Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi tälle kokemukselleni mitään luonnollista selitystä..

Vierailija
27.11.2022 |

Jos et usko niin sitten et usko, mutta tämä asia niin kuin sen selitän on tapahtunut enkä ole keksinyt mitään selitystä sille, kuka hakkasi tuuletusparvekkeen ovea täysillä ilman mitään näköhavaintoa kenestäkään?

Tämä kokemus on tapahtunut 70-luvulla rakennetun kerrostalon tuuletusparvekkeella joka on ylimmän seitsemännen kerroksen yläpuolella.
Kerrostalossa on kaksi rappua, ja tuuletusparvekkeelle on kaksi ovea kummallakin puolella, toinen a rappuun ja toinen b rappuun. Tuuletusparveke on muistikuvieni mukaan noin 10 metriä pitkä ja kapea, molemminpuoleiset kaiteet josta näkee alas maahan.

Silloin kuin tämä tapahtui, kuuli tämän monet muutkin minun lisäkseni. Seitsemännessä kerroksessa asuvat tutut kuulivat ja luulivat ekaksi että joku tahallaan tekee kiusaa ja hakkaa vasaralla tuuletusparvekkeen ovea. Tulivat kertomaan siitä ja menin kuuntelemaan itsekin ja ääni kuulosti todella siltä kuin tuuletusparvekkeen ovea olisi hakattu raskaalla, painavalla esineellä. Todella kova myrsky jossa tuulennopeus 33 m/solisi voinut aiheuttaa kaltaisen äänen, mutta silloin oli täysin tyyni. Ääni hiljeni heti kun olimme oven takana ja alkoi taas kun olimme menossa portaita alas. Sitä jatkui koko illan ajan ja vain sen yhden illan ajan. Olen asunut siinä kerrostalossa 20 vuotta enkä ikinä kuullut vastaavaa ääntä eikä ikinä sen oven hakkaaminen enää toistunut, ei edes kovien myrskyjen aikana. Ovikin oli ihan kunnossa eikä mitkään ruuvitkaan olleet löystyneet.

Jo ennen kuin aukaisimme oven ääni lakkasi ja kun avasimme, siellä ei näkynyt ketään, ei siinä ajassa olisi ihminen kerinnyt toiselle puolelle tuuletusparvekkeelle, eikä yhtäkään askeltakaan kuulunut.

Ei edes mikään eläinkään olisi voinut aiheuttaa sen kaltaista ääntä ja katoa sekunnissa olemattomiin. Se kun kuulosti siltä kuin raskasta/painavaa esinettä esimerkiksi vasaraa hakattaisiin täysillä ovea vasten.

Jokaisella kerralla sama tilanne, ääni lakkasi kun olimme oven takana ja alkoi taas kun olimme menossa portaita alas. Loppui myöhemmin vasta sitten kun annoimme asian olla eikä kukaan enää kiinnittänyt siihen huomiota.

Tuuli, ilmanpaine, löystyneet ruuvit, eläin ja toinen ihminen on täysin poissuljettu.

Tuttavani on aikoinaan tehnyt itsemurhan hyppäämällä tuuletusparvekkeelta alas.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikaton/vintin/vastaavan remonttia/korjausta just siinä yläpuolella? 

Vierailija
22/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootit täällä vastaamassa, taas kerran. Minulla ei ole antaa vastausta, mutta kiitän todella kiinnostavasta keissistä. Ajattlein ensiksi jotain mekaanista, esim. pallosalamaa, mutta tuo, että ääni toistui ja katosi, kun sitä kohti mentiin, ei sovi siihen, jos nyt olisi pallosalama tähän sopinut muutenkaan. Toinen, mikä tuli mieleen, on ne oudot äänet, joita on kuultu ympäri maailman, Suomessakin, mutta ne ovat enemmän sähköisen ulvomisen kuuloisia vähän kuin rautavaijerit tai sähköjohdot soisivat.

Mutta siis kiitos tästä selittämättömästä ilmiöstä, näistä on aina kiva lukea!

Hei, oikea ap tässä. Olen tehnyt toisen keskustelun tänne Mikä outo ääni kuuluu aina keskiyöllä

Olen kuullut noita outoja ääniä myös muutaman kerran ulkona yöllä, mutta ne ei vastaa yhtään mitään sähkölinjoja tai rautavaijereita, vaan outoa, naisen vieraskielistä laulua.

Selvä psykoosi. Käskeekö äänet tekemään joskus jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaa Nakkd Nakuttaja.

Vierailija
24/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, okei se oli sit varmaan itse saatana joka paukutti siihen oveen. Problem solved!

Vierailija
25/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa ja pelottaa tämä tapahtuma. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Tämä hömelö kirjoittaa tätä samaa tekstiä joka toiseen ketjuun.

On vissiin omasta ja äitinsä mielestä kovinkin fiksu ja filmaattinen.

Vaikuttaa myös inceliltä, jolla on hinku teeskennellä naista. Käyttää paljon sanoja, joita kuvittelee naisten käyttävän. Eihän noita käytä kuin maaretkalliot.

