Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
161/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin raskasta kuunneltavaa tää hajuherkkien ainainen valitus. Teidän on pakko vaan hyväksyä se, että osa käyttää hajuvesiä tai tuoksuvia pesuaineita ja heillä on siihen oikeus. Useimmat kuitenkin kohtuuden rajoissa käyttää hajusteita. Ei koko maailman tarvitse tanssia teidän pillin mukaan.

Vierailija
162/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä parfyymiä kannattaisi laittaa mahdollisimman lähelle omaa nenää, jossa se tuoksuisi eniten? Suihkaus nenän alle toimisi parhaiten.

Voi kun olisikin noin helppoa. Ihmiset tekisivät omaksi tarpeekseen kivoja asioita. Mutku pitää tehdä asiat toisille näyttääkseen, pätemisen tarpeesta. Käytän hajuvettä x koska se on testivoittaja. Haluan että muutkin huomaavat sivistyneisyyteni. Tuoksuallergikoille paska paikka, mutta kädettömänkin on vaan sopeuduttava. Kukaan ei kylläkään voita näillä turhuuksien turuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee verenpaine ikävistä kommenteista. Ihmiset on niin itsekkäitä jopa mielipiteissään. Yhtään ei ajatella että miljuunat immeiset voi pahoin.

Vierailija
164/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Milla käyttää pyykkipoikaa nenässä?

Ei auta muu kuin kestää. Niin kuin itse sanoi: Kaikilla on oikeus matkustaa bussilla.

Itse ostin auton, kun ärsytti julkiset. Muut matkustajat ja liian hidas matkustaminen.

Vierailija
165/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin haistaan pahalle. Tai liikaa tuoksuille. Tässä on vaan häviäjiä.

Vierailija
166/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä parfyymiä kannattaisi laittaa mahdollisimman lähelle omaa nenää, jossa se tuoksuisi eniten? Suihkaus nenän alle toimisi parhaiten.

Voi kun olisikin noin helppoa. Ihmiset tekisivät omaksi tarpeekseen kivoja asioita. Mutku pitää tehdä asiat toisille näyttääkseen, pätemisen tarpeesta. Käytän hajuvettä x koska se on testivoittaja. Haluan että muutkin huomaavat sivistyneisyyteni. Tuoksuallergikoille paska paikka, mutta kädettömänkin on vaan sopeuduttava. Kukaan ei kylläkään voita näillä turhuuksien turuilla.

Jos lukaisee vaikka webbisivuja  miesten hajusteista ja niiden arvionnista niin yksi (positiivinen) kriteeri on nimenomaan että kuinka kauas ja vahvasti se löyhkää. 

Vierailija
167/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika on ääniyliherkkä. On aina ollut. Käyttää koulussa kuulosuojaimia, jos melu käy tunteisiin. Ei siis tarvitse aina, mutta aina ovat saatavilla. Tämä on toiminut oikein hyvin. Koko luokan ei tarvitse olla kuin huopatossutehtaalla, kun pojallani on ongelma.

Miksi tuoksuyliherkät eivät voitoimia samoin ja käyttää kunnollisia hengityssuojaimia silloin, kun hajut käy tunteisiin?

Vaikea ymmärtää.

ja sitä huutelun/taivastelun määrää kun joku kulkee kunnon suojamaski naamallaan..

Vierailija
168/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika on ääniyliherkkä. On aina ollut. Käyttää koulussa kuulosuojaimia, jos melu käy tunteisiin. Ei siis tarvitse aina, mutta aina ovat saatavilla. Tämä on toiminut oikein hyvin. Koko luokan ei tarvitse olla kuin huopatossutehtaalla, kun pojallani on ongelma.

Miksi tuoksuyliherkät eivät voitoimia samoin ja käyttää kunnollisia hengityssuojaimia silloin, kun hajut käy tunteisiin?

Vaikea ymmärtää.

Kiitos, sinä fiksu! Tämä maailma kun ei ikävä kyllä toimi niin, että vähemmistöjen ehdoilla mennään. Aina löytyy joku, joka keksii yrittää rajoittaa enemmistön toimintaa, koska itse kuuluu vähemmistöön. Ikävä kyllä maailma ei ole koskaan toiminut niin, eikä jatkossakaan tule toimimaan.

Vierailija
169/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun joku puhuu tuoksuista tulee ketjuun aina joku tuoksuyliherkkä valittamaan :D Lukkiutukaa kotiinne mun puolesta, mutta pitäkää se suu kiinni :D

Vierailija
170/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän jälkeen päätin et nyt saa riittää harmaa elämä, haluan väriä ja halua tuoksua hyvältä. Joten nykyään käytän taas hajuvettä, mun ominaistuoksu on jotenkin sipulinen ja en ite sitä jaksa, kiva laittaa jotain muuta. Mä haluan haistella hyviä tuoksuja pitkin päivää ja musta muuten on ihanaa kun lähellä on hyvälle tuoksuvia ihmisiä, se piristää mieltä ja päivää.

Vierailija
171/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen vaiva. Hoidettavissa jos haluaa.

Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.

Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.

Luulet oikeasti että ihmiset käyttää tuoksuja jotenkin siitä huolimatta että ne haisee omaan nenään pahalle? Normaalit ihmiset nauttii kohtuullisesta määrästä hyviä tuoksuja. Puhdas pyykki kuuluisasti haisee hyvälle. Siellä on ne Omot ja muut taustalla.

Tosin kuuluu nykyaikaan että 0,1% väestöstä haluaa määrätä muiden tahdin.

Niinpä. Hyvä, että hoksasit. Tuoksuttomuudesta ei kärsi kukaan. Tuoksuista moni. Jos haluaa tuoksuja, voi tunkaista sieraimeen pumpulia, missä on omoa, kieloa tai kissanpissaa. On mitä tuoksutella. Toinen laittaa sitten omia tuoksujaan ja kolmas on tuoksutta. Näin kaikki saavat, mitä haluavat, eikä kenenkään tarvitse joustaa.

Kiitos. Haistan mieluimmin ensin oman hajuveteni ja vasta sen takaa talin sinun päänahastasi tai niskakakan, jonka parin penkkirivin päässä kitisevä bebe turauttaa, vanhasta viinasta puhumattakaan.

Tuoksutonta maailmaa ei ole. Kaikki hajuttomat haisevat omalle iholleen ja moni myös liian hitaasti kuivuneesta pyykille. Ällöttävää, ja kukaan ei silti valita - koska meillä tarkkanenäisillä on käytöstavat, toisin kuin teillä tuoksudiktaattoreilla.

Tarkkanenäinen.

Minulla on aina ollut hyvä hajuaisti, ja olin aiemmin vain hajuherkkä, esim. taliköhnä, kaikki eritteet, ihmisten ominaishaju, hormonaaliset hajut, alkoholin ja tupakan haju, likaiset tai hitaasti kuivuneet vaatteet, jotkut kasvit..

Haju sai aikaan kuvotusta, joskus oksensin. En mäkään valittanut, paitsi tutuille, ja olin naama vihreänä usein. Joskus joutui jäämään bussista, kun pelkäsi että oksentaa sinne. Yritin kestää, kun ajattelin ettei ne voi sille mitään.

Tykkäsin hajusteista, ne tuoksui hyvälle ja hälvensi toisten hajut, kuten sinulla.

Olen monesti miettinyt, herkistinkö itse elimistöni synteettisille hajuille lotraamalla niiden kanssa. Vai oliko tämä vaan väistämätön jatkumo hajuherkkyydelle. Nyt ei ole enää kyse kuvotuksesta vaan siitä, että tulee kipeäksi.

Toinen tarkkanenäinen, en se jolle vastasit.

Vierailija
172/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä välitä sen herkkyyksistä paskan vertaa. Tuoksun miltä haluan.

Sen kyllä huomaan ja mulkoilet minua rumasti , kun astmainen yskänpuuska ei ota talttuakseen jonka olet minulle parfyymipilvelläsi aiheuttanut . Yskin henkeä haukkoen koko bussimatkan ja sinä mulkoilet ymmärtämättä että hajusteesi tämän laukaisee .

Vierailija
173/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövän jälkeen päätin et nyt saa riittää harmaa elämä, haluan väriä ja halua tuoksua hyvältä. Joten nykyään käytän taas hajuvettä, mun ominaistuoksu on jotenkin sipulinen ja en ite sitä jaksa, kiva laittaa jotain muuta. Mä haluan haistella hyviä tuoksuja pitkin päivää ja musta muuten on ihanaa kun lähellä on hyvälle tuoksuvia ihmisiä, se piristää mieltä ja päivää.

Itsellänikin oli syöpä, sillä erolla etten ottanut valtion tarjoamaa hoitoa. Sen sijaan lensin Sveitsiin ja luunydin näytteen jälkeen tiedemiehet alkoivat tutkia sitä laboratoriossa ja kokeilivat kaikki mahdolliset eri kemoterapiakeinot (kyllä niitä on useita, mutta suomessa saa vain sitä yhtä tiettyä perushoitoa). No kun pitkän aikaa ja rahaa vievän tutkimuksen jälkeen paras hoitokeino oli löytynyt se toteutettiin ja paranin nopeasti ilman, että hiukset ja paino lähti sekä ihosta ei tullut outoa. Kaikkea saa kun rahaa löytyy ja milloin viimeksi yksikään hollywood-tähti tai yritysjohtaja yms olisi kuollut syöpään?

Vierailija
174/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä huomaan ja mulkoilet minua rumasti , kun astmainen yskänpuuska ei ota talttuakseen jonka olet minulle parfyymipilvelläsi aiheuttanut . Yskin henkeä haukkoen koko bussimatkan ja sinä mulkoilet ymmärtämättä että hajusteesi tämän laukaisee .

Siinähän köhiset, sekään ei mua liikuta yhtään.

Vierailija
175/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku puhuu tuoksuista tulee ketjuun aina joku tuoksuyliherkkä valittamaan :D Lukkiutukaa kotiinne mun puolesta, mutta pitäkää se suu kiinni :D

Ei se toimi yhteiskunnassa ihan niin, että kaikki ärsyttävät ja erilaiset lukittautuisi kotiin. Jos toimisi, kukaan ei liikkuisi missään.

Vierailija
176/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen vaiva. Hoidettavissa jos haluaa.

Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.

Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.

Kai sä ymmärrät, että tuo on vain ja ainoastaan sinun mielipiteesi.

Minun mielipiteeni taas on, että hajuveteni ja huuhteluaineeni tuoksuvat hyvältä.

Mielipiteethän on kuin ( )*( ). Jokaiselta se löytyy. Toisilla HAISEE pahemmalle...

Vierailija
177/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt tuoksu onkin täysin eri asia, kuin se kärpäsmyrkyltä tuoksahtava cocktail, mistä tämäkin ketju on luultavasti saanut alkunsa.

Hyasinttisyreenikielopuuterikookosmango -böönat ovat sitten erikseen. Pelkkä pyykki haisee entisaikojen halpispartavedelle kilometrin päähän ja siihen päälle eltaantuneita hajuvesiä, myrkyn hajuista hiuslakkaa ja vielä vähän muuta, yrityksenä muuttaa sitä silmiä kirvelevää omaa hajua. Se oma ominaishaju kun on juurikin sitä, kaiken mömmön tukkiessa koko elimistön toiminnan.

Kuitenkin ratkaisu kaikkeen olisi puhdas tuoksu ja siihen sitten lisätään yksi tuoksu, jonka miedosti itse erotat. Näin ei tule tapettua kaikkea elävää ympäriltä.

Ihmiset jotenkin jäävät hajuihin jumiin. Oma nenä tottuu ja on pakko laittaa lisää. Ja lisää. Ja lisää. Eikä yhtään ymmärretä, että ulkopuoliset haistavat "puhtailla" nenillään sen kaiken.

Esimerkkinä hajun suhteen vaikka pikaruokalat/keittiöt. Siellä voi työskennellä juu, mutta vaatteet, hiukset ja jopa iho nappaa sen rasvakäryn itseensä. Siellä se haju ei häiritse, mutta viepä työvaatteet kotiin...

Hajuaistia voi myös opettaa. Eli ne jotka ovat opettaneet itsensä "tukkoon", pystyvät kyllä helposti nollaamaan tilanteen. Ei pitäisi odottaa vain sitä, että muutkin tukkivat aistinsa. Kuka milläkin hajulla.

Vierailija
178/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näyttää monia liikuttavan. Ei tarvitse kovinkaan paljoa yskiä, kun alkaa tulla vihaisia mulkaisuja. Ne kyllä huomaa. Minäkin yskin ihan reilusti, kun yskimisestäni ei mikää tauti leviä. Jos nyt flunssa tai korona on oireettomana päällä, niin se on sitten vahinko.

Vierailija
179/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitä hajuvettä ei voi laittaa vasta duunissa?

Vierailija
180/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näyttää monia liikuttavan. Ei tarvitse kovinkaan paljoa yskiä, kun alkaa tulla vihaisia mulkaisuja. Ne kyllä huomaa. Minäkin yskin ihan reilusti, kun yskimisestäni ei mikää tauti leviä. Jos nyt flunssa tai korona on oireettomana päällä, niin se on sitten vahinko.

Mulla on astma, keuhkoahtauma ja tupakkayskä. Yskin, kun yskittää, ja se siitä. Ihme draamaa taas yritetäään yskästä vääntää. Ja mua ei hajusteet ärsytä, käytän itsekin.