Pesettekö ja silitättekö naiset miehenne vaatteet vai olenko ainoa joka tekee näin?
Kaksi vuotta olen pessyt mieheni vaatteet ja silittänyt vielä päälle. On aina puhtaat ja viimeisen päälle silitetyt vaatteet miehellä ja mies saa usein kehuja kuinka siisti on. Muita jotka toimivat samoin?
Kommentit (160)
Et ole ainoa ap. Pesen ja silitän mieheni ja omat vaatteet ja juuri äsken valittiin yhdessä vaatteet miehelle. =)
Mies pesee ja silittää ihan itse omat vaatteensa.
Pesen kyllä omien vaatteiden kanssa miehen vaatteet, mutta en silitä niitä. Ja kun vaatteet ovat kuivat otan omat vaatteet jotka viikaan kaappiin ja mies saa laittaa omansa niin kuin tykkää.
Meillä vaimo pesee ja silittää myös. Mä katson että sillä on aina auto kunnossa että pääsee menoillensa ja käyn tankkaan jos tankki on tyhjä. Jonkun mielestä varmaan väärin..
Miksei kukaan mies koskaan kysy, että peseekö ja silittääkö muutkin miehet vaimonsa/ naisensa vaatteet?h
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kammottavalta asetelmalta, joka viittaa siihen että aika moni muukin homma kotona menee vanhanaikaisen jaon mukaan. Voin kuvitella että aloittaja kyselee myös, että "olenko mä ainut joka kokkaa miehelle kaikki ruuat" tai "olenko ainut joka hoitaa kaikki lasten asiat yksin" tmv. Meillä molemmat tekevät ihan kaikkia peruskotitöitä ihan tasapuolisesti. Eikä mitään "mä pesen kyllä pyykit, ja hoidan lasten vaatteet kuntoon, mutta en silitä", vaan molemmat tekee kaikkea, ei mulla ole jotain synnynnäistä pyykkäyskykyä.
Hoidan miehen pyykkien pesemisen ja silittämisen mutta mies kokkaa meille molemmille terveellistä ruokaa. Lapsia meillä ei ole. Rakastan pitää miehestäni hyvää huolta ja olenkin aito kodinhengetär. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pesen kaikkien taloudessa olevien pyykit. Teini oli saanut jonkun hullun vaikutelman ystävältään joka kuulemma pesi itse vaatteensa erikseen ja alkoi pestä itse erikseen omat pyykit. Siitä tuli vaan lisä show. Ihan älytöntä. Meillä kone käy 1-2 kertaa päivä. 40 kirjavat, 60 valkoiset, 60 kirjavat ja 40 mustat. Kaikki tietenkin erikseen. En ymmärrä miten joillekin riittää 2 krt viikko, jos siis useampi jäsen taloudessa.
Mä taas en tajua, miten joku on kotona niin paljon, että ehtii pyykätä 1-2 kertaa päivässä. Enkä minä ainakaan uskalla jättää konetta valvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole pessyt enkä silittänyt mieheni vaatteita. Eikä hän minun. Kumpikin huolehtii omistaan omalla tavallaan.
Mitä varten olette yhdessä eikö ole turhaa teille kun ette edes rakasta toisianne.
Sinunkaan miehesi ei taida rakastaa sinua jos ei pese ja silitä pyykkejäsi? Voi voi.
Mies ostaa kalliita vaatteita ja koruja tuo myös kukkia viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies osaa tehdä tuon itsekin.
Niin? Mitä väliä jos nainen silittää miehensä vaatteet jos mies tuo kotiin ison palkkatilin, hoitaa imoroinnin ja pölyjen pyyhinnän. Naisissa arvostan eniten tekevää valittamatonta asennetta.
Mä taas arvostan miehessä sitä, että ei odota naisen olevan kotitöitä valittamatta tekevä kodinkone.
Rakastan miestäni joten tietenkin rakastan myös pyykkäystä ja silittämistä. Näin osoitan teoillani rakastavani miestäni. En tajua mitenkään miksi joku voi vihata silittämistä? Silittäminen on niin rentouttavaa!
Huh. Mitä tarkoittaa että yhdessä valittiin miehelle vaatteet? Onko mies dementoitunut, tai jo vanhus, silloin ymmärrän.
Meillä on omat pyykkikorit ja kumpikin pesee ja viikkaa vaatteensa just miten huvittaa, ainoastaan valkoiset pestään yhdessä. Säännöllisesti ei silitetä mitään.
Minä pesen pyyhkeet kerran viikossa kun teen suurimman osan ajasta etätöitä ja lakanat menee pesuun kahden viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Mies pesee ja silittää ihan itse omat vaatteensa.
Valehtelet koska 90% nykynuorista ei osaa pestä pyykkiä eikä silittää vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.
Kuulostat kateelliselta. Naisen suurin toive on rakkaus, jonka saa osoittaa miestään kohti, kuten tässä tapauksessa pitämällä hänet hyvin pukeutuneena ja siistinä.
mies54v
Lasta kohtaan noin voikin toki tuntea.
Eipäs isotella. Setä onkin hieman kovempi komendantti. Ettäs tiedät.
mies54v
Olet kyllä jotenkin säälittävä tyyppi.
Sääli on sairautta.
mies54v
Kone ne vaatteet meillä pesee, yhdessä ripustetaan ja minä todella harvoin silitän juhliin vaatteet. Osaa se mieskin, mutta ei halua (ei tosin halua myöskään silitettyä paitaa vaan lähtisi ryppyisessä). Omiin ryppyisiin vaatteisiin käytän arkisin höyrystintä.
Serkku silittää pikkuhousutkin, koko perheelleen. Sitä pidän vähän hassuna.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mitä tarkoittaa että yhdessä valittiin miehelle vaatteet? Onko mies dementoitunut, tai jo vanhus, silloin ymmärrän.
Tarkoittaa sitä että keskustelemme miehen tyylistä ja tarkastamme yhdessä joka ilta että miehellä on valittuna valmiiksi siistit vaatteet seuraavaksi päiväksi. Viikonloppunakaan emme tee poikkeusta ja tämä on ollut yhteinen ihana tapa suhteemme alusta ja edelleen avioliitossamme.
kaverin vaimo otti pyykin pesun kokoaan harteilleen , kun selvisi että kaveri oli puolen vuoden ajan pesuaineen väärään lokerikkoon laittanut pyykkiä pestessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo pesee ja silittää myös. Mä katson että sillä on aina auto kunnossa että pääsee menoillensa ja käyn tankkaan jos tankki on tyhjä. Jonkun mielestä varmaan väärin..
Onko sen autossa siis useita kertoja viikossa jotain vikaa? Ja täytyy tankata harva se päivä? En kyllä tajua näitä ihmisten työnjakoja.
Meillä mies on aina pessyt paitansa ja silittänyt ihan oma-aloitteisesti. Joskus silittää myös minun vaatteita.
Periaatteessa joo, mutta ei ole järkeä kahden hengen taloudessa pestä molempien vaatteita erikseen. Pitäisi jatkuvasti pestä pieniä määriä eli tosi vajaalla täytöllä kun olisi aina niin vähän tietyn värisiä pyykkejä jne.