Miksi suurin osa ei enää usko nykypäivinä Jumalaan?
Minusta on ainakin ihan itsestäänselvyys että Jumala on todellinen enkä tarvitse siihen mitään uskontoja (en edusta mitään lahkoa tai uskontoa.) Se vain tuntuu yhtä todelta kuin hengittäminen tai oma olemassaolo.
Kommentit (726)
Tuntuisi kertakaikkisen hölmöltä uskoa jonkun vanhan paimentolaiskertomuskirjan folklorea nykypäivänä. Ennen ei tiedetty mistään mitään ja maailma oli pelottava paikka esim. ukkosmyrskyn aikaan. Nyt tiedetään jo kaikenlaista, eikä ilmiöitä tarvitse enää selittää sillä että iso mies taivaassa saa kaiken tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääryydet, pahuus ja huono-osaisuus senkun leviää, missä viipyy -väitetysti- oikeudenmukaisen jumalan teot, joka korjaisi kaiken tämän paskan? Eipä ole näkynyt!
Odota vielä hetki, niin alkaa tapahtumaan.
Ei ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääryydet, pahuus ja huono-osaisuus senkun leviää, missä viipyy -väitetysti- oikeudenmukaisen jumalan teot, joka korjaisi kaiken tämän paskan? Eipä ole näkynyt!
Odota vielä hetki, niin alkaa tapahtumaan.
Odotellessasi voit lukea ilmestyskirja. Se vaikuttaa ensin täysin käsittämättömältä, mutta saa muotoa vähitellen. Sen perusajatus on, että lopulta hyvä voittaa.
Niinkuin monissa muissakin fantasiakirjoissa.
Jeesus puhui juutalaiselle väelle ja kertoi heille milloin hän saapuu maan päälle uudelleen:
Matt 23. "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."