Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perustoimeentulotuella enää mahdollista elää ja syödä terveellisesti? Minun mielestäni ei ole...532e/kk on vain niin pieni summa elämiseen. Mieti vaikka omalle kohdallesi. Tarvittaisiin pikaisesti tuntuva korutus

Vierailija
29.11.2022 |

Kaikki kustannukset, ruoan varsinkin, sen kuin nousevat joka viikko.

Perustoimeentulotuki noussut muutaman prosentin samassa ajassa.

Ennenkin oli tiukkaa, ja nyt se ei enää vain tunnu riittävän.

Joku 700e/kk pitäisi olla vähintään kun ottaa huomioon inflaation ruoassa ja muissa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää mennä töihin, jos tuet ei riitä. Kyllä, töihin pääsee, jos tarpeeksi tahtoa löytyy eikä nirsoile. Minäkin pääsin, vaikka olen jo 45-vuotias ja ollut viimeiset 6 vuotta työttömänä. Torstaina aloitan työt. 

Töitä olen kyllä hakenut, mutta minua ei ole valittu hommiin.

ap

Montako hakemusta laitoit tänään? Entä eilen?

7 hakemusta tänään, 9 eilen

ap

Vierailija
42/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää mennä töihin, jos tuet ei riitä. Kyllä, töihin pääsee, jos tarpeeksi tahtoa löytyy eikä nirsoile. Minäkin pääsin, vaikka olen jo 45-vuotias ja ollut viimeiset 6 vuotta työttömänä. Torstaina aloitan työt. 

ap

ap

Valhepukki! Näkyy tänne asti, miten korvasi heiluvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla rahalla osteta pelkkää ruokaa. Siitä on ostettava KAIKKI mikä kuluu elämiseen. Jos menee vaikka pyykkikone tms.rikki niin tuon rahan on riitettävä siihen. Vaatteitakin olisi hyvä välillä ostaa, vai kulkeeko ttt:n asiakas alasti? Koettakaa itse elää tuolla rahalla, ja tulkaa sitten kertomaan onnistuiko, jooko? Tätä on joskus ihan kansanedustajat kokeilleet. Eivät onnistuneetjoutuivat pummaamaan.

Onnistuu ainaki itseltäni helposti, kirpparit on käteviä ja perusvaatteet (topit/t-paidat) ei paljoa maksa. Käytettynä kannattaa ostaa mahdollisimman paljon jo ihan luonnonkin kannalta, toki tarpeeseen mutta ymmärrät pointin. Olen toimeentulotuella eikä puutetta ole mistään, tänään tilasin uuden television sekä puhelimen hajonneiden tilalle. Pitää osata suunnitella rahankäyttönsä järkevästi. Jäätyäni aikanaan kodittomaksi, tulin toimeen 80e/kk, joka sekin riitti hyvin kun telttaili edullisessa maassa. Tuo kodittomuus avasi oikeasti silmäni ja tajusin että elämä on loppujenlopuksi aika pirun helppoa ja kyllä se kuolo korjaa joskus.

Nro18

Vierailija
44/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.

Todella usealla työssä käyvällä elatusvelvollisella käteen jäävä raha jää alle toimeentulotuen verran, kun vähennetään elatusmaksut ja töihin liittyvät kustannukset saati, kun lapsille pitäisi vielä siitä rahasta ostaa jotakin.

Kaikki lähivanhemmat saa lastensa kautta hyvän taloudellisen turvan.

Tätä totuutta on turha kiistää.

Lähivanhempi voi esim. Välillisesti maksattaa elatusvelvollisella asuntoaan, sillä elatusmaksuissa katsotaan lasten asumiskulut, jotka siirtyvät etävanhemman maksettavaksi, jos lähivanhempi elatuskyvytön. Etävanhempi ei voi vähentää samalla lailla lasten asumiskuluja.

Jos etävanhempi saisi päättää olisi hän useasti mielummin lähivanhempi.

Vierailija
45/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.

