siis häh? "pitää syödä suolaista, kun on ollut auringossa"
sanoi kaveri mulle tänään? siis olenko nyt näin tyhmä, että en tuollaista tiennyt, vai oliko kaveri itse vähän pihalla? miten se aurinko muka vie kehosta suolaa, eihän keho nyt sitä niin peljon tervitse...!?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
apMe syödään yleensä niin vähäsuolaista ruokaa, että helteillä pitää välillä erikseen syödä suolaista.
Siis nimenomaan EI tarvitse änkeä kehoon kaloreita vaan opetelkaa syömään sitä suolaa erikseen. Suolatabletti tai merisuolanokare. Ja mielellään tosiaan harmaata merisuolaa mineraaleineen eikä mitään tiedemiesten pöytäsuolia.
Nuo 2010-11 kesät oli kyllä hulluja kun 30 astetta varjossa ja metsää raivaamassa. 8 tunnin päiviä ei saannut millään vaan jäi 4-6 tuntiin kun muuten olisi luultavasti kaatunut mättäälle ja jäännyt sinne. Sahaakin piti käyttää 5 minuuttia ainakin tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista tai muuten leikkasi kiinni. Ja nesteitä kului varmaan 4-6 litraa siinä 4-6 tunnissa kun minuutin välein piti pysähtyä pyyhkimään hikeä pois naamalta ja paita oli aina liimaantunut vartaloon kiinni.
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
ap
Veden lipittäminen poistaa myös suoloja elimistöstä eli hikoilun kanssa tuplapoisto.
Siksi kivennäisvettä tai vaikka juomaveteen vähän suolaa. Toki ruokaankin kanbattaa laittaa
Mulle tulee helteellä aina hirveä suolan himo. Siis pitää vetää sipsejä tai jotain muuta tosi suolaista. Oon vetänyt merisuolarakeitakin joskus pahimpaan hätään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee helteellä aina hirveä suolan himo. Siis pitää vetää sipsejä tai jotain muuta tosi suolaista. Oon vetänyt merisuolarakeitakin joskus pahimpaan hätään.
Suolavesikin on hyvä, ei tartte sipsejä syödä.
Eli vesipullo ja sinne hyppysellinen suolaa sekaan
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
ap
Veden lipittäminen poistaa myös suoloja elimistöstä eli hikoilun kanssa tuplapoisto.
Siksi kivennäisvettä tai vaikka juomaveteen vähän suolaa. Toki ruokaankin kanbattaa laittaa
Joku lääkäri joskus sanoi, että jos syö normaalisti, mitään suolalisää ei tarvitse. Olen luottanut tähän ja hyvin olen pärjännyt fyysisessä työssäkin. Eri juttu sitten, jos elää jollain kahvilla ja salaatinlehdellä, silloin voi lisäsuola olla tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
ap
Veden lipittäminen poistaa myös suoloja elimistöstä eli hikoilun kanssa tuplapoisto.
Siksi kivennäisvettä tai vaikka juomaveteen vähän suolaa. Toki ruokaankin kanbattaa laittaa
Joku lääkäri joskus sanoi, että jos syö normaalisti, mitään suolalisää ei tarvitse. Olen luottanut tähän ja hyvin olen pärjännyt fyysisessä työssäkin. Eri juttu sitten, jos elää jollain kahvilla ja salaatinlehdellä, silloin voi lisäsuola olla tarpeen.
Päin vastoin olisi parempi syödä suola suolana ja ruoka ruokana, ettei tule ylensyötyä suolanpuutteen vuoksi. Näiden kahden toisiinsa kiinteästi sotkeminen on tosi huono asia terveydelle. Varsinkin jos noudattaa vielä jotain vähäsuolaista ruokavaliota, niin sitten tulee mässättyä kaloria senkin edestä, kun oikeasti keho pyytää vaan suolaa.
Sipsit toimii kesällä ja talvella. Tulee tervellinen juures eli perunakin siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
ap
Veden lipittäminen poistaa myös suoloja elimistöstä eli hikoilun kanssa tuplapoisto.
Siksi kivennäisvettä tai vaikka juomaveteen vähän suolaa. Toki ruokaankin kanbattaa laittaa
Joku lääkäri joskus sanoi, että jos syö normaalisti, mitään suolalisää ei tarvitse. Olen luottanut tähän ja hyvin olen pärjännyt fyysisessä työssäkin. Eri juttu sitten, jos elää jollain kahvilla ja salaatinlehdellä, silloin voi lisäsuola olla tarpeen.
Päin vastoin olisi parempi syödä suola suolana ja ruoka ruokana, ettei tule ylensyötyä suolanpuutteen vuoksi. Näiden kahden toisiinsa kiinteästi sotkeminen on tosi huono asia terveydelle. Varsinkin jos noudattaa vielä jotain vähäsuolaista ruokavaliota, niin sitten tulee mässättyä kaloria senkin edestä, kun oikeasti keho pyytää vaan suolaa.
Minä puhuin normaalisti syömisestä, en mistään ylensyönnistä. Fyysistä työtä tehdessä tarvitsee ravintoa helteelläkin, suolavedellä ei kukaan jaksa.
Kuuman ulkoilmassa vietetyn päivän jälkeen paitoihin jää sellaiset kasat suolaa että tulisi teelusikallinen jos rapsuttelisi kuivuneesta paidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
apMe syödään yleensä niin vähäsuolaista ruokaa, että helteillä pitää välillä erikseen syödä suolaista.
Siis nimenomaan EI tarvitse änkeä kehoon kaloreita vaan opetelkaa syömään sitä suolaa erikseen. Suolatabletti tai merisuolanokare. Ja mielellään tosiaan harmaata merisuolaa mineraaleineen eikä mitään tiedemiesten pöytäsuolia.
Ihminen kuitenkin tarvitsee myös kaloreita, joten ei ole mikään pakko syödä suolaa paljaltaan. Kesähelteillä uudet perunat ja suolasilli ovat parasta ruokaa.
No oletpa TYHMÄ! "Siis HäHh?????!?!?!"
Vierailija kirjoitti:
Kuuman ulkoilmassa vietetyn päivän jälkeen paitoihin jää sellaiset kasat suolaa että tulisi teelusikallinen jos rapsuttelisi kuivuneesta paidasta.
Joskus tuli patikoitua helteellä ja iltaan mennessä paita oli muuttunut valkoraitaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hiki on suolaista ja että vettä pitää juoda ja paljon, en vaan ole koskaan kuullutkaan että pitää syödä erikseen jotakin suolaista, mutta varmaan riittää ihan ruoassa oleva suolan määrä...
ap
Veden lipittäminen poistaa myös suoloja elimistöstä eli hikoilun kanssa tuplapoisto.
Siksi kivennäisvettä tai vaikka juomaveteen vähän suolaa. Toki ruokaankin kanbattaa laittaa
Joku lääkäri joskus sanoi, että jos syö normaalisti, mitään suolalisää ei tarvitse. Olen luottanut tähän ja hyvin olen pärjännyt fyysisessä työssäkin. Eri juttu sitten, jos elää jollain kahvilla ja salaatinlehdellä, silloin voi lisäsuola olla tarpeen.
Niin, että kannattaa toimia ennemmin lääkärin "ohjeen" mukaan kuin oman kehon reagointiin?
Lisäsuolaa ei tarvi kukaan normaali suomessa,tuo on kerrottu monet kerrat,joka ikinen vuosi uudelleen ja uudelleen..
Vierailija kirjoitti:
Lisäsuolaa ei tarvi kukaan normaali suomessa,tuo on kerrottu monet kerrat,joka ikinen vuosi uudelleen ja uudelleen..
Se, että asia kerrotaan usein, ei tee siitä välttämättä totta.
Vierailija kirjoitti:
juo mieluummin vissyä, jos et jaksa syödä suolasta, niin saat niitä suoloja.Ja nimenomaan sit vissyä, ei kivennäisvesiä, ne ei sisällä niin paljon niitä suoloja, vaikkakin kuiteskin enemmän kuin ei mitään.
Vichy on kivennäisvettä, jossa on natriumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita voi tulla jos huhkii ja hikoilee ulkona työn vuoksi monta tuntia päivässä eikä muista juoda kuin vettä, eli unohtaa suolan ja kunnon ruoan?
Huono olo, nestehukka, "auringonpistos" (joka on oikeasti vaan nestehukka). Vesi tulee läpi mutta huono olo ei parane, sillä neste ei pääse soluihin ilman suolaa.
Ei pidä paikkaansa. Lämpöhalvaus ja auringonpistos johtuvat elimistön liiallisesta lämpenemisestä eli hypertermiasta.
Huono olo, nestehukka, "auringonpistos" (joka on oikeasti vaan nestehukka). Vesi tulee läpi mutta huono olo ei parane, sillä neste ei pääse soluihin ilman suolaa.