Onneksi läheisissä ystävissäni ei ole käsityöhulluja. En siis joudu saamaan käsitöitä joululahjaksi.
Kun niitä ei ihan suoraan roskiinkaan viitsi heittää.
Kommentit (108)
Mummot kutoo sukkaa kiikkustuolissa ja kuuntelee virsiä ratiosta 😆🤣👌🏽
Teimme ajat sitten sopimuksen, ettei ystävien kesken vaihdeta lahjoja. Ihan riittämiin stressiä perheen lahjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei Suomen talvea kestä ilman jotain kamalia villasukkia ja säärystimiä, lääkäriin ja äkkiä. Saatte verenkiertolääkkeitä.
Opettele sinäkin neulomaan villasukkasi, tuosta kirjoituksestasi oikein paistaa harmitus kun kukaan ei tee sulle villasukkia.
Tästä villasukkien dissausvimmasta päätellen Ukrainaan annetut villasukat tosiaan ovat toimiva asia sodassa. Ei venäläiset igorit muuten näin kovasti sukista täällä raivoaisi. Tosin saattavat vaan tehdä armeijalleen karhunpalveluksen, kun nyt mammat eivät ehkä uskalla antaa villasukkia lahjaksi vaan lähettävät kaikki joulusukat Ukrainaan. venäläiset sotilaat jäätyy kesätennareissaan, Ukrainalaiset jalat lämpiminä ja kuivina.
Kävin eilen Vääksyn joulumarkkinoilla. Villasukkia oli myynnissä 20-50e hintaan ja loppupäivästä lähes kaikki oli myyty pois. Joku niitä haluaa ja on valmis maksamaankin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten saisi?
Vierailija kirjoitti:
Teimme ajat sitten sopimuksen, ettei ystävien kesken vaihdeta lahjoja. Ihan riittämiin stressiä perheen lahjoissa.
En minäkään yleensä anna lahjoja muilla kuin omalle perheelle. Enkä kyllä stressaa ollenkaan.
Minä sain anopilta ihanat, reisiin asti yltävät villasukat lempivärejäni musta ja violetti.
Lämmittivät kirjaimellisesti enemmän kuin joku suklaarasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ongelmana se, että ylipäätään saat lahjoja, vai se, että saat mielestäsi vääränlaisia lahjoja? Tai siis se, että et saa niitä vääränlaisia lahjoja, mutta silti haluat valittaa niistä?
Käsitöiden ongelma on, että niihin menee aikaa ja vaivaa, mutta niillä ei tee mitään, eikä niitä voi heittää roskiin. Ap
Enpäs ole itse huomannut tällaista.
Olen nauttinut käsitöiden teosta. Tein nytkin syksyn aikana itselleni neuletakin ja siitä tuli kertakaikkisen upea. Olen myös tehnyt "kynsikkäitä", villasukkia ja lapasia sekä itselleni pipoja (tukkani on niin paksu, etteivät kaupan pipot tahdo pysyä päässä). Koko perheeni käyttää tekemiäni villasukkia ja juuri poika kertoi käydessään, että hän käyttää kaikkein paksuimpia kotona, kun lattiat ovat viileät ja ohuempia kengissään. Mieheni sanoi, ettei osaisi olla ilman villasukkia, että olisi karmeata tulla toimeen kaupan ohuilla sukilla.
Toivottavasti sinä et todellakaan saa ainuttakaan käsityötä, koska et ole niitä ansainnut!
Niihin villasukkiin on kudottu kokonainen hukkaan heitetty elämä.
Ettekö seuraa aikaanne??? Lämmitys pienemmälle ja villasukat jalkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ongelmana se, että ylipäätään saat lahjoja, vai se, että saat mielestäsi vääränlaisia lahjoja? Tai siis se, että et saa niitä vääränlaisia lahjoja, mutta silti haluat valittaa niistä?
Käsitöiden ongelma on, että niihin menee aikaa ja vaivaa, mutta niillä ei tee mitään, eikä niitä voi heittää roskiin. Ap
Mitä horiset?
Olen onnellinen joka ikisestä sukkaparista, lapasparista, kaulaliinasta, villapuserosta ymym jota äitini mulle ja muille teki!
EI kaupan ostovaatteista voi puhua samana päivänäkään!
Samoin pöytäliinat, pikku kupin aluset, kaikki! Upeita, ja vaikka en niitä enää käytä, olen laittanut kehyksiin, sain hienoja tauluja virkatuista liinoista, olen laittanut niitä "verhoiksi".
Oletpa harvinaisen typerä yksilö!
Minulla on 12 paria villasukkia ja käytän niitä joka päivä, joskus öisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä villasukkien dissausvimmasta päätellen Ukrainaan annetut villasukat tosiaan ovat toimiva asia sodassa. Ei venäläiset igorit muuten näin kovasti sukista täällä raivoaisi. Tosin saattavat vaan tehdä armeijalleen karhunpalveluksen, kun nyt mammat eivät ehkä uskalla antaa villasukkia lahjaksi vaan lähettävät kaikki joulusukat Ukrainaan. venäläiset sotilaat jäätyy kesätennareissaan, Ukrainalaiset jalat lämpiminä ja kuivina.
Kävin eilen Vääksyn joulumarkkinoilla. Villasukkia oli myynnissä 20-50e hintaan ja loppupäivästä lähes kaikki oli myyty pois. Joku niitä haluaa ja on valmis maksamaankin.
No kukkikset jotka ei osaa neuloa tietysti! Kyllä sellaisia riittää. Ostavat kesäisin souvenir-shopeista myös kamalia keramiikkamukeja ja kiviä joihin on maalattu kissan naama.
Minä uskon, että tämä aloituksen perimmäinen tarkoitus on ihan vaan yrittää saada käsitöitä tekeville ihmisille paha mieli. Kertoa että kaikkien mielestä heidän tekeleensä ovat rumia ja noloja. Ainakin puolet tämän palstan aloituksista on tehty ihan vaan sitä varten että voidaan haukkua jotain ja saada ihmisille paha mieli.
Minä taas rakastan villasukkia enkä itse osaa niitä neuloa, ...siis saa tuoda lahjaksi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kiikkustooli, mutta en todellakaan neulo sukkaa siinä istuessani. Syy: Kyynärpäät osuvat aina käsipuihin, joten hankalaa on.
Radiota ei ole tuolin lähimaillakaan. Telkkari on. Harvemmin kummastakaan toosasta tulee virsiä.
Terv. N62 (ei mummo kylläkään)
Vierailija kirjoitti:
Niihin villasukkiin on kudottu kokonainen hukkaan heitetty elämä.
Kaunista ja niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se voi olla sinunkin tulevaisuutesi - paitsi ettet osaa sukkia kutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä horiset?
Olen onnellinen joka ikisestä sukkaparista, lapasparista, kaulaliinasta, villapuserosta ymym jota äitini mulle ja muille teki!
EI kaupan ostovaatteista voi puhua samana päivänäkään!
Samoin pöytäliinat, pikku kupin aluset, kaikki! Upeita, ja vaikka en niitä enää käytä, olen laittanut kehyksiin, sain hienoja tauluja virkatuista liinoista, olen laittanut niitä "verhoiksi".
Oletpa harvinaisen typerä yksilö!
Eri ihmiset pitävät eri asioista.
No nämähän vain naurattavat, surkeita provoja. Ei ole näköjään parempaa tekemistä sunnuntaina.