Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt

Vierailija
29.11.2022 |

elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.

Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.

Kommentit (374)

Vierailija
21/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin vähän aikaa, että mistä tätä ruokavaliota oikein kevennetään eli vitamiinipilleripurkit olisi seuraava vaihtoehto. Kysyisin kuitenkin ensin, maksaako mies lastenhoitajan siksi ajaksi, kun käymme salilla ja kävelyllä yhdessä vai menemmekö erikseen. Varmistaisin, jätänkö siis viikottaiset ryhmäliikuntatunnit ja vaihdan ne salitreeniin vai mikä tässä on se idea, vuorokaudessa on vain 24 tuntia.

Vierailija
22/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet noilla mitoilla niin lihava että luulisi edes vähän kiinnostavan.

No, ei kiinnosta :D

Ap

Sanot olevasi ihan loppu tuollainen ylipaino vie kaikki energian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa siltä että mies toivoo, että pudottaisit painoa ja hän on miettinyt kaikkein parhaimman tavan tuoda asiaa esille sekä saada aikaan muutosta. Niinhän täälläkin aina neuvotaan että kumppani voisi ystävällisesti ehdottaa yhteistä elämänmuutosta (ruokavalio ja sali ja lenkit) silloin kun toisen ylipaino alkaa rassata syystä tai toisesta.

Ottaisin asian aika vakavasti ja toisaalta olisin tyytyväinen siitä, että kumppani välittää ja haluaa tehdä yhdessä asioita. Toisinkin voisi olla.

Vierailija
24/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. En jaksa pätkääkään tuollaisia ihmisiä. Minä olen kumppanille täydellinen, totaalisen kelpaava ja prioriteetti juuri tällaisena. Jos en ole, on hän ex-kumppani.

Vierailija
25/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.

Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.

Kävelyllä voisin joskus olla mukana. Ap

Otsikko ei kuulostanut rääkiltä. En minäkään rääkille suostuisi. Ajattelin, että 45 minuutin kävely omaa vaihtia, 30 min sali kahdesti viikossa omalla tavalla, ja kevyestä ruoasta ajattelin, että lisuke vaihdetaan kasviksiin.

Ylivoimasta oli hikitreeni viidesti viikossa ja dieetti.

Miehelle se on 4-5 kertaa viikossa sali, vähintään tunnin.

Päivällinen on porkkanaraastetta, jäävuorisalaattia tonnikala / raejuusto. Illalla kuiva rahka.

Ap

Vierailija
26/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä sais sitten tommonen passiivinen möhökin mun puolesta olla ja lähtisin kalppimaan. Tän on pakko olla provo.

Vierailija
27/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero. En jaksa pätkääkään tuollaisia ihmisiä. Minä olen kumppanille täydellinen, totaalisen kelpaava ja prioriteetti juuri tällaisena. Jos en ole, on hän ex-kumppani.

Tämä taitaa olla miehinen ajattelutapa. Ollaan perseet olalla ja oletetaan, että pitää kelvata sellaisena.

Vierailija
28/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika. Kyllä kannattaa erota kun kumppani pyrkii parantamaan yhteistä elämänlaatua. Olette säälittäviä.

Vierailija
29/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin vähän aikaa, että mistä tätä ruokavaliota oikein kevennetään eli vitamiinipilleripurkit olisi seuraava vaihtoehto. Kysyisin kuitenkin ensin, maksaako mies lastenhoitajan siksi ajaksi, kun käymme salilla ja kävelyllä yhdessä vai menemmekö erikseen. Varmistaisin, jätänkö siis viikottaiset ryhmäliikuntatunnit ja vaihdan ne salitreeniin vai mikä tässä on se idea, vuorokaudessa on vain 24 tuntia.

Onko edes lapsia? Toivottavasti ei jos on noin passiivinen äiti.

Vierailija
30/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.

Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.

Kävelyllä voisin joskus olla mukana. Ap

Otsikko ei kuulostanut rääkiltä. En minäkään rääkille suostuisi. Ajattelin, että 45 minuutin kävely omaa vaihtia, 30 min sali kahdesti viikossa omalla tavalla, ja kevyestä ruoasta ajattelin, että lisuke vaihdetaan kasviksiin.

Ylivoimasta oli hikitreeni viidesti viikossa ja dieetti.

Miehelle se on 4-5 kertaa viikossa sali, vähintään tunnin.

Päivällinen on porkkanaraastetta, jäävuorisalaattia tonnikala / raejuusto. Illalla kuiva rahka.

Ap

Yöks. Tule vastaan puoliväliin. Tunnin Sali kerran viikossa. Tms.

