähän vähissä.

Kommentit (246)

Vierailija
81/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrankin pääsee pois omasta kodista ja vielä ilman lapsia ja miestä niin miksi menisin toisen lapsiperheen nurkkiin juhlimaan pikkujoulua???

Vierailija
82/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää 6 kk ikäinen vauva ja 2 isompaa isänsä kanssa kotiin, kun minä lähden pikkujouluihin lauantaina. Ai, että ihanaa! Ja nimenomaan ravintolaan ja 100 % lapsivapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se ruoka tilataan 30-60 min matkan päästä- kiva syödä kylmää ruokaa

Vierailija
84/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. :D Toivottavasti tämä on trolli. Kaveriporukan pikkujouluja suunnitellaan; vaihtoehdot:

1. Ihana ilta ravintolassa tyttöporukalla, viini virtaa, ruoka on hyvää ja kaikki ovat aidosti vapaalla. Ehkä johonkin drinksuille vielä jälkeenpäin.

2. Koti-ilta ap:n pikkulapsiperhehärdellissä jossa miehensäkin on läsnä. Noutoruokaa paperipusseista. Mitään ei voi puhua kun mies ja lapset voivat kuulla. Ap keskittyy enimmäkseen perheen pyörittämiseen, sillä mies on joka tapauksessa täysin käsi omien lastensa kanssa ja ap:n täytyy neuvoa ja valvoa toimintaa. Niin ja imettää välillä. "Äiti, äiti! -No mitä? -Äitiii!" Jaetaan yksi yhteinen viinipullo, enempää ei ketään kehtaa juoda kun ollaan kuitenkin lapsiperheen kotona ja lapset läsnä.

Nyt on paha. En osaa valita.

Miten ap kehtaakin.

Vierailija
85/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää 6 kk ikäinen vauva ja 2 isompaa isänsä kanssa kotiin, kun minä lähden pikkujouluihin lauantaina. Ai, että ihanaa! Ja nimenomaan ravintolaan ja 100 % lapsivapaasti.

Tanssitko loppuillasta pöydällä?

Vierailija
86/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut on useimmiten aikuisten iltatilaisuus (tietenkin voi olla perhepikkijoulut, mutta tässähän mainittiin kaverien kesken). Lapset ois vaan häiriöks tämän kaltaisessa tilaisuudessa.

Ei mulla oo mitään lapsia vastaan, mutta tämän kaltaisessa tapahtumassa en niitä ymmärtäisi. Käyn sitten erikseen vierailulla jolla voin vaikka leikkiäkin lasten kanssa, mutta aikuisten illanvietto on aikuisten illanvietto.

Vierailija
87/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teillä on muitakin mukuloita kuin vauva. No mikäs sen mukavampaa viettää iltaa kavereiden kanssa kun keskellä huonetta seisoo lapsi huutamassa kato tätä, äiti, äiti, äiti, äiti,äiti,äiti, äiti kato äiti, äiti äiti, äiti...

Vierailija
88/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tuli jo selväksi että ap prioriteetti on vauva. Eli koko ilta menisi vauvan ympärillä, ei kavereiden. Tossa tilanteessa kannattaa vaan pysyä kotona lapsien kanssa ilman kavereita.

Vierailija
89/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei 6 kk vanha voi olla lapsenvahdin kanssa muutamaa tuntia?

Koska ap:n provo ei toimi muuten, jos asia voidaan ratkaista järjellä. Älä unohda, että ap on yh, jolla kuitenkin arvosteleva anoppi valvomassa miten ap perhettään hoitaa.

Vierailija
90/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä provo.

Vierailija
91/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten seurassa voi ottaa pari lasia, kunhan se jää siihen. Isompi ongelma onkin sitten se, mistä voi puhua. Kaveriporukalla voi olla lennokkaat jutut ja roisia huumoria. En soisi lasten kuuntelevan sitä. Miten lapset edes pystyisi nukkumaan siinä metelissä?

Vierailija
92/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ei huvita nähdä kavereita lapsien pyöriessä ympärillä. Muutenkin saa sitä touhua katsella tarpeeksi. Kai sä yhdeksi illaksi voit lapsenvahdin hommata? Muutama tunti siihen vain menee jos syöt ravintolassa.

