Osaatteko selittää miksi nainen suuttui minulle?
Tapailemani nainen oli useampaan kertaan valitellut miten haluaisi tavata kavereitani. Sanoin useampaan kertaan, että se on huono idea, mutta valittelu jatkui. No pyynnöstä järjestin tapaamisen ja kaverini ottivat vähän liikaa alkoa ja laukoivat tökeröitä juttuja naisesta. Nyt sitten nainen suuttui _minulle_ siitä, että kaverini olivat törppöilleet, vaikka hän ihan itse varoitteluista huolimatta halusi nähdä kaverini. Mitä ihmettä? Osaatteko selittää käytöstä?
Kommentit (135)
Nainen halusi tietää, ennen suhteenne vakiinnuttamista, millä tavalla vietät iltaa kavereidesi kanssa. Hän ei selvästikään halua miestä, jonka kaveritapaamiset ovat ryyppyiltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymisetkö vain mukana, kun kaverisi vain laukoivat törppöjä juttuja naisesta? Ihmettelisin naisena enemmän, miksi kaveeraat kuspäitten ja liikaa alkoa ottavien kanssa?
En. En pidä tuosta piirteestä heissä, mutta kaikki eivät kai voi juoda järkevästi. Itse en juo koskaan humalahakuisesti.
Edelleen, miksi kaveeraat sellaisten ihmisten kanssa? Se nimittäin antaa kuvan, että hyväksyt heidän toiminnan (nais(t)en haukkumisen, liikajuomisen, muita mahdollisia kamalia tapoja) ja olet mahdollisesti siinä myös mukana.
Minusta kaveripiiri kertoo myös ihmisestä jotakin.
Edelleen, yritin kaikilla mahdollisilla tavoilla estää kyseisen tapahtuman, mutta nainen voimakkaasti ajoi itsensä siihen.
Miksi halusit estää tapahtuman?
Kaveripiirisi kertoo ja paljastaa sinusta paljon. Jos ajattelit parisuhteeseen kyseisen naisen kanssa, ajattelitko pitää hänet pimennossa näistä "kavereista", tutuista ja perheestäsi? Toisin kuin perhettä, kaveripiiriä voi valikoida ja olla olematta sellaisten kaveri, joiden käytöstä/ajatusmaailmaa/muuta ei näe asiallisena. Kaveeraamalla kuvailemiesi henkilöiden kanssa osoitat naiselle, että hyväksyt naisen haukkumisen.
Olisiko sinulle ok, jos nainen toisi sinut näytille kaveripiirilleen ja he haukkuisivat sinut + käyttäisivät vaikkapa huumeita?
Halusin estää tapahtuman, koska tiesin, että joku laukoo humalassa jotain typerää ja nainen loukkaantuu. Se yllätti, että minulle suututtiin. Minulle sopii erinomaisesti, että nainen ei joudu törppöilijöiden kanssa tekemisiin ja siihen alunperin pyrinkin. Jos naisen kaveripiiri haukkuisi minut, niin olisin ehkä kaveripiirille loukkaantunut enkä naiselle, jolla ei ole haukkumiseen osaa eikä arpaa. Uskoisin myös kerrasta, jos nainen sanoisi, että kavereiden tapaaminen ei ole ehkä hyvä asia enkä jäisi vänkäämään.
Olet siis vain vässykkä. Yllätyt, kun kohtaat seurauksia omasta huonosta käytöksestäsi. Koetat vältellä mahdollisia konfliktitilanteita ja menet muiden mukana. Itseltäkin palaisi hermo tuossa tilanteessa. Se, että jääräpäisesti et halua nähdä omaa osallisuuttasi (kaveeraat ilmeisten misogynistien ja juoppojen kanssa, yrität piilottaa tämän naiselta, et puolusta naista kavereiltasi, kuvittelet olevasi tämän kaiken yläpuolella), pahentaa tilannetta.
Tietysti yritän välttää tuon tapaisia konflikteja. Vai ajatteletko, että konfliktin syttyminen toi jollekin osapuolelle jotain hyvää? Siinä mielessä olin vässykkä, että taivuin naisen tahtoon kavereiden näkemisestä, vaikka tiesin, ettei siitä seuraa mitään hyvää. Olisi pitänyt olla kovatahtoisempi.
Eli siis haluat olla näiden huonotapaisten kännääjäkavereiden kanssa, vaikka he ovat törkeitä tyttöystävääsi kohtaan. Hyväksyt heidän käytöksensä ja ymmärrät sitä. Eli olet heidän kaltaisensa huonotapainen m u l k k u.
Haluaisin, että eivät olisi ääliöitä ja kaikilla olisi kivaa, mutta muita ihmisiä on vaikea muuttaa. Välillä menee hermot kännityperöinteihin ja mietin, että tämä oli tässä, mutta sitten muistan miten ollaan tunnettu lapsesta asti ja yritän sietää ja sopeutua ja mietin, että itsekin olen varmaan ärsyttävä "yliopistosnobi" mutta silti jaksavat mua.
Eli lapsuudenkavereiden kanssa ollaan väleissä, ihan sama mitä ne tekee tai kuinka ne kohtelee ihmisiä sun elämässä? Heittelisitkö törkeyksiä niiden tyttöystäville/vaimoille, kun kerta olet tuollainen "ärsyttävä yliopistosnobi", jota ne armeliaasti kestää?
En tietenkään heittelisi törkeyksiä, mutta en myöskään suuttuisi kavereilleni, jos heidän tyttöystävänsä heittäisivät minusta törkeyksiä. Optimitilanne olisi se, että haluaisin pitää vanhan elämän (nämä ääliökaverit yms.) ja uuden elämän (yliopistomaailma) erillään. Ei kenenkään uuden tutun tarvitsisi näitä tavata.
Vierailija kirjoitti:
Nainen halusi tietää, ennen suhteenne vakiinnuttamista, millä tavalla vietät iltaa kavereidesi kanssa. Hän ei selvästikään halua miestä, jonka kaveritapaamiset ovat ryyppyiltoja.
Tuskin. Nainen tietää miten käytän alkoholia ja hän käyttää itse enemmän.
Katsopas ap mihin kommentteihisi olet saanut eniten miinuksia. Se kertoo, mikä suututtaa ihmisiä yleensä ja varmasti myös naistasi.
Olet saanut miinuksia siitä, ettet puolustanut naistasi silloin, kun häntä loukattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että ap on täysillä mukana kavereidensa jutuissa silloin, kun nainen ei ole paikalla. Naisen läsnäollessa vetää roolia.
Jos ap ei olisi oikeasti samanhenkinen kuin kaverinsa, koko kaveruutta ei olisi.Sitten olet väärässä. Vastasin näihin kaikkiin jo aiemmin.
Luin kyllä ketjun. Vastauksesi eivät vakuuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Onko järkeä viedä uusi naisystävä tapaamaan kavereita johonkin ryyppyiltaan? Vai etkö tapaa itsekään kavereitasi muutoin kuin ryyppyilloissa?
Jälkikäteen mietittynä ei ollut järkevää, vaikka ei pitänyt olla ryyppyilta. Ehkä olisi pitänyt mennä salille, mutta nainen olisi saattanut pitää sitä vähän outona.
Vierailija kirjoitti:
Onko järkeä viedä uusi naisystävä tapaamaan kavereita johonkin ryyppyiltaan? Vai etkö tapaa itsekään kavereitasi muutoin kuin ryyppyilloissa?
Tai ehkä kavereilla ei mitään muita iltoja olekaan kuin ryyppyiltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymisetkö vain mukana, kun kaverisi vain laukoivat törppöjä juttuja naisesta? Ihmettelisin naisena enemmän, miksi kaveeraat kuspäitten ja liikaa alkoa ottavien kanssa?
En. En pidä tuosta piirteestä heissä, mutta kaikki eivät kai voi juoda järkevästi. Itse en juo koskaan humalahakuisesti.
Edelleen, miksi kaveeraat sellaisten ihmisten kanssa? Se nimittäin antaa kuvan, että hyväksyt heidän toiminnan (nais(t)en haukkumisen, liikajuomisen, muita mahdollisia kamalia tapoja) ja olet mahdollisesti siinä myös mukana.
Minusta kaveripiiri kertoo myös ihmisestä jotakin.
Edelleen, yritin kaikilla mahdollisilla tavoilla estää kyseisen tapahtuman, mutta nainen voimakkaasti ajoi itsensä siihen.
Miksi halusit estää tapahtuman?
Kaveripiirisi kertoo ja paljastaa sinusta paljon. Jos ajattelit parisuhteeseen kyseisen naisen kanssa, ajattelitko pitää hänet pimennossa näistä "kavereista", tutuista ja perheestäsi? Toisin kuin perhettä, kaveripiiriä voi valikoida ja olla olematta sellaisten kaveri, joiden käytöstä/ajatusmaailmaa/muuta ei näe asiallisena. Kaveeraamalla kuvailemiesi henkilöiden kanssa osoitat naiselle, että hyväksyt naisen haukkumisen.
Olisiko sinulle ok, jos nainen toisi sinut näytille kaveripiirilleen ja he haukkuisivat sinut + käyttäisivät vaikkapa huumeita?
Halusin estää tapahtuman, koska tiesin, että joku laukoo humalassa jotain typerää ja nainen loukkaantuu. Se yllätti, että minulle suututtiin. Minulle sopii erinomaisesti, että nainen ei joudu törppöilijöiden kanssa tekemisiin ja siihen alunperin pyrinkin. Jos naisen kaveripiiri haukkuisi minut, niin olisin ehkä kaveripiirille loukkaantunut enkä naiselle, jolla ei ole haukkumiseen osaa eikä arpaa. Uskoisin myös kerrasta, jos nainen sanoisi, että kavereiden tapaaminen ei ole ehkä hyvä asia enkä jäisi vänkäämään.
Olet siis vain vässykkä. Yllätyt, kun kohtaat seurauksia omasta huonosta käytöksestäsi. Koetat vältellä mahdollisia konfliktitilanteita ja menet muiden mukana. Itseltäkin palaisi hermo tuossa tilanteessa. Se, että jääräpäisesti et halua nähdä omaa osallisuuttasi (kaveeraat ilmeisten misogynistien ja juoppojen kanssa, yrität piilottaa tämän naiselta, et puolusta naista kavereiltasi, kuvittelet olevasi tämän kaiken yläpuolella), pahentaa tilannetta.
Tietysti yritän välttää tuon tapaisia konflikteja. Vai ajatteletko, että konfliktin syttyminen toi jollekin osapuolelle jotain hyvää? Siinä mielessä olin vässykkä, että taivuin naisen tahtoon kavereiden näkemisestä, vaikka tiesin, ettei siitä seuraa mitään hyvää. Olisi pitänyt olla kovatahtoisempi.
Eli siis haluat olla näiden huonotapaisten kännääjäkavereiden kanssa, vaikka he ovat törkeitä tyttöystävääsi kohtaan. Hyväksyt heidän käytöksensä ja ymmärrät sitä. Eli olet heidän kaltaisensa huonotapainen m u l k k u.
Haluaisin, että eivät olisi ääliöitä ja kaikilla olisi kivaa, mutta muita ihmisiä on vaikea muuttaa. Välillä menee hermot kännityperöinteihin ja mietin, että tämä oli tässä, mutta sitten muistan miten ollaan tunnettu lapsesta asti ja yritän sietää ja sopeutua ja mietin, että itsekin olen varmaan ärsyttävä "yliopistosnobi" mutta silti jaksavat mua.
Eli lapsuudenkavereiden kanssa ollaan väleissä, ihan sama mitä ne tekee tai kuinka ne kohtelee ihmisiä sun elämässä? Heittelisitkö törkeyksiä niiden tyttöystäville/vaimoille, kun kerta olet tuollainen "ärsyttävä yliopistosnobi", jota ne armeliaasti kestää?
En tietenkään heittelisi törkeyksiä, mutta en myöskään suuttuisi kavereilleni, jos heidän tyttöystävänsä heittäisivät minusta törkeyksiä. Optimitilanne olisi se, että haluaisin pitää vanhan elämän (nämä ääliökaverit yms.) ja uuden elämän (yliopistomaailma) erillään. Ei kenenkään uuden tutun tarvitsisi näitä tavata.
Se, että sinä et loukkaantuisi jostain, ei tarkoita ettei joku muu voisi loukkaantua siitä.
Ajattelitko, että voit ihmissuhteessa pitää yllä useita persoonia ("vanha sinä" ja "uusi sinä") vai, että naisystäväsi tuntee vain puolet sinusta? Ei elämä ja ihmissuhteet ihan noin mene. Liika kompartmentalisointi on tuhoisaa.
Tyypillistä.
Mies kysyy mistä nainen suuttui.
Tämä selitetään hänelle kymmenien esimerkkien voimin ja rautalangasta vääntäen.
Mies: *ignoraa täysin kaikki vastaukset* "Naiset on ihan käsittämättömiä, tämä on täydellinen mysteeri, ei niitä naisia voi ymmärtää voi huoh".
Minusta tyttöystävän reaktio oli väärä. Ei olisi tarvinnut ollenkaan suuttua poikaystävälle, vaan olla kiitollinen siitä, että paljastui millaisessa seurassa hän viettää aikansa. Suhteelle ei ole luvassa jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tyttöystävän reaktio oli väärä. Ei olisi tarvinnut ollenkaan suuttua poikaystävälle, vaan olla kiitollinen siitä, että paljastui millaisessa seurassa hän viettää aikansa. Suhteelle ei ole luvassa jatkoa.
Suuttumus tulikin varmaan siitä, että poikaystävä oli halunnut pimittää asiaa. Kyllä minuakin rauvostuttaisi jos saisin tietää olleeni ihmisen kanssa, joka onkin todellisuudessa ollut jotai muuta kuin on antanut ymmärtää.
Toihan on selvä asia, jos kaveeraat A:ta liikaa juovien kanssa niin heillä on kyllä aikalailla eri piirit kuin normisti. Siksi nainen halusi juuri tavata heidät, että tietää missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että "nainen suuttui" on apn kuvaus. Todennäköisesti nainen ei edes ole suuttunut, onpahan vain arvioinut suhteen uudelleen ja siksi ehkä esim käyttäytyy nyt kylmemmin kuin ennen koska miettii eroa.
Esim hyvä ystäväni jutteli pitkään miehen kanssa, joka oli erittäin itsekeskeinen ja puhui aina vain itsestään tuntikausia. Ystäväni huomautti tästä miehelle useita kertoja. Kun hän lopulta luovutti ja kertoi että ei halua enää puhua miehen kanssa, oli miehen reaktio vain "miksi olet suuttunut minulle?!". Ja ystäväni ei siis omannut tilanteessa tippaakaan tunteita mihinkään suuntaan, totesi vain ettei halua puhua koska häntä käytetään ilmaisena terapeuttina. Pitkään mies vielä yritti ottaa häneen yhteyttä, jollakin versiolla "oletko vielä vihainen" kysymyksestä 🙄.
Joko olet kysynyt siltä naiselta, miksi suuttui? Turha internetiltä on kysyä, koska et suostu kuuntelemaan, mitä muut sinulle ehdottavat suuttumisen mahdolliseksi syyksi.