Pesettekö ja silitättekö naiset miehenne vaatteet vai olenko ainoa joka tekee näin?
Kaksi vuotta olen pessyt mieheni vaatteet ja silittänyt vielä päälle. On aina puhtaat ja viimeisen päälle silitetyt vaatteet miehellä ja mies saa usein kehuja kuinka siisti on. Muita jotka toimivat samoin?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mitä tarkoittaa että yhdessä valittiin miehelle vaatteet? Onko mies dementoitunut, tai jo vanhus, silloin ymmärrän.
Tarkoittaa sitä että keskustelemme miehen tyylistä ja tarkastamme yhdessä joka ilta että miehellä on valittuna valmiiksi siistit vaatteet seuraavaksi päiväksi. Viikonloppunakaan emme tee poikkeusta ja tämä on ollut yhteinen ihana tapa suhteemme alusta ja edelleen avioliitossamme.
Sinähän pilailet, eikö niin? Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo pesee ja silittää myös. Mä katson että sillä on aina auto kunnossa että pääsee menoillensa ja käyn tankkaan jos tankki on tyhjä. Jonkun mielestä varmaan väärin..
En ihan äkkiä keksi mitään kliseisempää kuin että nainen pesee ja silittää, mies tankkaa auton.
Kyllä meilläkin mies hoitaa enemmän autoihin liittyviä asioita (renkaat vaihtaa ja korjaukset hoitaa ammattilaiset), mutta ei siksi, että minä pesisin ja silittäisin (hän pesee meillä useimmiten pyykit) vaan siksi, että hän valitsee mieluummin pyyhkijöiden sulkien vaihtamisen tai rengaspaineiden mittaamisen kuin vaikkapa uuden tulostimen asennuksen tai jonkun muun älylaitteen käyttöönoton.
Hän myös tiskaa ja siivoaa useammin, minä teen ruoan, maksan yhteiset laskut ja suunnittelen ruokaostokset.
En, muuten, itse tunne yhtäkään naista, joka ei ihan itse tankkaisi autoaan. En ihan heti keksi yhtään syytä, miksi toivoisin oman puolisoni käyvän erikseen tankkaamassa oman autoni sen sijaan, että tankkaan sen itse samalla, kun olen jonnekin menossa.
No just tämä. Jotain outoa 50-lukulaista tunkkaisuutta. Vaikka ei kai Suomessa silloinkaan ollut tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mitä tarkoittaa että yhdessä valittiin miehelle vaatteet? Onko mies dementoitunut, tai jo vanhus, silloin ymmärrän.
Tarkoittaa sitä että keskustelemme miehen tyylistä ja tarkastamme yhdessä joka ilta että miehellä on valittuna valmiiksi siistit vaatteet seuraavaksi päiväksi. Viikonloppunakaan emme tee poikkeusta ja tämä on ollut yhteinen ihana tapa suhteemme alusta ja edelleen avioliitossamme.
Omalla miehelläni nousisi kyllä niskakarvat pystyyn, jos ehdottaisin, että minä puutun hänen vaatevalintoihinsa. Olen joskus suhteemme alkuaikoina ehdottanut, että laittaisi päälleen jotain muuta kuin mitä oli pukenut, ja hän silloin totesi, että hän ei aio luopua parisuhteessa itsemääräämisoikeudestaan.
Kyllä hän välillä kysyy, onko minulla toivomuksia sen suhteen, mitä hän pukee päälleen, mutta ei hän antaisi minun kohdella itseään kuin lasta. Ja hyvä niin, koska (vain) sellaista miestä voin arvostaa.
Ei auton tankkaus edes ole mikään kotityö :D Mitä ihmettä nyt taas
Vierailija kirjoitti:
Ei auton tankkaus edes ole mikään kotityö :D Mitä ihmettä nyt taas
Minä poljen matkat pyörällä. Ehkä voin nakittaa miehelle kaiken ruokahuollon, että hän saa ns. tankata meikäläisen kulkupelin.
Pesen ne vaatteet mitkä on pyykkikorissa. Mitään en silitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin, onko jonkun mies dementoitunut, kun itse joudun katsomaan isäni (86v) vaatteiden perään, kun on alkava muistosairaus.
Mieheni ei ole koskaan tarvinnut apua pukeutumisessa, osaa valita vaatteet ja vetää housut jalkaan. On jo iso mies. Eikä mies puutu minun pukeutumiseeni tai ole auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo pesee ja silittää myös. Mä katson että sillä on aina auto kunnossa että pääsee menoillensa ja käyn tankkaan jos tankki on tyhjä. Jonkun mielestä varmaan väärin..
En ihan äkkiä keksi mitään kliseisempää kuin että nainen pesee ja silittää, mies tankkaa auton.
Kyllä meilläkin mies hoitaa enemmän autoihin liittyviä asioita (renkaat vaihtaa ja korjaukset hoitaa ammattilaiset), mutta ei siksi, että minä pesisin ja silittäisin (hän pesee meillä useimmiten pyykit) vaan siksi, että hän valitsee mieluummin pyyhkijöiden sulkien vaihtamisen tai rengaspaineiden mittaamisen kuin vaikkapa uuden tulostimen asennuksen tai jonkun muun älylaitteen käyttöönoton.
Hän myös tiskaa ja siivoaa useammin, minä teen ruoan, maksan yhteiset laskut ja suunnittelen ruokaostokset.
En, muuten, itse tunne yhtäkään naista, joka ei ihan itse tankkaisi autoaan. En ihan heti keksi yhtään syytä, miksi toivoisin oman puolisoni käyvän erikseen tankkaamassa oman autoni sen sijaan, että tankkaan sen itse samalla, kun olen jonnekin menossa.
En ole koskaan tankannut autoa itse ja meillä on useampi auto. Mies tankkaa aina, vaikka olen kerran pari ollut mukana katsomassa. Olemme perinteinen pari. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin, onko jonkun mies dementoitunut, kun itse joudun katsomaan isäni (86v) vaatteiden perään, kun on alkava muistosairaus.
Mieheni ei ole koskaan tarvinnut apua pukeutumisessa, osaa valita vaatteet ja vetää housut jalkaan. On jo iso mies. Eikä mies puutu minun pukeutumiseeni tai ole auttamassa.
Tämä. Haluaisin myös nähdä naisen, jolle valitaan yhdessä miehen kanssa vaatteet seuraavalle päivälle. "Huomenna laitat tämän valkoisen kauluspaidan ja ruudullisen hameen beigen väristen sukkahousujen kanssa. Jalkoihin nämä kengät, kun joudut olemaan paljon jalkojen päällä. Korviin nämä pienet hopeakorut ja kaulaan tämä riipus."
Siihen päälle vähän meikkaus- ja hiustenlaitto-ohjeita. Alapeukuta, jos tykkäsit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole vanhus eikä dementoitunut, mutta vaatteiden valitsemisesta miehelle on tullut yhdessä ihana tapa. Mies on enemmän kuin tyytyväinen ja saa kehuja tyylistä. Nyt illalla mies kysyi tyylistä mielipidettä värien suhteen ja tietysti autoin miestäni. On meillä toinenkin suloinen tapa suudella toisiamme aina aamuisin miehen lähtiessä töihin ja sama toistuu miehen palatessa töistä illalla. Emmekä ole suinkaan vanhoja.
audi-miehen vaimo silittää myös miehen alushousut.
Huomioimista, huolehtimista, hellimistä, rakkautta jne olen saanut/ saan mieheltäni niin paljon...vuodesta toiseen, päivästä toiseen,
joten minullekaan ei ole mikään ongelma laittaa pesuun hänen vaatteitaan, silittää tarvittaessa tai ommella vaikkapa irronnut nappi kiinni.
Voin myös hieroa hänen hartioitaan, valmistaa vähän paremman aamiaisen - mitä tahansa- elämämme pieniä asioita.
Käymme molemmat töissä; kotona teemme niin yhdessä kuin erikseenkin asioita.
On asioita, joissa saattaa joskus näkyä jopa ns perinteellinen roolijako; meitä ei sekään haittaa......
Meillä ei ole juurikaan silittämistä vaativia vaatteita. Ennen tykkäsin silittämisestä, mutta olkapää ei enää kestä. Jos jotain pitää silittää, niin mies silittää. Ihan itkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole koskaan tarvinnut apua pukeutumisessa, osaa valita vaatteet ja vetää housut jalkaan. On jo iso mies. Eikä mies puutu minun pukeutumiseeni tai ole auttamassa.Tämä. Haluaisin myös nähdä naisen, jolle valitaan yhdessä miehen kanssa vaatteet seuraavalle päivälle. "Huomenna laitat tämän valkoisen kauluspaidan ja ruudullisen hameen beigen väristen sukkahousujen kanssa. Jalkoihin nämä kengät, kun joudut olemaan paljon jalkojen päällä. Korviin nämä pienet hopeakorut ja kaulaan tämä riipus."
Siihen päälle vähän meikkaus- ja hiustenlaitto-ohjeita. Alapeukuta, jos tykkäsit!
Oli pakko alapeukuttaa. Tykkäsin.
Ja alapeukku loistavasta verbaalisesta kielenkäytöstä. Ja päivän parhaasta kommentista, joka sai hymyn huulille.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan mies koskaan kysy, että peseekö ja silittääkö muutkin miehet vaimonsa/ naisensa vaatteet?h
Niin. Miksi kukaan nainen ei kysy, että huolehtiiko joku että miehen autossa on kaikki kunnossa ja tankki täynnä?
Olen pettynyt nykynaisiin. Ovat erittäin miesmäisiä ja kovia niin etten tykkää yhtään ja näen punaista kun nainen sanoo että inhoaa silittämistä. Se on selvän laiskan ihmisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan mies koskaan kysy, että peseekö ja silittääkö muutkin miehet vaimonsa/ naisensa vaatteet?h
Niin. Miksi kukaan nainen ei kysy, että huolehtiiko joku että miehen autossa on kaikki kunnossa ja tankki täynnä?
Yksinkertaisesti se on miehen tehtävä, ei naisen. PISTE.
Välillä mies pyykkää itse vaatteensa. Enimmäkseen unohtaa pestä, jos minulla on aikaa niin laitan hänen pyykit myös koneeseen. En silitä mitään meidän vaatteita, ellei kangas ole sen tyyppistä että kaipaa silityksen.
Minusta on helppo laittaa pyykkiohjelma päälle, mutta välillä tuntuu työläältä ripustaa puhtaat pyykit kuivumaan. Silloin pyydän miestä hoitamaan tämän, niin osallistutaan näin molemmat pyykkäyshommiin :)