Todella usealla työssä käyvällä elatusvelvollisella käteen jäävä raha jää alle toimeentulotuen verran, kun vähennetään elatusmaksut ja töihin liittyvät kustannukset saati, kun lapsille pitäisi vielä siitä rahasta ostaa jotakin.

Kaikki lähivanhemmat saa lastensa kautta hyvän taloudellisen turvan.

Tätä totuutta on turha kiistää.

Lähivanhempi voi esim. Välillisesti maksattaa elatusvelvollisella asuntoaan, sillä elatusmaksuissa katsotaan lasten asumiskulut, jotka siirtyvät etävanhemman maksettavaksi, jos lähivanhempi elatuskyvytön. Etävanhempi ei voi vähentää samalla lailla lasten asumiskuluja.

Jos etävanhempi saisi päättää olisi hän useasti mielummin lähivanhempi.

Putket poikki niin ei tarvitse parkua enää toistamiseen siitä, että pitää elättää OMAA lastaan. 

Vierailija
46/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kiljua vain siellä sohvan pohjalla. Orpo leikkaa tukirahasi puoleen ensi hallituskaudella.

Noin vetelä jankuttaja ei työllisty mihinkään.

Vierailija
47/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla rahalla osteta pelkkää ruokaa. Siitä on ostettava KAIKKI mikä kuluu elämiseen. Jos menee vaikka pyykkikone tms.rikki niin tuon rahan on riitettävä siihen. Vaatteitakin olisi hyvä välillä ostaa, vai kulkeeko ttt:n asiakas alasti? Koettakaa itse elää tuolla rahalla, ja tulkaa sitten kertomaan onnistuiko, jooko? Tätä on joskus ihan kansanedustajat kokeilleet. Eivät onnistuneetjoutuivat pummaamaan.

Mihin ihmeeseen nämä toimeentulotuella elävät tarvitsevat aina joka kuukausi uusia vaatteita? Itse olen ihan palkkatöissä, mutta en ole kolmeen vuoteen ostanut mitään vaatetta yksiä sukkia lukuunottamatta.

Vierailija
48/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan melkeinpä jokainen pääsee esim.hoiva-avustajaksi. Palkka yli 2100/kk. Ei vaan kelpaa sossutukilaisille kun pitää mennä seiskaksi töihin 5pv/vko.

Vierailija
49/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahanmuutajat ja romanit elävät toimeentulotuella sukupolvesta toiseen, on olemassa myös harkinnanvarainen tuki jota he saavat, voi jospa vain tietäisitte....

Vierailija
50/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka ei ole noussut prosenttiakaan, mutta silti haluat palkastani suuremman osan. Miksi suostuisin?

Vierailija
51/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Olen eri, mutta haen myös samoja määriä per päivä. Koko Suomi hakualueena. Ainoat kriteerit, että on kokoaikatyö ja kiinteä kuukausipalkka, josta riittää elämiseen vuokran, opintolainojen jne. jälkeen. Esim. nykyvuokralla riittäisi 2190 e/kk. Olen hakenut yli 500 paikkaa ja päässyt kaikkiaan 3 haastatteluun.

Vierailija
52/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

syovsthan opidkelijwtkin prlkkaa makaroonia ilman nistejä

Vierailija
53/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan melkeinpä jokainen pääsee esim.hoiva-avustajaksi. Palkka yli 2100/kk. Ei vaan kelpaa sossutukilaisille kun pitää mennä seiskaksi töihin 5pv/vko.

Ei pääse. Hoiva-avustajilla pitää olla hyvä fyysinen kunto. On myös ihan kiva jos ei vihaisi hoidettaviaan, että joku luonnetesti on hyvä läpäistä. Hoiva-avustajille maksetaan eri paikkakunnilla eri verran. Täällä hädin tuskin 1890e.

Vierailija
54/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosastani menee 200 euroa opintolainan lyhennykseen, joten ei jää edes koko summaa ruokaan enkä edes tarvitsisi, kun ruokakulut on noin 150 euroa kuussa. Ennen hintojen nousua oli 120. Terveellisyydestä en edes voi tinkiä, koska on terveysongelmia jo ennestään.

Vierailija
55/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huolena on terveellinen syöminen, niin miksei kukaan ehdota vaikka jotain ruokalippuja tms? Tai voisin ainakin kuvitella, että monelle lisäkustannukset ois helpompi sulattaa, jos se tiedettäis, että sillä rahalla saa vain ruokaa, eikä esim päihteitä.

Vierailija
56/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yössä käyvä ja palkasta jää suunnilleen tuon verran käteen mistä pitää maksaa kaikki asuminen ja eläminen kun työssäkäyvönä ei voi omia kulujaan siirtää kelan maksettavaksi

Kaikki asuminen 500 eurosta? Salli mun nauraa  kun vuokratkin ovat 600 kaikkialla :D

Vierailija
57/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Hoiva-avustajilla pitää olla hyvä fyysinen kunto. On myös ihan kiva jos ei vihaisi hoidettaviaan, että joku luonnetesti on hyvä läpäistä. Hoiva-avustajille maksetaan eri paikkakunnilla eri verran. Täällä hädin tuskin 1890e.

Juurikin näin, itse selkäsairaana ihmisvihaajana olisin mitä mainioin hoiva-avustaja ja näen sieluni silmin kun ne vanhukset makaa huoneissaan paskassa. Lastenhoitajana olisin myös loistava, päässäni on joku vika etten kestä kovia äkkinäisiä ääniä. Joku kimeä Pekka-Irmelin kiljaisu aiheuttaisi todennäköisesti hänen heittämisensä seinään, joten ehkä ei sittenkään jos ne piltit halutaan pitää hengissä. Kaupan kassalle voisin lähteä jos selkä kestäisi istumista tai paikallaan seisomista 10min pidempään. Äh, mielummin olen vapaaehtoisesti työtön niin jää ahkerille töitä.

Vierailija
58/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yössä käyvä ja palkasta jää suunnilleen tuon verran käteen mistä pitää maksaa kaikki asuminen ja eläminen kun työssäkäyvönä ei voi omia kulujaan siirtää kelan maksettavaksi

Kaikki asuminen 500 eurosta? Salli mun nauraa  kun vuokratkin ovat 600 kaikkialla :D

Eihän ole, minulla on vuokra 265e/kk ja asun rivitalossa. Ei kaikki asu Helsingissä..

Vierailija
59/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Olen eri, mutta haen myös samoja määriä per päivä. Koko Suomi hakualueena. Ainoat kriteerit, että on kokoaikatyö ja kiinteä kuukausipalkka, josta riittää elämiseen vuokran, opintolainojen jne. jälkeen. Esim. nykyvuokralla riittäisi 2190 e/kk. Olen hakenut yli 500 paikkaa ja päässyt kaikkiaan 3 haastatteluun.

Aika hurjat luvut.

Vähän luulen, että joko 1. haet vääriä paikkoja mitkä ei sovi sun profiiliin 2. sun hakemuskirjeet/CV/portfolio eivät ole riittävän hyviä tai 3. sulla ei ole tarpeeksi koulutusta tai työhistoriaa.

Veikkaisin myös, että jos haet oikeasti koko Suomesta paikkoja, että monet työnantajat priorisoivat potentiaaliset hakijat niihin jotka asuvat samalla paikkakunnalla. Vaikka työnhakija olisikin valmis muuttamaan, niin on se vain kätevämpää hoitaa haastattelut/perehdyttämiset yms. jos työntekijä asuu jo valmiiksi lähellä, eikä tarvitse lähteä Helsingistä Äkäslompoloon uudelle työpaikalle.

Kannattaa ennemminkin panostaa muutamiin hakuihin sen sijaan että pommittaa sadoittain hakemuksia aivan joka paikkaan.

Vierailija
60/74 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sillä pärjää? Syön ihan hyvin ja on varaa pitää pientä autonrähjääkin, säästöönkin laitan 100€ kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän