En keksi tälle kokemukselleni mitään luonnollista selitystä..
Jos et usko niin sitten et usko, mutta tämä asia niin kuin sen selitän on tapahtunut enkä ole keksinyt mitään selitystä sille, kuka hakkasi tuuletusparvekkeen ovea täysillä ilman mitään näköhavaintoa kenestäkään?
Tämä kokemus on tapahtunut 70-luvulla rakennetun kerrostalon tuuletusparvekkeella joka on ylimmän seitsemännen kerroksen yläpuolella.
Kerrostalossa on kaksi rappua, ja tuuletusparvekkeelle on kaksi ovea kummallakin puolella, toinen a rappuun ja toinen b rappuun. Tuuletusparveke on muistikuvieni mukaan noin 10 metriä pitkä ja kapea, molemminpuoleiset kaiteet josta näkee alas maahan.
Silloin kuin tämä tapahtui, kuuli tämän monet muutkin minun lisäkseni. Seitsemännessä kerroksessa asuvat tutut kuulivat ja luulivat ekaksi että joku tahallaan tekee kiusaa ja hakkaa vasaralla tuuletusparvekkeen ovea. Tulivat kertomaan siitä ja menin kuuntelemaan itsekin ja ääni kuulosti todella siltä kuin tuuletusparvekkeen ovea olisi hakattu raskaalla, painavalla esineellä. Todella kova myrsky jossa tuulennopeus 33 m/solisi voinut aiheuttaa kaltaisen äänen, mutta silloin oli täysin tyyni. Ääni hiljeni heti kun olimme oven takana ja alkoi taas kun olimme menossa portaita alas. Sitä jatkui koko illan ajan ja vain sen yhden illan ajan. Olen asunut siinä kerrostalossa 20 vuotta enkä ikinä kuullut vastaavaa ääntä eikä ikinä sen oven hakkaaminen enää toistunut, ei edes kovien myrskyjen aikana. Ovikin oli ihan kunnossa eikä mitkään ruuvitkaan olleet löystyneet.
Jo ennen kuin aukaisimme oven ääni lakkasi ja kun avasimme, siellä ei näkynyt ketään, ei siinä ajassa olisi ihminen kerinnyt toiselle puolelle tuuletusparvekkeelle, eikä yhtäkään askeltakaan kuulunut.
Ei edes mikään eläinkään olisi voinut aiheuttaa sen kaltaista ääntä ja katoa sekunnissa olemattomiin. Se kun kuulosti siltä kuin raskasta/painavaa esinettä esimerkiksi vasaraa hakattaisiin täysillä ovea vasten.
Jokaisella kerralla sama tilanne, ääni lakkasi kun olimme oven takana ja alkoi taas kun olimme menossa portaita alas. Loppui myöhemmin vasta sitten kun annoimme asian olla eikä kukaan enää kiinnittänyt siihen huomiota.
Tuuli, ilmanpaine, löystyneet ruuvit, eläin ja toinen ihminen on täysin poissuljettu.
Tuttavani on aikoinaan tehnyt itsemurhan hyppäämällä tuuletusparvekkeelta alas.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit täällä vastaamassa, taas kerran. Minulla ei ole antaa vastausta, mutta kiitän todella kiinnostavasta keissistä. Ajattlein ensiksi jotain mekaanista, esim. pallosalamaa, mutta tuo, että ääni toistui ja katosi, kun sitä kohti mentiin, ei sovi siihen, jos nyt olisi pallosalama tähän sopinut muutenkaan. Toinen, mikä tuli mieleen, on ne oudot äänet, joita on kuultu ympäri maailman, Suomessakin, mutta ne ovat enemmän sähköisen ulvomisen kuuloisia vähän kuin rautavaijerit tai sähköjohdot soisivat.
Mutta siis kiitos tästä selittämättömästä ilmiöstä, näistä on aina kiva lukea!
Hei, oikea ap tässä. Olen tehnyt toisen keskustelun tänne Mikä outo ääni kuuluu aina keskiyöllä
Olen kuullut noita outoja ääniä myös muutaman kerran ulkona yöllä, mutta ne ei vastaa yhtään mitään sähkölinjoja tai rautavaijereita, vaan outoa, naisen vieraskielistä laulua.
Minäkin olen kuullut tätä laulua. Asun keski-suomessa.
Oletko oikeasti vai vitsailetko?
Kyllä, aivan oikeasti olen kuullut. Minulta löytyy kyllä huumorintajua, mutta ei tällaisilla asioilla. Luulen että vieras sivilisaatio. Tai Jeesuksen toinen tuleminen. Tai varoitus alkavasta maailman sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit täällä vastaamassa, taas kerran. Minulla ei ole antaa vastausta, mutta kiitän todella kiinnostavasta keissistä. Ajattlein ensiksi jotain mekaanista, esim. pallosalamaa, mutta tuo, että ääni toistui ja katosi, kun sitä kohti mentiin, ei sovi siihen, jos nyt olisi pallosalama tähän sopinut muutenkaan. Toinen, mikä tuli mieleen, on ne oudot äänet, joita on kuultu ympäri maailman, Suomessakin, mutta ne ovat enemmän sähköisen ulvomisen kuuloisia vähän kuin rautavaijerit tai sähköjohdot soisivat.
Hei, oikea ap tässä. Olen tehnyt toisen keskustelun tänne Mikä outo ääni kuuluu aina keskiyöllä
Olen kuullut noita outoja ääniä myös muutaman kerran ulkona yöllä, mutta ne ei vastaa yhtään mitään sähkölinjoja tai rautavaijereita, vaan outoa, naisen vieraskielistä laulua.
Kyllä, aivan oikeasti olen kuullut. Minulta löytyy kyllä huumorintajua, mutta ei tällaisilla asioilla. Luulen että vieras sivilisaatio. Tai Jeesuksen toinen tuleminen. Tai varoitus alkavasta maailman sodasta.
Onko se kuulostanut torvimaiselta, scfimäisiltä melodialta vai naisen laululta?
Viimeinen lause vesitti tarinan. Olisit nyt vielä sanonut että talo on rakennettu intiaanien hautausmaalle.
Pääseekö katolta hakkaamaan ovea? Jos makaa katolla ja naputtaa ovea sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nais-yhteiskuorolta. Kaunista, melodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nais-yhteiskuorolta. Kaunista, melodista.
Joo, juuri tältä.
Hitto kun mietityttää mitä vois olla.
Eikö ilmassa johdot laula tietyllä säällä, jossain oli selvitetty asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ilmassa johdot laula tietyllä säällä, jossain oli selvitetty asiaa.
Ei ollu semmosta
Oli virren kuuloista tämä naiskuoron laulu.
Ap sanoi että poissuljettu.