Onko red flag? Mies meni ihan todella vaikeaksi, kun kysyin edellisestä suhteestaan
Luulin kysyväni ihan viattoman kysymyksen, mutta mies vaikeni täysin ja tunnelma muuttui tosi kireäksi. Mistä teistä tämmöinen kertoo? Jos olisin tiennyt, että aihe on noin vaikea, olisin jättänyt koko kysymyksen kysymättä.
Kommentit (160)
Täällä on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät ole osanneet päästää irti existään, vaan väkipakolla tuovat ne uuteenkin suhteeseen. Minusta se ei ole tervettä. Vain, jos on yhteisiä lapsia, exillä on rooli nykyisessäkin suhteessa. Silloinkin vain niillä, joiden kanssa on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole viimeisen lähes 20 vuoden aikana keskustellut nykyisen mieheni kanssa eksästä vaikka mulla on kaksi lasta tämän kanssa. Mies ei koskaan ole udellut mitään, mä olen joskus ohimennen asiapitoista asiaa kertonut kun on ollut tarpeellista ja samoin hän eksästään. Eksät on eksiä eikä ne ja niiden jutut kuulu uuteen parisuhteeseen mukaan.
Kuka nyt lähtisi enää 20 vuoden jälkeen kysymään entisistä suhteista? Yleisemmin se tehdään siinä tutustumisvaiheessa.
Yleisimmin kestävissä suhteissa existä ei puhuta missään vaiheessa kuin ihan pakollisten verran. Kun ei niillä ole mitään väliä enää siinä uudessa suhteessa.t
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät ole osanneet päästää irti existään, vaan väkipakolla tuovat ne uuteenkin suhteeseen. Minusta se ei ole tervettä. Vain, jos on yhteisiä lapsia, exillä on rooli nykyisessäkin suhteessa. Silloinkin vain niillä, joiden kanssa on lapsia.
Kuulostaa enemmänkin siltä, ettet sinä ole kyennyt entisistäsi irti, kun et kykene niistä puhumaan.
Et tunnu ymmärtävän sen eroa, että puhutaan entisistä suhteista ja kun puhutaan entisistä kumppaneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole viimeisen lähes 20 vuoden aikana keskustellut nykyisen mieheni kanssa eksästä vaikka mulla on kaksi lasta tämän kanssa. Mies ei koskaan ole udellut mitään, mä olen joskus ohimennen asiapitoista asiaa kertonut kun on ollut tarpeellista ja samoin hän eksästään. Eksät on eksiä eikä ne ja niiden jutut kuulu uuteen parisuhteeseen mukaan.
Kuka nyt lähtisi enää 20 vuoden jälkeen kysymään entisistä suhteista? Yleisemmin se tehdään siinä tutustumisvaiheessa.
Yleisimmin kestävissä suhteissa existä ei puhuta missään vaiheessa kuin ihan pakollisten verran. Kun ei niillä ole mitään väliä enää siinä uudessa suhteessa.t
t. eri
Ihanaa, kun ihmiset alkavat yleistämään omia mielipiteitäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen urkkiminen on red flag.
Tietenkin saat olla sitä mieltä. Luulin oikeasti ihan vilpittömästi kysyväni ihan normaalin kysymyksen. Mieskin olisi voinut sanoa, ettei halua puhua asiasta, mutta hän ei saanut sanaakaan suustaan. Vaihdoin vaan aihetta sitten hyvin epämukavan hiljaisuuden jälkeen. Ap
Minusta ei ole millään mittarilla normaalia udella existä. Varsinkaan, jos ei vielä olla parisuhteessa, vaan vasta tapaillaan. Vähemmästäkin hämmentyy, kun tapaa urpon, joka urkkii epäolennaisuuksia.
Kyllä mä olen aina kysynyt treffeillä parisuhteista. Olen itsekin ollut naimisissa ja on pari lasta, joten päin vastoin se olisi miehen huijaamista, jos en kertoisi, että olen ollut naimisissa. Kyllä myös kiinnostaa, onko n. 40v mies ikisinkku tinder-mies vai onko ollut pitkiä parisuhteita ja kuinka kauan aikaa on edellisestä (esim. onko just eronnut kuukausi sitten tms.).
On täysin normaalia kysyä ja kaikki on kyllä ihan luontevasti osanneet vastatakin. Sanoisin siis, että jotain outoa on tekeillä tuolla miehellä. Joko mokannut pahasti edellisessä suhteessa (väkivaltaa, pettänyt tms.) tai voisiko jopa olla, ettei se suhde ole päättynyt, vaan on varattu mies? Näitä on paljon tinderissä. Jossain vaiheessa sitten varmaan satuilee sulle jotain, kun keksii sopivan tarinan.
Onko miehellä lapsia entisistä suhteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmänkin siltä, ettet sinä ole kyennyt entisistäsi irti, kun et kykene niistä puhumaan.
Et tunnu ymmärtävän sen eroa, että puhutaan entisistä suhteista ja kun puhutaan entisistä kumppaneista.
Outo logiikka sinulla. Miksi haluat väkisin puhua suhteista, jotka olet jo jättänyt taaksesi? Mitä saat siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä entisistä suhteista pitäisi puhua uudessa suhteessa? Jäikö sulta asiat selvittämättä sen eksäsi kanssa kun asioita pitää selvitellä vielä nyksänkin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ihanaa, kun ihmiset alkavat yleistämään omia mielipiteitäänsä.
Ihanaa kun ihmiset alkavat yhden kommentin perusteella puhumaan, mitä ihmiSET alkavat tekemään.
Onhan noita sairaalloisen mustasukkaisia henkilöitä olemassa, jotka eivät yhtään kykene siihen ajatukseen, että kumppanilla olisi ollut aikaisempia suhteita ja elämää. Sellaiset eivät varmasti halua edellisistä suhteista puhua.
Exät on exiä, eikä niistä tee mieli puhua. Niistä on kuitenkin jäänyt epämieluisia muistoja, joita ei halua kaivella auki.
Itse en niistä utele, enkä halua puhua myöskään omista existä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että en halua puhua=en kykene puhumaan? Ja miksi haluat uudessa suhteessa keskittyä suhteen rakentamisen sijaan vanhojen suhteiden vatvomiseen? Entä millä tavalla olet ollut suhteessa ilman entistä kumppania? Kun sinusta suhteesta voi puhua puhumatta kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä entisistä suhteista pitäisi puhua uudessa suhteessa? Jäikö sulta asiat selvittämättä sen eksäsi kanssa kun asioita pitää selvitellä vielä nyksänkin kanssa?
Eihän kyse ollut siitä, että minun pitäisi puhua omasta suhteestani, vaan haluan tutustua siihen uuteen mahdolliseen kumppaniin. Se, millä tavalla hän puhuu edellisestä suhteesta (ja myös edellisestä kumppanista) kertoo todella paljon henkilöstä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sulla on ymmärtämisen kanssa ongelmia. Tuossahan sanotaan "viimeisen lähes 20 vuoden aikana" eli ei alussa eikä lopussa. Mä en ainakaan halua kuunnella uudessa suhteessa mitään tarinoita vanhasta suhteesta. On todellinen turn off sellainen tyyppi. Ja mitä ihmisille kuuluu toisen menneet suhteet. Tottakai voi sanoa että olin naimisissa ja muuta yleispätevää mutta ei niistä kenenkään tarvitse udella. Jokainen halutessaan kertoo itse jos haluaa siihen sopivassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita sairaalloisen mustasukkaisia henkilöitä olemassa, jotka eivät yhtään kykene siihen ajatukseen, että kumppanilla olisi ollut aikaisempia suhteita ja elämää. Sellaiset eivät varmasti halua edellisistä suhteista puhua.
Tai sitten on ihan aikuinen ihminen, joka ymmärtää erikseen kertomattakin, että exiä on meistä jokaisella. Silloin ei tarvitse erikseen kysellä ja käydä läpi omaa eroprosessiaan vielä uudessakin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että en halua puhua=en kykene puhumaan? Ja miksi haluat uudessa suhteessa keskittyä suhteen rakentamisen sijaan vanhojen suhteiden vatvomiseen? Entä millä tavalla olet ollut suhteessa ilman entistä kumppania? Kun sinusta suhteesta voi puhua puhumatta kumppanista.
"Olin aiemmin ajautunut sellaiseen suhteeseen, jossa en kyennyt kommunikoimaan tarpeitani ja halujani. Ymmärsin, että tuo suhde ei nimenomaan onnistunut tämän takia ja halusin sen jälkeen keskittyä opettelemaan kommunikoimaan paremmin, jotta en tee samaa virhettä tulevaisuudessa".
Huomaatko, miten ei tarvitse puhua lainkaan siitä exästä, kun puhutaan siitä parisuhteesta?
Millä tavalla esitit kysymyksen? Jospa ongelma oli siinä?
Hirveän vaikea joillekin minäminä-ihmisille tajuat, että elämässä voi olla niin kipeitä asioita, ettei niitä halua jonkun random-deitin kanssa ruveta käymään läpi. Ap ei nyt kuitenkaan ymmärtääkseni ole parisuhteessa kenenkään kanssa, vaan kyse oli vain treffeistä. Ihan turha siis tuoda tähän nyt jotain parisuhteita mukaan, kun kyse on treffailusta. Menneisyyden kipupisteet käydään läpi vasta, kun on luottamusta. Ei heti alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyse ollut siitä, että minun pitäisi puhua omasta suhteestani, vaan haluan tutustua siihen uuteen mahdolliseen kumppaniin. Se, millä tavalla hän puhuu edellisestä suhteesta (ja myös edellisestä kumppanista) kertoo todella paljon henkilöstä itsestään.
Ei kerro. Jokainen suhde on omanlaisensa. Mä kerroin nykyiselle miehelleni että erosin eksästä koska meidän tulevaisuudennäkymät eivät enää kohdanneet keskenään. En ole alkanut kertomaan mitään yksityiskohtia. Kertomalla miten tehtiin mitäkin ei auta mitenkään ymmärtämään uudessa suhteessa kun dynamiikka ihmisten välillä on ihan eri.