Vierailija
26/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootit täällä vastaamassa, taas kerran. Minulla ei ole antaa vastausta, mutta kiitän todella kiinnostavasta keissistä. Ajattlein ensiksi jotain mekaanista, esim. pallosalamaa, mutta tuo, että ääni toistui ja katosi, kun sitä kohti mentiin, ei sovi siihen, jos nyt olisi pallosalama tähän sopinut muutenkaan. Toinen, mikä tuli mieleen, on ne oudot äänet, joita on kuultu ympäri maailman, Suomessakin, mutta ne ovat enemmän sähköisen ulvomisen kuuloisia vähän kuin rautavaijerit tai sähköjohdot soisivat.

Hei, oikea ap tässä. Olen tehnyt toisen keskustelun tänne Mikä outo ääni kuuluu aina keskiyöllä

Olen kuullut noita outoja ääniä myös muutaman kerran ulkona yöllä, mutta ne ei vastaa yhtään mitään sähkölinjoja tai rautavaijereita, vaan outoa, naisen vieraskielistä laulua.

Kerrostalossa kai on mahdollista että joku vieraskielinen vain laulaa iltalauluaan? Ja mode, rauhoittuisitko sen poistovimmasi kanssa, ei ollut mitään kiellettyä viestissäni. 

Vierailija
27/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän uskottavaa: Apua, yliluonnollinen ääni vainoaa, auttakaa!

Ai juu, on mulla näitä lisääkin! Ne kaikki vainoaa mua niin etten saa unta, NYYYYYYYYH.

Huomionkerjuulla on hän.

Vierailija
28/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailmasta joku viestittänyt jotain. 

Vierailija
29/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama tarina. Ei taida olla edes kuukautta kun viimeksi kopioit tämän tänne.

Vierailija
30/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on aina se, että "Ei voi olla, kun tiede sanoo toisin". Voi ollakin, kun meidän NYKYINEN tiede ei sitä tiedä, ei pysty sitä mittaamaan jne. Tieteelle tärkeintä olisi pysyä nöyränä ja tunnistaa, että on paljon vielä tutkittavaa ja löydettävää. Muutoin emme ole yhtään sen fiksumpia kuin keskiajan kanssaihmiset, joille oli tieteellinen selvyys ja tosiasia, että rutto leviää ilmassa leijuvasta myrkyllisestä miasmasta ja aurinko ja kaikki planeeta kiertävät maata. Samoin 1800-luvun lääketieteellinen fakta  ja tosiasia oli, että kohtu ei ole mikään paikallaan pysyvä elin, vaan se vaeltelee miten sattuu ymäri kehoa ja aiheuttaa mm. hysteriaa. Jos olisi väittänyt muuta, olisi joutunut naurunalaiseksi. No, Galieohan melkein käristettiin roviolla hulluna, kun julkesi sanoa, että aurinko on keskipiste, jota me kierrämme.

Vierailija
31/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama tarina. Ei taida olla edes kuukautta kun viimeksi kopioit tämän tänne.

Oli mun, mutta nyt paremmin selitettynä.

Vierailija
32/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse paljonkaan tuulla, ja se ulompi ovi hakkaa, jos on jäänyt auki. Meidän talossa hakkaa vähän väliä jonkun parvekkeen ovi metallikaiteeseen, eivätkä itse vaan tajua sitä tai välitä. Aloin laittaa heippalappuja, ja se on onneksi tehonnut.

Vierailija
33/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa kai on mahdollista että joku vieraskielinen vain laulaa iltalauluaan? Ja mode, rauhoittuisitko sen poistovimmasi kanssa, ei ollut mitään kiellettyä viestissäni. 

Tää tuuletusparvekkeen oven hakkaaminen ja vieraskielinen naisen laulu ulkona yöllä on eri,

Tässä siitä vieraskielisestä naisen laulusta ketjut

https://www.vauva.fi/keskustelu/4540499/mika-outo-aani-kuuluu-ulkoa-mel…

https://www.vauva.fi/keskustelu/4904864/outoa-vieraskielista-scfimaista…

Vierailija
34/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa muuten oikeasti kuuluu naisen vieraskielistä laulua koko päivän ja usein myöhään yöhönkin. Seinän taakse muutti uudet asukkaat ja heillä on pieni vauva. Ollaan päätelty, että he haluavat kasvattaa lapsestaan musikaalisen ja soittavat siksi lapselle kotimaansa musiikkia yötä päivää. Laulu ei haittaa meitä, koska äänenvoimakkuus on pieni ja laulu kuuluu meille hyvin vaimeana. Kesällä se kuului selvemmin ulos, kun naapureilla oli ikkunat auki.

Vierailija
35/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Oli viikonloppu, eikä ollu mitään remonttia tai katon korjausta. Olisimme muuten nähneet.

Vierailija
36/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut tätä laulua. Asun keski-suomessa.

Vierailija
37/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaa Nakkd Nakuttaja.

Naked ?

Vierailija
38/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut tätä laulua. Asun keski-suomessa.

Oletko oikeasti vai vitsailetko?

Vierailija
39/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi löytää luonnollinen selitys? Maailmankuvasi takia? 40 vuoteen et ole sitä löytänyt etkä todennäköisesti löydäkään.

Tämä fyysisin silmin nähtävä todellisuus ei ole ainoa (eikä edes pysyvä) todellisuus. Turha siitä tosiseikasta on otsaryppyjään syventää.

Vierailija
40/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu. Esim. varis, voimakas nokka - kova ääni. Tai tikka, rummuttaa lujaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi