Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi on vaikeassa paikassa postinjakajan murhatutkinnassa: Se tiedetään, että tekijä on mustiin pukeutunut mutta ei mitään muuta

Vierailija
28.11.2022 |

ratkaisematon tapaus!

Kommentit (534)

Vierailija
241/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein suomalainen mies on hyökännyt jonkun tuntemattoman naisen kimppuun?

Aika usein, varmaan joka viikonloppu.

Vierailija
242/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti murhaaja löydetään pian. Sehän saattaa tarvita kriisiapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin todella varmaettä tekijä tullaan saamaan kiinni.

Vierailija
244/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan ne julkaisi lehdissä sen yhden epäillyn nimen. Se joku Kalevi? Petteri? Tapani? Eemeli?

Se joku nuori mies jolla oli paljon rikostaustaa, oli törkeästi ryöstänyt jonkun tyypin uhaten "nyrkkirautapuukolla", jne. Ne kertoi lehdissä sen Eemelin elämästä vaikka kuinka paljon, missä se asui, missä se opiskeli, jne. Eli kaikki sen tuttavantuttavat nyt sitten tietää kaikki sen asiat. Eli lehdistö pilasi jonkun Eemelin maineen, vaikka Eemeli oli tähän postirikokseen ilmeisesti syytön. Eli lehdet kertoivat kaikkea kakkaa jostain random-tyypistä joka ei liittynyt tähän postirikokseen niin yhtikäs millään lailla.

Joku lakimies voisi etsiä sen Eemelin käsiinsä ja tehdä yhteistyötä, voisivat haastaa ne lehdet oikeuteen. Muistaakseni tuollaisesta on oikeus saada korvauksia. Tietysti on oikeus korvauksiin, jos vain itse tajuaa haastaa ne lehdet, vai?

Tai voitaisiinko tästedes tehdä sillä lailla, että aina kun Suomessa tapahtuu mikä hyvänsä järkyttävä rikos, niin lehdet julkaisee kaikkea mahdollista mun naapurista! Lehdet kertoisivat mun naapurin seksielämästä, töistä, rahatilanteesta, alkoholinkäytöstä, ylipainosta,... lehdissä olisi alastonkuvia mun naapurista... Ihan vain koska jokin rikos on jossain tapahtunut ja ihan varmasti on syytä epäillä mun naapuria!

Raiskauksissa on syytön kunes toisin todistetaan tai näin ainakin kaikki hokevat noh murhassa näyttää siltä ett heti eka EPÄILTY on syyllinen, vaikka ei mitään todisteita.

Vierailija
245/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sydän vuotaa verta. Nuori ihminen menee yöllä talvipakkaseen tekemään pienellä palkalla raskasta työtä - ja häntä kohdellaan näin. Onneksi Jumala tietää kyllä tekijän, vaikka ihmiset eivät tietäisikään. 

Juuri näin. Tosi nuori nainen. Hiljaiseksi vetää. Olen nainen ja koen oloni todella turvattomaksi pimeän aikaan, vaikka eri kaupungissa asunkin. Kaikenlaiset hullut tuolla liikkuu oli tuomio taustalla tai ei. Nopeasti päästetään rikolloset takaisin kaduille ja moni m i eli sairaskin kulkee tuolla, vaikka pitäisi olla hoitolaitoksessa. Psykoosipotilaat ja huu m eidenkäyttäjät siihen vielä päälle. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää. Leikkauksia, leikkauksia. Nuoret naiset kärsivät lopulta eniten. Surullista ja niin väärin.

Vierailija
246/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyxän ex-muija luultavasti. Ne tekee aina tuollaiia juttuja.

Aina? Itse olen hyvinkin onnellinen että pääsin exästä eroon. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä tossukka nykyään touhuaa.

Vierailija
247/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kohtalo lapsella joka halusi tehdä töitä.Surunvalittelut omaisille toivottavasti tekijä saadaan kiinni.

Vierailija
248/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keississä on kolme mahdollisuutta: 

1. uhri tunsi tekijän, joka jostain syystä kantoi uhrille kaunaa

2. tekijälle ja uhrille tuli jostain syystä riitaa, mikä eskaloitui (vrt. Laajasalon murha)

3. tekijä oli psykoottisessa tilassa, ja uhri valikoitui täysin sattumanvaraisesti. Tekijä ehkä asui lähellä ja harhaisessa mielessään kuvitteli postinjakajan tahtovan hänelle pahaa tms.

Kyseessä voi olla myös ihan silkka kaikkiin naisiin kohdistettu viha, uhri valikoitui sattumanvaraisesti mutta tekijä ei ole missään psykoosissa vaan ymmärtää täysin mitä on tehnyt.

Todella väkivaltainen naisviha on lisääntynyt ja netti on täynnä kokonaisia yhteisöjä joissa miehet lietsovat toisiaan aivan silmittömään vihaan naisia kohtaan. Tällekin palstalle kirjoittaa sellaisia miehiä. Se on pelottavan yleistä.

Vierailija
249/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan asialla kuuluisa "espoolaisnuorukainen" kun vaatteita lukuunottamatta mitään muita tuntomerkkejä ei haluta tuoda julki?

Vierailija
250/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein suomalainen mies on hyökännyt jonkun tuntemattoman naisen kimppuun?

Kyllähän tapauksia on paljonkin.

Prosentuaalisesti hyvin, hyvin vähän.

Vierailija
251/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin todella varmaettä tekijä tullaan saamaan kiinni.

Jos kuuluu uhrin lähipiiriin, niin todennäköisesti jää kiinni. Etenkin, jos uhrista on saatu eristettyä surmaajan DNA:ta ja lähipiiri (etenkin eksät ja mahdollinen nyksä) testataan.

Jos tekijä oli uhrille täysin tuntematon, saattaa rikos jäädä valitettavasti selvittämättä. Paitsi, jos uusii tekonsa.

252/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tämä karmea tapaus ei jäisi mysteeriksi. Toivon todella paljon että syyllinen jää kiinni. Onneksi rikospoliisi tulee tutkimaan tämän varmasti perin pohjin.

Vierailija
253/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijää pyydetään ilmoittautumaan poliisille!

Vierailija
254/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi nyt löydä edes omaa virkamerkkiään!

Vierailija
255/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuuluu uhrin lähipiiriin, niin todennäköisesti jää kiinni. Etenkin, jos uhrista on saatu eristettyä surmaajan DNA:ta ja lähipiiri (etenkin eksät ja mahdollinen nyksä) testataan.

Jos tekijä oli uhrille täysin tuntematon, saattaa rikos jäädä valitettavasti selvittämättä. Paitsi, jos uusii tekonsa.

Tapahtuma-aika oli kylmä marraskuinen yö, joten uhrilla oli luultavasti lämpimät vaatteet, mm. hanskat. Jos nainen on tehnyt vastarintaa, surmaajan ihosoluja tai vaatteiden kuituja ei liene jäänyt uhrin kynsien alle, sillä hanskat esteenä. Jos uhri on purrut tekijää, hampaisiin ja suun limakalvoille on voinut jäädä ihon tai vaatteiden jämiä. Uhrin vaatteisiin on varmasti kiinnittynyt jonkin vertan surmaajan vaatteiden kuituja, ehkä myös hiuksia, hilsettä, kiihdyksissä suusta lentänyttä sylkeä, sormenjälkiä (jos tekijällä ei hanskoja), tms. Kenties myös tekijän omaa verta, jos rikkonut itseään väkivaltaa tehdessä. Toivottavasti tekninen tutkinta ja labrat on hoidettu pieteetillä ja pskiainen jää kiinni.

Vierailija
256/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän poliisi kaikkea kerro mitä tietää ... Tutkinta voisi vaarantua

Vierailija
257/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan asialla kuuluisa "espoolaisnuorukainen" kun vaatteita lukuunottamatta mitään muita tuntomerkkejä ei haluta tuoda julki?

Silminnäkijöillä ei välttämättä ole ollut muita tuntomerkkejä, mitä antaa. Todella usein tuntomerkit on tuota luokkaa tai sitten toinen sanoo, että oli ruskeat hiukset ja toinen sanoo, että vaaleat. Kaikilla ihmisillä ei jää tarkat tuntomerkit mieleen esim järkyttävän tapahtuman vuoksi tai sen, että ei ole kiinnittänyt tyyppiin huomiota tai sitten on kiinnitetty huomiota esim uhriin. Ei tekijään. Myös pimeä ajankohta voi vaikuttaa.

Vaikea niitä tuntomerkkejä on tiedotteeseen päästään keksiä tai arvailla

Vierailija
258/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä emämoka keskittyä väärään epäiltyyn. Siinä meni viikko hukkaan. Ja juuri se kriittisin aika eli teon jälkeiset tunnit ja ensimmäinen vuorokausi. Tuudittauduttiin vain siihen, että oikea tekijä on kopissa.

Vierailija
259/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne on järkyttävä tapahtumahetkellä, mutta silminnäkijöiden kannattaisi aina yrittää myös kuvata tilannetta, jos vaan puhelin on käden ulottuvilla. Vaikka olisikin hämärää, alan ammattilaiset saattaa saada videosta/kuvista tuntomerkit selville editointitaidoillaan. Nimittäin videotallenne voi usein olla arvokkaampi todiste kuin omilla silmillä havaittu. Todistajan muisti voi tehdä tepposet tilanteen shokeeraavuuden vuoksi. Jälkeenpäin ei muista enää niin hyvin yksityiskohtia. Videotalleenteesta tai kuvasta voi paremmin jälkikäteen varmistaa miltä tekijä näytti ja mitä oikein tapahtui.

Itse bongaan lintuja ja otan aina heti mm. pöllöistä ja haukoista kuvan/videon, koska lintu lentää niin nipeasti tiehensä enkä ehdi varmuudella rekisteröidä tuntomerkkejä. Tallenteesta voi varmistaa havainnon. Omat aivot käy siinä lyhyessä hetkessä hitaalla.

Vierailija
260/534 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö hypnoosia ollenkaan apuna jotta saadaan silminnäkijöiltä tarkemmat tunnisteet?