Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori nainen jätti koiransa kuolemaan

Vierailija
25.11.2022 |

Kytätkääpä vähän lisää näitä koiranomistajatyttösiä kun he voivat olla näin pimpoja päästään. Ja puuttukaa jos näyttää yhtään sille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009225709.html

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että mielenterveysongelmat vaikeuttaa todella paljon elämänhallintaa ja saada laiminlyömään velvollisuuksia. Ymmärrän, että kun on mokannut pahasti, on todella korkea kynnys mennä paikan päälle selvittämään asiaa. Mutta en ymmärrä, miten tuo ihminen ei voinut jollekin taholle sanoa ääneen, että nyt minä en pärjää, en pysty menemään asunnolle johon on jäänyt eläimiä. Olisi sanonut sen jollekin läheiselle, soittanut paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen tai eläinlääkärille, hätänumeroon, johonkin. Edes yksi puhelu. Kun ei tuota puhelua tehnyt, minusta se vaikuttaa siltä, että ei oikeasti välittänyt.

Ja kuten moni muukin on todennut, tällaisen ihmisen ei kyllä pitäisi hankkia lapsia.

Hän on kyennyt käymään töissä, joten en usko sanaakaan noista selittelyistä. Ei ole vain tehnyt ilmoitusta sen vuoksi, että siinä olisi paljastunut jo aiemmat laiminlyönnit eli ruokkimatta ja ulkoiluttamatta jättäminen.

Vierailija
142/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on tajunnut jo ensimmäisen viikon mentyä ettei ne ehkä ole elossa enää. Sitten ei ole halunnut enää mennä sinne.

Vesi on varmaan loppunut juomakupista parissa päivässä, pöntön kansikin on kuvissa kiinni.

"Kuinka kauan kestää, ennen kuin koira kuivuu?

Koira voi selviytyä ilman vettä noin 72 tuntia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei todellakaan kannata luottaa siihen, että nuorella naisella olisi järkeä.

Vierailija
144/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala kun ahdistaa ajatella noiden koirien hidasta nälkäkuolemaa :( Itse kun olen sinkku koiranomistaja, minun yksi peloistani on se, että jos vaikka kuolisin kotiini sairaskohtaukseen, ja kukaan ei huomaisi ja puuttuisi ja koira kuolisi janoon ja nälkään... Ja tuo ihminen on jättänyt tahallaan siihen tilanteeseen. Kyllä jotain pahoja mt-ongelmia täytyy olla taustalla.

Kävi kuitenkin töissä ja oli rahaa. Ei mene läpi mielenterveysselitykset. Kyllä hän on tiennyt mitä tapahtuu. Harmittaa ehdolliset tuomiot näin vakavissa tapauksissa. Pitäisi antaa ehdotonta.

No mielenterveysongelmiakin voi olla monenlaisia ja erilaisia ja ne vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. En puolustele yhtään, mutta haluan tämän sanoa. Varmaan suljetulle kuuluisi toikin nainen.

Todella pahalta tuntuu koiraparkojen puolesta. Olisipa joku naapuri vaikka kuullut niiden hädän ja ne olisi saatu pelastettua:(

Kuule sellainen ihminen joka kuuluu suljetulle, ei kykene käymään töissä ilman että kukaan huomaa mitään! Täällä tuntuu monen olevan vaikea uskoa, miten nuoresta naisestakin voi löytyä pahuutta.

Vierailija
145/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ko. nainen saanut lapsenkin tänä vuonna

Vierailija
146/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset kuuluvat mielisairaalaan.

Vierailija
147/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovastippa täällä jaksetaan öyhöttää ja päteä. "Voi kauhia sentään, kun minä olin sinkku niin minä minä minä vain mietin jos minulle sattuisi jotain, miten kävisi koirille, miten joku voi tehdä näin, yhyy." Pahimpia tietenkin nuo epäsuorat uhkaukset. Ja olette muka niin parempia ihmisiä. Sairasta!

Tosi surullinen tapaus, mutta selvästi ollut vaikeaa jutun naisellakin ja tuskin on tahallaan tuota tehnyt. Varmaan pelottanut mennä kotiin katsomaan miltä tilanne näyttää. :(

Että ihan vaan vahingossa unohtanut koirat sinne ja valehdellut kaikille, että koirat on hoidossa. 🤦

Vierailija
148/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimi on Minfossa! Osio muut rikokset, ketju eläinsuojelurikokset

Onko itse keksinyt nimen vai onko vanhemmatkin olleet ihan sekaisin?

Tällä meinattiin siis murha.infoa eli minfoa.

Ei hitto. Jos meille tyttö vielä joskus siunaantuu niin Minfossa on kyllä tästä lähtien ykkösvaihtoehto nimeksi :-D

Vierailija
149/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovastippa täällä jaksetaan öyhöttää ja päteä. "Voi kauhia sentään, kun minä olin sinkku niin minä minä minä vain mietin jos minulle sattuisi jotain, miten kävisi koirille, miten joku voi tehdä näin, yhyy." Pahimpia tietenkin nuo epäsuorat uhkaukset. Ja olette muka niin parempia ihmisiä. Sairasta!

Tosi surullinen tapaus, mutta selvästi ollut vaikeaa jutun naisellakin ja tuskin on tahallaan tuota tehnyt. Varmaan pelottanut mennä kotiin katsomaan miltä tilanne näyttää. :(

Hymiön paikka! Tämä on ehdottomasti hymiön paikka!!!

Vierailija
150/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä tapaus, enkä tosiaankaan puolustele tätä omistajaa millään tavalla, mutta mielestäni aloituksen tytöttely ja "pimpottelu" oli täysin turhaa. Saati se, että pyydetään vahtimaan nuoria, lemmikin omistavia naisia.

Olen tehnyt eläinsuojelutyötä 15 vuotta ja voin sanoa, että eläinsuojelutapauksia tulee iästä ja sukupuolesta riippumatta hyvin erilaisilta ihmisiltä. Tiedän myös, että lähes kokonaan vapaaehtoisvoimin toimiva eläinsuojelutyö on isolta osin nuorten naisten harteilla. Me vähän iäkkäämmätkin olemme heitä, jotka nuorina tämän aloittivat.

Tämä oli hyvä pointti. Ei muutaman mädän omenan takia pidä koko porukkaa leimata, suurin osa nuorista eläinrakkaista naisista ja myös miehistä varmasti hoitaa lemmikkinsä kunnialla ja enemmänkin. Itselläni on kaksi koiraa ja jutussa kuvailtu laiminlyönti olisi aika lailla viimeinen asia mitä koskaan kuvittelisin tekeväni, missään olosuhteissa.

Valitettavasti itselleni on tullut liian monta sellaista tapausta vastaan, että nimenomaan "nuoret eläinrakkaat naiset" laiminlyövät lemmikkejään. Ei nyt mitään näin kamalaa ole sentään ollut - paitsi on jäänyt mieleen Yhdysvalloissa yhden koirafoorumin tuttujen kautta paljastunut vastaavanlainen järkyttävä tapaus, kun nuori nätti nainen oli olevinaan niin koiraharrastajaa, niin koiraharrastajaa, ja lopulta kyllästyi harrastukseen ja jätti koiransa kuolemaan nälkään. Muistaakseni se oli vielä jotenkin niin, että koirat roudattiin häkeissä johonkin autotalliin tai vastaavaan ja jätettiin sinne. Ihan psykopaattimeininkiä. Kamalinta tuossa jutussa oli, että ainakin yksi nälkään kuolleista hylätyistä koirista oli rescue-koira, joka oli jo kerran aiemmin joutunut kaltoinkohdelluksi :(

Suomessa en ole tosiaan onneksi tuollaisia kohdannut, mutta sellaisia kyllä ihan liikaa, että nuoret naiset ottavat koiria joita eivät jaksa yhtään kouluttaa, ulkoiluttaa tai ylipäätään tehdä mitään muuta kuin sen minimin ruokkimisen ja ehkä kerran päivässä kerrostalon pihalle tarpeille.

Ja sellaisia sarjakoiranomistajia jotka ottavat pennun ja antavat sen vajaan vuoden ikäisenä pois pitovaikeuksien takia, sitten ottavat uuden pennun ja antavat sen taas myöhemmin pois pitovaikeuksien takia, ja niin edelleen.

Kaikenlaisia huonoja lemmikinomistajia valitettavasti löytyy joka kategoriasta, mutta nuorilla naisilla tuntuu olevan erityinen tarve larpata "eläinrakasta", minkä takia sitten otetaan lemmikkejä joiden hoitaminen Insta-kuvien ottamisen lisäksi on silkkaa pakkopullaa.

Kuvottava kirjoitus syyllistäen nuoria naisia. Mitään totuuden pohjaa ei ole.

T.57v.

Vierailija
151/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurissasi koira ulvoo, haukkuu tai muuten liikuskelee levottoman oloisesti useampana päivänä peräkkäin, kannattaa tilannetta alkaa seuraamaan tarkalla silmällä ja korvalla. Voi myös koittaa käydä naapurin ovella jollakin keksityllä verukkeella ja jos kukaan ei tule avaamaan ovea, voi koittaa kurkkia postiluukusta, näkyykö siellä useiden päivien postit tai tuleeko asunnosta eläinten jätösten tai muuta pahaa hajua.

On hyvä seurata, käyttääkö kukaan koiria ulkona? Mihin aikaan koirat ääntelevät? Kuuluuko asunnosta ylipäätään ihmisten ääniä tai näyttääkö asunnossa käyvän kukaan?

Jos vaikutelmasi on se, että koira/koirat on asunnossa yksinään ja ollut niin jo vuorokauden tai yli, niin ehdottomasti pitää laittaa ilmoitusta joko paikkakunnan eläinsuojeluvalvontaan tai suoraan hätäkeskukseen.

Suomessa asuu luultavasti kymmeniä tuhansia yksin asuvia ja yksinäisiä koiran omistajia ja aina silloin tällöin heistä joku saa sairaskohtauksen kotona ja menehtyy sinne. Koirat voivat jäädä näin ihan luonnollisestakin syystä oman onnensa nojaan.

https://sey.fi/tee-elainsuojeluilmoitus/

Vierailija
152/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voi apua. Tuohan on vaarallinen ihminen. Poikkeusluvalla tai pakosta ste rili saatio sille myös mielestäni. Jos voit tehdä noin koirallesi niin varmaan myös lapsellesi. Ihan hirveetä koirat kuukausien ajan eläneet um metuspskoissaan ja varmaan myös syöneet sitä kun ei ole ollut mitään ravintoa. Sitten kuolleet. Hir te hen tuo..

Mistä tulee tämä teidän joidenkin käsitys että koirat voisi elää kuukausia kerrostalokämpässä ilman ruokaa ja vettä? Koirat kuolee muutamassa päivässä tuollaisissa oloissa.

No ei nuo ole mitenkään muutamassa päivässä nääntyneet vaan nimenomaan kuukausia näännytetty. Reilun vuoden ikäinen rotvailer-mikälie-mix olisi painanut terveenä 50 kiloa ja tuo painoi 16... ja kyllä niin nälkiintynyt eläin koittaa syödä vaikka omaa ulostettaan. Ei ole ollut ilman ruokaa vain muutamaa päivää.

Vierailija
153/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet esiin!!

Vierailija
154/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne naiset on.

Vierailija
155/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kohtalo tuolle ämmälle, sais näännyyttää myös nälkään!

Vierailija
156/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltanut edes linkata juttua, koska eläinrääkkäys aiheuttaa itselleni unettomia öitä.

Joo, sulje silmäsi vaan kaikelta kauhealta.

Just sun kaltaiset totuudenkieltäjät mahdollistavat tällaisten eläinrääkkäjien teot.

Se, että ei haluta tietää, kun se saa, nyyh nyyh, oman olon niin kurjaksi, aiheuttaa sen, että eläinrääkkäys jatkuu.

Seisotaan tumput suorina eikä puututa asioihin.

Pääasia, että itsellä on kivaa. Sitten voidaan kauhistella ja mässäillä eläinten kärsimyksillä puoli minuuttia netissä.

Häpeäisit.

Jos lainaamasi henkilö lukis jutun, menettäis yöunet ja vois pahoin asian takia, niin olisko siitä sinun mielestä siis jotain hyötyä?

No tottahan toki

Vierailija
157/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille eläinrääkkääjille kirveestä vähän vauhtia ruumiiseen. Ai että mä nauttisiN joka sekunnista. Kuola valuu kun mietinkin sitä ihanaa kipua tuottaa torakkaakin alemmalle kastille 😂😂😂😂

Vierailija
158/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sietääkin saada paskaa niskaan. Läheiset on kysellyt koirista ja valehdellut että on hoidossa. Aivan tietoisesti on tuon tehnyt, joten nyt tulee rangaistus. Joka tosin on aivan liian lievä siihen nähden että on kiduttanut eläimiä. Mitä pääs silittelyä tuossa pitäisi antaa. Ihan sama onko tahalleen vai ei , mutta noi ei vain tehdä. PISTE

Vain sairas ja ylpee siitä 😂

Vierailija
159/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala kun ahdistaa ajatella noiden koirien hidasta nälkäkuolemaa :( Itse kun olen sinkku koiranomistaja, minun yksi peloistani on se, että jos vaikka kuolisin kotiini sairaskohtaukseen, ja kukaan ei huomaisi ja puuttuisi ja koira kuolisi janoon ja nälkään... Ja tuo ihminen on jättänyt tahallaan siihen tilanteeseen. Kyllä jotain pahoja mt-ongelmia täytyy olla taustalla.

Kävi kuitenkin töissä ja oli rahaa. Ei mene läpi mielenterveysselitykset. Kyllä hän on tiennyt mitä tapahtuu. Harmittaa ehdolliset tuomiot näin vakavissa tapauksissa. Pitäisi antaa ehdotonta.

No mielenterveysongelmiakin voi olla monenlaisia ja erilaisia ja ne vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. En puolustele yhtään, mutta haluan tämän sanoa. Varmaan suljetulle kuuluisi toikin nainen.

Todella pahalta tuntuu koiraparkojen puolesta. Olisipa joku naapuri vaikka kuullut niiden hädän ja ne olisi saatu pelastettua:(

Kuule sellainen ihminen joka kuuluu suljetulle, ei kykene käymään töissä ilman että kukaan huomaa mitään! Täällä tuntuu monen olevan vaikea uskoa, miten nuoresta naisestakin voi löytyä pahuutta.

Kyllä niitä on töissäkäyviä hullujakin olemassa

Vierailija
160/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekoskelta kajahtaa jälleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi