Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesettekö ja silitättekö naiset miehenne vaatteet vai olenko ainoa joka tekee näin?

Vierailija
29.11.2022 |

Kaksi vuotta olen pessyt mieheni vaatteet ja silittänyt vielä päälle. On aina puhtaat ja viimeisen päälle silitetyt vaatteet miehellä ja mies saa usein kehuja kuinka siisti on. Muita jotka toimivat samoin?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kammottavalta asetelmalta, joka viittaa siihen että aika moni muukin homma kotona menee vanhanaikaisen jaon mukaan. Voin kuvitella että aloittaja kyselee myös, että "olenko mä ainut joka kokkaa miehelle kaikki ruuat" tai "olenko ainut joka hoitaa kaikki lasten asiat yksin" tmv. Meillä molemmat tekevät ihan kaikkia peruskotitöitä ihan tasapuolisesti. Eikä mitään "mä pesen kyllä pyykit, ja hoidan lasten vaatteet kuntoon, mutta en silitä", vaan molemmat tekee kaikkea, ei mulla ole jotain synnynnäistä pyykkäyskykyä.

Vierailija
42/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan silitä mitään muita tekstiilejä kuin juhlavaatteita, kumpikin omansa. Tai no okei, jos joutuu pesemään verhot tai pöytäliinan niin ne toki silitetään. Vauvafoorumin lukeminenkin on mielekkäämpää tekemistä kuin joku arkivaatteiden silittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Voin siis pestä, jos menee samaan koneelliseen muun pyykin kanssa. Mut jos mies ei pese välillä niin todellakin jätän hänen kalsarinsa pesemättä.

En silitä mitään, vihaan silittämistä

Vierailija
44/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Miehellä on sitten monia muita nakkeja, jotka hän puolestaan tekee (ei pelkät isommat kunnostushommat, vaan ihan arkiset puuhat). Hän siivoaa kissanhiekkalaatikoita ja imuroi esimerkiksi. 

Vierailija
45/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja silitän, mutta vain sen takia, koska se on ainoita asioita elämässä, joista nautin.

Pesen yleensä silitettävät samassa koneessa, niin saa sitten yhdellä kertaa silittää enemmän.

Vierailija
46/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat taloudet, joten molemmat hoitavat kotityöt itsenäisesti.

Vierailija
47/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.

Kuulostat kateelliselta. Naisen suurin toive on rakkaus, jonka saa osoittaa miestään kohti, kuten tässä tapauksessa pitämällä hänet hyvin pukeutuneena ja siistinä.

mies54v

Lasta kohtaan noin voikin toki tuntea.

Eipäs isotella. Setä onkin hieman kovempi komendantti. Ettäs tiedät.

mies54v

Vierailija
48/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ole naisystäviä, joilta kysyä?

Vierailija
49/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen ja silitän, mutta vain sen takia, koska se on ainoita asioita elämässä, joista nautin.

Pesen yleensä silitettävät samassa koneessa, niin saa sitten yhdellä kertaa silittää enemmän.

No ei ne nyt ainoita asioita ole, joista nautin, mutta kyllä, tykkään silittää ja tykkään nukkua mankeloiduissa lakanoissa. Siinä samalla silitellessä voi katsoa telkkaria, kuunnella äänikirjoja, kielikursseja jne.

Tykkään myös kokkailla ja kokeilla uusia reseptejä, joten laitan meillä ruoat.

Mies tekee vaativaa työtä, joka vie paljon aikaa ja vaatii myös paljon matkustamista, miksi siis en tekisi näitä asioita, jotta voimme sitten yhteisestä vapaa-ajasta nauttia ilman kotitöitä?

Siivooja hoitaa viikkosiivoukset ja puutarhuri puutarhan, meillä tällainen työnjako sujuu oikein hyvin.

Vierailija
50/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan kaiken pyykinpesun, koska olen tarkka pyykeistä ja haluan niiden hoituvan tietyllä tavalla. Mutta mies silittää itse omat vaatteensa.

Vierailija
51/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan kaiken pyykinpesun, koska olen tarkka pyykeistä ja haluan niiden hoituvan tietyllä tavalla. Mutta mies silittää itse omat vaatteensa.

Miksi sinä haluat miehen pyykkien hoituvan tietyllä tavalla? Ymmärrän jos olet tarkka omista pyykeistäsi, mutta kai mies osaa sitten omansa hoitaa?

Vierailija
52/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kumpikin töissä. Ei silitetä juuri mitään. Paidoiksi valitaan henkarilla kuivuessaan suoristuvia paitoja.

Vierailija
53/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.

Kuulostat kateelliselta. Naisen suurin toive on rakkaus, jonka saa osoittaa miestään kohti, kuten tässä tapauksessa pitämällä hänet hyvin pukeutuneena ja siistinä.

mies54v

Lasta kohtaan noin voikin toki tuntea.

Eipäs isotella. Setä onkin hieman kovempi komendantti. Ettäs tiedät.

mies54v

Olet kyllä jotenkin säälittävä tyyppi.

Vierailija
54/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Parempi jättää nyt kommentoimatta. Eipä muuta kuin antoisia silityshetkiä.

Vierailija
55/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa lähes täysin vaatehuollon. Ei kyllä käytetä kumpikaan silitettäviä vaatteita kuin joskus juhlissa.

Vierailija
56/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin on aina pessyt ja silittänyt omat pyykkinsä. Pojan vaatteet pesin siihen asti kun oli 12. Sen jälkeen halusi itse hoitaa.

Vierailija
57/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole pessyt enkä silittänyt mieheni vaatteita. Eikä hän minun. Kumpikin huolehtii omistaan omalla tavallaan.

Vierailija
58/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitenkään säännönmukaisesti. Toki kun pesen pyykkiä laitan samaan koneelliseen myös miehen vaatteita. Silitä en.

Vierailija
59/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole pessyt enkä silittänyt mieheni vaatteita. Eikä hän minun. Kumpikin huolehtii omistaan omalla tavallaan.

Mitä varten olette yhdessä eikö ole turhaa teille kun ette edes rakasta toisianne.

Vierailija
60/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten olette yhdessä eikö ole turhaa teille kun ette edes rakasta toisianne.

Sinunkaan miehesi ei taida rakastaa sinua jos ei pese ja silitä pyykkejäsi? Voi voi.