Ahdistuslääke joka OIKEASTI toimisi
Kun on se hirvittävä, tuskainen ahdistus ja ssri-lääke ei vielä kunnolla toimi, mikä on kunnolla ahdistusta poistava tilapäinen ensiapulääke?
Kokemuksia kiitti.
Kommentit (92)
Laitan täältä viestiä, että ap on nyt osastohoidossa.
Toivottavasti hänelle nyt siellä antaisivat kunnon toimivat lääkkeet, nuo bentsot. Pitääkö peukut ylhäällä.
Hänelle itse toivon niin paljon tsemppiä, on joutunut pieni ihminen venymään ja kestämään vuosia yli ihmisyyden rajojen.
Ei saatana otettu häntä sittenkään sisään. Ei mahdu minnekään! Heiteltiin sinne tänne. Ihminen on täysin romuna ja shokissa tän hyvinvointiyhteiskunnan kohtelun jälkeen! Bentsoja annettiin 4 päiväksi!
Vtuttaa niin paljon. Niin niin niin paljon!
Aapeen puolesta
Tällaista lauantai-iltaan. Bentsoja vailla ja kun niitä saa, ei sekään kelpaa.
Mikä tapaus seuraavaksi. Tässähän oli vuoronvaihto, mutta piru kun ei pysy perässä missä sitä tällä kertaa on. Olikohan tää osasto 54 vai jätinkö mä sittenkin sen jo?
Vierailija kirjoitti:
Tällaista lauantai-iltaan. Bentsoja vailla ja kun niitä saa, ei sekään kelpaa.
Mikä tapaus seuraavaksi. Tässähän oli vuoronvaihto, mutta piru kun ei pysy perässä missä sitä tällä kertaa on. Olikohan tää osasto 54 vai jätinkö mä sittenkin sen jo?
Kiitos jos olit se lääkäri joka antoi noi 4 päivää ahdistuneelle vapaata helvetistä. Kiitos. Olitko se sinä joka jouduit juosta pois kesken kaiken? Kiitos kuitenkin.
Ap n puolesta läheinen
Kunnon känni, ei mikään illan tissuttelu vaa parin viikon putki! Kaikki huolet ja murheet unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana otettu häntä sittenkään sisään. Ei mahdu minnekään! Heiteltiin sinne tänne. Ihminen on täysin romuna ja shokissa tän hyvinvointiyhteiskunnan kohtelun jälkeen! Bentsoja annettiin 4 päiväksi!
Aapeen puolesta
Siis mitä tapahtui?
Osastopaikkoja on karsittu niin paljon, että potilaita joutuu nukkumaan käytävillä jossain. Sisään ei käytännössä pääse, ellei ole psykoottinen, edes itsemurhauhka ei riitä.
Päivystyksissä ei kirjoiteta pkv-lääkkeitä, nuo on ilmeisesti ensiavuksi kotona pärjäämisen tueksi. Saitteko kuitenkin asian eteenpäin ja joku ottaa yhteyttä viikon alussa?
Tottakai jos olo on sietämätön, niin uudestaan päivystykseen ja vaadittu, ettette lähde mihinkään, kotona pärjäämättömyyttä ja sietämätöntä ahdistusta täytyy alleviivata.
Ap n läheinen tässä vielä, en dissaa lääkäreitä vaan tätä uutta systeemiä ja sitä miten kaikilta on vedetty matto jalkojen alta. Lääkärit, hoitajat, mielenterveyspotilaat, nuoret....
Vtuttaa.
Vierailija kirjoitti:
2mg Xanor 3x päivässä vie varmasti huolet pois. Tosin muutkin kyllä huomaavat, että olet päihtynyt ja et kykene työhön.
Mistä ja mihin vaivaan näin tujun lääkityksen saa? 😯
Hommaan nykyään rauhoittavani kadulta.
Kallistahan se on, mutta eipä ole lukuisista yrityksistä huolimatta saanut lääkäristä ja psykiatriasta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeen puolesta
Siis mitä tapahtui?
Osastopaikkoja on karsittu niin paljon, että potilaita joutuu nukkumaan käytävillä jossain. Sisään ei käytännössä pääse, ellei ole psykoottinen, edes itsemurhauhka ei riitä.
Päivystyksissä ei kirjoiteta pkv-lääkkeitä, nuo on ilmeisesti ensiavuksi kotona pärjäämisen tueksi. Saitteko kuitenkin asian eteenpäin ja joku ottaa yhteyttä viikon alussa?
Tottakai jos olo on sietämätön, niin uudestaan päivystykseen ja vaadittu, ettette lähde mihinkään, kotona pärjäämättömyyttä ja sietämätöntä ahdistusta täytyy alleviivata.
Joo niin läheiselleni nyt meni. Hän on todella hyvä ihminen ja kantanut kaikkia perheessä harteillaan vuosia.
Luvattiin ottaa sisään osastolle. Sieltä siirrettiin jonnekin toiselle osastolle illalla ambulanssilla. Sinnekään ei sitten päässyt. Oli ihan shokissa. Kotiutus. Shokki. Sai lääkettä 4 pv onneksi. Ehkä kai ma pääsee taas mennä jonnelilin päivystys jos lääke kestää sinne asti ja enää pystyy.
Sjk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köysi.
Ihan pätevä, ongelma vaan siinä kun haluaisi elää, ei kuolla.
No jos kauppanimiä kaipaat, niin ainakin Oxycontin toimii anksiolyyttina erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sjk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köysi.
Ihan pätevä, ongelma vaan siinä kun haluaisi elää, ei kuolla.
No jos kauppanimiä kaipaat, niin ainakin Oxycontin toimii anksiolyyttina erinomaisesti.
Oxynorm
Vierailija kirjoitti:
Opamox.
Tätä minäkin suosittelen. Ei Diapam poista ahdistusta , turruttaa. Opamoxia ja sitten terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuslääkkeet eivät usein auta. Sun pitää etsiä se syy sun ahdistukseen.
Oletko kokeillut esimerkiksi olla 3kk kokonaan pois netistä?
Mielestäni tämä on hyvä neuvo. Netti passivoi ja aiheuttaa ainakin minulla huonoa omaatuntoa ja päämäärättömyyden tunnetta. Sama ilmiö, jos katson tunteja suoratoistopalvelua. Taustalla nuoruuden lievä masennus. Nyt olen keski-iässä jo.
Olen miettinyt, että tämä johtuu siitä, että annettu infoformaation on yksipuolista, ja liikaa aistiärsykettä, joka saa ajatukset kiertämään sanaa kehää. Kun taas seurustellessa, kommunikoidessa, kirjaa lukiessa, kuntoillessa ajatukset ovat freesimpiä ja innovatiivisimpiä. Jos joku saa kiinni tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuslääkkeet eivät usein auta. Sun pitää etsiä se syy sun ahdistukseen.
Oletko kokeillut esimerkiksi olla 3kk kokonaan pois netistä?
Mielestäni tämä on hyvä neuvo. Netti passivoi ja aiheuttaa ainakin minulla huonoa omaatuntoa ja päämäärättömyyden tunnetta. Sama ilmiö, jos katson tunteja suoratoistopalvelua. Taustalla nuoruuden lievä masennus. Nyt olen keski-iässä jo.
Olen miettinyt, että tämä johtuu siitä, että annettu infoformaation on yksipuolista, ja liikaa aistiärsykettä, joka saa ajatukset kiertämään sanaa kehää. Kun taas seurustellessa, kommunikoidessa, kirjaa lukiessa, kuntoillessa ajatukset ovat freesimpiä ja innovatiivisimpiä. Jos joku saa kiinni tästä.
Nämä on hyviä neuvoja mutta kun on tosi sairas nämä ei auta. Itse olin nyt yli viikon pois facesta ja kohta varmaan kokonaan. Siis mielestäni omituista laittaa kuvia "olen nyt täällä" ja "menen nyt täällä" : D Eikö terkkari ottanut koppia asiasta? Sieltäkin määrätään ahdistus lääkkeitä. Temesta on myös tehokas lääke.
Kyllä nyt tarvii jotain ihan muuta kuin rauhoittavia. Et sinä siihen kuole että sinua ahdistaa välillä.
Ihmisen elämään kuuluu ahdistus ja tosiet ovat sille herkempiä. Kun huomaat että et kuole ahdistukseen niin et tarvitse siihen pillereitä. Minäkään en tarvitse tupakkaa enkä alkoholia, vaikka välillä silät tuntuisi.
Turha kysymys siinä mielessä, että se on kovin yksilöllistä. Ketiapiini on muotia, vaikka potilasaineisto on vahvasti sitä vastaan päiväkäytössä. En määräisi nykypäivänä sitä tai olantsapiinia kellekään. Lyricaa en määräisi, kuin pienelle osalle, bentsot on ok tuskaisuuteen. Sinänsä tuntuu on valitettava tosiasia, että eihän se auta, kuin kärsiä koska terapeutilla ei ole valtuutta puuttua mm. asiakkaan ihmissuhteisiin syvästi.
Mulla ei auta mikään muu lääke kun risperdal, ja mul ei oo skitsofreniaa vaan bipolaarisuus,
mut tuo saa pään hiljaseks ja antaa rauhan, jopa hyvän olon.
Kaikki muut saa kymmenet kokeillut lääkkeet saa mut vaan umpisekasin.