Lapsenvahdin? Mihin se isä unohtui?

Mä ainakin ihan ilman muuta oletin ekan viestin perusteella, että äiti on kotona jumissa lasten kanssa, koska niiden isä on jostain syystä pois kotoa, esim. iltavuorossa töissä. Ja sen vuoksi siis tarvitaan lapsenvahti, että äitikin voi olla pois kotoa.

Ei tullut mieleeni, että kukaan on kotona jumissa lasten kanssa silloin, kun niiden isäkin on kotona.

-Ohis

Vierailija
93/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Kai nyt ymmärrät että kotisi ei tarjoa samoja ympyröitä kuin ravintola? Voi jäädä OMAAN kotiinkin mieluummin kuin tuollaiseen.

Ystäväni eivät ole menossa minnekään bileravintolaan, vaan ihan ruokaravintolaan ja sitten johonkin rauhalliseen ja hiljaiseen istuskelupaikkaan. Eivät juuri edes käytä alkoholia ja osa on autoillakin. Eli ei mitään tanssipaikkaa ole etsimässä, vaan nimenomaan paikkaa, missä voi istua, syödä, jutella kaikessa rauhassa. Ymmärtäsin,jos olisivat yökerhoon tai baariin kaipaamassa, silloin en olisi ehdottanut tietenkään meillä tapaamista.

ap 

Tosissako et ymmärrä miksi kaverit eivät halua rauhallisen ja hiljaisen istuskelupaikan sijasta tulla pikkulapsiperheeseen kokkailemaan?

Tää on tätä kun ei ymmärretä mitä luetaan. 

1) Meillä on rauhallista, mies ja lapset on toisessa huoneessa. 

2) Ei tarvitse kokkailla, Wolt kyllä kuljettaa. 

ap

Missä Wolt kuljettaa noin kauas? Asun itse 30 min bussimatkan päässä Turun keskustasta (omalla autolla 15 min), eikä tänne Wolt kuljeta mitään.

Vierailija
94/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika vaihtaa kaveriporukkaa,  jos eivät kestä kerran vuodessa tulla teille!?

Minä vaihdoin kaveripiiriäni osittain, enkä ole katunut.  Tipahti tupakanpolttajat, kännääjät ja puolisonsa pettäjät kyydistä.  Avasi todella minun silmät mitä porukkaa olin laahannut elämässäni mukana.

Hyvää joulukuuta kaikille

Vierailija
95/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika vaihtaa kaveriporukkaa,  jos eivät kestä kerran vuodessa tulla teille!?

Minä vaihdoin kaveripiiriäni osittain, enkä ole katunut.  Tipahti tupakanpolttajat, kännääjät ja puolisonsa pettäjät kyydistä.  Avasi todella minun silmät mitä porukkaa olin laahannut elämässäni mukana.

Hyvää joulukuuta kaikille

Miksi kavereiden pitäisi juuri kerran vuodessa viettää ne pikkujoulut lapsiperheen kotona? Miksei ap edes silloin voi raahata persustaan ravintolaan, tai skipata yhtenä vuotena ne aikuisten juhlat ja osallistua sitten kun lapset voivat olla isänsä hoidossa?

Vierailija
96/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ei huvita nähdä kavereita lapsien pyöriessä ympärillä. Muutenkin saa sitä touhua katsella tarpeeksi. Kai sä yhdeksi illaksi voit lapsenvahdin hommata? Muutama tunti siihen vain menee jos syöt ravintolassa.

Joo, tyypillistä Suomen lapsivihamielisyyttä. En ajatellut jättää 6kk ikäistä lapsenvahdille. Erikoinen ajatus on myös "lasten pyöriessä ympärillä". Kyllä lapsilla on ihan omat touhut tiedossa. 

ap

Oma valintasi tehdä lapsia. Älä odota että kaverisi hyppivät niiden pillin mukaan. Ja miksei 6 kk vanha voi olla lapsenvahdin kanssa muutamaa tuntia?

Luulisi nyt isänkin pärjäävän muutaman tunnin ajan lapsensa kanssa.

Vierailija
97/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Eri ei ole ruuassa vaan siinä, että sinkut haluavat mennä ulos, koska siellä on mahdollisuus tavata miehiä ja miehet voivat ihailla ja katsella heitä.

Jos he haluaisivat puhua, he valitsevat jonkun kodin ja noutoruuan, koska ei missään ravintoloissa mitään tärkeitä ja henkilökohtaisia keskusteluja käydä.

Jos he haluavat kuunnella rauhallista mieleistä musiikkia, he ovat jonkun kotona missä sen musiikin voi päättää itse. Jos he laittautuvat vain itseään varten, he voisivat olla jonkun kotona. He haluavat miesten katseiden eteen. Sinun katseesi ja juttusi ei riitä. Etkä sinä voi sille mitään.

Siksi näissäkin vastauksissa selitetään kuinka tylsiä perheelliset ovat, kun sitten illalla jokainen menevät sen oman miehen viereen omaan kotiinsa. Se tarkoittaa, että se sinkkukin menee kotiin, mutta ei miehen viereen.

Toisille naisille se miesten iskeminen on vielä erityisen tärkeää. He jos siellä baarissa tapaavat sen miehen ne kaverit unohtuvat sillä sekunnilla. Niiden kavereiden kanssa on menty baariin vain ettei tarvitse mennä yksin.

Vierailija
98/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eri ei ole ruuassa vaan siinä, että sinkut haluavat mennä ulos, koska siellä on mahdollisuus tavata miehiä ja miehet voivat ihailla ja katsella heitä.

Jos he haluaisivat puhua, he valitsevat jonkun kodin ja noutoruuan, koska ei missään ravintoloissa mitään tärkeitä ja henkilökohtaisia keskusteluja käydä.

Jos he haluavat kuunnella rauhallista mieleistä musiikkia, he ovat jonkun kotona missä sen musiikin voi päättää itse. Jos he laittautuvat vain itseään varten, he voisivat olla jonkun kotona. He haluavat miesten katseiden eteen. Sinun katseesi ja juttusi ei riitä. Etkä sinä voi sille mitään.

Siksi näissäkin vastauksissa selitetään kuinka tylsiä perheelliset ovat, kun sitten illalla jokainen menevät sen oman miehen viereen omaan kotiinsa. Se tarkoittaa, että se sinkkukin menee kotiin, mutta ei miehen viereen.

Toisille naisille se miesten iskeminen on vielä erityisen tärkeää. He jos siellä baarissa tapaavat sen miehen ne kaverit unohtuvat sillä sekunnilla. Niiden kavereiden kanssa on menty baariin vain ettei tarvitse mennä yksin.

Voi hyvä luoja. :D Eiköhän aapeen kavereistakin vähintään osalla ole perhettä, tai ainakin puolisot. Ja vaikkei olisikaan, normaalit ihmiset saattavat joskus haluta käydä ravintolassa. Oletko koskaan käynyt? Ravintolassa voi puhua aivan samoja asioita kuin kotonakin. Lisäksi olet siellä henkilökunnan palveltavana eli syöt ja juot pöytiin tarjoiltua ruokaa ja juomaa. Valitset itse mistä pidät ja kaikki tulee valmiina ja kauniisti katettuna eteesi.

En ole koskaan törmännyt ihmiseen joka etsisi seuraa jostain ruokaravintolasta. En tosin myöskään ihmiseen jonka mielestä kotoa poistuminen tarkoittaa aina seuranhakua.

Vierailija
99/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä yritys toimittaa ravintolaruokss 30/60 kmn päähän?

Vierailija
100/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isosta kaveriporukasta on kyse, ja kenen idea pikkujoulut alunperin olivat? Jos ap kaipaa kavereidensa seuraa, niin ehkä on parempi itse järjestää tapaaminen, jolloin itse voi enemmän vaikuttaa siihen mitä tehdään. Ehkä kivat illanistujaiset sitten tammikuussa, kun joulukiireet alkaa olla ohi?

Onhan tämä vähän verrattavissa siihen, että joku ehdottaa että mennään elokuviin yhdessä katsomaan tuore kiinnostava leffa, ja ap ehdottaisi että tulkaa sen sijaan meille katsomaan jotain Netflixistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan