Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesettekö ja silitättekö naiset miehenne vaatteet vai olenko ainoa joka tekee näin?

Vierailija
29.11.2022 |

Kaksi vuotta olen pessyt mieheni vaatteet ja silittänyt vielä päälle. On aina puhtaat ja viimeisen päälle silitetyt vaatteet miehellä ja mies saa usein kehuja kuinka siisti on. Muita jotka toimivat samoin?

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vaatteet pestään samoissa koneellisissa, mutta mies silittää vaatteensa itse silloin kun katsoo tarpeelliseksi. Minä inhoan silittämistä, joten tartun rautaan vain jos on aivan pakko.

Vierailija
22/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten niitä vaatteita pitää silittää? Puvut ja kauluspaidat ehkä ymmärrän. Kauluspaitojakin on mallia non iron.

Ja ihmiset, jotka silittävät vaatteensa ja pitävät niistä huolta näkevät selvästi kun on noita non iron -vaatteita. Ei vain ole olemassa vaatteita, jotka eivät kaipaisi höyrytystä tai silitystä. Silitys ainakin itselläni pakottaa katsomaan sen vaatteen huolellisesti läpi ja auttaa näkemään mahdolliset korjausta vaativat kohdat tai esimerkiksi kauluspaidoissa jos vaatii syvempää pesemistä pesulassa. Tosin yleensä käytän kaikki kauluspaitani pesulassa pesettämässä. Kuten myös jakkupuvun ja muut herkemmät materiaalit kuten silkki. Pesulalasku on kuukaudessa muutaman satasen.

Mutta kysymykseen niin kyllä pidän huolen meidän vaatehuollosta. Mielelläni pesen pyykkiä ja silitän. Enkä koe sitä mitenkään alistavana, kuten en muutakaan kotityötä. Ihmeellinen ajatuskin, että kokisin. Mahtaa olla elämä rankkaa jos parisuhteessa eli tiiminä kokee jotain alistamista tai että toinen haluaa sinulle jotain pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen samalla miehen vaatteet kuin omatkin, koska ole lajittelusta tarkempi.

Mies puolestaan tekee meillä pääosin ruuat, koska hän on siitä tarkempi, että mitä syö.

Silittämisen osalta taitaa mennä niin, että silitän juhlavaatteet samalla omani kuin hänenkin, ja jos mies kaipaa syystä tai toisesta muutoin silitettyä paitaa niin hän tekee sen itse.

Vierailija
24/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen, en silitä kylläkään. Mutta mies ei ole pessyt pyykkiä kymmeneen vuoteen. Toisaalta minä en ole tiskannut kymmeneen vuoteen. 🙂

No miten noin huonon korren vedit? Tiskejä syntyy kuitenkin päivittäin, mutta pyykätä ei tarvitse päivittäin. 

Vierailija
25/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.

Kuulostat kateelliselta. Naisen suurin toive on rakkaus, jonka saa osoittaa miestään kohti, kuten tässä tapauksessa pitämällä hänet hyvin pukeutuneena ja siistinä.

mies54v

Vierailija
26/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen, en silitä kylläkään. Mutta mies ei ole pessyt pyykkiä kymmeneen vuoteen. Toisaalta minä en ole tiskannut kymmeneen vuoteen. 🙂

No minä ainakin mieluummin pesisin niitä pyykkejä kerran viikossa kuin hoitaisin tiskit kerran päivässä. 

Perheissä pyörii kyllä pyykkikonekin vähintään kerran päivässä. Ja nämä asiathan on täysin sovittavissa fiksuilla ihmisillä. Meillä meni sikäli helposti, että minä tykkään pyykkien kanssa touhuamisesta ja mies taas tiskien kanssa hääräämisestä. Muussa tapauksessa olisi pakko vuorotella.

Vierailija
27/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseekö ja silittääkö mies sitten vastavuotoisesti sinun vaatteesi? Outo diili.

Vierailija
28/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kateelliselta. Naisen suurin toive on rakkaus, jonka saa osoittaa miestään kohti, kuten tässä tapauksessa pitämällä hänet hyvin pukeutuneena ja siistinä.

mies54v

Lasta kohtaan noin voikin toki tuntea.

Vierailija
29/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikkien taloudessa olevien pyykit. Teini oli saanut jonkun hullun vaikutelman ystävältään joka kuulemma pesi itse vaatteensa erikseen ja alkoi pestä itse erikseen omat pyykit. Siitä tuli vaan lisä show. Ihan älytöntä. Meillä kone käy 1-2 kertaa päivä. 40 kirjavat, 60 valkoiset, 60 kirjavat ja 40 mustat. Kaikki tietenkin erikseen. En ymmärrä miten joillekin riittää 2 krt viikko, jos siis useampi jäsen taloudessa.

Vierailija
30/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä todella outoja. Pesevät aikuisten miesten vaatteita.

Vierailija
31/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaikkien taloudessa olevien pyykit. Teini oli saanut jonkun hullun vaikutelman ystävältään joka kuulemma pesi itse vaatteensa erikseen ja alkoi pestä itse erikseen omat pyykit. Siitä tuli vaan lisä show. Ihan älytöntä. Meillä kone käy 1-2 kertaa päivä. 40 kirjavat, 60 valkoiset, 60 kirjavat ja 40 mustat. Kaikki tietenkin erikseen. En ymmärrä miten joillekin riittää 2 krt viikko, jos siis useampi jäsen taloudessa.

Ai niin ja en silitä! Meillä ei silitettäviä vaatteita. Jos olisi saisi itte hoitaa.

Vierailija
32/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tajua mitään tuollaisista monimutkaisista ja vaarallisen kuumista laitteista, kuten silitysrauta. Samoin hella, pesukone, astianpesukone ja pölynimuri ovat minulle yksinkertaisena naisena hepreaa. Onneksi teknisesti taitava mieheni hoitaa meillä kaikki kotityöt.

Vierailija
33/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole kädetön taloustöissä, mutta pyykin pesua en halua luovuttaa hälle. Tyyli on nimittäin niin paljon kun mahtuu koneeseen lämpötilaan ja väreihin katsomatta.

Vierailija
34/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörähtää pyykkikone 2 krt vko, kumpikin hoitaa pyykkejä. Kotona enää 1 lapsi.

Vierailija
35/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan tyttärillenne siirtäkö tuota iloisen palvelijan roolia. Hyi hele.

Vierailija
36/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pestä pyykkiä ja tykkään silittää yksinkertaisia juttuja.

Valkoiset paidat mies silittää itse, se on niin ärsyttävää hommaa.

Tiskikoneen täyttämistä välttelen! Samoin autohuoltoja.

Vierailija
37/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikki vaatteet ovat sellaisia, ettei niitä tarvitse silittää; emme omista edes silitysrautaa.

Olen aina inhonnut silittämistä!

Vierailija
38/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään pestä pyykkiä ja tykkään silittää yksinkertaisia juttuja.

Valkoiset paidat mies silittää itse, se on niin ärsyttävää hommaa.

Tiskikoneen täyttämistä välttelen! Samoin autohuoltoja.

Kai teidän autonne huoltaa ammattilainen?

Vierailija
39/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen ja mies on tyytyväinen. Tuskin osaat silittää omia vaatteitasi kunnolla. Ryppyiset vaatteet tuovat huonoa onnea.

Vierailija
40/160 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN silit tai pese sen sian vaateita, eikä niitä pestä meidän koneessa, saa käydä pesemässä jossain muualla vaikka äitinsä luona. Pitääkin tarkistaa missä pesee, tai pesettää?