Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nähnyt useaan otteeseen kun tukevasti keski-iässä olevilla naisilla on upea iho

Vierailija
28.11.2022 |

Mitäköhän tekevät? Tai eivät tee? Kaunis tasainen väri ja sävy, puhtaat ihohuokoset ja luonnollinen kiilto. Ovat toki ikäisensä näköisiä mutta perusasiat kunnossa. Ainakin toinen joi sillä hetkellä alkoholia, että ei ihan mikään absolutisti kuitenkaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko se ikuinen teini-ikä loppuisi vaihdevuosiin. Tietysti myös kalliit naamarasvat ja kasvohoidot auttaa.

Vierailija
22/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Ja ihon huolellinen suojaus auringolta, mutta tämä pitää aloittaa jo nuorena, ne nuorena tulleet aurinkovauriot näkyvät keski-ikäisenä. Korealaiset ja japanilaiset tekevät niin, ja heillä todella säilyy iho kauan nuorekkaana. Toki heillä on myös geeneillä osuus asiassa, ihotyyppi on erilainen kuin meillä.

Minulla oli aiemmin heleä iho, en kauheasti käyttänyt meikkivoidettakaan koska iho näytti nuoremmalta ilman, mutta minulla puhkesi tänä vuonna ruusufinni ja nyt olen punalaikukas ilmeisesti lopun ikääni vaikka mitä teen, tähän eivät oikein hoidot auta. Olen aina elänyt terveesti, en ole ikinä polttanut enkä ryypiskellyt enkä maannut auringossa, olen puhdistanut ihon hyvin ja käyttänyt laadukkaita ihonhoitotuotteita. Mutta silti ihoni kunto romahti nyt, enkä saa enää ikinä takaisin sitä heleää ihoa. Tämähän on tulehdustila mikä myös nopeuttaa ihon ikääntymistä. On ollut iso muutos sopeutua siihen, että minusta, entisestä hyväihoisesta, on tullut huonoihoinen. Iho on ollut suunnilleen ainoa asia mihin olen ollut ulkonäössäni jotenkin tyytyväinen, ja nyt ei ole enää sitäkään. Toki tiedän, että ikämuutoksia tulee muutenkin ja olihan niitä jo ennen sairastumistakin, näin nelikymppisenä ikääntyminen kyllä näkyy, mutta en todellakaan haluaisi sen lisäksi vielä tätä ruusufinniäkin. Minulla on vielä se vaikeammin hoidettavissa oleva tyyppi, se missä ei juuri ole näppylöitä, vaan punoitusta ja näkyviä verisuonia. Tämä muoto reagoi hoitoihin huonommin.

Joo itselläni tuli myös ruusufinni, pahus soikoon vielä silmäoireinen. Ihon punoituksen ja verisuonet saa sentään meikillä peitettyä, mutta punaisia jatkuvasti vuotavia silmiä ja näppyläisiä silmänreunuksia ei. Tetrasykliini-antibiootti auttoi kuurin ajaksi, sen jälkeen oireet palasi heti. Mikä on kai aika tavallista, kun tämä on autoimmuuninen tila eikä niin että olisi joku vieras pöpö joka kun hoidetaan pois niin homma selvä. 

Mulle tuli myös tämä 50v. Muutoin tasainen ja nätti iho, mutta silmämeikkiä ei voi tehdä enää, joten näytän kalalta vuotavine silmineni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jostain syystä tosi hyvä iho nyt lähempänä 45 vuotta, vaikka on uniongelmia ja stressiä, enkä käytä isoa määrää erilaisia tuotteita. Tarkalleen ottaen rasvaan kasvojen ja silmänympärysten ihon vain Orionin Ceralanilla. Pesen L300 pesuaineella. En käytä kasvovesiäkään. Ihoni on parempi kuin aiemmin, kun käytin monia erilaisia ihotuotteita. Toki en tupakoi enkä käytä edes alkoholia ja lepään kyllä joka päivä.

Vierailija
24/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jostain syystä tosi hyvä iho nyt lähempänä 45 vuotta, vaikka on uniongelmia ja stressiä, enkä käytä isoa määrää erilaisia tuotteita. Tarkalleen ottaen rasvaan kasvojen ja silmänympärysten ihon vain Orionin Ceralanilla. Pesen L300 pesuaineella. En käytä kasvovesiäkään. Ihoni on parempi kuin aiemmin, kun käytin monia erilaisia ihotuotteita. Toki en tupakoi enkä käytä edes alkoholia ja lepään kyllä joka päivä.

Lisään vielä, mikä aiemminkin oli mainittu; minäkään en ole auringossa makaaja.. En ole koskaan ollut. Päivetys tulee lenkillä ja sitä enempää en haluaisikaan. Saati tarvitsisi.

Vierailija
25/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meikannut vain juhliin, nyt viimeiseen kahteen vuoteen en kertaakaan. Rasvaan ihan apteekin perusvoiteella. Ei mitään säännöllistä puhdistusrutiinia. Kosmetologilla en oo käyny ikinä. Ehkä mulla on vaan hyvät geenit ihon osalta.

Vierailija
26/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kuulaan ihon saa taiottua esiin, jos pohjana on jo aikaisemmin hyvin hoidettu iho.

Se vaan kestää aamuisin kaksi tai kolme kertaa kauemmin, kuin nuorempana.

Vierailija
27/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 unohti yhden asian: suojaudun auringolta, aurinkorasvaa ja lipallinen päähine, välttelen ruskettumista (musta tulee enemmänkin ruman oranssihtavan värinen).

Vierailija
28/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen kuulaan ihon saa taiottua esiin, jos pohjana on jo aikaisemmin hyvin hoidettu iho.

Se vaan kestää aamuisin kaksi tai kolme kertaa kauemmin, kuin nuorempana.

Höpö höpö.

Vierailija
29/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia,en tupakoi enkä ota aurinkoa. Juon vettä ja en syö lihaa. Ja huolehdin yöunista!

Hoidan ihoa säännöllisesti kotona ja ajoittain kosmetologilla.

Eipä ole ryppyjä pahemmin ja iho on kuulas

Vierailija
30/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi olla juuri sun salaisuus. Mä olen käyttänyt 35 v eteenpäin kaikkia mahdollisia ns. tehoaineita, vuoropäivinä happokuorintaa ja retinolia, aamulla C-vitamiiniseerumia, hyaluronihappoa jne ja silti iho rupsahti pikavauhtia. Kun iho alkoi lisäksi ärtyä, päätin pitää kuurin että käytän pelkkää CeraVen hellävaraista pesunestettä ja hajustamatonta voidetta. Kuukausi takana, ja iho on paremman näköinen kuin vuosikausiin. Ilmeisesti minun iholle ne ikääntyvien tehoaineet oli liian rajuja, ja ärtynyt iho oli turvonnut ja vekeillä ja ties mitä.

Vierailija
31/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 tässä vielä. Minulla myös kävi niin, että kaikki anti age -tuotteet ärsyttivät ihoa. Kerran kokeilin happokuorivaa ainetta kosmetologilla ja se ei sopinut lainkaan (punoitti ja kutisi), vaikka ihoni on paksu eikä ole milloinkaan ennen reagoinut mihinkään aineisiin kosmetologilla. Mutta nytpä reagoi, joten jätin pois ja siirryin tavallisiin rasvoihin.

Silmäoireista sen verran, että minulla on myös niitä, kuivasilmäisyyttä ja olen silmälääkärin hoidossa parhaillaan. Krooninen silmäreunan tulehdus (blefariitti)  siis ja hoito siihen on joka toinen päivä silmän hautominen kuumalla, märällä pyyhkeellä 5 min. jonka jälkeen silmäreunan Meibomin rauhaset tyhjennetään topsy puikolla vetämällä alhaalta ylös (alaluomi) ja ylhäältä alas (yläluomi) aivan luomireunaan asti. Kuivasilmäisyys johtuu siitä, että rauhaskanava, joka voitelee silmän pintaa on tukossa, jolloin silmä yrittää korjata tilannetta vuotamalla kyynelkanavasta nestettä eli silmä sekä vuotaa että on kuiva.

Tuon lisäksi silmää tulee kosteuttaa useita kertoja päivässä. Oftagelillä ja pitkävaikutteisella silmätipalla. Ainakin 5-6 kertaa päivässä. Tämän pitäisi auttaa. En pystynyt syömään loppuun mulle määrättyä 3 kk antibioottikuuria, mutta nämä keinot ovat tepsineet. Pääsin hoitoon, kun näin kaksoiskuvia, joita ensin epäiltiin aivoperäisiksi. Silmätutkimuksissa kuitenkin selvisi, että kyynelkalvo on vahingoittunut jatkuvasta kuivasilmäisyydestä, mikä aiheutta toisessa silmässä kaksoiskuvat.

Netistä löytyy varmaan ohjeet tuota silmän hautomista varten. Mulla on ollut kuivasilmäisyyttä jo vuosia, ehkä 15 vuotta, kehittää siihen sitten näärännäpyn, jonka joutuu leikkaamaan pois, ellei hoitoa aloita. Silmän hautominen ja kostuttaminen kannattaa ainakin kokeilla. En tiedä osaavatko tk-lääkärit neuvoa sitä, nämä neuvot ovat silmätautien erikoislääkäriltä. Tk-lääkärit aina määräsivät vain ab-kuurin silmäluomireunan tulehdukseen, mutta tulehdus tulee aina vain uudestaan, jos perussyytä (Meibomin rauhasen tukkeutumista) ei hoideta.

Vierailija
32/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tai ei paljoakaan merkitystä ihonhoidolla vaan mitkä kohdat ovat useimmiten olleet aurinkoisella säällä peitettyinä niin niistä kohdin iho on parhaiten säilynyttä vaikka ei ole rasvattu eikä hoidettu mitenkään.

Naamaa kun ei voi vaatteilla peitellä niin siinä näkyy eniten kesän jälkeen aurinko vauriot vaikka on koittanut rasvata. Jos hikoilee niin ei ne rasvatkaan pysy. 

Nykyään välttelen kokonaan ulos menoa pahimpien UV- säteily tuntien aikana. 

Vierailija
33/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia,en tupakoi enkä ota aurinkoa. Juon vettä ja en syö lihaa. Ja huolehdin yöunista!

Hoidan ihoa säännöllisesti kotona ja ajoittain kosmetologilla.

Eipä ole ryppyjä pahemmin ja iho on kuulas

Jos ei ole elämästä nauttinut ollenkaan niin mitä tekee sillä rypyttömällä nahkalla elämän loppupäässä🤣

Vierailija
34/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukevasti keski-iässä? Erikoisesti sanottu.

Vierailija
35/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuehko ja hyvin kosteutettu iho on kaunis. Ihohuokoset ovat pienet ja ihonväri heleä.

Vierailija
36/36 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut hyvä iho. Eikä ikinä finnejä. Ei edes murkkuna. Ikää 47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä