Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus esittää merkittäviä säästöjä sosiaalietuuksiin. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, työttömyyspäivärahaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen tehtävät heikennykset tarkoittaisivat yli 900 miljoonan euron säästöä julkiselle taloudelle

Kommentit (895)

Vierailija
261/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalta puuttuvat velkojen lyhentäminen ja pois maksaminen ainoana Euro/länsimaana. Seuraavassa EU-tukipaketissa nämä säästöt ja leikkaukset lähetetään ulkomaille esimerkiksi Italiaan.

Vierailija
262/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetisti järkeä. Köyhien saamat eurot lähtevät lähes kaikki takaisin kiertoon, eli tuokin vajaa miljardi on sit pois kotimaisesta kulutuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ansiosidonnaista heikennetään niin ihmiset eroavat liitoista ja vakituisilta voidaan poistaa vuorolisät.

Hyvä juttu. Lähtee hoitajiltakin lisät pois.

Ansiosidonnainen on ainoa syy miksi liittoon kannattaa kuulua ja jos liitoista lähtee paljon väkeä niin päätäntävalta siirtyy työnantajille.

EK on halunnut poistaa vuorolisät jo aika kauan.

Siinä taas yksi tietämätön.Liitolla ja ansiosidonnaisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään.Että ei sen takia liittoon tarvi kuulua.Siinä näkee miten se ay propaganda puree hölmöihin

Kyllä minä tuon senkin tyhmä.

Älä kuulu liittoon, sinun työsopimusta voi ketjuttaa ja jos valitat ja, tulee oikeudenkäynti niin maksat 50 000 omasta rahapussista asianajajalle.

Ei mun työsopimusta kyllä kukaan ketjuta vaikka en liittoon ole koskaan kuulunut.enkä liity. Laiskat liittoja tarvii

Vierailija
264/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on 1100 netto 2 lapsikorotuksella.

Työmarkkinatuki 700, kun 2 lasta.

Asuntovelkainen ei saa toimee tulotukea eikä mökin omistaja.

Vierailija
265/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa tarvitsisi tehdä muuta kuin rukata asumistukea, mikä vääristää vuokramarkkinoita, ja nostaa tupakan ja viinan verotusta.

Mutta nuohan ei käy kokoomukselle.

Niissä on paljon asunnonvuokraajia, ja kokoomukselle tunnetusti maistuu viini paremmin kuin hyvin.

Vierailija
266/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ansiosidonnaista heikennetään niin ihmiset eroavat liitoista ja vakituisilta voidaan poistaa vuorolisät.

Ansiosidonnainen on ainoa syy miksi liittoon kannattaa kuulua ja jos liitoista lähtee paljon väkeä niin päätäntävalta siirtyy työnantajille.

Siinä taas yksi tietämätön.Liitolla ja ansiosidonnaisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään.Että ei sen takia liittoon tarvi kuulua.Siinä näkee miten se ay propaganda puree hölmöihin

Älä kuulu liittoon, sinun työsopimusta voi ketjuttaa ja jos valitat ja, tulee oikeudenkäynti niin maksat 50 000 omasta rahapussista asianajajalle.

Ei mun työsopimusta kyllä kukaan ketjuta vaikka en liittoon ole koskaan kuulunut.enkä liity. Laiskat liittoja tarvii

Niin, älä sairastu syöpään. Saat 2 kuukautta palkan mukaan ja sitten työmarkkinatukea 560 netto.

Vierailija
267/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetisti järkeä. Köyhien saamat eurot lähtevät lähes kaikki takaisin kiertoon, eli tuokin vajaa miljardi on sit pois kotimaisesta kulutuksesta.

kuullut ikinä käsitteestä 'inflaatio'? Ei loputtomalla vastikkeettomalla velaksielämisellä reaalitaloutta pelasteta

Vierailija
268/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään listaa, mistä näkisi minkä verran kuhunkin viiteryhmään kuluu bkt:sta: eläkeläiset, alaikäiset, työttömät, työlliset jne.

Muistelisin lukeneeni, että nykyään julkinen sektori kokonaisuudessaan syö 56% kuormasta, ja että työttömien tukiin menee joku 7-8%

Vierailija
269/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen leikkaus palvelee vuokra asujia.

Vierailija
270/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi kivaa olla työtön ensi hallituskaudella 😲

Niin, voi joutua jopa töihin

Olen kokenut vajaan vuoden mittaisen työttömyysjakson joitain vuosia sitten ja voin kertoa, ettei se ollut mitenkään kivaa. Koko ajan hain töitä ja lopulta sain, vaikka toivo meinasi mennä. Voin hyvin kuvitella monen pitkäaikaistyöttömän ahdistuksen, kun ilmapiirikin on tällainen syyllistävä. Toivon kaltaisillesi itsekkäille ilkeilijöille työttömyyttä, syöpää, long covidia ja kaikkea muutakin pahaa. Olette kuvottavia ihmisiä. Niin kuin kaikki kokoomuslaiset.

Itse olen koko ikäni tehnyt pätkätöitä niin yhdenkään työttömyys jakson aikana en ole ehtinyt uhriutumaan ja vaatimaan muilta aina vaan enemmän rahaa vaan olen aina hommannut töitä että saan rahaa haluamiin asioihin. Pelkällä työmarkkinatuellakin saa maksettua pakolliset maksut sen tilapäisen hetken kun ei ole töitä

Hienoa, että sinä olet ollut työttömänä vain tilapäisiä hetkiä. Kaikki eivät ole niin onnekkaita, yritä ymmärtää: työpaikkoja ei riitä kaikille - ei varsinkaan sellaisia, joissa maksetaan sellaista palkkaa, että sillä pärjäisi ilman lisätukia. Lisäksi on paljon ikäsyrjintää, mikä estää monen työllistymisen. 

Laiskat ei työllisty!

Vierailija
271/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vaivaiset vajaan miljardin säästöt?!!! Säälittävää! Ulkomaille on annettu paljon silmää räpäyttämättä isompia summia. Tuollainen summahan kertoo vain siitä, miten halvaksi suomalaisten työttömien ja vähäosaisten tukeminen tulee. Niitä säästöjä pitää löytää oikeista kohdista ja siten, että rahaa säästyy kunnolla. Köyhät ja työttömät voi ja pitää rauhaan.

Maan hiljaisimmilta on helpompi ottaa pois kuin lopettaa ulkomaan avustukset. Nousee kamala meteli jos heimopäälliköt ei enää saa miljoonia "avustuksia". Kokoomus on surullinen esimerkki ihmisjoukosta jolle mikään ei riitä ja joka on kateellinen köyhälle jopa aleruoista.

Vierailija
272/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuinka Orpo osaa luoda tulevaisuudenuskoa ja optimismia kansalaisille. <3

Vierailija
273/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen leikkaus palvelee vuokra asujia.

Päihteiden käyttäjät saa samat rahat kuin ennenkin ja niitä rangaistaan jotka saa työtä edes joskus.

Vierailija
274/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, älä sairastu syöpään. Saat 2 kuukautta palkan mukaan ja sitten työmarkkinatukea 560 netto.

Juu eikä sitä liitonjäsenyys muuta miksikään

Vierailija
275/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja oikeudenkäynnin jälkeen urasi loppuu siihen. Jos se vasurin julkisen sektorin ura nyt mitenkään yleishyödyllinen edes on

Vierailija
276/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi kivaa olla työtön ensi hallituskaudella 😲

Niin, voi joutua jopa töihin

Olen kokenut vajaan vuoden mittaisen työttömyysjakson joitain vuosia sitten ja voin kertoa, ettei se ollut mitenkään kivaa. Koko ajan hain töitä ja lopulta sain, vaikka toivo meinasi mennä. Voin hyvin kuvitella monen pitkäaikaistyöttömän ahdistuksen, kun ilmapiirikin on tällainen syyllistävä. Toivon kaltaisillesi itsekkäille ilkeilijöille työttömyyttä, syöpää, long covidia ja kaikkea muutakin pahaa. Olette kuvottavia ihmisiä. Niin kuin kaikki kokoomuslaiset.

Itse olen koko ikäni tehnyt pätkätöitä niin yhdenkään työttömyys jakson aikana en ole ehtinyt uhriutumaan ja vaatimaan muilta aina vaan enemmän rahaa vaan olen aina hommannut töitä että saan rahaa haluamiin asioihin. Pelkällä työmarkkinatuellakin saa maksettua pakolliset maksut sen tilapäisen hetken kun ei ole töitä

Hienoa, että sinä olet ollut työttömänä vain tilapäisiä hetkiä. Kaikki eivät ole niin onnekkaita, yritä ymmärtää: työpaikkoja ei riitä kaikille - ei varsinkaan sellaisia, joissa maksetaan sellaista palkkaa, että sillä pärjäisi ilman lisätukia. Lisäksi on paljon ikäsyrjintää, mikä estää monen työllistymisen. 

Laiskat ei työllisty!

Valtion virastoissa on palkkatuella työttömiä ja uudet otetaan, kun palkkatuki loppuu.

Vierailija
277/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ne varakkaiden perheiden joka kuukautiset yhteiskunnan sijoitusrahat eli lapsilisät? Niinhin ei tietenkään kosketa.

Tai leskeneläke? Miksi naimisissa olosta voi saada rahaa yhteiskunnalta?

Kyllä ovat hienoja ajatuksia esittämässä, mutta niin, että herrojen yhteiskunnan tukiin ei kyllä puututa.

Vierailija
278/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lapsen äiti saa 700 ja eläkeläinen 900 kun asuu puolison kanssa.

Vierailija
279/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllättänyt.

Lyötyä on niin tavattoman kiva aina lyödä ja sitä jo valmiiksi polvillaan olevaa uskaltaa vähän nyhverömpikin olla potkimassa muiden mukana.

Lätkäistäänkö sitten kanssa työnantajille velvollisuus palkata niitä työttömiä työnhakijoita, jotka hakee töitä vai pääsevätkö he taas luikertelemaan omasta osuudestaan tästä vastuusta ?

Juuri tämä!

Työnantajille velvoite palkata työtön RAHApalkalla! Ei mitään temppuhumppuukityökokeilua, vaan ihan palkkatyöhön! Pääsisin minäkin vihdoin töihin! Ja turha itkeä mistään iästä, reilusti yli 40-vuotiaankin tulee kelvata! Ja miksi ei kelpaisi! Täysin terve työkykyinen ihminen! Antakaa mulle töitä jo heti nyt!

Vierailija
280/895 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle heti, kun kokoomus näyttää, miten miljardin leikkauksilla tulee vähintään miljardin edestä plussaa.