Onko perustoimeentulotuella enää mahdollista elää ja syödä terveellisesti? Minun mielestäni ei ole...532e/kk on vain niin pieni summa elämiseen. Mieti vaikka omalle kohdallesi. Tarvittaisiin pikaisesti tuntuva korutus
Kaikki kustannukset, ruoan varsinkin, sen kuin nousevat joka viikko.
Perustoimeentulotuki noussut muutaman prosentin samassa ajassa.
Ennenkin oli tiukkaa, ja nyt se ei enää vain tunnu riittävän.
Joku 700e/kk pitäisi olla vähintään kun ottaa huomioon inflaation ruoassa ja muissa.
Kommentit (74)
Itse olen yössä käyvä ja palkasta jää suunnilleen tuon verran käteen mistä pitää maksaa kaikki asuminen ja eläminen kun työssäkäyvönä ei voi omia kulujaan siirtää kelan maksettavaksi
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yössä käyvä ja palkasta jää suunnilleen tuon verran käteen mistä pitää maksaa kaikki asuminen ja eläminen kun työssäkäyvönä ei voi omia kulujaan siirtää kelan maksettavaksi
Lopeta se yössä käyminen niin jää enemmän rahaa muuhun :D
Vierailija kirjoitti:
Äläpä jauha soopaa. Jos tulot ovat vain 500€/kk, on todellakin oikeutettu tt-tukeen JA asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää mennä töihin, jos tuet ei riitä. Kyllä, töihin pääsee, jos tarpeeksi tahtoa löytyy eikä nirsoile. Minäkin pääsin, vaikka olen jo 45-vuotias ja ollut viimeiset 6 vuotta työttömänä. Torstaina aloitan työt.
No menihän sinullakin kuitenkin kuusi vuotta töiden löytämiseen. Että en sinuna kamalasti antaisi mitään töihinmenoneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää mennä töihin, jos tuet ei riitä. Kyllä, töihin pääsee, jos tarpeeksi tahtoa löytyy eikä nirsoile. Minäkin pääsin, vaikka olen jo 45-vuotias ja ollut viimeiset 6 vuotta työttömänä. Torstaina aloitan työt.
No menihän sinullakin kuitenkin kuusi vuotta töiden löytämiseen. Että en sinuna kamalasti antaisi mitään töihinmenoneuvoja.
Mistä tiedät, hakiko hän töitä aktiivisesti tuona aikana tai oliko vaikka sairaana?
Ei tuolla rahalla osteta pelkkää ruokaa. Siitä on ostettava KAIKKI mikä kuluu elämiseen. Jos menee vaikka pyykkikone tms.rikki niin tuon rahan on riitettävä siihen. Vaatteitakin olisi hyvä välillä ostaa, vai kulkeeko ttt:n asiakas alasti? Koettakaa itse elää tuolla rahalla, ja tulkaa sitten kertomaan onnistuiko, jooko? Tätä on joskus ihan kansanedustajat kokeilleet. Eivät onnistuneetjoutuivat pummaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan työt?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla rahalla osteta pelkkää ruokaa. Siitä on ostettava KAIKKI mikä kuluu elämiseen. Jos menee vaikka pyykkikone tms.rikki niin tuon rahan on riitettävä siihen. Vaatteitakin olisi hyvä välillä ostaa, vai kulkeeko ttt:n asiakas alasti? Koettakaa itse elää tuolla rahalla, ja tulkaa sitten kertomaan onnistuiko, jooko? Tätä on joskus ihan kansanedustajat kokeilleet. Eivät onnistuneetjoutuivat pummaamaan.
Höpö höpö. Pyykkikonetta varten haetaan täydentävää tt-tukea oman kunnan sossusta. Jos talossa ei ole pyykkitupaa, peruskoneeseen saa rahat. Vaatteita ei tarvitse joka kuukausi ostella.
t. tuolla rahalla elävä
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjäksi pääsee aina.
Pääsee kyllä, mutta ei se ratkaise ongelmaa kun palkka on tukia pienempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ah, se aina rikkoutuva pyykkikone. Ja kai työttömällä vaatteita on kaappi täynnä niiltä työssäkäyntiajoilta?
Vierailija kirjoitti:
Koitettu on. Torstaina taas tulee tt-tuki tilille yhdessä asumistuen kanssa. Yhteensä noin 1 000€. Kyllä sillä yksinasuva pärjää ihan kevyesti kuukauden. Pitää tajuta vain se, että tt-tuki on välttämättömiin menoihin, ei rillutteluun. Tämän kuun tuista on vielä käyttämättä 67€. Huomenna ei tarvitse ostaa mitään, joten se jää ylimääräiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjäksi pääsee aina.
Pääsee kyllä, mutta ei se ratkaise ongelmaa kun palkka on tukia pienempi.
ap
Ai 11,56€/tunti+provikat on pienempi kuin tuet?
t. Elisan puhelinmyyjä
Vierailija kirjoitti:
Töitä olen kyllä hakenut, mutta minua ei ole valittu hommiin.
ap
Kuluuko rahaa tupakkaan?
Entä alkoholiin?
Noiden tiputtaminen auttaa yleensä jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä olen kyllä hakenut, mutta minua ei ole valittu hommiin.
ap
Montako hakemusta laitoit tänään? Entä eilen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.
Töitä kyllä haen koko ajan
ap
Ethän hae. Nyt roikut täällä. Ei täältä töitä saa.
Eikö riitä että haen töitä 8-16? Pitääkö koko valveillaaika hakea töitä? Eihän nyt ole edes yrityksissä ketään paikalla vastaamassa jos niihin soittaisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.
ap
Eikö riitä että haen töitä 8-16? Pitääkö koko valveillaaika hakea töitä? Eihän nyt ole edes yrityksissä ketään paikalla vastaamassa jos niihin soittaisin.
ap
Et taatusti ole joka päivä 8-16 töitä hakemassa :D
P.S. 2020-luvulla ei töitä haeta soittelemalla puhelimella
Vierailija kirjoitti:
Kuluuko rahaa tupakkaan?
Entä alkoholiin?
Noiden tiputtaminen auttaa yleensä jo paljon.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Et taatusti ole joka päivä 8-16 töitä hakemassa :D
P.S. 2020-luvulla ei töitä haeta soittelemalla puhelimella
Sen välisenä aikana haen.
Kyllä puhelimella suoraan soitto on yksi hakemisen muoto muiden joukossa.
ap