Kokoomus esittää merkittäviä säästöjä sosiaalietuuksiin. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, työttömyyspäivärahaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen tehtävät heikennykset tarkoittaisivat yli 900 miljoonan euron säästöä julkiselle taloudelle
Kommentit (895)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
onhan se kieltämättä absurdia, että pitkäaikaistyöttömällä on varaa asua kauoungissa hyvällä paikalla kun Kela maksaa asumisen, mutta sitten työssäkäyvällä henkilöllä ei ole varaa asua hyvällä paikalla, vaan pitää asua jossain syrjäisemmässä paikassa.
Juurikin näin!
No missä kaupungissa ja millä alueella tuntemasi työttömät sitten asuvat ja paljonko heidän vuokransa on? Tiesitkö että Kela maksaa vuokria vain tiettyyn summaan asti, ja jos sen summan ylittää, se on sit pois perustoimeentulotuesta. Voisiko kerrankin joku tällaisen jargonin jauhaja oikeasti perustella väitteensä jotenkin faktalla. (Ei tuu vastausta tähänkään)
Eikös nyt SDP:kin puhunut ansiosidonnaisen leikkaamisesta?
Eipä niitä yksi puolue pysty määräämään vaikka vaalivoittaja olisikin.
Onkin todella älykäs säästökohde, kerrassaan. Valoja päälle saatana. Ihme kusetusta.
Joko siivellä eläjiä pelottaa 😯
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä yksi puolue pysty määräämään vaikka vaalivoittaja olisikin.
Totta. Mielivaltaisuus ei johtaisi mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki tuet ja perustetaan keskitysleirejä.
Kokoomus
Tape taan kaikki kokoomuslaiset, niin loppuu tuo vi tun alistaminen ja kiusaaminen.
On nämä kyllä sellaisia idi ootteja, että ei paremmasta väliä. Pelkkää pas kaa ovat kaatamassa veronmaksajien niskaan aina ja viemässä työläisiltä elannon.
Veronmaksajien niskasta pois tässä nyt ollaan menossa. Veronmaksajat maksaa toimeentulotuen ja asumistuen veroissaan, ei ne jotka tukia nostaa veroja maksa. Nyt on jo keskituloisilla verot yli 30% pitäisikö vielä nostaa että osa saa makoilla kotona ?
Älä panikoi tyhmä persu (veronmaksuhaluttomuus erottaa sinut kokoomuslaisesta). Sitäpaitsi tuloveron räplääminen on yhtä tyhjän kanssa, koska se muodostaa vain pienen osan verokertymästä. Alv:kin on suurempi tulonlähde valtiolle.
Sun veroprosentti ei ole paljoa suurempi kuin kaikkein köyhimpien, jotka maksaa alv:tä kaikesta mitä kuluttavat. Alv:stä vain ei voi tehdä verovähennyksiä toisin kuin sinä pystyt tekemään tuloverosta.
Kotona makoilevat tutkitusti eniten perussuomalaisia äänestävät. Olette kaikkein työttömin puolue, koska asenne kaikkeen, niin sivistykseen kuin koulutukseen ja työnhakuun, on kielteinen.
Vierailija kirjoitti:
Joko siivellä eläjiä pelottaa 😯
Yrittäjiä? Yritystuet pois. Ei niitä vapaassa markkinataloudessa tarvita. Haittaavat vain kun surkeimmatkin tunarit alkavat yrittäjiksi vailla kunnon liikeideaa ja markkinaa.
Hain sairauslomaa ahdistukseen=(vitutukseen) kun toukokuussa tuli uusi työhakumalli eli nyt olen ollut saikulla seitsemän kuukautta ja haen taas kohta jatkoa, potkittavaksi en enää palaa eli tästä siirryn sitten ensi kesänä työkyvyttömyyseläkkeelle. Elämä on nyt ihanaa :)
Kokoomuksella ja persuilla on niukasti tajua siitä miten kansantalous ja psykologia toimivat.
En äänestä noita roistoja koskaan. Etenkään nyt kun olen nähnyt paljonko niitä isänmaan yhtenäisyys ja turvallisuus kiinnostaa.
Olen 55v ja on monenlaista kremppaa, eli jos tukia leikataan niin työllistyn?! Millä logiikalla se toimii? Kuka työnantaja minut palkkaa? Jouduin jäämään mm siivoustyöstä pois kun selkä sanoi sopimuksen irti.
Vierailija kirjoitti:
Hain sairauslomaa ahdistukseen=(vitutukseen) kun toukokuussa tuli uusi työhakumalli eli nyt olen ollut saikulla seitsemän kuukautta ja haen taas kohta jatkoa, potkittavaksi en enää palaa eli tästä siirryn sitten ensi kesänä työkyvyttömyyseläkkeelle. Elämä on nyt ihanaa :)
Et välttämättä siirry. Mä hain paljon vakavamman ja todellisen diagnoosin perusteella 7 vuotta. Mutta persröllihän sinä oletkin ja yrität valehdella, että on helppoa heittäytyä loisimaan eikä lääkärit mitään tajua 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v ja on monenlaista kremppaa, eli jos tukia leikataan niin työllistyn?! Millä logiikalla se toimii? Kuka työnantaja minut palkkaa? Jouduin jäämään mm siivoustyöstä pois kun selkä sanoi sopimuksen irti.
Äläpä huoli; sun ja kenenkään ei ole pakko äänestää tomppeleita oikeistopuolueita.
Ketjuhan on vaalimainos laitaoikealta, joka valehtelee kroonisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä siirry. Mä hain paljon vakavamman ja todellisen diagnoosin perusteella 7 vuotta. Mutta persröllihän sinä oletkin ja yrität valehdella, että on helppoa heittäytyä loisimaan eikä lääkärit mitään tajua 😂
On se oikeasti aika helpoia ja suomessa nuoretkin siirtyvät ahdistuksen vuoksi eläkkeelle runsain joukoin, toki jossain kuntouttavissa voi joutua sen neljä tuntia kolmesti viikossa käydä jotain askartelemassa mutta kyllä siitä selviää
Yhteiskunnan siipeilijät joutuu töihin 🙂