Kokoomus esittää merkittäviä säästöjä sosiaalietuuksiin. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, työttömyyspäivärahaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen tehtävät heikennykset tarkoittaisivat yli 900 miljoonan euron säästöä julkiselle taloudelle
Kommentit (895)
haha onneksi kokkareet voittavat vaalit! Ei malta odottaa vasureiden itkupotkuraivareita, hyvää materiaalia tässäkin triidissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat myös puolison tulot.
Olisi kyllä aika törkeetä, jos ei vaikuttaisi.
Perhe on yksikkö joka huolehtii jäsenistään.Meillä yhteiset tulot 30 000 brutto vuodessa eli tuosta verot pois ja 2 lasta, ei saada vuokralla asumistukea eikä toimeentulotukea.
Ja auton on puolison vuorotyön vuoksi. Linja-autot ei kulje.
Toivotan onnea teille jotka irtisanotaan tänä talvena.
Niin olen yh ja .esillä asuu kotona 18 vuotias opiskelija. Hänen tulot lasketaan mukaan perheen tuloihin. Olis ihme jos puolison tuloja ei laskettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen sektori syö yli puolet bkt:sta, kuinka paljon tästä menee työttömille?
Onko edes 10%?
Niin, julkisen sektorin menoja pitää leikata, tuolla ne pahimmat loiset on.
Vierailija kirjoitti:
haha onneksi kokkareet voittavat vaalit! Ei malta odottaa vasureiden itkupotkuraivareita, hyvää materiaalia tässäkin triidissä :D
Ihanaa, loppuu partureilta työt. Ehkä sinä kaljuna miehenä voit käydä ottamassa, sen sadan euron hiusvärin tai permanenttikiharat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes 10%?
Jep, leikataan vaikka kokonaan koulutus ja terveydenhuolto pois. Jokainen kaivakoon itse iilimatonsa ojasta ja opettakoon pershedelmänsä tavoille. Sellasta kokoomuslaista vastuunkantoa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes 10%?
julkistalouden tulonsiirrot ja palvelut ovat kutakuinkin 50/50-suhteella. Molemmista karsitaan, myös vasemmisto tulee karsimaan
En nyt puhunut esimerkiksi eläkeläisistä ja muista, vaan ainoastaan työttömistä, paljonko heihin menee kakusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, loppuu partureilta työt. Ehkä sinä kaljuna miehenä voit käydä ottamassa, sen sadan euron hiusvärin tai permanenttikiharat.
kaikilta loppuu työt nykyhallituksen velanotolla. Inflaatio mikä se on, keskuspankit ovat pahiksia kun nostavat korkoja?
Oikeistolaiset arvostavat työtöntä vain silloin kun hän on orjatyössä heidän firmassa. Tai ei silloinkaan arvosta, vain hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän harmi kun kuolee 5000 ihmistä kuukaudessa.
Kaljut miehet voi mennä asiakkaiksi parturiin kun naisilta leikataan ansiosidonnaista.
Me naiset leikataan itse hiukset ja laitetaan ne letille kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän harmi kun kuolee 5000 ihmistä kuukaudessa.
Kaljut miehet voi mennä asiakkaiksi parturiin kun naisilta leikataan ansiosidonnaista.
Me naiset leikataan itse hiukset ja laitetaan ne letille kiinni.
Voi voi, tätini kuoli eikä ota enää permanenttikiharoita ja nuoremmat ei saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes 10%?
Jep, leikataan vaikka kokonaan koulutus ja terveydenhuolto pois. Jokainen kaivakoon itse iilimatonsa ojasta ja opettakoon pershedelmänsä tavoille. Sellasta kokoomuslaista vastuunkantoa vähän.
julkista koulutusta ei lopeteta, mutta jos yhteiskunnassa olisi vähänkin tolkkua, niin julkinen terveydenhuolto suunnattaisiin köyhemmille. Rikkaammat maksakoon sairausvakuutukset omasta pussistaan.
Näin tosin tulee tapahtumaan nykyisen sote-sekoilun jäljiltä. Kustannukset vain nousevat ja samalla väki vanhenee->yksityiset hoitavat hoitojonoihin jääneet. Kiitos Marin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikilta loppuu työt nykyhallituksen velanotolla. Inflaatio mikä se on, keskuspankit ovat pahiksia kun nostavat korkoja?
Osa saa 5000 palkkaa valtiolla. Palkka puoliksi ja yksi lisää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sampoa, josta rahaa tulee loputtomasti. Velalla Suomi ei voi elää. Sen pitäisi olla selvää jokaiselle, jolla on matoa enemmän hermosoluja.
Työ on ainoa keino tienata rahaa. Ei ole taikaa ja magiaa, jolla muuten elettäisiin.
Oikeistolaiset ratkaisevat sen myymällä kaiken mitä Suomesta voi myydä ulkomaille. Ja sit ollaan ilman sähköä ja itketään kun kaikkien isojen firmojen rahat menee ulkomaille eikä jää niin kuin ennen, kotimaaahan omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa saa 5000 palkkaa valtiolla. Palkka puoliksi ja yksi lisää töihin.
Lukio opettaja saa 4000 brutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ansiosidonnaista heikennetään niin ihmiset eroavat liitoista ja vakituisilta voidaan poistaa vuorolisät.
Hyvä juttu. Lähtee hoitajiltakin lisät pois.
Ansiosidonnainen on ainoa syy miksi liittoon kannattaa kuulua ja jos liitoista lähtee paljon väkeä niin päätäntävalta siirtyy työnantajille.
EK on halunnut poistaa vuorolisät jo aika kauan.
Siinä taas yksi tietämätön.Liitolla ja ansiosidonnaisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään.Että ei sen takia liittoon tarvi kuulua.Siinä näkee miten se ay propaganda puree hölmöihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes 10%?
julkista koulutusta ei lopeteta, mutta jos yhteiskunnassa olisi vähänkin tolkkua, niin julkinen terveydenhuolto suunnattaisiin köyhemmille. Rikkaammat maksakoon sairausvakuutukset omasta pussistaan.
Näin tosin tulee tapahtumaan nykyisen sote-sekoilun jäljiltä. Kustannukset vain nousevat ja samalla väki vanhenee->yksityiset hoitavat hoitojonoihin jääneet. Kiitos Marin!
Oma kokemukseni sairasvakuutuksesta on, että se jättää pulaan. Se ei oikeasti ole ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ansiosidonnaista heikennetään niin ihmiset eroavat liitoista ja vakituisilta voidaan poistaa vuorolisät.
Ansiosidonnainen on ainoa syy miksi liittoon kannattaa kuulua ja jos liitoista lähtee paljon väkeä niin päätäntävalta siirtyy työnantajille.
Siinä taas yksi tietämätön.Liitolla ja ansiosidonnaisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään.Että ei sen takia liittoon tarvi kuulua.Siinä näkee miten se ay propaganda puree hölmöihin
Kyllä minä tuon senkin tyhmä.
Älä kuulu liittoon, sinun työsopimusta voi ketjuttaa ja jos valitat ja, tulee oikeudenkäynti niin maksat 50 000 omasta rahapussista asianajajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi liitoilla pitäisi olla päätäntävaltaa olla, työttömyyskassatkaan eivät kustanna ansiopäivärahoista kuin 5,5 %
Ei tarvitse kuulua mihinkään Liittoon, mutta voi olla vaikka ko. liiton kassan jäsen ja saa ansiosidonnaisen päivärahan, jäsenmaksu% siten tosi pieni/kk Lisäksi on vielä erikseen erilaisia kassoja, joista saa ansiosidonnaisen ja maksaa siitä n 100 €/vv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllättänyt.
Lyötyä on niin tavattoman kiva aina lyödä ja sitä jo valmiiksi polvillaan olevaa uskaltaa vähän nyhverömpikin olla potkimassa muiden mukana.
Lätkäistäänkö sitten kanssa työnantajille velvollisuus palkata niitä työttömiä työnhakijoita, jotka hakee töitä vai pääsevätkö he taas luikertelemaan omasta osuudestaan tästä vastuusta ?
Miksi kenelläkään olisi velvollisuus palkata ketään toinen? Sairas ajatus.
Työllistä itse itsesi!Mistä kohtaa se on sairas ajatus, että firmaa pyörittävä työntekijöiden tarpeessa oleva työnantaja palkkaa sinne ihmisiä töihin ja maksaa heille sellainen palkka, että sillä pärjää ? :)
Mutta ei velvollisuudesta, vaan työpanoksesta pitää olla hyötyä. Ei ole hyväntekeväisyyttä.
Suomessa verotus on niin kova, että työntekijän palkkaaminen on vaikeaa.Työntekokaan ei ole hyväntekeväisyyttä. Minulle sopii ihan hyvin, että firmat menevät nurin, jos niiden johdolla ei ole osaamista muuhun kuin orjatyövoiman pitoon.
Niin. Mä olin aiemin osa-aika/ kokoaikatyössä, kunnes ne työt loppui. Mun ansiosidonnainen on laskettu sen aikaisten tulojen mukaan ja se on nyt 87€/ päivä.
Mä olin viime kesänä ihan ok tuntipalkalla reissuhommissa, jälleen osa-aikaisena ja sitten pari kuukautta kokoaikatyössä.
Laskin tuossa, että eipä kannata nyt ylittää 26 viikkoa töillä, koska päiväraha menisi uudelleen laskentaan ja heikkenisi jonnekkin 60€/ päivä paikkeille.
Mä lähden kouluun sitten ja samalla pääsen eroon näistä idioottimaisista työnhakuvelvoitteista.
Taidan ajoittaa valmistumiseni jonnekkin ensi keväälle/ kesälle jos se on mahdollista. Koska mikäs siinä on koulua käydä, jos siitä saa ylläpitokorvaukset verottomana ja 99,55€ päivärahaa.
Suosittelen ensisijaisesti oikeissa töissä käymistä ja opiskelua kaikille. OIKEALLA PALKALLA.
Mihinkään kookoomuslaisiin orjahimmeileihin ei kannata menna.
Voi murtua jalka ja joutua, osastolle, liukasta on.