Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tapa lopettaa tapailu, onko normaalia?

Vierailija
26.11.2022 |

Olen tapaillut puoli vuotta miestä. Tapailu alkoi ja edistyi hitaasti, tarkoituksella, ja ollaan sovittu että katsotaan mihin menee ilman mitään suuria paineita. Minulla on takana avioero ja mies taas ei vuosiin ole kunnolla seurustellut, joten puhuimme yhdessä asian heti alussa, kumpikaan ei ole valmis vakavaan suhteeseen ihan heti. Tämä onkin ollut toimivin ihmissuhde ikinä, olen ollut tosi hyvällä mielellä, luottavainen, onnellinen.

Nyt mies on käytännössä ihan yllätyksenä muuttanut suhtautumisensa, tai ainakin käytöksensä. Kaikki kulminoitui tapahtumaan, jossa mies oli minun avecini ja minun kutsumani. Tässä illassa mies ei edes istunut kanssani samaan pöytään, jutteli niiden kanssa jotka etäisesti tuntee, ei huomioinut minua ollenkaan, ei sanonut minulle juuri mitään koko illan aikana tai edes hymyillyt kun kävin kysymässä viihtymisiä. Lähti kesken illan sanomatta sanaakaan, myöhemmin laittoi vain tyyliin "jaa niin sori siitä olin varmaan väsynyt". Ero aiempaan on huomattava. Emme ennenkään ole olleet mitään kyljessä nyhjöttäviä, mutta kuitenkin selkeästi yhdessä.

Käytös on koko ajan ollut enemmän tuon tyylistä, tämä yksi ilta vain esimerkkinä, olen siis ymmärtänyt että mies on kyllästynyt minuun/suhteeseemme. Tämä on täysin ok vaikka totta kai harmittaa ja olen surullinen, mutta mies ei ole minulle mitään velkaa. Mutta nyt minusta tuntuu tosi pahalta, että ei missään kohtaa ole itse kertonut asiaa minulle. Antaa ymmärtää, että ei haluja jatkaa, mutta ei sano asiaa.

Mietin tätä pitkään, ja koska kyseessä on ensimmäinen suhteeni eron jälkeen, ja ensimmäinen tapailusuhde käytännössä muutenkaan koskaan, koska aiempi suhde kesti lukion ekasta aikuisuuteen enkä ole koskaan treffaillut, niin miten näissä kuuluu toimia? Olemme molemmat 37v. Onko tämä yleistä näin aikuisessa tapailumaailmassa, onko minulla oikeus pyytää miestä itse kertomaan tuntonsa ja toiveensa, vai tulisiko vaan unohtaa koko tyyppi näiden vihjailuden perusteella? Saanko olla harmistunut, tai toki kai saan olla, mutta onko miehen käytös ok vai näinkö aikuiset ihmiset oikeasti lopettaa suhteet?

Mitä tekisit asemassani? Pyytäisitkö miestä vielä tapaamaan ja keskustelemaan vai laittaisitko esim viestin jossa kerrot kuinka harmittaa että selkeää lopetusta asialle ei tehty, vai jättäisitkö asian vain niikseen?

Kertokaa vaikka samalla kokemuksia, jos olette kokeneet vastaavaa. Harmittaa suuresti myös se, että olen avautunut miehelle paljon syvimmistä ajatuksistani, ja nyt tuntuu halvalta. Oma vikani tottakai, miksi en osannut erottaa aitoa yhteyttä satunnaisesta turhanpäiväisestä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kumpikaan ei ole valmis vakavaan suhteeseen ihan heti". Niin, sinä odotat nyt suhteelta vakavuutta kuitenkin, etkö kestä kun mies ei siihen olekaan valmis, vaikka itse tunnut jo olevan. Taas nainen, ja mies, jotka eivät tiedä mitä haluavat.

Ei tarkoita,  että oikeuttaisi tylyyn ja välinpitämättömään käytökseen. Aikuinen osaa ilmausta itsensä. A.p tapailee lasta

Vierailija
62/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen suhde on jo lähtökohtiaan tuohoon tuomittu. Jos jo alkujaan molemmat on sitä mieltä että katsellaan pitkän kaavan mukaan mitä tapahtuu, niin sen tietää, ettei suhteessa ole sitä todellista kipinää tyyliin "tässä on nyt se oikea". Ei yhtään yllätä että tuollainen haalea keitto jäähtyy ajan myötä entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nalkuttanut miehelle ja hän on sen takia loppuun palanut suhteessa?

Vierailija
64/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista! Näinhän se on, mies sai mitä kaipasi, hetken intohimoa ja huumaa. Nyt ei enää tarvitse minua, ja tämä oli tässä.

Tuntuu aivan älyttömän pahalta, ja pelottaa koko sinkkuelämä, en todellakaan kestä tällaista ollenkaan. Oksettavaa suorastaan miten ennen saatettiin viettää koko viikonloppu nousematta sängystä toisiamme silitellen ja ihania ajatuksia vaihtamalla, ja nyt mies ei edes kysy miten työhaastatteluni meni vaikka tietää kuinka valtavan tärkeä se on minulle. Olin hölmö ja sinisilmäinen, mies puhui niin valtavan kauniisti ja iski suoraan johonkin tyydyttämättömään tarpeeseeni. Olo on aivan hirveä, pelottaa tulevat vastaavat kokemukset, miten tässä uskaltaa enää luottaa mihinkään.

Jokin pieni toivo elää sisälläni että mies vain eläisi jostain syystä nyt vaikeaa aikaa itsensä kanssa

Naisen kannattaisi ymmärtää omasta hormonitoiminnastaan.. jos seksiä, hyvää sellaista ja läheisyyttä, pitkiä katseita.. niin se tuottaa oksitosiinia ja silloin sitä kiintyy mieheen. Miehelle ei sitten välttämättä niin käy ja siinähän sitten käy niin että nainen on ihan lääpällään mieheen ja miehelle se voi olla vaan kivaa seuraa ja seksiä, ilman ajatustakaan sitoutumisesta. 

Vierailija
65/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä onko tuollainen normaalia? Ymmä

Rrän kyllä että sua ahdistaa ja toivot jotenkin lievitystä siihen tällä aloituksella mutta ei sitä lievitystä tule kuin vasta sitten, kun aikaa on kulunut, olet "kitunut" tarpeeksi ja lopulta päässyt yli koko pettymyksestä.

Jos tällainen aloitus tulee tarpeelliseksi tehdä, jo se on merkki siitä, ettei siitä suhteesta mitään ole tulossa.

No voi herranjestas sentään. Kyllä minua naisenakin olisi ahdistanut tuollainen poseeraus/ trofeen esittely. Vähemmästäkin vetäisin vähän jarrua pohjaan ja ottaisin etäisyyttä. Tapailu on tapailua eli kevyttä.

Vierailija
66/66 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tainnut osata käyttäytyä siellä tilaisuudessa sen paremmin, mikä kertoo sivistymättömyydestä. Mahdollisesti ap on liian tasokas tuolle miehelle ja mies tietää sen. Ego ei kestänyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän