Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori nainen jätti koiransa kuolemaan

Vierailija
25.11.2022 |

Kytätkääpä vähän lisää näitä koiranomistajatyttösiä kun he voivat olla näin pimpoja päästään. Ja puuttukaa jos näyttää yhtään sille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009225709.html

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala kun ahdistaa ajatella noiden koirien hidasta nälkäkuolemaa :( Itse kun olen sinkku koiranomistaja, minun yksi peloistani on se, että jos vaikka kuolisin kotiini sairaskohtaukseen, ja kukaan ei huomaisi ja puuttuisi ja koira kuolisi janoon ja nälkään... Ja tuo ihminen on jättänyt tahallaan siihen tilanteeseen. Kyllä jotain pahoja mt-ongelmia täytyy olla taustalla.

Kävi kuitenkin töissä ja oli rahaa. Ei mene läpi mielenterveysselitykset. Kyllä hän on tiennyt mitä tapahtuu. Harmittaa ehdolliset tuomiot näin vakavissa tapauksissa. Pitäisi antaa ehdotonta.

Vaikka minulle ei tulisi kuuna päivänä mieleen jättää eläimiäni heitteille, ei se työssäkäyntini ja rahantienaamiseni tarkoita etteikö voisi olla mielenterveysongelmia. Niitä minulla on ollut reilusti yli 30 vuotta.

Kuvottava nainen kylläkin, miten pystyy elää itsensä kanssa? 🤬

Vierailija
102/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tapaus.

Ja nyt saa sitten odotella kun kaikki oman elämänsä elsutehtailijat alkaa kyttäillä jos ei vie koiriaan hierojalle ja psykologille pari kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokin palikka puuttuu päästä tuollaisilta, tyyli on Poissa silmistä, poissa mielestä. Se vastasyntyneet useamman kerran kuolemaan jättänyt jotenkin samanlainen. Työntävät tosiasiat johonkin taka-alalle eivätkä toimi normaalisti..

Vierailija
104/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä tapaus, enkä tosiaankaan puolustele tätä omistajaa millään tavalla, mutta mielestäni aloituksen tytöttely ja "pimpottelu" oli täysin turhaa. Saati se, että pyydetään vahtimaan nuoria, lemmikin omistavia naisia.

Olen tehnyt eläinsuojelutyötä 15 vuotta ja voin sanoa, että eläinsuojelutapauksia tulee iästä ja sukupuolesta riippumatta hyvin erilaisilta ihmisiltä. Tiedän myös, että lähes kokonaan vapaaehtoisvoimin toimiva eläinsuojelutyö on isolta osin nuorten naisten harteilla. Me vähän iäkkäämmätkin olemme heitä, jotka nuorina tämän aloittivat.

Tämä oli hyvä pointti. Ei muutaman mädän omenan takia pidä koko porukkaa leimata, suurin osa nuorista eläinrakkaista naisista ja myös miehistä varmasti hoitaa lemmikkinsä kunnialla ja enemmänkin. Itselläni on kaksi koiraa ja jutussa kuvailtu laiminlyönti olisi aika lailla viimeinen asia mitä koskaan kuvittelisin tekeväni, missään olosuhteissa.

Valitettavasti itselleni on tullut liian monta sellaista tapausta vastaan, että nimenomaan "nuoret eläinrakkaat naiset" laiminlyövät lemmikkejään. Ei nyt mitään näin kamalaa ole sentään ollut - paitsi on jäänyt mieleen Yhdysvalloissa yhden koirafoorumin tuttujen kautta paljastunut vastaavanlainen järkyttävä tapaus, kun nuori nätti nainen oli olevinaan niin koiraharrastajaa, niin koiraharrastajaa, ja lopulta kyllästyi harrastukseen ja jätti koiransa kuolemaan nälkään. Muistaakseni se oli vielä jotenkin niin, että koirat roudattiin häkeissä johonkin autotalliin tai vastaavaan ja jätettiin sinne. Ihan psykopaattimeininkiä. Kamalinta tuossa jutussa oli, että ainakin yksi nälkään kuolleista hylätyistä koirista oli rescue-koira, joka oli jo kerran aiemmin joutunut kaltoinkohdelluksi :(

Suomessa en ole tosiaan onneksi tuollaisia kohdannut, mutta sellaisia kyllä ihan liikaa, että nuoret naiset ottavat koiria joita eivät jaksa yhtään kouluttaa, ulkoiluttaa tai ylipäätään tehdä mitään muuta kuin sen minimin ruokkimisen ja ehkä kerran päivässä kerrostalon pihalle tarpeille.

