Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi läheisissä ystävissäni ei ole käsityöhulluja. En siis joudu saamaan käsitöitä joululahjaksi.

Vierailija
27.11.2022 |

Kun niitä ei ihan suoraan roskiinkaan viitsi heittää.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimii mielen defenssit. Kun jotain ei saa ja se harmittaa, alitajuinen mieli kääntää sen niin että en olisi halunnutkaan. Ihan sama illan päätteeksi baarissa, kun koko illan liehitelty nainen ei lähdekään mukaan, se onkin ihan ylipainoinen ja rumakin vielä.

5/5. Juuri tästä syystä vanhatpiiat kutsuu itseään veloiksi.

Vierailija
22/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas teen kaikenlaista ja ennen joulua alkaa kysely, että voisitko tehdä lapsen päiväkodin myyjäisiin nukenvaatteita (siis ei minun lapseni päiväkodin vaan sen kysyjän lapsen), kun niillä saisi niin kätevästi rahaa ja myymättömät menisi päiväkodille. No onpa hieno diili eli minä ompelen, kysyjä myy ja saa rahat ja loput hän lahjoittaa saaden hyvän mielen. Tämä siis siksi, että kerran erehdyin pyynnöstä ompelemaan lapsensa vauvanukelle pari haalaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö ap nyt siis pilata kaikkien neulomista ja virkkaamista harrastavien ilon ja innon tehdä villasukkia? Kyllä mä ainakin neulon paljon sukkia, koska rakastan itsekin niitä pitää. Ja neulon itselleni ja parille muulle sellaisia oikein pitkiä villasukkia. Onneksi mulla on sellaisia ystäviä joista tiedän, että eivät heitä tekemiäni sukkia roskiin vaan ihan oikeasti käyttävät niitä.

Yrittää. Oikeasti AP taitaa olla venäjän igor, ja ne raivostuvat aina kun tällä palstalla puhutaan tuosta ukrainalaisille villasukka-keräyksestä. Heille on annettu tehtäväksi dissata käsitöiden tekemistä ja niiden arvoa, jotta nämä käsityömammat ilmeisesti lopettaisivat kutomisen. Toistuu joka kerta, kun tuo villasukkakeräys tulee palstalla esille.

Tosin lopputulos olisi ehkä se, että jengi edelleen kutoo, ei uskalla antaa lahjaksi, joten ukrainalaiset saisi ekstrapaljon lämpimiä villasukkia

Vierailija
24/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piireissämme eivät aikuiset vaihtele lahjoja ollenkaan. On paljon vapauttavampaa tämä systeemi eikä kukaan pahoita mieltään vääränlaisesta lahjasta. 

Pikkulapsille on laitettu jotain leluja tai vaatetta ja isommat haluavat rahana pankkitilille kun niillä on jo kaikkea.

Vierailija
25/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pitää villasukkia. On hienoa, kun nuorillakin meni paljasnilkkavillitys ohi ja nyt on muodissa villasukat, jotka saavat myös näkyä. Ja mitä värikkäämmät, sen parempi!

Vierailija
26/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun elämässä ei ole enää mitään muuta kuin terapiassa käynti ja ehkä Tommi Kinnusen kirjojen lukeminen niin aletaan harrastaa käsitöitä

Vierailija
27/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan usein anopilta lahjaksi jotain hänen tekemiään sisustuskäsitöitä. Ja ovathan ne kai ihan hienoja, mutta kun eivät ole yhtään meidän kotimme tyyliä. Niin että lykkään ne vain johonkin kaapin perälle ja sinne ne jäävät. Harmi sinänsä, mutta en viitsi niitä pelkästä kohteliaisuudesta esille laittaa kun ne pistäisivät niin selkeästi silmään muun sisustuksen joukosta.

Mitäs sinä annat anopillesi lahjaksi ja meneekö ne käyttöön/näyttöön?

No esimerkiksi on annettu yhdessä miehen sisarusten kanssa lahjakortti johonkin elektroniikkaliikkeeseen kun appivanhemmat ovat puhuneet, että tarvitsisivat uuden television. Ja huonekaluliikkeeseen kun ovat tarvinneet sänkyyn uuden patjan. Käyvät mielellään kylpylöissä, joten on annettu lahjakortti myös sinne.

Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
28/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun elämässä ei ole enää mitään muuta kuin terapiassa käynti ja ehkä Tommi Kinnusen kirjojen lukeminen niin aletaan harrastaa käsitöitä

Päin vastoin. Käsityöt poistaa terapian tarpeen. Nykyään taas nuoretkin neulovat, minunkin nuoruudessani 80-luvulla se oli muodikasta.

Vierailija
29/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut käsityövimmani ompelemalla lahjapussukoita. Näen niiden eteen vaivaa ja mietin teeman, jonka  mukaan kerään sitten kierrätyskelpoisesta materiaalista tarvikkeet: mummon virkkaamia lakanapitsejä,  käsin ommeltavia helmiä/kauniita nappeja, aplikoin koneella tai käsin yms. Ne pussukat ovat kyllä saaneet hyvää palautetta ja ne käytetään seuraavana jouluna  eteenpäin sitten jollekin tutulle.

Olen ammatiltani ompelija ja pikkutarkka, niin en sen vuoksi kehtaisi antaa mitään nopeasti sutaistua. Lahjapussukat ovat hyviä "kääreitä" kirjoille, viinipulloille yms. SAmalla on jäänyt pari rumaa lahjapaperirullaa kauppaan, koska en suostuisi sellaisilla paketoimaan yhtäkään lahjaa.

Vierailija
30/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö ap nyt siis pilata kaikkien neulomista ja virkkaamista harrastavien ilon ja innon tehdä villasukkia? Kyllä mä ainakin neulon paljon sukkia, koska rakastan itsekin niitä pitää. Ja neulon itselleni ja parille muulle sellaisia oikein pitkiä villasukkia. Onneksi mulla on sellaisia ystäviä joista tiedän, että eivät heitä tekemiäni sukkia roskiin vaan ihan oikeasti käyttävät niitä.

Yrittää. Oikeasti AP taitaa olla venäjän igor, ja ne raivostuvat aina kun tällä palstalla puhutaan tuosta ukrainalaisille villasukka-keräyksestä. Heille on annettu tehtäväksi dissata käsitöiden tekemistä ja niiden arvoa, jotta nämä käsityömammat ilmeisesti lopettaisivat kutomisen. Toistuu joka kerta, kun tuo villasukkakeräys tulee palstalla esille.

Tosin lopputulos olisi ehkä se, että jengi edelleen kutoo, ei uskalla antaa lahjaksi, joten ukrainalaiset saisi ekstrapaljon lämpimiä villasukkia

Ei tähän mitään igoreita tarvita. Joka joulua edeltää pitkä liuta näitä villasukkavalituksia, joita on kiva laatia ja pitää yllä, kun ei keksi parempaakaan ajanvietettä sunnuntaiaamukseen.

Älkää lähtekö näihin provoihin mukaan, tai älkää ainakaan pahoittako niistä mieltänne tai lopettako lahjaksi neulomista.

Vierailija
31/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Käsityöt poistaa terapian tarpeen. Nykyään taas nuoretkin neulovat, minunkin nuoruudessani 80-luvulla se oli muodikasta.

Hehe. Samaa te varmaan ajattelette kissoista. Toksoplasmoosi aivoissanne.

Vierailija
32/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkia pusaavat tantat eivät vielä ole saapuneet 1900-luvulle. Nykyään on taloissa keskuslämmitys eikä villasukkia tarvita.

Jotkut suomalaiset kuitenkin vielä ulkoilee talvella, joten tarvetta villasukille on, vaikka onkin keskuslämmitys. Ainakin meillä.

Vierailija
33/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisitte Helsingin keskustan talojen roskiksia joukun jälkeen. Sielllä on ne teidän kamalat piponne ja sukkanne, monesti paketeissa joista on vain hiukan avattu päätä.

Vierailija
34/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas teen kaikenlaista ja ennen joulua alkaa kysely, että voisitko tehdä lapsen päiväkodin myyjäisiin nukenvaatteita (siis ei minun lapseni päiväkodin vaan sen kysyjän lapsen), kun niillä saisi niin kätevästi rahaa ja myymättömät menisi päiväkodille. No onpa hieno diili eli minä ompelen, kysyjä myy ja saa rahat ja loput hän lahjoittaa saaden hyvän mielen. Tämä siis siksi, että kerran erehdyin pyynnöstä ompelemaan lapsensa vauvanukelle pari haalaria.

Miksi suostut?

Vierailija
35/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille vaan selvästi lausuttu EI.

Vierailija
36/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei Suomen talvea kestä ilman jotain kamalia villasukkia ja säärystimiä, lääkäriin ja äkkiä. Saatte verenkiertolääkkeitä.

Vierailija
37/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Samaa te varmaan ajattelette kissoista. Toksoplasmoosi aivoissanne.

Toksoplasmoosin sai äitisi kun sinua odotti.

Meillä on koira.

Vierailija
38/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille vaan selvästi lausuttu EI.

Todellakin. Kaikille tätien kutomille hirvityksille EI.

Vierailija
39/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisitte Helsingin keskustan talojen roskiksia joukun jälkeen. Sielllä on ne teidän kamalat piponne ja sukkanne, monesti paketeissa joista on vain hiukan avattu päätä.

Oletko tosissasi?

Vierailija
40/108 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei Suomen talvea kestä ilman jotain kamalia villasukkia ja säärystimiä, lääkäriin ja äkkiä. Saatte verenkiertolääkkeitä.

Ei pidä paikkaansa. On käyty lääkärillä ja ohje oli käyttää villasukkia. Toiveena oli saada jotain lääkettä tähän vaivaan, mutta eipä annettu, koska verenkierto oli mittauksen mukaan täysin kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi