Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi läheisissä ystävissäni ei ole käsityöhulluja. En siis joudu saamaan käsitöitä joululahjaksi.

Vierailija
27.11.2022 |

Kun niitä ei ihan suoraan roskiinkaan viitsi heittää.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjani ostan .Ei minulle kukaan niitä anna. 

Vierailija
82/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkia pusaavat tantat eivät vielä ole saapuneet 1900-luvulle. Nykyään on taloissa keskuslämmitys eikä villasukkia tarvita.

En ole vielä asunut kerrostalossa jossa olisi talvella lämmintä tai kesällä viileää.

Kyllä vain tarvitsee villasukat. Hotellihuoneissa ei tarvitse, kokolattiamatot useissa. Omakotitaloissa ei tarvitse, koska talossa asuja itse päättää lämmöstä. Kerrostaloissa kaikki hytisee mutta eivät saa päättää lämmöstä. Kukaan ei lähde yhtiökokouksiin omistustaloissa ja energiansäästöä ollut menossa 70-luvulta saakka vuokrataloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukkia pusaavat tantat eivät vielä ole saapuneet 1900-luvulle. Nykyään on taloissa keskuslämmitys eikä villasukkia tarvita.

En ole vielä asunut kerrostalossa jossa olisi talvella lämmintä tai kesällä viileää.

Kyllä vain tarvitsee villasukat. Hotellihuoneissa ei tarvitse, kokolattiamatot useissa. Omakotitaloissa ei tarvitse, koska talossa asuja itse päättää lämmöstä. Kerrostaloissa kaikki hytisee mutta eivät saa päättää lämmöstä. Kukaan ei lähde yhtiökokouksiin omistustaloissa ja energiansäästöä ollut menossa 70-luvulta saakka vuokrataloissa.

Enemmistöllä taitaa kyllä olla sisäkengät villasukkien sijaan. Reinot oli menestysartikkeli kaupoissa jouluisin pari vuotta sitten.

Vierailija
84/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä epämieluisan lahjan saa laittaa roskiin tai kierrätykseen, ihan miten tavaran uusi omistaja päättää.

Miksi ap teet asiasta tarpeettomasti itsellesi ongelman?

Asiahan ei ole ongelma aplle, koska hän ei saa käsitöitä lahjaksi.

Mutta aloitus piti aiheesta jälleen kerran tehdä 😄

Vierailija
85/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmistöllä taitaa kyllä olla sisäkengät villasukkien sijaan. Reinot oli menestysartikkeli kaupoissa jouluisin pari vuotta sitten.

Ne hiostaa helposti. Villasukat on mukavammat.

Vierailija
86/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bongaa igor, osa 3689. Ei tunne suomalaisia kotitapoja.

Vierailija
87/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kutonut 12 paria villasukkia syksyn aikana, ja kudon edelleen.

Ukrainaan ovat menossa.

Minuun ei vaikuta pissisten mielipiteet.

Siis kudon en neulo, ettei siitä tarvitse nillittä.

Lahjoiksi ei mene, lapset saavat rahaa joululahjaksi.

Vierailija
88/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea teidän sairaiden vanhusten on käsittää että normaaleilla terveillä ihmisillä kerrostalossa tai 1950-luvun jälkeen rakennetuissa omakotitaloissa EI JALAT PALELE.

Voitko kuvitella, että ihan nykyihmisetkin ulkoilevat?

Vierailija
89/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä epämieluisan lahjan saa laittaa roskiin tai kierrätykseen, ihan miten tavaran uusi omistaja päättää.

Miksi ap teet asiasta tarpeettomasti itsellesi ongelman?

Asiahan ei ole ongelma aplle, koska hän ei saa käsitöitä lahjaksi.

Se on totta. Aloittaja kokee siis ongelmalliseksi asian joka ei koske häntä millään tasolla.

Eikö ole elämässö mitään omaa probleemaa minkä korjaamiseen voisi tarttua?

Vierailija
90/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kutonut 12 paria villasukkia syksyn aikana, ja kudon edelleen.

Ukrainaan ovat menossa.

Minuun ei vaikuta pissisten mielipiteet.

Siis kudon en neulo, ettei siitä tarvitse nillittä.

Lahjoiksi ei mene, lapset saavat rahaa joululahjaksi.

Kiitos sinulle 🙏 12 kotiaan puolustavaa Ukrainalaista sotilasta on pienessä etulyöntiasemassa märissä sukissa ja pienimmät varpaat mustiksi paleltuneena suolla seisoviin venäläisiin hyökkääjiin nähden.

Vierailija
91/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 12 paria villasukkia ja käytän niitä joka päivä, joskus öisinkin.

Sama määrä joka sinulla on lääkkeitä otettavana joka aamu 😆

Miten villasukat liittyvät lääkkeisiin?

Vierailija
92/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan käsitöitä lahjaksi VAIN henkilöille, jotka ovat itse selvästi ilmaisseet haluavansa ja arvostavansa niitä. Miksi tuhlaisin aikaa ja lankaa ap:n kaltaisiin?

Muutenkin tykkään tehdä enimmäkseen itselleni kaikkea kivaa! On mukavaa, kun on ihania pipoja, säärystimiä, lapasia, paitoja.

Vierailija
93/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot kutoo sukkaa kiikkustuolissa ja kuuntelee virsiä ratiosta 😆🤣👌🏽

En kuulu kirkkoon.

Vierailija
94/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan usein anopilta lahjaksi jotain hänen tekemiään sisustuskäsitöitä. Ja ovathan ne kai ihan hienoja, mutta kun eivät ole yhtään meidän kotimme tyyliä. Niin että lykkään ne vain johonkin kaapin perälle ja sinne ne jäävät. Harmi sinänsä, mutta en viitsi niitä pelkästä kohteliaisuudesta esille laittaa kun ne pistäisivät niin selkeästi silmään muun sisustuksen joukosta.

Mitäs sinä annat anopillesi lahjaksi ja meneekö ne käyttöön/näyttöön?

No esimerkiksi on annettu yhdessä miehen sisarusten kanssa lahjakortti johonkin elektroniikkaliikkeeseen kun appivanhemmat ovat puhuneet, että tarvitsisivat uuden television. Ja huonekaluliikkeeseen kun ovat tarvinneet sänkyyn uuden patjan. Käyvät mielellään kylpylöissä, joten on annettu lahjakortti myös sinne.

Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Kysymys olikin, että mitä sinä olet antanut anopille, ei kysytty, mitä mies sisaruksineen antaa vanhemmilleen yhteisesti yhteiseksi.

Vierailija
95/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän tänään saa valmiiksi taas yhden parin villasukkia.

Vierailija
96/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, kun nuoretkin ihmiset neulovat nykyään. Itse olen syntynyt loppuvuodesta 1999 ja neulon sekä olen jo lapsena tykännyt mummoni tekemistä villasukista. En oikein pidä mahdollisena sitä, että olisin jäänyt 1800-luvulle, kun 1900-lukuakin ehdin elää vain hetken. Niin, ja kaveriporukastanikin ainakin puolet harrastaa neulomista.

Vierailija
97/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö ap nyt siis pilata kaikkien neulomista ja virkkaamista harrastavien ilon ja innon tehdä villasukkia? Kyllä mä ainakin neulon paljon sukkia, koska rakastan itsekin niitä pitää. Ja neulon itselleni ja parille muulle sellaisia oikein pitkiä villasukkia. Onneksi mulla on sellaisia ystäviä joista tiedän, että eivät heitä tekemiäni sukkia roskiin vaan ihan oikeasti käyttävät niitä.

Villasukat on itsellekin mieluisa lahja, mutta oma tyyli on tumma ja minimalistinen (ollut aina) niin lahjaksi saan useimmiten kirkuvan värisiä villasukkia joista en pidä ja kerran kun erikseen väritoivetta kysyttiin etukäteen niin niihinkin oli pakko tehdä värillisiä kukkia vaikka halusin mustat yksiväriset villasukat :D. Tuollaiset kuvailemasi pitkät on aivan mielettömän ihanat jalassa <3. Villaiset lahjat siis todella jees! ..ja mustia villasukkia edelleen kaivaten. 

Toivon ettei kukaan enää tee ja anna lahjaksi niitä pyykkipoikaviritelmiä. Pannunalusia ym. Puistattaa vieläkin. 

Vierailija
98/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, kun nuoretkin ihmiset neulovat nykyään. Itse olen syntynyt loppuvuodesta 1999 ja neulon sekä olen jo lapsena tykännyt mummoni tekemistä villasukista. En oikein pidä mahdollisena sitä, että olisin jäänyt 1800-luvulle, kun 1900-lukuakin ehdin elää vain hetken. Niin, ja kaveriporukastanikin ainakin puolet harrastaa neulomista.

Itse neulon paljon, 10ja 12vuotiaat lapsenlapset innokkaasti opettelevat jo alkeita.

Vierailija
99/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö ap nyt siis pilata kaikkien neulomista ja virkkaamista harrastavien ilon ja innon tehdä villasukkia? Kyllä mä ainakin neulon paljon sukkia, koska rakastan itsekin niitä pitää. Ja neulon itselleni ja parille muulle sellaisia oikein pitkiä villasukkia. Onneksi mulla on sellaisia ystäviä joista tiedän, että eivät heitä tekemiäni sukkia roskiin vaan ihan oikeasti käyttävät niitä.

Villasukat on itsellekin mieluisa lahja, mutta oma tyyli on tumma ja minimalistinen (ollut aina) niin lahjaksi saan useimmiten kirkuvan värisiä villasukkia joista en pidä ja kerran kun erikseen väritoivetta kysyttiin etukäteen niin niihinkin oli pakko tehdä värillisiä kukkia vaikka halusin mustat yksiväriset villasukat :D. Tuollaiset kuvailemasi pitkät on aivan mielettömän ihanat jalassa <3. Villaiset lahjat siis todella jees! ..ja mustia villasukkia edelleen kaivaten. 

Toivon ettei kukaan enää tee ja anna lahjaksi niitä pyykkipoikaviritelmiä. Pannunalusia ym. Puistattaa vieläkin. 

Mustaa lankaa on silmille tosi työläs neuloa, etenkin talvisaikaan. Itse en suostuisi enää kenellekään mustia tekemään. Kerran tein kummitytölle ison goottityylisen huivin ohuesta mustasta villalangasta ja se riitti.

Kannattaa opetella itse tekemään, jos on tarkka tyylistään. En kyllä ymmärrä, mitä väliä värillä on jos kotisukkina tai talvikenkien sisällä niitä pitää. Ne on sukat.

Vierailija
100/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten jotkut lietsovat itsensä tuollaiseen raivoon villasukkien takia 😂 Ja tantatellaan ja mummotellaan päälle 🙄 Ovatko kateellisia, kun eivät osaa neuloa? Itselläkin vaati treeniä ja monta purkamista, ennen kuin sain kelvollista jälkeä sukkapuikoilla. Se ei katsos ole niin helppoa, vaan vaatii taitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä