Puoliso ei halua edustaa yhdessä
Mitä ajattelisit tästä?
Suhdetta takana kolme vuotta ja se on yleisesti ottaen oikein hyvä, mutta nyt on alkanut vaivaamaan tämä että puoliso ei halua osallistua mihinkään pariskuntana.
Hänellä on usein työn puolesta tapahtumia, mutta vaikka kutsu niihin olisi selkeän avecillinen, hän ei ota minua niihin mukaan. Tovi sitten törmäsin häneen työkaverinsa kanssa kaupungilla ja kyseinen työkaveri esittelyn ohessa oletti minun olevan hyvin tuore tyttöystävä koska minua ei ole näkynyt firman tapahtumissa joihin kuulemma kaikki osallistuvat pariskuntana. Mies selitti siinä työkaverilleen että kun _minä_ en viihdy juhlissa ja siksi minua ei niissä ole näkynyt. Myöhemmin mies selitteli että muka oikeasti ajattelee että ne ovat tapahtumia joissa minä en viihtyisi ja siksi ei ole edes kysynyt että haluaisinko tulla mukaan. "Kun en halua että koet painetta että sun pitäisi tulla vaikka et oikeasti haluaisi."
Hän ei myöskään halua tulla kanssani minun ystävieni juhliin joihin hänet on kutsuttu. On ollut häitä, pikkujouluja ja muita joihin hänet on nimeltä kutsuttu kanssani (eli ei ole ollut pelkkä minä + avec vaan nimenomaan me pariskuntana) mutta hän on aina ollut kovin epämukavana niissä, niin en ole pakottanut. Kerran päästiin bussiiin asti kaverin syntymäpäiville menosta kun hän sanoi että ei koe oloaan sosiaaliseksi ja jää seuraavalla pysäkillä pois. Selittelin sitten kaverille kuinka hän on kipeänä ja lähetti terveisiä.
Nyt hänen ystävänsä kihlautui ja häät ovat kuulemma ensi kesänä ja siitäkin hän puhui siihen malliin että minä en ole tulossa mukaan (virallisia kutsuja ei ole lähetetty, joten en vielä tiedä onko kutsu avecillinen vai ei).
Ystäviä ollaan tavattu puolin ja toisin, eli kyse ei ole siitä että suhdetta salailtaisiin mitenkään. Ainoastaan nämä isommat juhlat/tilaisuudet jotenkin ovat hänelle myrkkyä. En tajua miksi ja kysyttäessä suoraan en saa mitään oikeaa vastausta.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei näe teidän juttuanne vakavana vaan jonain välivaiheena, kunnes hän löytää jostain paremman tai kokee olevansa valmis sitoutumaan kunnolla (eli menemään naimisiin). Pitää nolona, jos muut luulevat sinua hänen vaimokseen, vaikkei hänellä ole aikeita viedä sinua vihille. Jos vie sinut juhliin, joutuu myöhemmin selittelemään muille, mitä "Hannalle" tapahtui, kun te eroatte. Ja erohan teille tulee.
Toki voi myös olla, että häpeää käytöstäsi, tyyliäsi, painoasi, ulkonäköäsi, ammattiasi tms.
Ja mikä puoliso tuo on? Naimisissa ette ole. Tai anna kun arvaan, asutte yhdessä ja maksatte kaiken 50-50, vaikka mies tienaa enemmän.
Mitään vastausta on turha kärttää mieheltä, koska ei hän nyt niin tyhmä ole, että tulisi myöntämään kaiken yllä olevan.
Vaikea kuvitella, että häpeäisi minua. Olen korkeakoulutettu, arvostetussa ammatissa, edustavan näköinen ja sosiaalisesti ns. pätevä (En vedä kännejä tai käyttäydy muutenkaan huomiotaherättävästi tai sopimattomasti, olen luonteva smalltalkissa jne.)
Naimisissa ei olla (vasta kolme vuotta seurusteltu) yhteenmuutto on ollut puheissa, mutta alan kieltämättä kyseenalaistamaan sen kannattavuutta. Ehkä kyse on tosiaan siitä, että mies ei ole kanssani niin tosissaan kuin minä olen hänen kanssaan. Sanoo toki rakastavansa mutta rehellisyyden nimissä, teot ei nyt ihan vastaa sanoja.
"Seurusteleminen" ei merkitse mitään. Se on teinien leikkiä. Aikuinen mies tietää muutamassa kuukaudessa, haluaako hän naisesta vaimon vai sopiiko nainen vain kevyeen tapailuun. Kolme vuotta seurustelua on vitsi.
Miehellä on ilmeisesti vaativa työ. Sinä helpotat hänen elämäänsä, sillä hänen ei tarvitse keskittyä irtoseksin hankkimiseen. Miehille se on hyvin työlästä, kun pitää juosta baareissa tai ravata Tinder-treffeillä, eikä onnistuminen ole siltikään taattu. Nyt mies voi panostaa täysillä uraansa, kun hänen ei tarvitse käyttää energiaa seksintarpeen täyttämiseen, sillä sinä olet aina hänen saatavillaan ilman mitään panostusta miehen puolelta. Et vaadi mitään, vaikka mies lähtee bussista kesken matkan tai jättää sinut viemättä kaverinsa häihin. Hän pitää sinua pilkkanaan, koska sallit sen.
Miehelläsi ei taida olla vaativa työ tai muutakaan syytä. Hän on vaan niin saamaton sosiaalisissa suhteissaan että sinä nyt vaan kelpaat tyttökaveriksi, jota voi silloin tällöin tavata.
Toivottavasti hän alkaa panostaa seurustelusuhteeseen ennenkuin sinä nostat kytkintä. Minä en enää tuollaista sietäisi.
Näin miehenä sanon että tuo mies ei ole kanssasi vakavissaan. Minulla on upea vaimo, hän on kaunis, hyvä äiti, hauska ja älykäs. Tottakai vien hänet kaikkiin juhliin minne avecin voi viedä.
Tosiaan se, että tapaa toisen lähempiä kavereita jossain epävirallisessa tilanteessa on paljon vähemmän sitovaa, kuin esim. työpaikalla edustaminen yhdessä. Ero on siinä, että kavereille voi kertoa myös ns. tapailu- ja panosuhteesta ja sen loppumisesta, kun taas työpaikalla ei sellaisista viitsisi kertoa ja niin kuin joku jo aiemmin sanoi, töissä olisi noloa selitellä sun katoamista kuvioista. Moni ei myöskään sukulaisille mieluusti kevytsuhteista puhu.
Eli olet tosiaan miehelle ns. kevytsuhde paremman puutteessa. Ei välttämättä edes etsi vakavampaa, jos tykkää panostaa työhön jne. ja seksiä tulee riittävästi sulta. Jossain vaiheessa voi kuitenkin törmätä sitten siihen, jonka haluaa viedä vihille ja silloin teidän juttu loppuu.
Kolme vuotta on jo aika pitkä aika sille, ettei vieläkään halua sua mukaan tilaisuuksiin, joissa muilla on avecit mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa suoraan sanoen aika pahalta, rakastunut/sitoutunut mies on yleensä ylpeä naisestaan ja parisuhteestaan. Sinua kohtaan AP tylyä ja ei oikein. Itse olisin jo kauan sitten vaatinut vastausta vaikka sen varmaan joutuukin kaivamalla kaivamaan ulos. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse sietää.
Asiasta olen tosiaan kysynyt ihan suoraan. Vastaus on ollut ympäripyöreää että hän ei muka halua laittaa _minua_ epämukavaan tilanteeseen. Olen myös suoraan sanonut että olen harmissani ja hieman pahoilla mielin siitä, että hän ei ole rinnallani esimerkiksi ystävieni häissä jonne hänet on kutsuttu ja pöytään hänelle paikka plaseerattu. Kuulemma ahdistaa sellaiset tilanteet, ei halua mennä juhliin "pönöttämään" joissa ei tunne muita kuin minut ja hääparin (hääparin itsensä kanssa siis ollut ennen häitä monta hyvin rentoa ja luontevaa illanviettoa, kaikki tulevat toimeen ja pitävät toisistaan). keskustelut aina jotenkin menevät siihen että minä olen jotenkin vaativa ja hankala koska joko "yritän tunkea hänen piireihinsä väkisin" tai sitten "yritän raahata häntä tilaisuuksiin joissa hän ei viihdy".
Rasittavan kuuloinen poikaystävä. Mikä teidät pitää yhdessä, mitä yhteistä teillä ylipäätään on, mistä te juttelette, miten vietätte vapaa-aikaa? Ette tapaa ystäviä ainakaan? Miksette mene ulos tulevien hääparien ja heidän ystäviensä kanssa, jotta toinenkin teistä tutustuu näihin paremmin?