Ja sellaisia sarjakoiranomistajia jotka ottavat pennun ja antavat sen vajaan vuoden ikäisenä pois pitovaikeuksien takia, sitten ottavat uuden pennun ja antavat sen taas myöhemmin pois pitovaikeuksien takia, ja niin edelleen.

Kaikenlaisia huonoja lemmikinomistajia valitettavasti löytyy joka kategoriasta, mutta nuorilla naisilla tuntuu olevan erityinen tarve larpata "eläinrakasta", minkä takia sitten otetaan lemmikkejä joiden hoitaminen Insta-kuvien ottamisen lisäksi on silkkaa pakkopullaa.

Vierailija
105/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltanut edes linkata juttua, koska eläinrääkkäys aiheuttaa itselleni unettomia öitä.

Joo, sulje silmäsi vaan kaikelta kauhealta.

Just sun kaltaiset totuudenkieltäjät mahdollistavat tällaisten eläinrääkkäjien teot.

Se, että ei haluta tietää, kun se saa, nyyh nyyh, oman olon niin kurjaksi, aiheuttaa sen, että eläinrääkkäys jatkuu.

Seisotaan tumput suorina eikä puututa asioihin.

Pääasia, että itsellä on kivaa. Sitten voidaan kauhistella ja mässäillä eläinten kärsimyksillä puoli minuuttia netissä.

Häpeäisit.

Vierailija
106/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin paha olo tuosta jutusta. Oma rakas koirani kuoli pari kuukautta sitten, ja tekisin mitä vain, jotta saisin sen takaisin. Ja tällainen täysi roska ihmiseksi sitten hylkää koiransa nälkäkuolemaan.

Vierailija
107/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota eläintenpitokielto voi valvoa, jos ei tiedetä kelle eläintä ei saa antaa. Luotetaan tuohon idioottiin, että hän ei ota eläintä?

Vierailija
108/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakalla myös osuutta asiaan.  Eikö herää epäily. että kaikki ei ole hyvin kun postia kertyy eteisen lattialle!  Kerrostaloihin läpinäkyvä postilaatikko käytävän puolelle.  Siitä muut asukkaat ja posti näkee, että asukas ei ole tyhjentänyt laatikkoaan.  Vanhoissa taloissa kyllä näkyy postiluukusta, että postia on lattialla, mutta kukaan ei välitä!  Onpa jopa vanhusten ruokalaatikoita jätetty eteiseen useita.  Kukaan ei välitä makaako siellä asunnossa joku kuolleena.  Ulkopostilaatikoihin työnnetään postia ja mainoksia, vaikka ne ei mahdu enää kiinni.  Miksi kukaan ei välitä!

Vierailija
109/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsesensuuria enkä kuvaile mitä tuolle naiselle pitäsi tehdä.

Ok, et ole ihan terve.

Vierailija
110/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovastippa täällä jaksetaan öyhöttää ja päteä. "Voi kauhia sentään, kun minä olin sinkku niin minä minä minä vain mietin jos minulle sattuisi jotain, miten kävisi koirille, miten joku voi tehdä näin, yhyy." Pahimpia tietenkin nuo epäsuorat uhkaukset. Ja olette muka niin parempia ihmisiä. Sairasta!

Tosi surullinen tapaus, mutta selvästi ollut vaikeaa jutun naisellakin ja tuskin on tahallaan tuota tehnyt. Varmaan pelottanut mennä kotiin katsomaan miltä tilanne näyttää. :(

Vierailija
111/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltanut edes linkata juttua, koska eläinrääkkäys aiheuttaa itselleni unettomia öitä.

Just sun kaltaiset totuudenkieltäjät mahdollistavat tällaisten eläinrääkkäjien teot.

Se, että ei haluta tietää, kun se saa, nyyh nyyh, oman olon niin kurjaksi, aiheuttaa sen, että eläinrääkkäys jatkuu.

Pääasia, että itsellä on kivaa. Sitten voidaan kauhistella ja mässäillä eläinten kärsimyksillä puoli minuuttia netissä.

Häpeäisit.

Ei se ole niin helppoa. Vaikka olisi halu auttaa eläimiä ja vaikka kouluttautua alalle, niin yksityiskohtaisten tapausten lukeminen, saati näkeminen voi järkyttää todella syvästi. Sama ongelma on pedotapausten tutkijoilla. Heistä osa tarvitsee terapiaa työnsä takia. Osa taas ei pysty työskentelemään lapsiin ja eläimiin liittyvissä jutuissa lainkaan. He voivat sitten olla vaikka ko.osaston toimistotätejä tai markkinoijia tai vaikka lahjoittajia ja mahdollistaa siten eläinsuojelutyötä.

Vierailija
112/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvästi järkyttävää. Kamala kuolema kuolla nälkään. En voi käsittää millainen ihminen tekee noin. En millään voi, vaikka itsekkin kärsin mielenterveysongelmista, niin tuo on jotain täysin sadistista.

Vierailija
113/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisit.

Jos lainaamasi henkilö lukis jutun, menettäis yöunet ja vois pahoin asian takia, niin olisko siitä sinun mielestä siis jotain hyötyä?

Vierailija
114/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ilmeisesti ensin päästänyt sen kämpän niin kamalaan kuntoon ettei halunnut mennä sinne enää. Mutta miksei kyennyt toimittamaan koiria minnekään?

Mielestäni kämpässä ei näyttänyt olevan mitenkään hirveästi roinaa, vaan lähinnä koirien levittelemiä posteja ja ulostetta. Ei mitenkään perinteinen mt-ongelmaisen hamsterin kolo jossa roskapussitkin on kerätty keoksi huoneen nurkkaan.

No ei kait siellä mitään roskia ole, kun ei siellä ketään asunutkaan kuin ne koirat.

Vierailija
115/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan juuri remontoitu asunto tuhottu taas koirien avulla. Mutta oli varmaan kuitenkin ne luottotiedot kunnossa 👍🏻

No sehän tässä olikin tärkeintä.

Tärkeintä olisi, ettei elukoita otettaisi mihinkään kerrostaloihin, varsinkaan vuokra-asuntoihin.

Vierailija
116/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovastippa täällä jaksetaan öyhöttää ja päteä. "Voi kauhia sentään, kun minä olin sinkku niin minä minä minä vain mietin jos minulle sattuisi jotain, miten kävisi koirille, miten joku voi tehdä näin, yhyy." Pahimpia tietenkin nuo epäsuorat uhkaukset. Ja olette muka niin parempia ihmisiä. Sairasta!

Tosi surullinen tapaus, mutta selvästi ollut vaikeaa jutun naisellakin ja tuskin on tahallaan tuota tehnyt. Varmaan pelottanut mennä kotiin katsomaan miltä tilanne näyttää. :(

Miten niin ei ole tahallaan tehnyt? Ihan vahingossa ei vaan mennyt omaan kämppänsä pitkiin aikoihin ja hups, siellähän oli eläimiä? Oho? Tällainen puolustelu ja asian puhtoiseksi selittely ei ole yhtään sen parempaa kuin uhkailu.

Vierailija
117/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on pielessä henkilöllä henkisesti. Hyvä on 10 vuoden eläin pito kielto. Onkohan noilla kissan omistajilla sama, jotka ei huolehdi kissoista ymm.Sit kissat katoaa ja yht äkkiä uusi kissa`, mutta pelatuslaitoksen lappua ei saada oven Huoneistossa kotieläimiä.Vai silläkö meinaavat eivät jää kinni, jos kissan kusen hajut tulee rapuun taas? Kyllä se haisee vaikka ei lappua juuri oven kohdalla.

Vierailija
118/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapaus heijastaa kristallinkirkkaasti nyky-yhteiskuntaa. Itsekkyyttä, välinpitämättömyyttä, henkistä epätasapainoa ja todella vakavia mielenterveysongelmia. Pahaa tekee.

Vierailija
119/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan aika tahallaan tehdyltä vaikuttaa ja se saa ihmiset tuntemaan voimakkaitakin tuntemuksia. Mutta oon kyllä samaa mieltä siittä, että uhkailut ynnämuut ei kannata. Ne vaan lisää turhaa negatiivisuutta ja pahaa

Vierailija
120/179 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan juuri remontoitu asunto tuhottu taas koirien avulla. Mutta oli varmaan kuitenkin ne luottotiedot kunnossa 👍🏻

Olet empaattinen ja toisen kärsimystä ymmärtävä ihminen eikä omaisuus ja raha onneksi mene hengen edelle.

Loistavaa

Ne koirat ei siitä enää henkiin herää, vaikka kuinka itkisit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi