Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko selittää miksi nainen suuttui minulle?

Vierailija
25.11.2022 |

Tapailemani nainen oli useampaan kertaan valitellut miten haluaisi tavata kavereitani. Sanoin useampaan kertaan, että se on huono idea, mutta valittelu jatkui. No pyynnöstä järjestin tapaamisen ja kaverini ottivat vähän liikaa alkoa ja laukoivat tökeröitä juttuja naisesta. Nyt sitten nainen suuttui _minulle_ siitä, että kaverini olivat törppöilleet, vaikka hän ihan itse varoitteluista huolimatta halusi nähdä kaverini. Mitä ihmettä? Osaatteko selittää käytöstä?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

c) siedän typeryyttä lapsuudesta asti kuljetun matkan, lapsuuden harrastuksien ja yhteisten kiinnostuksen kohteiden vuoksi (punttisali, jalkapallo), vaikka kännitoilailuun menee hermot. Fiksumpia juttuja varten on sitten muut kaverit, mutta he asuvat ihan muualla.

Jos ongelmallisia ovat juuri nuo tilanteet, joissa käytetään alkoholia, niin jokin muu tutustumispaikka kuin ravintola? Ollaan selvin päin eikä isolla porukalla, missä tyhmyys tiivistyy ja moni rupeaa helposti esittämään. Käviskö siis futismatsi, sali tai kahvittelu kotona?

Vierailija
82/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailunaiset nyt vaan ovat tällaisia, kerta kaikkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymisetkö vain mukana, kun kaverisi vain laukoivat törppöjä juttuja naisesta? Ihmettelisin naisena enemmän, miksi kaveeraat kuspäitten ja liikaa alkoa ottavien kanssa? 

En. En pidä tuosta piirteestä heissä, mutta kaikki eivät kai voi juoda järkevästi. Itse en juo koskaan humalahakuisesti.

Edelleen, miksi kaveeraat sellaisten ihmisten kanssa? Se nimittäin antaa kuvan, että hyväksyt heidän toiminnan (nais(t)en haukkumisen, liikajuomisen, muita mahdollisia kamalia tapoja) ja olet mahdollisesti siinä myös mukana. 

Minusta kaveripiiri kertoo myös ihmisestä jotakin.

Edelleen, yritin kaikilla mahdollisilla tavoilla estää kyseisen tapahtuman, mutta nainen voimakkaasti ajoi itsensä siihen.

Miksi halusit estää tapahtuman? 

Kaveripiirisi kertoo ja paljastaa sinusta paljon. Jos ajattelit parisuhteeseen kyseisen naisen kanssa, ajattelitko pitää hänet pimennossa näistä "kavereista", tutuista ja perheestäsi? Toisin kuin perhettä, kaveripiiriä voi valikoida ja olla olematta sellaisten kaveri, joiden käytöstä/ajatusmaailmaa/muuta ei näe asiallisena. Kaveeraamalla kuvailemiesi henkilöiden kanssa osoitat naiselle, että hyväksyt naisen haukkumisen. 

Olisiko sinulle ok, jos nainen toisi sinut näytille kaveripiirilleen ja he haukkuisivat sinut + käyttäisivät vaikkapa huumeita?

Halusin estää tapahtuman, koska tiesin, että joku laukoo humalassa jotain typerää ja nainen loukkaantuu. Se yllätti, että minulle suututtiin. Minulle sopii erinomaisesti, että nainen ei joudu törppöilijöiden kanssa tekemisiin ja siihen alunperin pyrinkin. Jos naisen kaveripiiri haukkuisi minut, niin olisin ehkä kaveripiirille loukkaantunut enkä naiselle, jolla ei ole haukkumiseen osaa eikä arpaa. Uskoisin myös kerrasta, jos nainen sanoisi, että kavereiden tapaaminen ei ole ehkä hyvä asia enkä jäisi vänkäämään.

Miksi siis yllätyt, jos nainen ottaa etäisyyttä törppöilijöiden joukkoon (sinä + kaverisi)? Minusta olisi oikeastaan aika hyvä, että tapaa miehen luonnollisessa ympäristössään ja näkee, miten hän toimii normaaleissa sosiaalisissa ympyröissään. Se paljastaa, millainen mies oikeasti on.

Selitäpäs nyt, että millä ihmeen logiikalla minä olen törppöillyt? Miten minä voin olla vastuussa siitä mitä joku toinen tekee? Yhden tuttuni isä on tuomittu ammattirikollinen. Onko tuttunikin siis rikollinen?

Moraalisesti kyllä, jos hyväksyy isänsä toiminnan. 

Entä jos ei hyväksy isänsä toimintaa, mutta on silti läheinen tämän kanssa?

Lähimmäisenrakkauden nimissä pitää miettiä, mikä on kulloinkin paras tapa toimia. Ei rikollista isäänsä saa vihata, mutta tulee tuoda oma mielipide julki. Huonoakin isää saa rakastaa.

Vierailija
84/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymisetkö vain mukana, kun kaverisi vain laukoivat törppöjä juttuja naisesta? Ihmettelisin naisena enemmän, miksi kaveeraat kuspäitten ja liikaa alkoa ottavien kanssa? 

En. En pidä tuosta piirteestä heissä, mutta kaikki eivät kai voi juoda järkevästi. Itse en juo koskaan humalahakuisesti.

Edelleen, miksi kaveeraat sellaisten ihmisten kanssa? Se nimittäin antaa kuvan, että hyväksyt heidän toiminnan (nais(t)en haukkumisen, liikajuomisen, muita mahdollisia kamalia tapoja) ja olet mahdollisesti siinä myös mukana. 

Edelleen, yritin kaikilla mahdollisilla tavoilla estää kyseisen tapahtuman, mutta nainen voimakkaasti ajoi itsensä siihen.

Kaveripiirisi kertoo ja paljastaa sinusta paljon. Jos ajattelit parisuhteeseen kyseisen naisen kanssa, ajattelitko pitää hänet pimennossa näistä "kavereista", tutuista ja perheestäsi? Toisin kuin perhettä, kaveripiiriä voi valikoida ja olla olematta sellaisten kaveri, joiden käytöstä/ajatusmaailmaa/muuta ei näe asiallisena. Kaveeraamalla kuvailemiesi henkilöiden kanssa osoitat naiselle, että hyväksyt naisen haukkumisen. 

Olisiko sinulle ok, jos nainen toisi sinut näytille kaveripiirilleen ja he haukkuisivat sinut + käyttäisivät vaikkapa huumeita?

Halusin estää tapahtuman, koska tiesin, että joku laukoo humalassa jotain typerää ja nainen loukkaantuu. Se yllätti, että minulle suututtiin. Minulle sopii erinomaisesti, että nainen ei joudu törppöilijöiden kanssa tekemisiin ja siihen alunperin pyrinkin. Jos naisen kaveripiiri haukkuisi minut, niin olisin ehkä kaveripiirille loukkaantunut enkä naiselle, jolla ei ole haukkumiseen osaa eikä arpaa. Uskoisin myös kerrasta, jos nainen sanoisi, että kavereiden tapaaminen ei ole ehkä hyvä asia enkä jäisi vänkäämään.

Miksi siis yllätyt, jos nainen ottaa etäisyyttä törppöilijöiden joukkoon (sinä + kaverisi)? Minusta olisi oikeastaan aika hyvä, että tapaa miehen luonnollisessa ympäristössään ja näkee, miten hän toimii normaaleissa sosiaalisissa ympyröissään. Se paljastaa, millainen mies oikeasti on.

Selitäpäs nyt, että millä ihmeen logiikalla minä olen törppöillyt? Miten minä voin olla vastuussa siitä mitä joku toinen tekee? Yhden tuttuni isä on tuomittu ammattirikollinen. Onko tuttunikin siis rikollinen?

Moraalisesti kyllä, jos hyväksyy isänsä toiminnan. 

Entä jos ei hyväksy isänsä toimintaa, mutta on silti läheinen tämän kanssa?

Perhesuhteet on eri asia kuin kaverisuhteet. Ne on paljon tärkeämpiä ja isompia. Sulla on monta kaveria ja voit hankkia niitä uusia mielin määrin. Sun tutullasi on vain yksi isä, eikä uutta tule vaikka kuinka hakee. Silti, en itse deittailisi kundia, jolla on tuollainen perhekuvio. Vaikka ei muka hyväksy, mutta on silti hiljaa eikä vastusta, vaikka tietää mitä isänsä hommaa jne...Se on tavallaan hiljaista hyväksymistä silti. En haluaisi sotkeutua tuollaiseen porukkaan. 

Vierailija
85/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

67 jatkaa.

Ap ihmetteli miksi nainen haluaa välttämättä nähdä hänen ystäviään

- jos mies ei halua esitellä ystäviään/perhettään niin nainen saattaa epäillä että mies ei pidä häntä tärkeänä/miehellä onkin jo suhde jonkun muun kanssa vaikka väittää olevansa sinkku

- ystävistä voi päätellä paljon millaisessa seurassa mies haluaa viettää aikaansa

- jos nainen etsii vakavaa suhdetta niin tottakai hän haluaa tietää millaisia miehen ystävät ovat sillä usein jatkossa vietetään juhlia ym yhdessä kavereiden kanssa ja muutenkin sillä on iso vaikutus arvostetaanko miehen kaveriporukassa naisia, perhettä ym. Sitten kun on lapsia niin ryyppäävien kavereiden mukana menevä mies ei useinkaan hoida osuuttaan lapsistaan. Sen sijaan kaveriporukka jossa arvostetaan perheellisyyttä antaa uskoa siihen että mies hoitaa paremmin osuutensa ja voidaan esim viettää kavereiden perheiden kanssa kivoja hetkiä lastenkin kanssa.

Viimeinen kohta selittänee kaiken. Ajattelemme parisuhteen eri tavalla. Itse ajattelen parisuhteen kahden ihmisen välisenä ilman taustalla olevia verkostoja. Päätös parisuhteesta omalta osaltani pohjautuu täysin siihen millainen nainen on ja millaista hänen kanssaan on olla eikä missään määrin siihen millainen verkosto hänellä on taustalla. 

Vierailija
86/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin 80-luvulla yhden tällaisen kaverin. Vänkäämällä aina vänkäsi, että "en nyt ymmärrä, miksi ihmeessä nainen suuttui tästä tai tuosta". Oli vielä muuten älykäs kaveri, mut koki oikeudekseen olla ymmärtämättä naisia, taisi saada jotain outoa tyydytystäkin, pieni itsesäälin vivahde mukana. No, nyt hänkin on kasvanut aikuiseksi ja ymmärtää, että ihmisiä ollaan kaikki, ja että puhumalla rauhallisesti asiat useimmiten selviää. Tahdosta kiinni, haluatko polarisoida kaikkea mahdollista vai mieluummin ymmärtää.

Vierailija
87/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vain vässykkä. Yllätyt, kun kohtaat seurauksia omasta huonosta käytöksestäsi. Koetat vältellä mahdollisia konfliktitilanteita ja menet muiden mukana. Itseltäkin palaisi hermo tuossa tilanteessa. Se, että jääräpäisesti et halua nähdä omaa osallisuuttasi (kaveeraat ilmeisten misogynistien ja juoppojen kanssa, yrität piilottaa tämän naiselta, et puolusta naista kavereiltasi, kuvittelet olevasi tämän kaiken yläpuolella), pahentaa tilannetta.

Vierailija
88/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiri näyttää, millainen ihminen itse on.

Vierailija
89/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvaan oikein, ap on naisen seurassa oikea asiallinen herrasmies mutta kavereiden seurassa aivan jotain muuta.

Itse tapailin tällaista miestä joitain kuukausia. Minua jättäessään mainitsi, ettei oikein osaa olla oma itsensä mun seurassa. Jäin seurailemaan miestä somessa ja ymmärsin hyvin mitä tarkoitti. Se hyväkäytöksinen mies heitti kaveidensa kanssa ties mitä kuvottavaa alatyylistä, sovinistista läppää. Aivan eri henkilö johon minä silloin tutustuin.

Onnea sille joka tämän helmen nappasi.

Et arvannut oikein. Koin että mun on helpompi olla oma itseni naisen seurassa kuin näiden ääliökavereideni seurassa. Nainen oli enemmän mun nykyistä omaa maailmaa (yliopisto ja siihen liittyvä kulttuuri) kuin vanhat kaverit.

Vierailija
90/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PArisuhte

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

67 jatkaa.

- jos mies ei halua esitellä ystäviään/perhettään niin nainen saattaa epäillä että mies ei pidä häntä tärkeänä/miehellä onkin jo suhde jonkun muun kanssa vaikka väittää olevansa sinkku

- ystävistä voi päätellä paljon millaisessa seurassa mies haluaa viettää aikaansa

- jos nainen etsii vakavaa suhdetta niin tottakai hän haluaa tietää millaisia miehen ystävät ovat sillä usein jatkossa vietetään juhlia ym yhdessä kavereiden kanssa ja muutenkin sillä on iso vaikutus arvostetaanko miehen kaveriporukassa naisia, perhettä ym. Sitten kun on lapsia niin ryyppäävien kavereiden mukana menevä mies ei useinkaan hoida osuuttaan lapsistaan. Sen sijaan kaveriporukka jossa arvostetaan perheellisyyttä antaa uskoa siihen että mies hoitaa paremmin osuutensa ja voidaan esim viettää kavereiden perheiden kanssa kivoja hetkiä lastenkin kanssa.

Viimeinen kohta selittänee kaiken. Ajattelemme parisuhteen eri tavalla. Itse ajattelen parisuhteen kahden ihmisen välisenä ilman taustalla olevia verkostoja. Päätös parisuhteesta omalta osaltani pohjautuu täysin siihen millainen nainen on ja millaista hänen kanssaan on olla eikä missään määrin siihen millainen verkosto hänellä on taustalla. 

Parisuhteesi onnistuu vain, jos nainen jakaa saman filosofian verkostoista  ja lähipiiristä kanssasi. Tai voi onnistua, mutta vaatii ihan hirvittävästi paljon enemmän töitä kuin jokainen suhde muutenkin.

Vierailija
91/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

67 jatkaa.

Mutta kun sun naisesi ei ole olemassa tyhjiössä. Jos hän viettäisi viikonloput uusnat s * e n kanssa ja hänen kaikki kaverit olisivat uusn a t s e j a, niin kyllähän sun tyttöystäväsi olisi hyvin pro-ko. aateihmisiä, vaikka se ei sun seurassasi tulisikaan jatkuvasti esille. Sun tyttöystäväsi ajattelee sua kokonaisuutena. Ihmisenä, joka on olemassa myös silloin kun hän ei ole paikalla. Ihmisenä, joka saattaisi mahdollisesti olla hänen lastensa kanssakasvattaja. Tottakai sun KOKO arvomaailma on tärkeä, ei vain se osa, minkä näytät juuri hänelle juuri nyt (kun olette suhteenne alkuvaiheessa ja vähiten mulkuimmillanne toisianne kohtaan). 

Vierailija
92/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vastannut, miksi ei puuttunut huonoon käytökseen siinä hetkessä, kun sitä tapahtui. Se että ennalta yritti estää on eri asia.

Vierailija
93/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vain vässykkä. Yllätyt, kun kohtaat seurauksia omasta huonosta käytöksestäsi. Koetat vältellä mahdollisia konfliktitilanteita ja menet muiden mukana. Itseltäkin palaisi hermo tuossa tilanteessa. Se, että jääräpäisesti et halua nähdä omaa osallisuuttasi (kaveeraat ilmeisten misogynistien ja juoppojen kanssa, yrität piilottaa tämän naiselta, et puolusta naista kavereiltasi, kuvittelet olevasi tämän kaiken yläpuolella), pahentaa tilannetta.

Tietysti yritän välttää tuon tapaisia konflikteja. Vai ajatteletko, että konfliktin syttyminen toi jollekin osapuolelle jotain hyvää? Siinä mielessä olin vässykkä, että taivuin naisen tahtoon kavereiden näkemisestä, vaikka tiesin, ettei siitä seuraa mitään hyvää. Olisi pitänyt olla kovatahtoisempi.

Vierailija
94/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän miehelle, ja hän vastaskin heti, että olikos mies puolustamassa naista tilanteessa.

Vierailija
95/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vastannut, miksi ei puuttunut huonoon käytökseen siinä hetkessä, kun sitä tapahtui. Se että ennalta yritti estää on eri asia.

Koska Ap on vässykkä. Selkärangaton vässykkä. Ja tyttöystävänsä tajusi olevansa selkärangattoman vässykän kanssa ja on siksi pettynyt ja vihainen. 

Vierailija
96/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti yritän välttää tuon tapaisia konflikteja. Vai ajatteletko, että konfliktin syttyminen toi jollekin osapuolelle jotain hyvää? Siinä mielessä olin vässykkä, että taivuin naisen tahtoon kavereiden näkemisestä, vaikka tiesin, ettei siitä seuraa mitään hyvää. Olisi pitänyt olla kovatahtoisempi.

Eli siis haluat olla näiden huonotapaisten kännääjäkavereiden kanssa, vaikka he ovat törkeitä tyttöystävääsi kohtaan. Hyväksyt heidän käytöksensä ja ymmärrät sitä. Eli olet heidän kaltaisensa huonotapainen m u  l k k u. 

Vierailija
97/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nämä jutut olivat? Huono kommentoida aihetta tietämättä sitä.

Vierailija
98/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kulissit kaatuivat. Hyvä naisen kannalta. Saa tietää totuuden, millaisen ihmisen kanssa oikein on.

Vierailija
99/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille tyypeille on ihan turha selittää mitään, kun ovat humalassa. Kaikki on heille vain vitsiä ja läppää. Parempi vain poistua paikalta ja näin teimmekin.

Vierailija
100/135 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän miehelle, ja hän vastaskin heti, että olikos mies puolustamassa naista tilanteessa.

Jep. Normaalin miehen tunnemaailmassa on selvää, että omaa naista puolustetaan. Mies osoittaa tunteensa suojelemalla ja jos niin ei tee, kertoo se naiselle, ettei miehellä ole tunteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi