Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa ei enää usko nykypäivinä Jumalaan?

Vierailija
27.11.2022 |

Minusta on ainakin ihan itsestäänselvyys että Jumala on todellinen enkä tarvitse siihen mitään uskontoja (en edusta mitään lahkoa tai uskontoa.) Se vain tuntuu yhtä todelta kuin hengittäminen tai oma olemassaolo.

Kommentit (720)

Vierailija
321/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääryydet, pahuus ja huono-osaisuus senkun leviää, missä viipyy -väitetysti- oikeudenmukaisen jumalan teot, joka korjaisi kaiken tämän paskan? Eipä ole näkynyt!

Syntiinlankeemus. Jumala kirosi luomakunnan ihmisen syntiinlankeemuksen jälkeen.

Jumala kirosi ainoastaan käärmeen.

Väärässä olet. Ensimmäiset ihmiset, Adam ja Eva rikkoivat Jumalaa vastaan,vaikka heillä oli kaikki.

Silloin pahuus, synti, sairaudet ja kuolema tuli maalliseen elämään.

Ns. perisynti.

Ihmisiä ei kirottu  ,ainoastaan käärme.

Vaikuttaa siltä että Raamattu ei ole kovinkaan tuttu sinulle, ei edes kristinuskon perusasiat.

Niin tuttu että voin sanoa että jumala ei koskaan ole kironnut ihmistä. Ainioastaan käärmeen. 

Et löydä muuta tietoa Raamatusta.

Vierailija
322/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon toki. Mutta uskovaiset ärsyttää. Ovat kovin itsetietoisia uskossaan, haluaisin ennemmin nähdä kristillisiä tekoja kuin pönötystä.

Olet oikeassa. Usko ilman tekoja on kuollutta. Lukeehan se Raamatussakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteilla ei ole mitään oikeutta hyökätä kristittyjen kimppuun.

Teillä ei ole edes oikeutta määrittää mikä on oikein ja mikä on väärin. Teille kaikki on sattumaa, ilman merkitystä ja määränpäätä.

Kaikki on vain tähtipölyä.

Ihminen ja kivi tai eläin ovat vain sattumaa, ja saman arvoisia.

Vierailija
324/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämässäsi mukana muitakin mielikuvitusystäviä?

Vau. Keksitkö ihan itse tuon herjan, vai ulkoistitko ajattelun muille, kuten te ateistit aina tunnutte tekevän?

Aijjaa, minä kun luulin, että te olitte se puoli, jolla on kirja, kirkko ja papit, joilla on teille valmiit vastaukset.

Tehän ette edes lue niitä oppikirjojanne, joissa kerrotaan satuja siitä, miten kaikki elämä on vähitellen kehittynyt yksisoluisista monimutkaisempiin. Ihan hieno tarina, mutta mitään tieteellistä perustetta sille ei ole.

Evoluutioteoria onkin kuin reikäjuusto ilman juustoa.

Tieteellisenä terminä 'teoria' tarkoittaa toista kuin puhekielessä. Esim. Wikipedia määrittelee näin. Tieteellinen teoria on hyvin perusteltu selitys ilmiölle, joka on saavutettu käyttäen tieteellistä menetelmää ja on toistuvasti vahvistettu havaintojen ja kokeiden kautta.

Eli tieteessä teoria on se eniten totuutta tällä hetkellä oleva käsitys jonkun asian olemuksesta.

Evoluutioteoria on tästä hyvä esimerkki. Se on todistusvoimaisin selitys sille miten ihminen, kasvit ja eläimet ovat kehittyneet. Varteenotettavia vastateorioitakaan ei sille ole, koska evoluutiota puoltavaa todistusaineistoa on niin valtavasti.

Vierailija
325/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisteilla ei ole mitään oikeutta hyökätä kristittyjen kimppuun.

Teillä ei ole edes oikeutta määrittää mikä on oikein ja mikä on väärin. Teille kaikki on sattumaa, ilman merkitystä ja määränpäätä.

Kaikki on vain tähtipölyä.

Ihminen ja kivi tai eläin ovat vain sattumaa, ja saman arvoisia.

Ateismi ei ota kantaa oikean ja väärän määrittelyyn, elämän merkitykseen tai ihmisen ja kiven arvoon. Ateismi on vain sitä, että ei usko jumalaan. Se ei edes poissulje uskoa yliluonnolliseen.

Vierailija
326/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs uskonto herättää keskustelua. Eli ei todellakaan mikään epärelevantti tai yhdentekevä asia nykypäivänä!

Ja kyllähän sen ymmärtää, koska näinä vaikeina aikoina on hyvä turvata johonkin suurempaan.

Vierailija
327/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
328/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskova haluaa tuntea itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi. Onhan se kamalaa, jos olet vaan satunnainen kasa atomeja, jollain pallolla äärettömyydessä, joka kuollessaan lakkaa olemasta.

Se olisi kyllä kamalaa, eihän elämällä olisi silloin mitään tarkoitusta. Onneksi moinen hömpötys ei kuitenkaan pidä paikkaansa, vaan kaikella on tarkoituksensa, kuten Raamatusta voi lukea. Ja hyvä niin.

Mikä se tarkoitus sitten on?

Jumalan tahdon mukainen elämä maan päällä ja sen jälkeen iankaikkinen elämä taivaassa. Näin lyhyesti sanottuna.

Tuo nyt olisi vielä hirveämpää kuin olla vain satunnainen kasa atomeja ilman tarkoitusta. Joutua nyt jonkun entiteetin suunnitelmasta syntymään maan päälle ja sitten pitäisi leikkiä tämän entiteetin säännöillä ainutkertainen elämänsä alusta loppuun, jotta pääsee iankaikkiseen elämään tämän kaikkivoipaisen entiteetin maailmaan. Valintoja et voi tehdä, koska kaikki mikä ei ole entiteetin leikin sääntöjen mukaista tarkoittaa, että sinut heitetään sivuun ja joudut anelemaan päästäksesi takaisin leikkiin. Kaikki oikeat valinnat ovat vain entiteetin mieleisiä ja sinua uhkaillaan ikuisilla tuskilla, jotta tekisit entiteetin toiveiden mukaan.

Vierailija
329/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Tuo sama kulunut herja. Mene pois täältä, kiitos!

Vierailija
330/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs uskonto herättää keskustelua. Eli ei todellakaan mikään epärelevantti tai yhdentekevä asia nykypäivänä!

Ja kyllähän sen ymmärtää, koska näinä vaikeina aikoina on hyvä turvata johonkin suurempaan.

Joku voisi ajatella, että kannattaisi edes yrittää tehdä jotain.

Vierailija
331/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Keksitkö ihan itse tuon herjan, vai ulkoistitko ajattelun muille, kuten te ateistit aina tunnutte tekevän?

Aijjaa, minä kun luulin, että te olitte se puoli, jolla on kirja, kirkko ja papit, joilla on teille valmiit vastaukset.

Tehän ette edes lue niitä oppikirjojanne, joissa kerrotaan satuja siitä, miten kaikki elämä on vähitellen kehittynyt yksisoluisista monimutkaisempiin. Ihan hieno tarina, mutta mitään tieteellistä perustetta sille ei ole.

Evoluutioteoria onkin kuin reikäjuusto ilman juustoa.

Tieteellisenä terminä 'teoria' tarkoittaa toista kuin puhekielessä. Esim. Wikipedia määrittelee näin. Tieteellinen teoria on hyvin perusteltu selitys ilmiölle, joka on saavutettu käyttäen tieteellistä menetelmää ja on toistuvasti vahvistettu havaintojen ja kokeiden kautta.

Eli tieteessä teoria on se eniten totuutta tällä hetkellä oleva käsitys jonkun asian olemuksesta.

Evoluutioteoria on tästä hyvä esimerkki. Se on todistusvoimaisin selitys sille miten ihminen, kasvit ja eläimet ovat kehittyneet. Varteenotettavia vastateorioitakaan ei sille ole, koska evoluutiota puoltavaa todistusaineistoa on niin valtavasti.[/quote "]Minä olen totuus "muuttumaton , loi kaiken  ja ylläpitää kaiken.

Vierailija
332/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi mistä nimitys raamattu suomessa tulee, niin vastaan siihen.

Suomen sana raamattu on laina muinaisvenäjän sanasta gramata, joka tarkoitti 'kirjaimet, kirjoitus, kirje'.

Raameilla ei ole tässä mitään asiaa kuten joku arveli.

Vierailija
333/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo ollut vastaus kysymykseen.

Vierailija
334/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääryydet, pahuus ja huono-osaisuus senkun leviää, missä viipyy -väitetysti- oikeudenmukaisen jumalan teot, joka korjaisi kaiken tämän paskan? Eipä ole näkynyt!

Syntiinlankeemus. Jumala kirosi luomakunnan ihmisen syntiinlankeemuksen jälkeen.

Jumala kirosi ainoastaan käärmeen.

Väärässä olet. Ensimmäiset ihmiset, Adam ja Eva rikkoivat Jumalaa vastaan,vaikka heillä oli kaikki.

Silloin pahuus, synti, sairaudet ja kuolema tuli maalliseen elämään.

Ns. perisynti.

Ihmisiä ei kirottu  ,ainoastaan käärme.

Vaikuttaa siltä että Raamattu ei ole kovinkaan tuttu sinulle, ei edes kristinuskon perusasiat.

Niin tuttu että voin sanoa että jumala ei koskaan ole kironnut ihmistä. Ainioastaan käärmeen. 

Et löydä muuta tietoa Raamatusta.

Jumala rakastaa ja haluaa auttaa luotuaan ihmistä.

Vierailija
335/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niinkään ihmetytä miksi ihmiset uskovat uskontoihin, koska onhan taustalla vuosisatainen tai -tuhantinen perinne ja uskonnoista on monella tavalla hyötyä ihmisille.

Mutta sitä ihmettelen että jotkut pöljät uskovat että maapallo on litteä.

Vierailija
336/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesusta on odotettu 2000 vuotta tulevaksi, alkaa jo usko horjua kun ei näy eikä kuulu.

No kun me ei tajuttu tarjota edes suklaata.

Vierailija
337/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa uskoo Jumalaan .

Euroopassa vähenee mutta Afrikassa lisääntynyt paljon.

Vierailija
338/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän jumala on raha, sillä saa kaiken. Ihmiset uskoo siihen. Muu tuntuu toissijaiselta.

Eihän sillä saa ollenkaan kaikkea. Ei ole koskaan saanut eikä tule koskaan saamaan.

Vierailija
339/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa uskotaan.

Vierailija
340/720 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on henki, sen takia eivät ihmiset usko. Nyt eletään materialismin aikaa.

Meitä on koulutettu viimeiset vuosikymmenet aktiivisesti olemaan uskomatta, ainakaan kristinuskon Jumalaan. Kymmenisen vuotta sitten oli massiivinen uusateismin vyöry, joka pyrki suorastaan häpäisemään uskovia. Varmasti jätti jälkensä tähänkin maahan. Massaihmisyyttä on paljon helpompi rakentaa ateistiseen ja näköalattomaan ihmispohjaan, atomisoitumisella (perheen ja suvun hajotus) päästään paremiin ohjelmoimaan uusia ideologiat, joita uskonnon moraalikoodit eivät enää pidättele. Jumalausko on eräänlainen jarru moraalittomuudelle. Toki filosofian puoleltakin jarruja löytyy, mutta jokin kristinuskossa on sellaista mitä muualta ei löydy. Sellaista mikä muistuttaa ihmistä pahuutensa potentiaalista ja alttiudestaan hairahtua valheen tielle. Tämä ei taas sovi nykyajan narsismiin alkuunkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme