Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittoon liittyminen ja lakko

Vierailija
08.02.2024 |

Jos nyt liityn  liittoon joka aloittaa lakon ensi viikolla niin saanko osallistua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan

Vierailija
2/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä liitosta, niilläkin varmasti eroja. 

Joskus ainakin oli jossain liitossa, että sitä lakkoavustusta saadakseen piti olla päiviä pidempi jäsenyys takana.

Onko nykyään tukilakko mahdollinen? Joskus olin kaupanalan töissä ja sen kohdalle osuneen lakkopäivän paikka oli kiinni, kun PAMin jäsenet oli lakossa ja muut tukilakossa (oli hyvin painostushenkinen luottamusmies). Liittoon kuulumattomat ei tietenkään saaneet mistään avustusta, meille se oli kuin "palkaton lomapäivä". 

Vierailija
4/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siihen osallistua ilman liittoakin. Mutta osallistuvat ovat kommaripellejä.minä menen töihin

Vierailija
5/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla lakkoillaan! Jee

Vierailija
6/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voit lakkoilla, mutta en ole varma, saatko lakkoavustusta.

Vierailija
7/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat osallistua vaikka et kuuluisi mihinkään liittoon.

Vierailija
8/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoon saa osallistua vaikka ei kuuluisi liittoon. Jos nyt liityt teollisuusliittoon niin saat ensi viikolla lakkoavustusta 100€/päivä 👍

Vierailija
9/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuusliitto maksaa lakkoavustusta 100€/päivä jos liittyy kolme päivää ennen lakkoa liittoon.

Vierailija
10/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen ens vk lakkoon 

Vierailija
11/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy liitosta, luultavasti voit. Lakkoavustusta ei heru kuin niille, joilla on jonkulainen työhistoria. Muistaakseni puoli vuotta.

Vierailija
12/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu harkinnut vaihtavansa liittonsa YTK kassaan. Tämä poliittinen lakkopelleily saa minun osaltani loppua.

Vierailija
13/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu harkinnut vaihtavansa liittonsa YTK kassaan. Tämä poliittinen lakkopelleily saa minun osaltani loppua.

Juu, ei kenenkään muun kuin vassareita äänestävän pitäisi kuulua liittoon. Politiikka pitäisi kuulua poliitikoille. Liiton johto pelkästään vasemmistoa.

Vierailija
14/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä esimerkki taas miksi työehtoja pitää muuttaa.

Vierailija
15/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus puhuu ja vetoaa, ettei velkaa jätettäisi lapsille ja lapsenlapsille. Mutta minkälaisen työelämän me haluamme jättää lapsillemme ja lastenlapsillemme. Nyt taistellaan siitä. Toisekseen nuo heikennykset vaikuttavat myös kansantalouteen. Siitä ei EK/hallitus piittaa. 

YTK kassa on elinkeinoelämän lafka. Et saa sieltä muuta kuin nyt heikennysten kohteena olevat seuraukset. Valoja nyt! Ei ole myöskään suomalaisten pienyrittäjien ja palveluyrittäjien etu, että työntekijät ja kansalaiset menettävät ostokykynsä. Osa jopa terveytensä.

Vierailija
16/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuhan sitten samalla ilta- ja viikonloppulisistä, palkallisista arkipyhistä, säännöllisistä työajoista, lomarahoista jne., jotka ammattiliitot on työnantajapuolen kanssa neuvotelleet työntekijöille.

Vierailija
17/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas. Sä saat olla lakossa ihan ilman liittoakin.

Vierailija
18/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus puhuu ja vetoaa, ettei velkaa jätettäisi lapsille ja lapsenlapsille. Mutta minkälaisen työelämän me haluamme jättää lapsillemme ja lastenlapsillemme. Nyt taistellaan siitä. Toisekseen nuo heikennykset vaikuttavat myös kansantalouteen. Siitä ei EK/hallitus piittaa. 

YTK kassa on elinkeinoelämän lafka. Et saa sieltä muuta kuin nyt heikennysten kohteena olevat seuraukset. Valoja nyt! Ei ole myöskään suomalaisten pienyrittäjien ja palveluyrittäjien etu, että työntekijät ja kansalaiset menettävät ostokykynsä. Osa jopa terveytensä.

Vetoavat ettei jätetä velkataakkaa lapsille mutta ottaa itse huikeat määrät velkaa? Ei lol oikeesti.

Ja kannattaa muistaa Kangasharjun kuolemattomat sanat: palkalla ei tarvitse tulla toimeen. Aki Kangasharjun mielestä pienimmät palkat voisivat olla nykyistä pienempiä. Tarkoitus ei ole parannella suomen velkataakkaa vaan alentaa palkkoja jotta rikkaat saa lisää rahaa.

Vierailija
19/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa siihen osallistua ilman liittoakin. Mutta osallistuvat ovat kommaripellejä.minä menen töihin

Minä en ilmaista työtä viitsi tehdä. 10€ päivässä saisi enemmän töihin menemällä. Siitä ei saa kuin pomo syyttää itseään, kun ei kerran makseta niin silloin ei töitäkään. 

Vierailija
20/21 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas. Sä saat olla lakossa ihan ilman liittoakin.

Mutta et saa rahaa. Liitosta saa jopa enemmän kuin töissä olemalla. Tyhmähän on joka menee kolmeksi päiväksi talkoilemaan töihin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä