Kokoomus esittää merkittäviä säästöjä sosiaalietuuksiin. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, työttömyyspäivärahaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen tehtävät heikennykset tarkoittaisivat yli 900 miljoonan euron säästöä julkiselle taloudelle
Kommentit (895)
Ei ole penaalin terävimpiä kyniä nämä kehitysrahoista öyhöttäjät. Tajuatteko että jos kehitystyö lopetetaan niin Kiina omistaa lopulta koko Afrikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kokkareet! Edes joku tuottavaa työtä tekevän nettomaksajan asialla
Mieli voi sinullakin muuttua, jos työttömyys tai työkyvyttömyys iskee tai viimeistään, kun pääset eläkkeelle.
Tämän hetkisellä velanotolla en odota, että pääsisin eläkkeelle. Julkivelkaa on sen verran ja tämä hallitus vetänyt uudet pohjat, joudutaan käymään töissä kasikymppisiksi jotta lainaa voi lyhentää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kansa on köyhää. Kaikki tuntuu olevan työttömiä ja sairaita vähintään kun niin kauhistellaan?
Ihan oikein menee, jos ei työt kiinnosta niin kärsit. Jos et ole riittävän kyvykäs siihen, että sinut halutaan palkata, kärsit siitäkin.
Tai sitten otat itsestäsi niskasta kiinni, koulutat ja kehität itsestäsi tarpeellisen työnantajille ja pääset töihin. Näin me kokoomuslaiset olemme tehneet, emmekä jääneet kotiin makoilemaan ja vinkumaan muilta tukia.
Kiinnostaa työt, kun niistä saa PALKKAA, millä elää tässä pellehelvetissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman ammattiyhdistysliikettä meillä olisi 7-päiväinen työviikko, ei olisi vuosilomia, ei lastenhoitovapaita jne. Kuinka moni tavallinen duunari osaisi itse sopia työnantajan kanssa palkkansa ja muut työehdot?
Älähän nyt taas jauha tuota samaa 100 vuotta vanhaa liirumlaarumia. Ovat varmaan olleet joskus ihan jees mutta nykyaikana niitä ei tarvita yhtään mihinkään.
Liittoja voisi tulla ikävä, jos kokoomuksen ja EK:n märät fantasiat toteutuisivat.
Semmosta päivää ei ainakaan omalle kohdalle tule että liittoa tulisi ikävä.en ole niille koskaan penniäkään maksanu enkä maksa .
Mutta työttömyys tai työkyvyttömyys voi kohdata sinuakin. Tai joudut työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Ei pitäisi liikaa luottaa siihen, että asiat jatkuvat aina hyvinä. Eikä pitäisi yleistää omia kokemuksia kaikkia muitakin koskeviksi yleispäteviksi totuuksiksi.
Ja liitto auttaa sinua noissa miten?...ei yhtään mitenkään
Kerro sitten kuka auttaa!
Puheet on suuria, mutta ei substanssia. 🙄
No kerropa nyt miten kuvittelet sen liittosi auttavan jos joudut työttömäksi tai työ kyvyttömyys iskee? Ne ei siihen pysty vaikuttamaan mitenkään. Mitä teille oikein luottareiden puolelta valehdellaan kun maksatte täysin turhasta
Etkä vieläkään kertonut, kuka auttaa.
Puheet suuria, ei substanssia.
Kyllä joudut substanneinesi ihan itse itseäsi tuossa kohtaa auttamaan.Liitot ei sitä tee.ihan vaan tiedoksi. Etkä pysty kertomaan että miten liitto muka auttaisi. Että isot on puheet sielläkin mutta tieto ihan nolla
Minä täällä vieläkin odotan vastausta... Huhuu?
No älä odota vaan ala vastamaan .
Vierailija kirjoitti:
Ei ole penaalin terävimpiä kyniä nämä kehitysrahoista öyhöttäjät. Tajuatteko että jos kehitystyö lopetetaan niin Kiina omistaa lopulta koko Afrikan
No mitähän se haittaa?
Äänestäkää nyt mietä juntit. Ei teidän omat kuitennkaan muuhun riitä.
No kieltämättä Kokoomus on nyt vauhdissa, ammattiliittojen (ansiosidonnainen kaikille) lopettaminenhan on Kokoomuksen märkä päiväuni. Sitten siihen iskee taas leikkuri, kunnes todellakaan ei tule toimeen työtön vaan on pakko tehdä mitä tahansa töitä. Nyt tämä voi mennä jopa läpi. Ainakin, jos vaaleissa saavat ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksusti lisäsivät myös rahoja poliisille ja puolustusvoimille. Tehtävät leikkaukset kun aiheuttaa väistämättä rikollisuuden kasvua.
Jep. Eikä pelkästään siinä kuuluisassa nakkikiskajonossa. Joutuvat pikkuisokenkäisetkin panostamaan euroja henkivartijoihin. Lapset ja teinit saavat omat niskaanhengittäjänsä koulumatkoille ja vapaa-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt valot viimeistään päälle ja jotain ymmärrystä mittakaavoihin! Suomen kehitysavulla ei ole mitään merkitystä kiinaan ja afrikkaan
Onhan se käsittämätöntä, että eletään velaksi ja jaetaan rahaa muualle. Keräämme veroja Suomessa suomalaisille, tämä tiedoksi sinne vasemmistoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman ammattiyhdistysliikettä meillä olisi 7-päiväinen työviikko, ei olisi vuosilomia, ei lastenhoitovapaita jne. Kuinka moni tavallinen duunari osaisi itse sopia työnantajan kanssa palkkansa ja muut työehdot?
