Kananmunien sokkotesti: Isot vapaan kanan munat (Kotimaista) voitti, luomumunat eivät menestyneet.
Pientilojen munat pahoja, mitä lie syöttävät kanoille.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/413881c5-b609-4c0f-8526-4c4…
Kommentit (19)
Onpa heillä oudot kriteerit, ilmeisesti iso ja mauton kananmuna on hyvä, sen sijaan oikea munan maku ja haju on "puistatus". Itse tykkään kananmunan makuisesta kananmunasta, ja tuo Kultamunan Luomumuna on siksi minusta huomattavasti parempaa kuin tuo mauton voittajamuna esimerkiksi.
Minä ostan aina Laitilan pihakanojen munia.
Mistä lähtien munilla on ollut valmistaja? Millainen on se tehdaslinja jossa ne valmistetaan ja mitä on aineksina?
Käsittääkseni munilla on tuottaja ja pakkaaja.
Luomu tai ainakin kanojen hyvät olot on ratkaisevin. Kaikki ne sen verran munilta maistuu koska munia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Luomu tai ainakin kanojen hyvät olot on ratkaisevin. Kaikki ne sen verran munilta maistuu koska munia ovat.
Luomu ei tarkoita hyviä oloja, ainoastaan että niille syötetään luomurehua. Ihan harhaanjohtava termi.
Kannattaa ostaa ulkokanojen munia, ihan sama motä syövät, saavat ainakin elää kanan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oli 2.
2. Laitilan Kanatarha Vapaan kanan munia
10 kpl, vapaan kanan kananmunia, 2,35 euroa
- Iso keltuainen, kirkas, kaunis valkuainen, ok.
- Väri hailakka. Marenkeihin hyvä. Lemppari tähän mennessä.
- Rakenne hyvä. Väri hyvä. Valkuainen hyvä. Ei tuoksua, ei makua. Keittomuna.
- Liukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli 2.
- Liukas.
Liukas muna? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli 2.
- Liukas.
Juu mutta minä ostan ulkokanojen munia, tää "vapaa" tarkottaa vaan lattiakanalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu ei tarkoita hyviä oloja, ainoastaan että niille syötetään luomurehua. Ihan harhaanjohtava termi.
Kannattaa ostaa ulkokanojen munia, ihan sama motä syövät, saavat ainakin elää kanan elämää.
Muuten samaa mieltä mutta kyllä sillä kanojen ravinnollakin on merkitystä. Ostin S-kaupan luomumunia kunnes selvisi, että ruokittu ulkomaisella kalajauholla ja sisälsi sen takia dioksiinia tms.
Ranskassa oli ihanan makuisia luomumunia, tepastelivat ympäri vuoden pihapiirissä ja söivät kaikenlaisia öttiäisiä ja ruohoa yms mitä löysivät
Vierailija kirjoitti:
Nikulan munat oli kumimaisia.
Jonen?
Opin eilen uutta. Tiedättekö mitä kananmuna on englanniksi?
Chicken's butt fruit.
Mitenköhän paljon tuloksiin on vaikuttanut se, kuinka tuoreita munat olivat? Jotta saisi luotettavat tulokset, pitäisi olla suunnilleen yhtä vanhoja kananmunia.
Luomu on pelkkä näppärä mielikuva, jonka varjolla saadaan laitettua isompi hintalappu
Luomukanoille syötetään jotain kalajauhoa tai muuta sellaista, joka ei oikeasti ole luontaista kananruokaa. Kotipihan rikkaruohoja syöneen kanan munat olisivat parhaita.
Makutesteissä parhaan arvosanan saavat ne tuotteet joiden makuun maistaja on jo ennalta tottunut. Eikä kerro siis mitään paremmuudesta.
Nikulan munat oli kumimaisia.