Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa
Kommentit (809)
Tuoksuyliherkille viesti: lättys kii
Vierailija kirjoitti:
Pistinkin juuri tuossa 200 euron hajuvesiostokset menemään black fridaysta. Ostin muun muassa Good Girliä https://t.ly/LrLd kun se tuppasi olemaan niin hyvässä alessa. Hyvää päivän jatkoa kaikille tuoksuherkille :)
Laitoi itsekin 100e hajuvesiostokset tilaukseen tuoksuherkkien peppukivuksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri tuplatuoksut ulkovaatteiden päälle ja suuntaan nyt Helsingin keskustaan
yOU GO girl!
Lopeta ja hanki vaikka harrastus.
Tuoksuyliherkkyys ok mutta sen korostaminen joka paikassa ärsyttää. Jokaisen on vain sopeuduttava vallitseviin oloihin, ei voi rajata muiden vapauksia omilla sairauksillaan. Parfyymejä saa myydä mutta niitä ei saisi käyttää. Meillä laitettiin tällainen tuoksuherkkä avokonttorissa istumaan erilleen kauas muista.
Eikä vahvoja parfyymejä kukaan arkisin käyttänytkään, tuoksui kuulemma pesuaineilla pestyt vaatteet, shampoot ja hiuslakat ym. hänen nenäänsä. Valitettavasti näitä hajuja vain on, ei niitä voi kaikkia kaikilta kieltää.
Kunnassamme purettiin koulu muutaman opettajan takia. Yhdellä oli nuhaa yms. Alkoi puhua, että on hometta. Kohta siihen alkoi toinen ja kolmaskin.
Saikkuja pidettiin ja valitettiin ja lehdissä kirjoitettiin.
Lopulta koulu päätettiin purkaa ja rakentaa uusi. Purettaessa todettiin, että koulun rakenteet olivat terveet ja missään ei ollut hometta.
Uusi koulu on rakennettu ja nyt jo kuulin, että ensimmäinen ope on saikulla, kun haisee home
Semmosia nämä hajuyliherkät on
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkyys ok mutta sen korostaminen joka paikassa ärsyttää. Jokaisen on vain sopeuduttava vallitseviin oloihin, ei voi rajata muiden vapauksia omilla sairauksillaan. Parfyymejä saa myydä mutta niitä ei saisi käyttää. Meillä laitettiin tällainen tuoksuherkkä avokonttorissa istumaan erilleen kauas muista.
Eikä vahvoja parfyymejä kukaan arkisin käyttänytkään, tuoksui kuulemma pesuaineilla pestyt vaatteet, shampoot ja hiuslakat ym. hänen nenäänsä. Valitettavasti näitä hajuja vain on, ei niitä voi kaikkia kaikilta kieltää.
Tuoksuyliherkkyys ei ole ok.
Jokainen ymmärtää, että ylituoksuttelu on epämiellyttävää. Tässä ketjussa tuoksuyliherkät yrittävät riidellä, että ilman tuoksuttomuuteen sitoutumista ihmiset eivät huolehdi omasta hygeniastaan, joka on ihan mielipuolinen väite.
Yleensä tuoksuyliherkät ihmiset haluavat tuoda itseään esille ja valittavat pienestäkin tuoksahduksesta. Nämä tuoksuyliherkät voivat saada sairauskohtauksen jonkun ihmisen käyttämästä pesuaineesta ja itse käyttävät ongelmitta samaa pesuainetta. Ehkä joku voi todellakin olla tuoksuyliherkkä, mutta yleensä tuoksuyliherkäksi esittäytyvän henkilön koko käyttäytyminen viittaa paremminkin mielenterveydellisiin ongelmiin kuin hajun aiheuttamaan fyysiseen reaktioon.
olis jääny tuoksuyliherkältä paku ajamatta.. joku oli sinne ripustellut läjän wunderbaumeja.
Vierailija kirjoitti:
olis jääny tuoksuyliherkältä paku ajamatta.. joku oli sinne ripustellut läjän wunderbaumeja.
Minulla on aina kokoelma ilmanraikastamia volvossani. Olenhan sentään aito autoamis.
Vierailija kirjoitti:
Kunnassamme purettiin koulu muutaman opettajan takia. Yhdellä oli nuhaa yms. Alkoi puhua, että on hometta. Kohta siihen alkoi toinen ja kolmaskin.
Saikkuja pidettiin ja valitettiin ja lehdissä kirjoitettiin.
Lopulta koulu päätettiin purkaa ja rakentaa uusi. Purettaessa todettiin, että koulun rakenteet olivat terveet ja missään ei ollut hometta.
Uusi koulu on rakennettu ja nyt jo kuulin, että ensimmäinen ope on saikulla, kun haisee home
Semmosia nämä hajuyliherkät on
Täysin paskapuhetta. Yksikään koulu ei tässä maassa saa purkutuomiota millään opettajien valituksilla. Saati, että uutta rakennettaisiin tilalle.
Mikäli opettaja oireilee, siitä menee tieto työterveyden kautta terveystarkastajalle ja sitä kautta tehdään kuntokartoitus. Mikäli ongelmia löytyy, puhdistetaan ja säädetään ilmastointi. Tarvittaessa laitetaan ilmanpuhdistimia. Jos epäpuhtauksia löytyy, tilkitään raot, joista ilmastointi vetää epäpuhtauksia sisätiloihin. Tätä kaavaa jatketaan vuosia.
Mikäli opettaja oireilee, vaihtaa hän joko koulua, jää jatkuville sairaslomille tai on lopussa työkyvytön.
Näitä mm. purkuhommiin liittyviä satujuttuja kuulee koko ajan. Pääosin miesten suusta ja aina ne oireilijat ovat naisia - ensin. Miesten suuremmat keuhkot kun tuhoutuvat vasta vähän myöhemmin.
Silti mitään rakennusta ei pureta hajun perusteella. Kaikki tutkitaan perinpohjin ja ennemminkin tässä maassa on sellaisia koulurakennuksia pystyssä, mitä ei missään tapauksessa pitäisi, kuin turhaan purettuja.
Satusetä tai -täti on siis hyvä ja selvittää ensin faktoja, ennenkuin alkaa mistään avautua.
Kognitiivinen terapia auttaisi. Ensin tosin pitäisi voida myöntää, että kärsii mielenterveyden ongelmasta.
Ei kokonaisia kulttuureita voida vääntää jokaisen sen piirissä liikkuvan mikrovähemmistön tarpeita vastaavaksi. Sellainen yhteiskunta ja kulttuuri on enemmistölle hirveä dystopia.
Ja kyllä. Tämä pätee muihinkin kuin näihin supernuuhkuihin.
Itse alan aivastelemaan ja yskimään jopa oksentamiseen asti. Kerran yksi nainen marmatti, että miksi tulen sairaana bussiin. Sanoin, että yskin hänen parfyymistään. Näytti siltä ettei hän uskonut. Se kyllä oli totta. Kaikki parfyymit ei vaikuta. En osaa sanoa, mikä on ongelman ydin, mutta osa ottaa keuhkoihin ja kurkkuun ja nenään.
Myös jotkut ruuantuoksut ja kosteus tekee sen saman. Kosteus on usein suihkukosteutta eli voi olla että siihen liittyy joku saippua.
Täällä sanotaan, että tuoksuyliherkkyydestä ei saa tehdä numeroa. Miten sitten pitää toimia, kun työpaikalla alkaa palaveri eikä sinne voi mennä, kun yksi työkaveri on laittanut liikaa hajuvettä? Saako kertoa, miksi jättää palaverin väliin vai pitääkö valehdella jotain? Tai jos on kaverin/sukulaisen/naapurin synttärit ja on tullut kutsutuksi ja paikan päällä huomaa, että joku vieraista on parfymoitu. Pitääkö lähteä paikalta sanomatta mitään vai taasko pitää keksiä valhe? Jos jatkossa kieltäytyy kutsuista, niin pitääkö siinä keksiä selitys vai riittääkö, kun sanoo, että en tule teille enää ikinä?
Itse olen huomannut, että jos ilmoittaa etukäteen, että ei aio osallistua, alkaa kova tenttaus että miksi et tule. Jos syyksi sanoo hajusteyliherkkyyden, siitä tehdään numero. Se ei muille riitä, että asia kuitattaisiin ilmoitusluonteisena "Minna ei osallistu".
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaisia kulttuureita voida vääntää jokaisen sen piirissä liikkuvan mikrovähemmistön tarpeita vastaavaksi. Sellainen yhteiskunta ja kulttuuri on enemmistölle hirveä dystopia.
Ja kyllä. Tämä pätee muihinkin kuin näihin supernuuhkuihin.
Sivistyneeseen kulttuuriin kuuluu toisten huomioon ottaminen. Suomalaiset eivät ole koskaan käyttäneet paljon hajusteita. Liiallisen käyttämisen tapa tulee lähinnä pohjois-afrikasta tms.
Vierailija kirjoitti:
Kognitiivinen terapia auttaisi. Ensin tosin pitäisi voida myöntää, että kärsii mielenterveyden ongelmasta.
Ennemmin vaikuttaa että eräät kommentoijat tarvitsivat terapiaa.
Ajatteleppa kun itselläni alkoi äänet tuntumaan kipuna. Vähän olin itsekin ymmälläni. Pientä huomion hakuisuutta , vai? Itseltäni löytyi sitten kasvain päästä. Mutta ihan ihan pieni ero aivoissa aiheuttaa isoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkkä voi saada ulostaessa vessassa psykosomaattisen astmakohtauksen ja menehtyä, miltä sinusta tuntuisi elää viikatemiehen ainaisessa varjossa?
Ai kuoleeko tuoksuyliherkkä jos hän hikoaa tai pieraisee?
Jos teillä on oikeus haista tupakille ja alkolle, niin mää saan käyttää haluamaani hajustetta myös,
herkkikset saa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksu sähkö ja muut herkkikset muuttakoot metsiin asumaan. Siellä on tilaa.
M-mut mun sähkö yliherkkyys on ihan oikee asia!!! mulla alkaa kihelmöimään heti sähköverkon lähettyvyydessä
Täällä yksi migreenipotilas jonka kohtauksen tietyt hajut laukaisee.
Se, että saa migreenikohtauksen jostain hajuista, ei tarkoita että ne olisivat välttämättä pahoja hajuja. Se johtuu siitä, että ne ovat kemiallisia hajuja. Mulle ei tee läheskään kaikki huuhteluaineet, mutta kaikki missä on laventelin keinotekoinen tuoksu tekee. Oikea laventeli ei tee. Wunderbaum autossa on varma päivystyskeikka. Samoin keinotekoinen vanilja.
Märkä koira tai se jonkun mainitsema ripulipaska ei haise hyvälle, mutta ei niistä migreeniä tule.
En mä vaadi että muut elää mun migreenin mukaan, mutta en myöskään kulje julkisilla lainkaan tämän takia tai kutsu sellaisia ihmisiä kotiini.