Vierailija
31/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanot olevasi ihan loppu tuollainen ylipaino vie kaikki energian.

Ei, vaan liikun työssäni PALJON, se väsyttää. Nälkä on aina karmiva, eli tarvitsen tuhtia ravintoa päivittäin. Ap

Vierailija
32/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla miehinen ajattelutapa. Ollaan perseet olalla ja oletetaan, että pitää kelvata sellaisena.

Olen nainen, naimisissa, enkä edes juo. En myöskään ole ylipainoinen. Minä olen valinnut kumppanini omainaisuuksineen, ja hän minut. Näitä oli aikaa miettiä monia vuosia. Tiedettiin myös heikkoudet. Jos toinen haluaa elämänmuutoksen, hän tekee sen itse ja keskenään.

Vierailija
33/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin mukaan. Elämäntaparemontti on paljon helpompi ja hauskempi aloittaa yhdessä kuin yksin. Liikunta antaa myös tosi paljon lisää energiaa ja hyvää oloa.

Vierailija
34/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin siihen. En ole harrastanut liikuntaa kymmeneen vuoteen ja olen lihava.

Vierailija
35/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, naimisissa, enkä edes juo. En myöskään ole ylipainoinen. Minä olen valinnut kumppanini omainaisuuksineen, ja hän minut. Näitä oli aikaa miettiä monia vuosia. Tiedettiin myös heikkoudet. Jos toinen haluaa elämänmuutoksen, hän tekee sen itse ja keskenään.

Olen kyllä vähän kateellinen sulle sun miehestä.. Ap

Vierailija
36/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ap:lta:

Minä olen ihan loppu ja vain syöminen kiinnostaa...

-ohis

Vierailija
37/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa siltä että mies toivoo, että pudottaisit painoa ja hän on miettinyt kaikkein parhaimman tavan tuoda asiaa esille sekä saada aikaan muutosta. Niinhän täälläkin aina neuvotaan että kumppani voisi ystävällisesti ehdottaa yhteistä elämänmuutosta (ruokavalio ja sali ja lenkit) silloin kun toisen ylipaino alkaa rassata syystä tai toisesta.

Ottaisin asian aika vakavasti ja toisaalta olisin tyytyväinen siitä, että kumppani välittää ja haluaa tehdä yhdessä asioita. Toisinkin voisi olla.

Sitähän se varmaan on.

Tätä on yritetty jo syyskuussa 2021,ostettiin myös vaaka. No, minä jaksoin 2 viikkoa. Mies sillä tiellä edelleen. Mun paino on noussut muutaman kilon.

Lopulta vaaka meni roskiin

Miksi edes aloittaa, kun tiedän etten sellaista jaksa / epäonnistun lopulta? Miten kerron tämän miehelle, että tiedän lopputuloksen omalta osaltani? Ap

Vierailija
38/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisesi varmasti paranee jos lähdet mukaan. Olet valtavan lihava, ei ihmekään jos et jaksa elämää.

Vierailija
39/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, mitä sanot. Ajattelen ihan samoin. Totesin vain, että kaikki perseilijät ajattelevat myös noin.

Sama

Vierailija
40/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta lähtisin mukaan jos puoliso vielä tukisi noin hyvin.

Ja lähdinkin. Mulla ylipainoa vain 5kg mutta terveydelle jo huomattava haitta joten halusin aloittaa vhh ruokavalio alkusyksystä.

Mieheni syö normaalit ilta- ja aamupalansa mutta lounas ja päivällinn on kasvisvoittoista vhh ruokaa ja mieheni on ilomielin samalla ruokavaliolla. No, teen kyllä erinomaista ruokaa joten ei hän ole millään kaninruualla joutunut olemaan.

Ihan itseni ja parisuhteeni takia teen mitä tahansa voidakseni paremmin. Etkö sinä ap?

5 kg ylipainoa huomattava haitta terveydelle? Nyt jotain rajaa näihin juttuihin. Terveyteen ja painonhallintaan on hyvä panostaa, mutta lievän ylipainon suurin riski on, että se herkästi tuppaa nousemaan, jos elintavoistaan ei huolehdi.

Olen kärsinyt vakavasta uniapneasta ja refluxista mikä aiheuttaa yöllisiä oksentamisia (voin tukehtua tähän tai saan herkästi keuhkokuumeen) jo siitä lähtien kun painoin 52 kiloa joten nykyinen 70kg on sula katastrofi terveydelleni.

Eräs lääke sekoitti muutama vuosi sitten aineenvaihduntani ja painoni nousi ylipainon puolelle. Siitä lähtien olen yrittänyt saada sitä pois. Onneksi on vain tuo 5 eikä nouse tuosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi