Millaisen itsenäisyyspäivänvieton olet suunnitellut täksi vuodeksi? (2022)
Kommentit (19)
Glögikausi avataan ja paistan ehkä joulutorttuja. Sauna varmaan menee päälle ja laitan jotain spesiaalimpaa ruokaa.
Olen ulkomailla työmatkalla. Perhe juhlii perinteen mukaisesti juhlaillallisella.
En ole koskaan viettänyt itsenäisyyspäivää mitenkään erityisellä tavalla ja olen jo viiskymppinen.
Enemmänki pidän sitä ns ylimääräisenä vapaapäivänä (jos sattui arkipäivälle).
Töissä. Normipäivä. Leivon varmaankin joulutorttuja illalla. Tv:stä aiheeseen sopivaa ohjelmaa. Glögiä torttujen kanssa.
Meillä ei oo ollu lapsuudenkodissakaan koskaan juhaperinnettä itsenäisuyspäiväksi.
Ehkä joku sinivalkonen kynttilä laitettu palamaan.
Emme ole sitten itsekään aikuisena aloittanu mitään traditiota. En katso sitä tarpeelliseksi, ennemmin vaan lepään ja nautin tv ääressä tai kirjoja lukien.
Ei ole mitään erityisiä perinteitä. Tänä vuonna olen töissä, taisin olla viime vuonnakin.
Juoda alkoholijuomia niin paljon kun pystyy ja kattella linnanjuhlia.
Netflixistä joku leffa, kun tv stä ei tule mitään muutakun jotain typeriä mustavalko Suomielokuvia ja linnan juhlia jotka evvk.
Emme juhli mitenkään, vaikka päivän aihe on tärkeä. Emme juhli muutenkaan mitään erityisesti, ei joulua eikä juhannusta. Jouluksi lennetään etelän aurinkoon.
Kynttilä palamaan, tarjoilut illaksi ja linnanjuhlia katsoen. Itsenäisyyspäivän paraatia katsomaan, jos sattuu lähettyville.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät & tv:sta juhlat
Tykkäätkö enemmän perinteisestä lähetyksestä vai koronavuosien erikoislähetyksistä?
Aikoinaan katsoin linnanjuhlien pukuja mutta viimevuosina ei enää ole kiinnostanut nekään.
Luulempa että lojun vaan sohvalla ja elvyn.
Vierailija kirjoitti:
Netflixistä joku leffa, kun tv stä ei tule mitään muutakun jotain typeriä mustavalko Suomielokuvia ja linnan juhlia jotka evvk.
Emme juhli mitenkään, vaikka päivän aihe on tärkeä. Emme juhli muutenkaan mitään erityisesti, ei joulua eikä juhannusta. Jouluksi lennetään etelän aurinkoon.
Oletko se sama, joka haluiaisi kiitospäivän Suomeen?
Asuuko joku jossain kyläyhteisössä, jossa on omia itsenäisyyspäivän perinteitä?
Karjalanpaistia uuniin. Jonkun kakun haluaisin leipoa tänä vuonna myös. Itsenäisyyspäivä ei ole varmaan koskaan tuntunut niin tärkeältä kuin tänä vuonna.
Ikkunoihin kaksi kynttilää palamaan. Ovat tosin nykyään paristoilla toimivia led kynttilöitä. Äitini sanoi aina, että pitää laittaa kynttilät etteivät naapurit luule kommunisteiksi. Vähän nauratti nuorena. Äitini oli kotoisin pikkupaikkakunnalla Pohjois-Suomesta, syntynyt 1931. Kynttilöitä olen polttanut ikkunalaudoilla kyllä aina 🙃
tässä tuopillinen viipyilevaa ylikuohuvaa, kippis
Vietän EU liittovaltiopäivää. Sellainenhan Suomi nykyään on! Ei meillä ole enää vuoden 1995 jälkeen ollut itsenäisyyttä. Suuret päätökset tulee Brysselistä ja niitä pitää noudattaa vaikka hallitus olisi toistamieltä..
Meillä leivotaan aina piparit itsenäisyyspäivänä. Sään salliessa itsenäisyyspäivän kulkue.