Harmittaa, kaverit tapaavat mieluummin keskenään ravintolassa kuin tulevat meille
Pieniä pikkujouluja suunnitellaan kaveriporukalla. Kaverit haluaisi nähdä ravintolassa (joskus alkuillasta), mä taas olen lasten kanssa kotona, enkä pääse tulemaan mihinkään ravintolaan. Ehdotin, että nähdään meillä, voidaan kokkailla yhdessä tai sitten tilata noutoruokaa. Tärkeintä kuitenkin, että ollaan yhdessä porukalla. Mutta ei, kaverit mieluummin sitten valitsevat ravintolan minun sijasta. Tiedän, pieni murhe isossa mittakaavassa mutta harmittaa. Muutenkin tässä elämänvaiheessa aikuiskontaktit on vähän vähissä.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Millä sä sen puolivuotiaan hiljaisuuden takaat? Ja minkäikäisiä muita lapset on, ja miksi ne pysyisi hiljaa siellä toisessa huoneessa?
Olin juuri tulossa kirjoittamaan ihan samaa, että jos vauvaa ei voi muutamiksi tunneiksi isälleen jättää, niin lienee jotenkin hankalampi tapaus, jonka on vähän joka heti päästävä rinnalle tai alkaa hirveä parku. Eli luultavasti kävisi niin, että äiti hössöttäisi vauvan kanssa, milloin vauvan leikitystä, milloin imetystä, milloin mitäkin, sitten alkaisi vauvan nukutushyssyttely, vauvan siirto toiseen huoneeseen nukkumaan (ja kehoitus vieraille olla puhumatta tai nauramatta kovaan ääneen), sekä sitten itkuhälyttimestä kyttäystä miten vauva nukkuu.
Olen itseasiassa ollut muutama vuosi sitten tällaisissa "pikkujouluissa" ja kyllä ne pyöri 90% vauvan ympärillä. Siinä jäi vieraiden valkoviiniglögit juomatta, ja muutenkin tunnelma lässähti, mitä nyt vauvan äiti höpötteli tyytyväisenä. Plus kirsikkana kakun päällä kaksi ala-asteikäistä lasta oli omissa huoneissaan yläkerrassa, mutta säännöllisin väkiajoin kävivät kurkkimassa ja hakemassa herkkuja ja huomiota alakerrasta, vaikka nimenomaan vanhempansa olivat pyytäneet heitä olemaan omissa touhuissaan. Sitten kun lasten äiti lähti yläkertaan patistamaan lapsia nukkumaan, jäi vauvanhoito tietysti vieraille. Lasten isä oli puolestaan lähtenyt pikkujouluja ihan tieten tahtoen omille vanhemmilleen karkuun.
Ihan kamalat "pikkujoulut" oikeesti. Oli tosi pari vuotta sitten, jolloin pandemia jylläsi ja ravintoloita muutenkin välteltiin, joten siksi kai suostuttiin moiseen kamalaan ratkaisuun. Ei enää ikinä. Lastenkutsut sitten asia erikseen.
Haluaisko miehen kaverit tulla teille viettämään omia pikkujoulujaan?
Itselläni oli sama juttu. Ei sinkkuja kiinnostanut minun elämäntilanteeni, paitsi paria tosi hyvää kaveria.
Mitä sitten. Ei minulla niin suuri himo ollut heidän kanssaan ollakaan. Nähtiin muuten vaan ja lapset kasvavat.
En tasan lähtisi viettämään aikuisten pikkujoulua lapsiperheen kotiin, kun kerrankin pääsisi ulos ilman omia lapsia. Tämän linjan olen pitänyt alusta asti, silloin kun itse pääsee ilman lapsia ulos en tasan lähde katselemaan kenenkään muiden lapsia, oli kyseessä sitten mitkä kissanristiäiset tahansa. Lapsille sopivat kekkerit voi sitten järjestää myöhemmin porukalla, mutta siihen en ala että aikuisten juhlat aletaan korvaamaan lasten juhlilla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ihmetyttää väitös, että wolttaus on ihan sama kuin ravintolaruoka. Onhan se ravintolassa valmistettua ruokaa, mutta harvoin syön ravintolassa ruokaa pahvipurkeista, joita on eka kierrätetty puoli tuntia jossain selkärepussa.
Kommentin 62 kirjoittanut vastaa, tästäkin olin aikeissa kirjoittaa, kun osui samanen havainto silmään ketjua lukiessa. Wolt/noutoruoka ei todellakaan ole sama elämys mitä ravintolaruoka! Ensinnäkin monessa paikkaa Woltin/Foodoran tarjonta on aika rajoittunutta. Asun eräässä Vantaan lähiössä, ja täällä Wolttaus on yhtä kuin pitsat, nepalilainen (ok arkiruokaa), Taco Bell, Burger King, sushi/kinkkibuffat (ok arkiruokaa). Siis todella, todella arkista ja tylsää! Lisäksi noi pahvipakkaukset, jo haaleaksi viilentynyttä kun puoli tuntia pyöritty kuljetuksessa (onneksi sentään autolla eikä selkärepussa).
Ravintolaan kun menen, haluan jotain erilaista, en mitään buffamössöä, pikaruokaa, pitsaa tms. Haluan laadukasta ja yleensä vähintäänkin kolmen ruokalajin illallisen, sisältäen juomat. Lisäksi ravintolan miljöö on tärkeä osa kokonaisuutta.
Summa summarum: ihan käsittämätöntä rinnastaa wolttaus ja ravintolaillallinen.
Vierailija kirjoitti:
En tasan lähtisi viettämään aikuisten pikkujoulua lapsiperheen kotiin, kun kerrankin pääsisi ulos ilman omia lapsia. Tämän linjan olen pitänyt alusta asti, silloin kun itse pääsee ilman lapsia ulos en tasan lähde katselemaan kenenkään muiden lapsia, oli kyseessä sitten mitkä kissanristiäiset tahansa. Lapsille sopivat kekkerit voi sitten järjestää myöhemmin porukalla, mutta siihen en ala että aikuisten juhlat aletaan korvaamaan lasten juhlilla.
Jep, ennemmin vaikka ei juhlia ollenkaan kuin tällainen lasten-aikuisten combo joissa kenelläkään ei ole kivaa.
Niitä kavereitasi ei kiinnosta sinun pershedelmäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ihmetyttää väitös, että wolttaus on ihan sama kuin ravintolaruoka. Onhan se ravintolassa valmistettua ruokaa, mutta harvoin syön ravintolassa ruokaa pahvipurkeista, joita on eka kierrätetty puoli tuntia jossain selkärepussa.
Kommentin 62 kirjoittanut vastaa, tästäkin olin aikeissa kirjoittaa, kun osui samanen havainto silmään ketjua lukiessa. Wolt/noutoruoka ei todellakaan ole sama elämys mitä ravintolaruoka! Ensinnäkin monessa paikkaa Woltin/Foodoran tarjonta on aika rajoittunutta. Asun eräässä Vantaan lähiössä, ja täällä Wolttaus on yhtä kuin pitsat, nepalilainen (ok arkiruokaa), Taco Bell, Burger King, sushi/kinkkibuffat (ok arkiruokaa). Siis todella, todella arkista ja tylsää! Lisäksi noi pahvipakkaukset, jo haaleaksi viilentynyttä kun puoli tuntia pyöritty kuljetuksessa (onneksi sentään autolla eikä selkärepussa).
Ravintolaan kun menen, haluan jotain erilaista, en mitään buffamössöä, pikaruokaa, pitsaa tms. Haluan laadukasta ja yleensä vähintäänkin kolmen ruokalajin illallisen, sisältäen juomat. Lisäksi ravintolan miljöö on tärkeä osa kokonaisuutta.
Summa summarum: ihan käsittämätöntä rinnastaa wolttaus ja ravintolaillallinen.
Ehkä pa:lle lapsiperheelle wolttaus on sitten niin harvinaista herkkua että menee ravintolaillallisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa lastesi isän poismenon johdosta, ap.
