Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajan avautuminen.

Vierailija
27.11.2022 |

Heippa! En nyt tiedä haenko tällä vertaistukea vai vaan paikkaa mihin avautua, mutta tässä tulee.
Olen päälle 30-vuotias, alalla n. 10 vuotta ollut sairaanhoitaja. Työskentelen tällä hetkellä sairaalan osastolla.
Olen huomannut viime vuosina, että olen pikkuhiljaa kyynistynyt ja osaltaan myös kyllästynyt työhöni. Alanvaihto käynyt mielessä, mutta se ei nyt tässä tilanteessa ole mahdollista.
Tietoisesti yritän päästä työvuoroissa ns. "mahdollisimman vähällä", eli tarkoituksella viivyttelen asioiden tekemistä ja jätän asioita tekemättä. Esimerkiksi yövuoroissa en aina välttämättä tee kaikkia tarvittavia kiertoja, ihan puhtaasti siksi koska en jaksa. Istun mieluummin koneella hoitamassa kesken jääneitä asioita tai katson jotain sarjaa. Päivävuoroissa viivyttelen esim. vaipanvaihtoja, ettei vuorossa mahdollisesti tarvitsisi vaihtaa kuin kerran. Välillä myös olen käynyt kuittaamassa potilashälyn, ilman että olen käynyt edes potilashuoneessa. Lääkkeissä olen kuitenkin tarkka, niissä en ole virheitä tehnyt tai tarkoituksella jättänyt mitään antamatta. Osaltaan siksi, että omatuntoni ei sitä salli ja osaltaan myös siksi, että niistä voisi koitua vaaratilanteita, jotka sitten johtaisivat suurempiin selvittelyihin. Työkaverini eivät ole huomanneet laiskotteluani tai ainakaan eivät ole asiasta maininneet. Onko muilla hoitajilla samanlaisia tuntemuksia? Itsellä tuntuu, että tämä korona-aika ja hoitajapula ovat tehneet osansa ja myös omat henk. koht vaikeudet, mitkä sitten ovat tähän pisteeseen minut ajaneet. Ja ennenkuin joku kerkee sanomaan niin, ei tämä ei ole provo vaikka niin ehkä toivoisin itsekin.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeessä tehkää ilmoitus, mutta tietäkää, että ap on todella huono provoaja. Tuollaista ei tehdä. Itsekin olen kyynistynyt ja ala on aivan täysin perseestä, mutta potilaita ei silti koskaan ikinä milloinkaan jätetä hoitamatta. Joo, voi jäädä suihku välistä, mutta ei tuollaista, että jätetään yksikseen ja kierrot tekemättä ihan laiskuuttaan. Ei varmasti. 

Näitä kuule on valitettavasti. Pieni osa, mutta silti. Yksikin on liikaa.

Vierailija
82/82 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kyynistymistä ja väsymistä. Olen kokenut saman. Tärkeintä on, että pitää juuri ydinasiat, kuten lääkehoidon kunnossa. Sitä ei saa mokata. Muuten voi välillä mennä sieltä missä aita on matalin, koska niin tekee muutkin. Näitä tänne tulevia kommentteja ei kannata ottaa liian vakavasti, koska nämä ihmiset eivät tiedä siitä todellisuudesta mitään.

- hoitaja itsekin, 22 vuotta alalla

Kommentoin ensimmäisenä, ja olen ex-hoitaja itsekin. Siksi kerroinkin ymmärtäväni aloittajaa, ymmärrän todella hyvin, kokemuksesta.

Itse vaihdoin alaa, kun kyynistyin ja väsyin. Teen nykyään toimistotyötä, johon ei juurikaan kuulu asiakaspalvelua, ja tämä on aivan taivas hoitotyön jälkeen! Suosittelen siis kokemuksesta alanvaihtoa.

T. 1

Sinä olet tehnyt oikean valinnan. Potilasturvallisuuden kannalta ajateltuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla