Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia mielikuvia herättää ihminen, joka seuraa /fanittaa useita julkkiksia esim somessa ja muuallakin?

Vierailija
25.11.2022 |

Vai herättääkö mitään?

Itse pidän näitä fanittajia vähän yksinkertaisina ihmisinä, jotka kaipaavat jotain esikuvia ja jalustalle nostettavia elämäänsä, ja tätä tarvetta on hän vaikea ymmärtää.

Itselleni fanikulttuuri on vierasta ja vähän vastenmielistä, mutta moni varmaan ajattelee eritavalla?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Itse lähetin aikoinaan fanikirjeitä, kun ei ollut vielä somea. 

Kerro lisää? Miksi? Mitä tämä fanittaminen sinulle edusti?

Ap

Tykkäsin heidän musiikista kuin hullu puurosta. 

Mitä lisäarvoa fanikirje siihen toi? Se musiikkihan pysyi yhtä hyvänä ilman kirjettäkin.

Ap

No halusin antaa positiivista palautetta. Mitä ihmeellistä siinä on. 

Yritän ymmärtää tämän positiivisen palautteen antajan syvempää motiivia toimintaansa. Miten se palveli sinua, että annoit tätä palautetta? Artistillehan merkittävä palaute on se, että ostaa levyn tai liput keikalle. Fanipostia palvelee sitä lähettäjää, ei vastaanottajaa.

Ap

Vierailija
22/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten jalustalle nostaminen on jotenkin erikoinen piirre joissain ihmisissä... Sitä on oikeasti jopa mielenkiintoista seurata silleen ulkopuolelta kun en itse ole koskaan ollut samanlainen... Vähänkuin jotain muurahaisia, ketkä tarvitsevat aina jonkun kuningattaren ketä seurata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten mielestä varmaan kauhean hienoa. Mutta aikuisena pitäisi jo nähdä kaiken läpi tai miettiä mitä se on, tarkemmin. On hyvin oleellista mitä /ketä seuraa ja olisiko jotain parempaakin elämään. Ja vaikuttaako joidenkin mielipide omaan kantaan liikaa vai ajatteleeko itse, inhimillisesti. Ihmisellä on tapana hakea ihailun kohteita.

Vierailija
24/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä lisäarvoa fanikirje siihen toi? Se musiikkihan pysyi yhtä hyvänä ilman kirjettäkin.

Ap

Yritän ymmärtää tämän positiivisen palautteen antajan syvempää motiivia toimintaansa. Miten se palveli sinua, että annoit tätä palautetta? Artistillehan merkittävä palaute on se, että ostaa levyn tai liput keikalle. Fanipostia palvelee sitä lähettäjää, ei vastaanottajaa.

Ap

No tarviiko siinä nyt olla mitään syvempää motivaatio, kun haluaa vaan kertoa, että olette hyviä tyyppejä ja jatkakaa samaan malliin. 

Vierailija
25/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että seuraa ihmistä somessa, ei tarkoita että fanittaa.

Mitä se seuraaminen tarkoittaa, jos ei fanitusta?

Yksi Keski ikäinen tuttavani seuraa kymmeniä suomalaisia julkkiksia instassa, ja tykkäilee heidän julkaisuistaan päivittäin. Mitä tällainen toiminta on, jos ei fanitusta?

Vierailija
26/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten tarkoittaa? Mikä merkitys on tykätä tuntemattoman julkaisusta?

Ap

No se on vaan kiva julkaisu, josta pitää. Mitä tekemistä sillä on fanittamisessa. Minä seuraan Instassa enimmäkseen tuntemattomia, koska pidän heidän julkaisuihin liittyvistä aiheista. Eri

Mitä tarvetta se palvelee, että osoittaa tykkäämisensä vieraalle ihmiselle? En ymmärrä miksi instassa tykkäillään tuntemattomien kuvista. Niistähän voi tykätä ilman tykkäys-klikkaistakin.

Ap

No haluaa viestittää, että onpa hyvä kuva ja jatka samaan malliin. Lisää hyviä kuvia tiedossa sitten. 

Okei. Eli tykkäystoiminnolla yritetään siis vaikuttaa siihen artistiin että saadaan lisää sen kuvia ja matskua nähtäväksi. Eikö tämä ole fanitusta? Mikä sitten on fanitusta jos ei tämä?

Itse tykilen instassa vain ystävieni jaoista, en siitä syystä, että laittaisivatpa lisää samanlaista, vaan siitä syystä, että osoitan ystävyyttä ja hyväksyntää ystävieni elämää ja tekemisiä kohtaan.

Ap

Vierailija
27/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi Keski ikäinen tuttavani seuraa kymmeniä suomalaisia julkkiksia instassa, ja tykkäilee heidän julkaisuistaan päivittäin. Mitä tällainen toiminta on, jos ei fanitusta?

Mistä sinä tiedät, että hän tykkäilee heistä päivittäin? Seuraat itsekin julkaisuja? 

Vierailija
28/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

No tarviiko siinä nyt olla mitään syvempää motivaatio, kun haluaa vaan kertoa, että olette hyviä tyyppejä ja jatkakaa samaan malliin. 

Kaiken toiminnan taustalla on joku motivoiva tekijä, oli se tiedostettua tai ei. Itseäni nyt sattuu kiinnostamaan, mikä tällaiseen julkkisten kanssa vuorovaikutuksessa olemiseen motivoi.

Ap

Vierailija
29/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten tarkoittaa? Mikä merkitys on tykätä tuntemattoman julkaisusta?

Ap

No se on vaan kiva julkaisu, josta pitää. Mitä tekemistä sillä on fanittamisessa. Minä seuraan Instassa enimmäkseen tuntemattomia, koska pidän heidän julkaisuihin liittyvistä aiheista. Eri

Mitä tarvetta se palvelee, että osoittaa tykkäämisensä vieraalle ihmiselle? En ymmärrä miksi instassa tykkäillään tuntemattomien kuvista. Niistähän voi tykätä ilman tykkäys-klikkaistakin.

Ap

No haluaa viestittää, että onpa hyvä kuva ja jatka samaan malliin. Lisää hyviä kuvia tiedossa sitten. 

Okei. Eli tykkäystoiminnolla yritetään siis vaikuttaa siihen artistiin että saadaan lisää sen kuvia ja matskua nähtäväksi. Eikö tämä ole fanitusta? Mikä sitten on fanitusta jos ei tämä?

Itse tykilen instassa vain ystävieni jaoista, en siitä syystä, että laittaisivatpa lisää samanlaista, vaan siitä syystä, että osoitan ystävyyttä ja hyväksyntää ystävieni elämää ja tekemisiä kohtaan.

Ap

Jaa minä en seuraa ystäviä Intassa, jos heidän kuvansa ei ole mielenkiintoisia. Aiheen mukaan tykkäilen enkä ystävyyden. 

Vierailija
30/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä fanitan joitain bändejä, ja olen keski-ikäinen. Surullinen ajatus ettei aikuinen voisi tehdä jotain noin harmitonta.

Vierailija
31/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, että hän tykkäilee heistä päivittäin? Seuraat itsekin julkaisuja? 

Hänen omista julkaisuistaan motivoituneena selasin hänen seurattavien listan läpi, ja kun hämmästyksekseni huomasin paljon julkkiksia listalla, kävin katsomassa näitä julkkistilejä löytyykö sieltä aktiivista toimintaa, ja hämmästyin lisää kun todentotta löytyi hänen toimestaan.

Ap

Vierailija
32/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 ikävuoden jälkeen pitäisi alkaa jo hahmottaa maailmaa vähän isommalla mittakaavalla, jos tästä vanhempi ihminen fanittaa jotain tuntematonta niin paljon, että lähettelee hänelle jotain viestejä yms niin jotain on yläkerrassa vinksallaan.

Vierailija
33/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen omista julkaisuistaan motivoituneena selasin hänen seurattavien listan läpi, ja kun hämmästyksekseni huomasin paljon julkkiksia listalla, kävin katsomassa näitä julkkistilejä löytyykö sieltä aktiivista toimintaa, ja hämmästyin lisää kun todentotta löytyi hänen toimestaan.

Ap

Kyllä sinäkin päätäsi vaivaat ihan olemattomilla asioilla. Mitä väliä miksi kukanenkin mistäkin tykkää. 

Vierailija
34/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä fanitan joitain bändejä, ja olen keski-ikäinen. Surullinen ajatus ettei aikuinen voisi tehdä jotain noin harmitonta.

Ei sitä kukaan sinulta kiellä. Täällä pohditaan sitä, mikä tätä fanituksen halua aiheuttaa, ja sitä millaisia mielikuvia fanittajasta muodostuu.

Mitä lisäarvoa jonkun jalustalle nostaminen sinulle antaa?

Ap

Vierailija
35/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 ikävuoden jälkeen pitäisi alkaa jo hahmottaa maailmaa vähän isommalla mittakaavalla, jos tästä vanhempi ihminen fanittaa jotain tuntematonta niin paljon, että lähettelee hänelle jotain viestejä yms niin jotain on yläkerrassa vinksallaan.

No kukahan tässä vinksahtaneelta kuulostaa lopulta. 

Vierailija
36/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä sinäkin päätäsi vaivaat ihan olemattomilla asioilla. Mitä väliä miksi kukanenkin mistäkin tykkää. 

Ajattelu ei ole minulle vaivalloista, se on mielekäs harrastukseni.

Ap

Vierailija
37/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä fanitan moniakin asioita, kuten tv-sarjoja ja muusikoita. Ikää yli 50. Kyse ei ole mistään 'jalustalle nostamisesta'. Fanitan heidän tekemisiään, en ajattele heidän sinänsä olevan ihmisinä muita parempia. Minun on itse asiassa hyvin vaikea vastata kysymykseen, ketä _ihailen_. Mutta fanitan monia eli nautin suuresti esim. heidän musiikistaan ja tyylistään.

Vierailija
38/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä fanitan moniakin asioita, kuten tv-sarjoja ja muusikoita. Ikää yli 50. Kyse ei ole mistään 'jalustalle nostamisesta'. Fanitan heidän tekemisiään, en ajattele heidän sinänsä olevan ihmisinä muita parempia. Minun on itse asiassa hyvin vaikea vastata kysymykseen, ketä _ihailen_. Mutta fanitan monia eli nautin suuresti esim. heidän musiikistaan ja tyylistään.

Itsekkin toki tykkään musiikista ja vaikka elokuvista, mutta en fanita ketään. Miten sinä siis määrittelet fanittamisen? Mitä se käytännössä on sinulle?

Ap

Vierailija
39/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajattelu ei ole minulle vaivalloista, se on mielekäs harrastukseni.

Ap

Minulla on tuttu, joka kommentoi useampienkien julkkisten tileillä fanihengessä. Mutta hän tekee sen fiksusti, ja se osoittaa minusta lähinnä kykyä innostua asioista. Ohis

Vierailija
40/61 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin toki tykkään musiikista ja vaikka elokuvista, mutta en fanita ketään. Miten sinä siis määrittelet fanittamisen? Mitä se käytännössä on sinulle?

Ap

No laimeasti ilmaistuna vaikkapa tavallista suurempaa innostumista joka kestää pitkään.