Tää on tosi mauton kommentti. Mies tottakai pärjää vauvan kanssa, mutta ensinnäkin jos lähtisin jonnekin, olisi hänellä vauva + muiden lasten iltatoimet. Toiseksi, vauva ei syö pullosta ja muutenkin ruokailu on sen verran epäsäännöllinen, että en edes yhden ravintolareissun takia tee vauvalle epämukavaa oloa. Luulisi tämän olevan ihan itsestäänselvyys. Lisäksi multa menisi kevyesti 30-60 min (riippuen auto/julkiset)suuntaansa lähteä täältä keskustan ravintolaan, eli ei mikään tunnin, parin piipahdus tulisi kyseeseen.
Aika hulluksi kyllä mennyt, jos kiva ja rauhallinen ilta kavereiden kanssa mutta KOTONA ja niin, että paikalla on LAPSIAKIN, on ihan käsittämätöntä.
ap
On kai se jollain tavalla jaloa sekin, että sun mielestä on pöyristyttävää, kun sun ystävät ei halua itselleen epämukavuutta sun mukavuuden vuoksi.
Vaikka ei varsinaisesti mitään lapsia vastaan olisikaan, jokaisen luulisi ymmärtävän, että tilanne on silti ihan erilainen lasten kanssa kuin ilman lapsia. Varsinkin kun annat ymmärtää, että vauva on henkitoreissaan pelkästään parin tunnin erossa olosta. Ja vaikka kuinka on enkeli ja muuta, niin itse en ole sellaista vauvaa vielä kohdannut, joka ei itke ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sä sen puolivuotiaan hiljaisuuden takaat? Ja minkäikäisiä muita lapset on, ja miksi ne pysyisi hiljaa siellä toisessa huoneessa?
Olin juuri tulossa kirjoittamaan ihan samaa, että jos vauvaa ei voi muutamiksi tunneiksi isälleen jättää, niin lienee jotenkin hankalampi tapaus, jonka on vähän joka heti päästävä rinnalle tai alkaa hirveä parku. Eli luultavasti kävisi niin, että äiti hössöttäisi vauvan kanssa, milloin vauvan leikitystä, milloin imetystä, milloin mitäkin, sitten alkaisi vauvan nukutushyssyttely, vauvan siirto toiseen huoneeseen nukkumaan (ja kehoitus vieraille olla puhumatta tai nauramatta kovaan ääneen), sekä sitten itkuhälyttimestä kyttäystä miten vauva nukkuu.
Olen itseasiassa ollut muutama vuosi sitten tällaisissa "pikkujouluissa" ja kyllä ne pyöri 90% vauvan ympärillä. Siinä jäi vieraiden valkoviiniglögit juomatta, ja muutenkin tunnelma lässähti, mitä nyt vauvan äiti höpötteli tyytyväisenä. Plus kirsikkana kakun päällä kaksi ala-asteikäistä lasta oli omissa huoneissaan yläkerrassa, mutta säännöllisin väkiajoin kävivät kurkkimassa ja hakemassa herkkuja ja huomiota alakerrasta, vaikka nimenomaan vanhempansa olivat pyytäneet heitä olemaan omissa touhuissaan. Sitten kun lasten äiti lähti yläkertaan patistamaan lapsia nukkumaan, jäi vauvanhoito tietysti vieraille. Lasten isä oli puolestaan lähtenyt pikkujouluja ihan tieten tahtoen omille vanhemmilleen karkuun.
Ihan kamalat "pikkujoulut" oikeesti. Oli tosi pari vuotta sitten, jolloin pandemia jylläsi ja ravintoloita muutenkin välteltiin, joten siksi kai suostuttiin moiseen kamalaan ratkaisuun. Ei enää ikinä. Lastenkutsut sitten asia erikseen.
Meidän vauvaa ei ole edes koskaan saatu nukkumaan, jos meillä on vieraita. Nyt poika on jo 1,5-vuotias, mutta edelleen joudutaan heittämään vieraat ulos puoli yhdeksältä, kun lapsi menee nukkumaan. Raukka on vaan niin innoissaan vieraista, että jos hän tietää, että siellä me juhlitaan ilman häntä, niin huutoa kestää niin kauan, että joku hakee pojan takaisin juhliin. Sama juttu, jos ollaan jossain vierailulla.
Ei ole tullut mieleenkään yrittää järjestää mitään muita kuin pieniä suku- ja lapsijuhlia, joiden kaikki osallistujat tietää, että bileet loppuu jo alkuillasta.
Kukaan ei halua tauteja niiltä oksettavilta kakaroiltasi.
Aika huvittavaa, jos tosissasi rinnastat rauhallisen ja tunnelmallisen ravintolaillan omaan olkkariisi kera woltin, lastesi ja ukkosi
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, jos tosissasi rinnastat rauhallisen ja tunnelmallisen ravintolaillan omaan olkkariisi kera woltin, lastesi ja ukkosi
Musta ap vaikuttaa todella itsekeskeiseltä minäminä-tyypiltä. Hauskaa, että ilmeisesti tuli avauksellaan hakemaan vertaistukea ja sympatiaa, mutta toisin kävi, ja sitten alkoikin vähän aggressiiviseksi. Voisin epäillä provoksi, mutta toisaalta onhan näitä. Sosiaalisessa mediassa etenkin tietyt supermammat melskaa, ei onneksi luulu lähipiirini tuollaiset tapaukset.
Anna kavereiden viettää pikkujoulut haluamallaan tavalla, jatka itse sen tissitakiaisen vaipan vaihtoa. Älä ihmettele, jos sua ei jatkossa pyydetä mihinkään.
Olisi parempi juhlia pikkujouluja kunnolla ilman lapsia ja tarjota kavereille erikseen kahvit jonain sunnuntai-iltapäivänä tai arki-iltana. On myös ihan ok jättää pikkujoulut välistä silloin, kun perheessä on vauva. Ehtii sitä muina vuosina taas.
Mielestäni isomman kaveriporukan tapaamiset kuuluu juurikin ravintolaan tmv. ettei lapsista tarvitse murehtia. Meillä on joskus jotain illanistujaisia ollut tyyliin läheisen ystäväpariskunnan kanssa, mutta ei silloin tietenkään voida mitään kännejä vetää (ainakaan me vanhemmat), ja meillä on piharakennus, jossa oleskelutilat jossa voidaan istua itkuhälyttimen kanssa lapsien unta häiritsemättä eikä siinä ole isoa ongelmaa, jos toinen joutuu käymään sisällä, mitä ei hyvin nukkuvien lapsien kanssa onneksi ole tarvinnut tehdä. Mutta en minäkään kyllä isommalla tai edes pienellä, porukalla mihinkään lapsiperheen kotiin haluaisi mennä pikkujouluja viettämään, missä jokaista liikettä joutuu miettimään lasten kannalta.
Mä en jätä omia lapsiani kotiin mennäkseni viettämään aikaa muiden lasten kanssa. Mä ainakin tarvin aikuisten aikaa, ilman yhtään lasta.
Paskamaista kun trolli, joka lähtee ihan hyvin alkuun ja ap jaksaa kommentoida muutaman kerran jotain ylityperää, lässähtääkin ykskaks kun ap ei enää keksi mitään näppäriä vastauksia. Ei ole ihmisillä enää pitkäjänteisyyttä pitää aloittamaansa tarinaa käynnissä ja provosoida kansalaisia pienin väliajoin.
Mä olisin halunnut lukea lisää aloittajan hauskoja ihmetyksiä ja nällejä kikkoja kuinka heillä olisi ollut ylikivaa kun isäntä ja mukulat ois olleet tuntitolkulla toisessa huoneessa pois jaloista. Eikä vauvaakaan olisi tarvinnut huomioida mitenkään. Paitsi tietysti silloin jos ap olisikin lähtenyt sinne ravintolaan, silloin puolivuotias ei ois pärjännyt isänsä hoivissa :D
No siis mitä hittoa? Sulla on mies kotona, joka kyllä hoitaisi lasten iltatoimet, jos ystävät tulis teille, mutta et voi sille samalle miehelle jättää lapsia pariksi tunniksi, että pääset syömään? Taidat olla niitä kontrollifriikkejä äitejä, jotka ei anna miehen eikä kenenkään muunkaan osallistua vauvan hoitoon, koska luulet, että olet ainoa joka osaa hoitaa lasta oikein. Miestäsi käy kyllä sääliksi. Tämä on tosi haitallista isä-lapsi suhteen muodostumiselle.