Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei halua edustaa yhdessä

Vierailija
26.11.2022 |

Mitä ajattelisit tästä?

Suhdetta takana kolme vuotta ja se on yleisesti ottaen oikein hyvä, mutta nyt on alkanut vaivaamaan tämä että puoliso ei halua osallistua mihinkään pariskuntana.

Hänellä on usein työn puolesta tapahtumia, mutta vaikka kutsu niihin olisi selkeän avecillinen, hän ei ota minua niihin mukaan. Tovi sitten törmäsin häneen työkaverinsa kanssa kaupungilla ja kyseinen työkaveri esittelyn ohessa oletti minun olevan hyvin tuore tyttöystävä koska minua ei ole näkynyt firman tapahtumissa joihin kuulemma kaikki osallistuvat pariskuntana. Mies selitti siinä työkaverilleen että kun _minä_ en viihdy juhlissa ja siksi minua ei niissä ole näkynyt. Myöhemmin mies selitteli että muka oikeasti ajattelee että ne ovat tapahtumia joissa minä en viihtyisi ja siksi ei ole edes kysynyt että haluaisinko tulla mukaan. "Kun en halua että koet painetta että sun pitäisi tulla vaikka et oikeasti haluaisi."

Hän ei myöskään halua tulla kanssani minun ystävieni juhliin joihin hänet on kutsuttu. On ollut häitä, pikkujouluja ja muita joihin hänet on nimeltä kutsuttu kanssani (eli ei ole ollut pelkkä minä + avec vaan nimenomaan me pariskuntana) mutta hän on aina ollut kovin epämukavana niissä, niin en ole pakottanut. Kerran päästiin bussiiin asti kaverin syntymäpäiville menosta kun hän sanoi että ei koe oloaan sosiaaliseksi ja jää seuraavalla pysäkillä pois. Selittelin sitten kaverille kuinka hän on kipeänä ja lähetti terveisiä.

Nyt hänen ystävänsä kihlautui ja häät ovat kuulemma ensi kesänä ja siitäkin hän puhui siihen malliin että minä en ole tulossa mukaan (virallisia kutsuja ei ole lähetetty, joten en vielä tiedä onko kutsu avecillinen vai ei).

Ystäviä ollaan tavattu puolin ja toisin, eli kyse ei ole siitä että suhdetta salailtaisiin mitenkään. Ainoastaan nämä isommat juhlat/tilaisuudet jotenkin ovat hänelle myrkkyä. En tajua miksi ja kysyttäessä suoraan en saa mitään oikeaa vastausta.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kommentoin sinulla olevan haastava tilanne ap. Muistutan sinua sinua siitä, että noin lyhyessä suhteessa hyvän suhteen tunnusmerkkinä sinulta löytyy ainoastaan oma kokemuksesi suhteen hyvästä tilasta. Toisen pään sisään et voi vielä päästä tuossa ajassa. On nimittäin täysin mahdollista että miehen mielessä kytee ajatus siitä että ette ehkä olekaan vakavasti otettava pariskunta.

Kokemuksesta voin sanoa sinkkuelämän olevan raskasta aikaa vaikka olisikin paljon vientiä. Eli saatat olla henkireikä kun mies tarvitsee seuraa ja kuuntelijaa. Eikä ole mitenkään mahdotonta että hän antaa sinulle ymmärtää olevansa tässä täysillä mukana vaikkei olekaan.

Vierailija
82/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kihloissa ja asuimme yhdessä, ja silti tämä mies mieluusti meni vastaaviin tilaisuuksiin ilman minua.

Olin sitä mieltä, että asia on ihan ok, koska itse olin töissä, johon kuului jonkin verran pakollisia iltamenoja ilman puolisoa. 

Kunnes hänen hyvä ystävänsä meni naimisiin ja minua ei kutsuttu häihin lainkaan. Mies oli häissä bestmanina. Olin itsekin ihan hyvissä väleissä sen pariskunnana kanssa, en nyt sydänystävä, mutta ei mitään kitkaakaan ollut. Kävimme mm yhteisillä laskettelureissuilla. Olin aika ihmeissäni mutta en sitten tietenkään mennyt häihin, kun ei oltu kutsuttu.

Häiden jälkeen näin kuvia, joissa mieheni oli selkeästi avecina morsiamen parhaalle ystävälle. Istuivat vierekkäin, kaikissa kuvissa vierekkäin, siis todella liki toisiaan, kuin pariskunta. Mies näytti oikein tyytyväiseltä.

Se riitti, ostin oman asunnon ja pistin suhteen poikki. Juoksi oven takana mankumassa varmaan puoli vuotta. Myös sen jälkeen, kun oli alkanut seurustella uudelleen, olisi tullut pettämään uutta tyttöystävää minun kanssani. Hyvä, että pääsin ajoissa eroon ennen naimisiin menoa ja mahdollisia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ihan selvä keissi AP. Eroa nyt kun ette vielä asu yhdessä. Miehesi välittää sinusta, mutta ei tarpeeksi. Ehkä näkee sinussa olevan jotain vikana ettei voi kunnolla viedä sinua näytille. Surullista näin joulun alla mutta tämä kannattaa lopettaa mieluummin nyt kun myöhemmin. 

Vierailija
84/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos AP ottaa nämä "neuvot" tosissaan, eroo hyvästä suhteesta katkerien mammojen painostuksesta ja katuu asiaa vuosia :D 

Vierailija
85/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei näe teidän juttuanne vakavana vaan jonain välivaiheena, kunnes hän löytää jostain paremman tai kokee olevansa valmis sitoutumaan kunnolla (eli menemään naimisiin). Pitää nolona, jos muut luulevat sinua hänen vaimokseen, vaikkei hänellä ole aikeita viedä sinua vihille. Jos vie sinut juhliin, joutuu myöhemmin selittelemään muille, mitä "Hannalle" tapahtui, kun te eroatte. Ja erohan teille tulee.

Toki voi myös olla, että häpeää käytöstäsi, tyyliäsi, painoasi, ulkonäköäsi, ammattiasi tms.

Ja mikä puoliso tuo on? Naimisissa ette ole. Tai anna kun arvaan, asutte yhdessä ja maksatte kaiken 50-50, vaikka mies tienaa enemmän.

Mitään vastausta on turha kärttää mieheltä, koska ei hän nyt niin tyhmä ole, että tulisi myöntämään kaiken yllä olevan.

Tässä yllä se on sanottu selvästi. Olen pahoillani ap.

Vierailija
86/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä alkaa tuntua (vaikka sitä on vaikea ääneen myöntää) että ehkä tosiaan olen miehelle vain ns. mukavuuskumppani, jonka kanssa on kiva viettää aikaa mutta joka ei ole se The Elämänkumppani. 

Miten tästä nyt sitten jatkaisi?

-Ap

Meissä naisissa on se ominaisuus, ettemme hevillä lakkaa toivomasta parempia aikoja.

Kertomasi mukaan olet niin hyvä tapaus, että varmasti vastaasi tulee Hän, jolle sinä olet se The Elämänkumppani.

Vierailija
87/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitotumiskammo/ odottaa löytävänsä paremman/ ei ole rakastunut sinuun/ salasuhde toisen kanssa/ häpeää sinua/ kärsii jostain mt-ongelmasta.

Joku näistä tai kaikki.

Vierailija
88/92 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap selvinnyt tilanne?

Vierailija
89/92 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos AP ottaa nämä "neuvot" tosissaan, eroo hyvästä suhteesta katkerien mammojen painostuksesta ja katuu asiaa vuosia :D 

Onko suhde hyvä, jos jo tuossa vaiheessa on melkoisen hankala ongelma?

On normaalia haluta mennä juhliin yhdessä, jos kerran molemmat on kutsuttu.

Ap:n miesystävä ei halua näyttäytyä ap:n kanssa. Ehkäpä on useampia "projekteja" käynnissä samanaikaisesti. - Hehän eivät asu yhdessä, joten on mahdollista kasvattaa jopa perhettä naapurikaupungissa tai vetää sivussa jotain pienimuotoisempaa.

Vierailija
90/92 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän edustaa jonkun toisen kanssa. Jätä koko mies.

Vierailija
91/92 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua omaa akkaa mukaan illanviettoihin, jos niihin on mahdollista mennä ilmankin. Sellaiseen parisuhteeseen kuristuu, jossa toinen on aina mukana. En minäkään halua mukaan hänen illanviettoon, jossa näkee työkavereitaan.

Ja tolle miinuksia. Jotkut on vaan niin tylsiä että mieluummin ilman. Ja jotkut "juhlat" semmosia että pitkästyy. Korona-aikana ei kyllä kannata käydä missään.

Vierailija
92/92 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää sinua. Ei näe suhteella tulevaisuutta.