Oletteko tottuneet arvosteluun?
Tuntuu, että ihmiset pillastuvat nykyisin ihan normaalista kritiikistä.
Itse olen tottunut siihen, että kaikkea tekemisestäni ulkonäköön on arvosteltu paljon. Arvostelu on vain hyvä asia.
Eikö teitä ole arvosteltu?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, tällä palstallakin viimeinen vuosi oikein urakkatyönä. Olen tottunut kaikenlaiseen ikävään jo lapsesta lähtien. Arvostelua voi kohdata ihan mistä asiasta tahansa. Puolustan itseäni.
Rehellisyyskään ei maistu aina kaikille vaikka kuinka kohteliaasti ja asiallisesti asiansa ilmaisisikin.
En tarkoita mitään palstalla tapahtuvaa, vaan ihan livenä. Ap
Olen teatterialan ammatilainen ja arvostelu ja arvioitavana oleminen kuuluu työhön.
Miksi ulkonäön arvostelu on mielestäsi hyvä asia?
olen tottunut arviointiin, mutta en arvosteluun. Siihen ei ikinä totu. Asiallinen arviointi on ok, vaikka ei negatiivinen palaute kivaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, tällä palstallakin viimeinen vuosi oikein urakkatyönä. Olen tottunut kaikenlaiseen ikävään jo lapsesta lähtien. Arvostelua voi kohdata ihan mistä asiasta tahansa. Puolustan itseäni.
Rehellisyyskään ei maistu aina kaikille vaikka kuinka kohteliaasti ja asiallisesti asiansa ilmaisisikin.
En tarkoita mitään palstalla tapahtuvaa, vaan ihan livenä. Ap
Luitkohan sinä ollenkaan kommenttiani? Kyllä myös tällä palstalla kuten livenäkin ihan koko elämäni ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen teatterialan ammatilainen ja arvostelu ja arvioitavana oleminen kuuluu työhön.
Tälläistäkin tarkoitan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saa palautetta. Joissain ammateissa on ulkonäköseula. Ap
Olet oikeassa, kaikesta voi onkia itselleen myös positiivisia asioita. Kaikki tunteet on käytävä läpi ja kestettävä se kaikki arvostelu mutta sitä työtäkään ei kannata unohtaa joka tulisi tehdä itseänsä puolustaaksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestätkö myös raadollisen ilkeän ulkonäköarvostelun todellakin? Ihan ajatuksena. Olet kuitenkin oikeassa että jopa työhön se voi kuulua olennaisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Koska se kuuluu ihmisyyteen, ja vaikka mitä sanottaisiin, on se tosi iso osa myös ihmissuhteissa ja jopa duunissa. Tämän maailmanajan prioriteetteja. Ihminen on ulkoisesti jatkuvassa arvostelussa muiden ja yhteiskunnan silmissä niin tietoisesti kuin alitajuisestikin. Joka muuta väittää, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestätkö myös raadollisen ilkeän ulkonäköarvostelun todellakin? Ihan ajatuksena. Olet kuitenkin oikeassa että jopa työhön se voi kuulua olennaisestikin.
No joku mainitsi teatterin. En ole alalla, mutta voin kuvitella, että Turkka on teatterikorkeassa sanonut vaikka että kuulostat ulostavalta norsulta tai näytät rammalta ameebalta. Ja sellaisestako pitäisi loukkaantua? Ap
Ap on ihan h*lvetin ärsyttävä besserwisser, vaikkei älyä eikä ulkonäköä ole suotu ollenkaan.
Onneksi tämäkään kommetti ei ap:ta haittaa, koska pitää arvostelusta.
Kritiikki-sana virheellisesti olisi vain negatiivista, mutta se tarkoittaa myös positiivista arvostelua, arviointia jonka voi antaa palautteenakin. Olenko oikeassa?
Arvostelu = onko vain negatiivista? Vad på svenska - respons?
Arviointi
Palaute, feedback
Ruotsalainen sana 'palaute'? Respons? Reagointi johonkin? Tätähän ei koskaan juuri näe missään? Olisko parempaa sanaa tälle respons vai onko jo ruotsia käyttää sanaa feedback - miten se tulisi sitten ääntää ruotsalaisittain?
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan h*lvetin ärsyttävä besserwisser, vaikkei älyä eikä ulkonäköä ole suotu ollenkaan.
Nyt on aika väsynyttä, eikä vie ketjua eteenpäin millään tavalla. Ap
En nyt oikein ymmärrä kysymystä. Mihin arvosteluun pitäisi olla tottunut? Opiskelen ammattikorkeassa ja siellä esseet arvostellaan, siihen olen erittäin tottunut. Minun henkilökohtaisiin ominaisuuksiini harvemmin kohdistuu arvostelua, siitäkin huolimatta että olen sairaaloisen lihava, joskus saan kehuja hiuksistani tai vaatteistani, mutta negatiivista palautetta en saa käytännössä juuri koskaan. Kehuja eniten saan tekemästäni vaikutustyöstä luottamustoimissa ja yhdistystoiminnassa. Negatiivista arvostelua kuulen lähinnä teini-ikäisiltä lapsiltani, ja sekin on sellaista leikkimielistä kiusottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika väsynyttä, eikä vie ketjua eteenpäin millään tavalla. Ap
Meihän se eteenpäin kun nostit kommenttini.