Monta muutakin kysymystä tulee mieleen parisuhteestanne, mutta tässäpä nyt pari.
Siis muutoin meillä on normaali parisuhde. Tapaamme ja vietämme aikaa ystäväpariskuntien kanssa harva se viikonloppu ja kaikilla on rentoa ja mukavaa. Olemme tavanneet toistemme perheet (perheet asuvat molemmilla kauempana, joten muutamia kertoja tavattu). Vietetään aikaa yhdessä yleensä viikonloput, arjet molemmat töissä mutta tekstaillaan ja soitellaan paljon. Mies ei muutoin ole mitenkään välttelevä tai etäinen, vaan osoittaa hellyyttä ja mielenkiintoa asioistani ihan päivittäin. Myös kertoo avoimesti omista asioistaan ja kuulumisistaan.
Suhdetta ei siis tosiaan salailla, kävellään julkisesti käsi kädessä, pussaillaan jne. Ja kaveripiirit on puolin ja toisin tuttuja (tänäänkin ollaan menossa myöhemmin illalla miehen kaveripariskunnan kanssa syömään ja leffaan). Mutta sitten nämä ns. edustustilanteet vetää jarrut päälle enkä ymmärrä miksi.
Miksette asu yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua omaa akkaa mukaan illanviettoihin, jos niihin on mahdollista mennä ilmankin. Sellaiseen parisuhteeseen kuristuu, jossa toinen on aina mukana. En minäkään halua mukaan hänen illanviettoon, jossa näkee työkavereitaan.
Taidat olla kohta akaton ukko, jos tuolla tavalla nimittelet vaimoasi.
Ukko ja akka ovat termeinä täällä täysin hyväksyttyjä. Mammat olivat täysin sitä mieltä, ettei niissä ole mitään pahaa ja on lähinnä pikkumaista ottaa nokkiinsa. Tässä keskustelua aiheesta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4893739/hyva-ystava-nimittelee-miestaan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua omaa akkaa mukaan illanviettoihin, jos niihin on mahdollista mennä ilmankin. Sellaiseen parisuhteeseen kuristuu, jossa toinen on aina mukana. En minäkään halua mukaan hänen illanviettoon, jossa näkee työkavereitaan.
Ukko ja akka ovat termeinä täällä täysin hyväksyttyjä. Mammat olivat täysin sitä mieltä, ettei niissä ole mitään pahaa ja on lähinnä pikkumaista ottaa nokkiinsa. Tässä keskustelua aiheesta:
Jaa, minä olen aina naisia akaksi nimittäviä miehiä kutsunut mulkuiksi. Vaimosi voisi ottaa saman tavan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanon että tuo mies ei ole kanssasi vakavissaan. Minulla on upea vaimo, hän on kaunis, hyvä äiti, hauska ja älykäs. Tottakai vien hänet kaikkiin juhliin minne avecin voi viedä.
Kaikki miehet eivät ole yhtä femiinisiä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se teille sopii. Meillä mies kutsuu minua vaimokseen ja minä häntä miehekseni. Akka, muija ja emäntä - en tykkää. Mutta kukin tyylillään tietysti.
-ohis (ei viedä ap:n ketjua tämän enempää sivuraiteille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät ole yhtä femiinisiä kuin sinä.
Eivät niin. Niitä miehiä kutsutaan inkkeleiksi, eikä niillä ole vaimoa. Eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa työssä on usein avecillisia kutsuja? Ja mies näyttää sähköpostistaan työtapahtumien kutsut sinulle?
Teknologia-alalla ilmeisesti. Ja siis mies seurustelun alkuaikoina kertoi tästä, että töissä on jos jonkinlaista juhlaa ja tapahtumaa vähän väliä joihin hän voisi viedä minut avecina. Mutta sitten ei koskaan pyytänyt mukaan enkä alkuaikoina tietenkään asiasta kysellyt. Jonkin aikaa ajattelin, että ehkä ne on vain työporukan juhlia jonne kukaan muukaan ei tuo puolisoa koska mies aina avoimesti niistä kertoi mutta tavalla että ei jäänyt epäselväksi että oli menossa yksin. Tyyliin: hei kulta, ensi lauantaina sitten mulla on firman illanvietto tulossa jonne pitää mennä, niin voisit silloin sopia vaikka Marjatan kanssa jotain ja vietetään me laatuaikaa yhdessä vaikka perjantaina."
Mutta sitten tosiaan oli tämä juttuhetki miehen työkaverin kanssa jonka puheista tuli ilmi, että tiesi miehellä olevan tyttöystävä ja ihmetteli miksi minua ei ole näkynyt vaikka niin monta tapahtumaa ollut joihin minua on jollain tapaa odotettu miehen kylkiäisenä ja joissa ilmeisesti se oletus on että jos on puoliso, hän on mukana. Ja mies tosiaan siinä esitti asian kuin minä olisin ollut tietoinen asiasta mutta en _halunnut_ olla paikalla.
"Teknologia-alalla ilmeisesti" Siis et tiedä, missä hän on töissä ja mitä tekee työkseen??
Taidat olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4893739/hyva-ystava-nimittelee-miestaan…Jaa, minä olen aina naisia akaksi nimittäviä miehiä kutsunut mulkuiksi. Vaimosi voisi ottaa saman tavan käyttöön.
Oletkin selkeässä vähemmistössä. Tuossa keskustelussa on heti alkupäässä kommentti: "En miellä ukottelua tai akattelua nimittelyksi tai haukkumiseksi.". Se on saanut 44 yläpeukkua ja vain 4 alapeukkua, joten valtaosa mammoista on samaa mieltä, ettei kyse ole haukkumisesta. Kyllä mammat olisi tuota alapeukuttaneet muutoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa suoraan sanoen aika pahalta, rakastunut/sitoutunut mies on yleensä ylpeä naisestaan ja parisuhteestaan. Sinua kohtaan AP tylyä ja ei oikein. Itse olisin jo kauan sitten vaatinut vastausta vaikka sen varmaan joutuukin kaivamalla kaivamaan ulos. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse sietää.
Asiasta olen tosiaan kysynyt ihan suoraan. Vastaus on ollut ympäripyöreää että hän ei muka halua laittaa _minua_ epämukavaan tilanteeseen. Olen myös suoraan sanonut että olen harmissani ja hieman pahoilla mielin siitä, että hän ei ole rinnallani esimerkiksi ystävieni häissä jonne hänet on kutsuttu ja pöytään hänelle paikka plaseerattu. Kuulemma ahdistaa sellaiset tilanteet, ei halua mennä juhliin "pönöttämään" joissa ei tunne muita kuin minut ja hääparin (hääparin itsensä kanssa siis ollut ennen häitä monta hyvin rentoa ja luontevaa illanviettoa, kaikki tulevat toimeen ja pitävät toisistaan). keskustelut aina jotenkin menevät siihen että minä olen jotenkin vaativa ja hankala koska joko "yritän tunkea hänen piireihinsä väkisin" tai sitten "yritän raahata häntä tilaisuuksiin joissa hän ei viihdy".
Rasittavan kuuloinen poikaystävä. Mikä teidät pitää yhdessä, mitä yhteistä teillä ylipäätään on, mistä te juttelette, miten vietätte vapaa-aikaa? Ette tapaa ystäviä ainakaan? Miksette mene ulos tulevien hääparien ja heidän ystäviensä kanssa, jotta toinenkin teistä tutustuu näihin paremmin?
Monta muutakin kysymystä tulee mieleen parisuhteestanne, mutta tässäpä nyt pari.
Siis muutoin meillä on normaali parisuhde. Tapaamme ja vietämme aikaa ystäväpariskuntien kanssa harva se viikonloppu ja kaikilla on rentoa ja mukavaa. Olemme tavanneet toistemme perheet (perheet asuvat molemmilla kauempana, joten muutamia kertoja tavattu). Vietetään aikaa yhdessä yleensä viikonloput, arjet molemmat töissä mutta tekstaillaan ja soitellaan paljon. Mies ei muutoin ole mitenkään välttelevä tai etäinen, vaan osoittaa hellyyttä ja mielenkiintoa asioistani ihan päivittäin. Myös kertoo avoimesti omista asioistaan ja kuulumisistaan.
Suhdetta ei siis tosiaan salailla, kävellään julkisesti käsi kädessä, pussaillaan jne. Ja kaveripiirit on puolin ja toisin tuttuja (tänäänkin ollaan menossa myöhemmin illalla miehen kaveripariskunnan kanssa syömään ja leffaan). Mutta sitten nämä ns. edustustilanteet vetää jarrut päälle enkä ymmärrä miksi.
Miksette asu yhdessä?
Meillä on molemmilla omistusasunnot suht lähellä toisiaan (alle puolen tunnin matka). Kummallakin kaksiot ja alustavasti ollaan puhuttu jos toinen laittaisi omansa vuokralle ja muuttaisi toisen asuntoon, mutta ei olla oikein päädytty vielä mihinkään konkreettiseen että kumpi muuttaisi kumman luo kun siinä olisi aika paljon työtä karsia kalusteita, etsiä vuokralaisia ja niin edelleen. Toisella on enemmän tilaa mutta toisen asunto on paremmassa kunnossa ja parempien yhteyksien äärellä joten kaikki on ollut vasta sellaisen pinnallisen keskustelun tasolla. Ehdottomasti halutaan kuitenkin kokeilla yhdessä asumista ensin toisen kotona ennenkuin mietittäisiin molempien myymistä ja yhteisen (isomman) asunnon ostamista. Tähän saakka tämä on tosiaan toiminut vaan aika mutkattomasti näin. Kummallakin on avain toisen asuntoon ja oma hammasharja sekä vaihtovaatetta myös toisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa työssä on usein avecillisia kutsuja? Ja mies näyttää sähköpostistaan työtapahtumien kutsut sinulle?
Teknologia-alalla ilmeisesti. Ja siis mies seurustelun alkuaikoina kertoi tästä, että töissä on jos jonkinlaista juhlaa ja tapahtumaa vähän väliä joihin hän voisi viedä minut avecina. Mutta sitten ei koskaan pyytänyt mukaan enkä alkuaikoina tietenkään asiasta kysellyt. Jonkin aikaa ajattelin, että ehkä ne on vain työporukan juhlia jonne kukaan muukaan ei tuo puolisoa koska mies aina avoimesti niistä kertoi mutta tavalla että ei jäänyt epäselväksi että oli menossa yksin. Tyyliin: hei kulta, ensi lauantaina sitten mulla on firman illanvietto tulossa jonne pitää mennä, niin voisit silloin sopia vaikka Marjatan kanssa jotain ja vietetään me laatuaikaa yhdessä vaikka perjantaina."
Mutta sitten tosiaan oli tämä juttuhetki miehen työkaverin kanssa jonka puheista tuli ilmi, että tiesi miehellä olevan tyttöystävä ja ihmetteli miksi minua ei ole näkynyt vaikka niin monta tapahtumaa ollut joihin minua on jollain tapaa odotettu miehen kylkiäisenä ja joissa ilmeisesti se oletus on että jos on puoliso, hän on mukana. Ja mies tosiaan siinä esitti asian kuin minä olisin ollut tietoinen asiasta mutta en _halunnut_ olla paikalla.
"Teknologia-alalla ilmeisesti" Siis et tiedä, missä hän on töissä ja mitä tekee työkseen??
Taidat olla provo.
Tottakai tiedän, mutta ehkä en julkisesti kirjoita tähän tarkkaa toimialaa ja firman nimeä :D
No miksi sinun pitäisi päästä miehen mukaan työpaikan juttuihinkin? Keksi omaa tekemistä sillä välin. Etteköhän tuota muutenkin näe toisianne ihan päivittäin.
Meillä sama juttu. Ei ole minusta kiinni, vaan olen aina tyylikäs ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4893739/hyva-ystava-nimittelee-miestaan…Jaa, minä olen aina naisia akaksi nimittäviä miehiä kutsunut mulkuiksi. Vaimosi voisi ottaa saman tavan käyttöön.
Oletkin selkeässä vähemmistössä. Tuossa keskustelussa on heti alkupäässä kommentti: "En miellä ukottelua tai akattelua nimittelyksi tai haukkumiseksi.". Se on saanut 44 yläpeukkua ja vain 4 alapeukkua, joten valtaosa mammoista on samaa mieltä, ettei kyse ole haukkumisesta. Kyllä mammat olisi tuota alapeukuttaneet muutoin.
Mistä sinä näet peukuttajien sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Noi avec jutut on kunnon karjanäyttely.
Edustaa :D Kaikkea sitä kuuleekin.