Älähän nyt taas jauha tuota samaa 100 vuotta vanhaa liirumlaarumia. Ovat varmaan olleet joskus ihan jees mutta nykyaikana niitä ei tarvita yhtään mihinkään.
Liittoja voisi tulla ikävä, jos kokoomuksen ja EK:n märät fantasiat toteutuisivat.
Semmosta päivää ei ainakaan omalle kohdalle tule että liittoa tulisi ikävä.en ole niille koskaan penniäkään maksanu enkä maksa .
Mutta työttömyys tai työkyvyttömyys voi kohdata sinuakin. Tai joudut työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Ei pitäisi liikaa luottaa siihen, että asiat jatkuvat aina hyvinä. Eikä pitäisi yleistää omia kokemuksia kaikkia muitakin koskeviksi yleispäteviksi totuuksiksi.
No kerropa nyt miten kuvittelet sen liittosi auttavan jos joudut työttömäksi tai työ kyvyttömyys iskee? Ne ei siihen pysty vaikuttamaan mitenkään. Mitä teille oikein luottareiden puolelta valehdellaan kun maksatte täysin turhasta
Kyllä joudut substanneinesi ihan itse itseäsi tuossa kohtaa auttamaan.Liitot ei sitä tee.ihan vaan tiedoksi. Etkä pysty kertomaan että miten liitto muka auttaisi. Että isot on puheet sielläkin mutta tieto ihan nolla
No, kun minä sitä vastausta odotan, mutta tuo yksi tyhmeliini ei osaa minulle vastata! Vänkää vain vastaan jotain puuta heinää. Yrittää kääntää minun huomioni toisaalle omista puutteistaan.
Teen pimeitä töitä joten jos työttömyystuki vähenee 5 euroa niin ei haittaa koska tienaan pimeesti 200 euroa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläispariskunnat saa 3000 - 4000 netto, täysin kestämätöntä. 20 - 30 vuotta tuollaista rahaa tekemättä mitään.
Ne on töissä ollessaan maksaneet veroja .Paljonko sinä maksat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt valot viimeistään päälle ja jotain ymmärrystä mittakaavoihin! Suomen kehitysavulla ei ole mitään merkitystä kiinaan ja afrikkaan
Onhan se käsittämätöntä, että eletään velaksi ja jaetaan rahaa muualle. Keräämme veroja Suomessa suomalaisille, tämä tiedoksi sinne vasemmistoon!
Ettehän kerää. Rikkailla on niin paljon rahaa, että sitä pitää "suunnitella" ulos Suomesta veroparatiiseihin. Hakekaa nyt ensin nekin takaisin ja mesokaa vasta sitten.
Kansalaiset, ei hätää, hain taas taikaseinästä pari miljardia.
T. Sanna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli voi sinullakin muuttua, jos työttömyys tai työkyvyttömyys iskee tai viimeistään, kun pääset eläkkeelle.
Tämän hetkisellä velanotolla en odota, että pääsisin eläkkeelle. Julkivelkaa on sen verran ja tämä hallitus vetänyt uudet pohjat, joudutaan käymään töissä kasikymppisiksi jotta lainaa voi lyhentää
Häh?? Moni se toimitusjohtaja, joka viisysinä tai kuusykkösenä on golfeläkeläisenä maailmalla. Ei ole kasikymppisenä töissä. Mikset tee samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään oikeistoa tai vasemmistoa, sulla on jokin kehitysvamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sun pitäis maksaa toisten ottamaa velkaa, oletko jotenkin vajaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun minä sitä vastausta odotan, mutta tuo yksi tyhmeliini ei osaa minulle vastata! Vänkää vain vastaan jotain puuta heinää. Yrittää kääntää minun huomioni toisaalle omista puutteistaan.
Kyllähän ne puutteet on siellä päässä.ja ay liikkeessä
Mut ei kerro vieläkään. *huokaus*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se käsittämätöntä, että eletään velaksi ja jaetaan rahaa muualle. Keräämme veroja Suomessa suomalaisille, tämä tiedoksi sinne vasemmistoon!Ettehän kerää. Rikkailla on niin paljon rahaa, että sitä pitää "suunnitella" ulos Suomesta veroparatiiseihin. Hakekaa nyt ensin nekin takaisin ja mesokaa vasta sitten.
Rikkaat maksavat täällä törkeästi veroja, teillä on vähän hassun ristiriitainen suhtautuminen rikkaisiin. Inhoatte heitä yli kaiken, mutta toisaalta tarvitsette heitä tämän sosiaalidystopian ylläpitoon
Ja todellakin, lopettakaa nyt ensin se kehitysrahojen kylväminen ympäriinsä ja ruvetaan sitten puhumaan järkevämmin kestävästä taloudenpidosta