Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En lahjoita lapsiperheiden joulukeräykseen

Vierailija
25.11.2022 |

Nyt kun tuo lapsilisät tuplana meni läpi, niin en tule lahjoittamaan lapsiperheiden joulukeräykseen. Onko missää yksinasuvien joululahjakeräystä? Mistä nämä pienituloiset yksineläjät saavat jouluriemua? Mahdollisesti työikäisenä mutta sairaseläkkeellä olevat?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on teille itsellenne kelvanneet menneiden vuosien moninkertaiset lapsilisät nykylapsilisiin verrattuna. 90-luvulla lapsilisä oli lähes kaksinkertainen nykyrahaksi muutettuna. Että itselle kaikki, mutta nykylapsille ei saisi mitään antaa.

Piti käydä katsomassa mitä olis nyt - 90 luvun 500mk euroina? No olis 122.05e. Joten eipä paljoa enemmän. Toisaalta lainojen korot olivat jotain muuta mitä ovat olleet viimeiset kymmenkunta vuotta. Joten kukaan ei ole voittanut koskaan.

Lapsilisiä korotettiin vuonna -94 ja silloin kolmilapsinen perhe sai sitä nykyrahaksi muutettuna reilusti päälle 500 e/kk. Tänä päivänä saman kokoinen perhe saa lapsilisää n. 300 e. Eli vuonna -94 perhe sai n. 200 e enemmän/kk. Tekee vuodessa 2400 e enemmän.

Lisäksi asuntojen hinnat ovat kallistuneet valtavasti. Että jos silloin lainan korko olikin isompi, niin asuntojen hinnat suhteessa palkkatasoon olivat edullisempia.

Vierailija
42/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on teille itsellenne kelvanneet menneiden vuosien moninkertaiset lapsilisät nykylapsilisiin verrattuna. 90-luvulla lapsilisä oli lähes kaksinkertainen nykyrahaksi muutettuna. Että itselle kaikki, mutta nykylapsille ei saisi mitään antaa.

Piti käydä katsomassa mitä olis nyt - 90 luvun 500mk euroina? No olis 122.05e. Joten eipä paljoa enemmän. Toisaalta lainojen korot olivat jotain muuta mitä ovat olleet viimeiset kymmenkunta vuotta. Joten kukaan ei ole voittanut koskaan.

Lapsilisiä korotettiin vuonna -94 ja silloin kolmilapsinen perhe sai sitä nykyrahaksi muutettuna reilusti päälle 500 e/kk. Tänä päivänä saman kokoinen perhe saa lapsilisää n. 300 e. Eli vuonna -94 perhe sai n. 200 e enemmän/kk. Tekee vuodessa 2400 e enemmän.

122e on myös aika paljon enemmän 98e. Se tekee vuodessa melkein 300e. Asuntojen hinnat ovat nykyään korkeampia ja korotkin nousussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.

Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.

Entäs jos oltaisiin itse samassa tilanteessa kuin Ukraina? Mieltä lämmitti, kun luin lehdestä ilmeisesti iäkkäämmän miehen ilmoituksen, ettei juhli syntymäpäiväänsä ja kehotti lahjoittamaan rahaa Ukrainaan ja johonkin muuhun hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
44/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi asuntojen hinnat ovat kallistuneet valtavasti. Että jos silloin lainan korko olikin isompi, niin asuntojen hinnat suhteessa palkkatasoon olivat edullisempia.

Niin ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
45/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.

Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.

Entäs jos oltaisiin itse samassa tilanteessa kuin Ukraina? Mieltä lämmitti, kun luin lehdestä ilmeisesti iäkkäämmän miehen ilmoituksen, ettei juhli syntymäpäiväänsä ja kehotti lahjoittamaan rahaa Ukrainaan ja johonkin muuhun hyväntekeväisyyteen.

Säälittää juurikin nämä vanhukset.

Vierailija
46/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä on helppo vedättää joiden aivoista on poistettu kokonaan historian oppiminen.

Vierailija
47/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

122e on myös aika paljon enemmän 98e. Se tekee vuodessa melkein 300e. Asuntojen hinnat ovat nykyään korkeampia ja korotkin nousussa.

Kakki ei ole vertailukelpoista. Asuntoja on moneen hintaan riippuen paikkakunnasta. Samantasoinen asunto maksaa 100 tonnia vs 250 tonnia ihan riippuen paikkakunnasta.

Pienemmillä paikkakunnilla saa ok - taloja alkaen 20 000e. Juuri tuosta eilen ponnahti mainos ok- talosta 157m2 ( 5h, k, s ym) rakennettu - 79 , mutta tietysti remppaa vaatii. Joku vuosi sitten oli laskelma, että mm bensan hinta on pysynyt käytännössä samana vuosikymmenet kun se suhteututetaan palkkoihin. Silti maristu aina et on kallista.

Vierailija
48/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan. 

Älkää ihmeessä auttako. Kadehtikaa vaan, kun minä, minä, minä en saa, niin muutkaan ei saa saada. Lapsiperheelle maksupäivä on mitä parhain, kun heti joulupäivänä hinnoista putoaa puolet ja voi ostaa talvikengät tai vaatteita ale-hintaan. Kinkut ja muut jouluruuat ovat myös alennusmyynnissä heti joulun jälkeen. Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.

Käsitinkö väärin vai ollaanko me eläkeläiset, yksinäiset ja kaksinaiset saamassa korotus eläkkeisiin heti vuoden alusta. Ai, mutta eihän se mitään merkitse, kun lapsilisä maksetaan yhden kerran kaksinkertaisena! Senkö kuvittelette kompensoivan esim ruuan hinnan nousua, joka on tasan niin moninkertainen, kuin pöydän alla on jalkapareja.  Lapsilisä yhdestä lapsesta on 94,88 € toisesta 104,84€. Pienituloisena, yksinasuvana eläkeläisenä tunnen myötähäpeää pahansuovastaja itsekkäästä öyhötyksestänne.

Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.

Oletko oikeasti noin naiivi?

Se ei ole naiiviutta, vaan näen elämää monenlaisten ruokakuntien  näkökulmista. Esimerkiksi 15 vuotias pojanpoikani syö ainakin kolme (jos riittääkään) kertaa enemmän kuin minä mummeli.  Vaikkapa jauhelihapihveistä minun kulutuksellani riittää yksi pihvi, pojalle 3-4. Silti hän on hoikka hongankolistaja ja minä pyöreähkö muodoltani. Talvikengät kestävät minulla useamman vuoden, Viides vuosi taitaa olla menossa nykyisillä. Pojalle ei kengät mahdu kuin sen yhden kauden. Kengät ja vaatteet kuluvatkin enemmän kuin minulla, joka en juokse, kiipeä, paini, urheile, vaan hissuttelen varovasti, jotten kaatuisi. Ei tämä mielestäni ole naiivia. Luulen, että sinä katsot hyvin kapean näkökentän näyttävien lasien läpi. Sellaisten, joista näkyy vain sinun laisesi ihmiset.

Vierailija
49/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuossahan on että tuplalisät jaetaan myös rikkaille perheille, menee uuten bemariin kun lapsi 18v tai esim laspelle sijoitusasuntoon missä ensin opiskelijana asuu "vuokralla" ja asumistuella maksetaan laina-erät.

Demarihallitus aika rikkaita suosiva.

No, ei taida rikkaat perheet nykyisin tehdä lapsilaumoja. Taitaa nuo lapsiluvultaan suuret perheet olla niitä, joihin ylipäätään erilainen tuen tarve keskittyy.

Vierailija
50/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina kiltti ja viaton maa jota paha paha setä silkkaa pahuuttaan kiusaa.

Vierailija
51/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue  ja kuuntele nyt hyvä ihminen uutisia. Historiaankin olisi ihan hyvä tutustua. Se sama naapurimaa, joka meillä on, pommittaa, tappaa raiskaa tuhoaa toisessa naapurimaassaan aivan samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin olet. Naapurimaansa miehiä, naisia, lapsia. Et kävisi kaupungilla syömässä, jos naapuri, johon hyökkäsivät olikin ollut Suomi. 

Sinua tympii sodan keskelle joutuneiden auttaminen.  Ota hyvän sään aikana pääsi pois sieltä, missä se nyt on.

Sanoo hän joka löysi sodan koronan jatkumoksi ettei tarvitse kohdata sitä omaa elämää.

Olipa outo argumentti. Anolaisten trollitehtaasta varmaankin.

Vierailija
52/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään anna rahaaa mihinkään avustuksiin. Riittää, että työstä maksan verot, nin jaelkoot niistä sitten.

Tämä on asia, jonka moni unohtaa. Hallitus ei anna ylimääräisiä lapsilisiä vaan siirtää ne tulonsiirtoina muilta suomalaisilta.

Vierailija
53/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan. 

Älkää ihmeessä auttako. Kadehtikaa vaan, kun minä, minä, minä en saa, niin muutkaan ei saa saada. Lapsiperheelle maksupäivä on mitä parhain, kun heti joulupäivänä hinnoista putoaa puolet ja voi ostaa talvikengät tai vaatteita ale-hintaan. Kinkut ja muut jouluruuat ovat myös alennusmyynnissä heti joulun jälkeen. Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.

Käsitinkö väärin vai ollaanko me eläkeläiset, yksinäiset ja kaksinaiset saamassa korotus eläkkeisiin heti vuoden alusta. Ai, mutta eihän se mitään merkitse, kun lapsilisä maksetaan yhden kerran kaksinkertaisena! Senkö kuvittelette kompensoivan esim ruuan hinnan nousua, joka on tasan niin moninkertainen, kuin pöydän alla on jalkapareja.  Lapsilisä yhdestä lapsesta on 94,88 € toisesta 104,84€. Pienituloisena, yksinasuvana eläkeläisenä tunnen myötähäpeää pahansuovastaja itsekkäästä öyhötyksestänne.

Lapsilisä oli v 1990 yhdestä 255mk. Seuraavana vuonna nousi ja oli jotain 295mk. Mitä ne ovat nyt euroina? Eli 66,56e ja 77e !!!

Vierailija
54/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kateellinen sotapakolaisille. Toivoisitko samaa itsellesi ja lapsillesi?

Sitäpaitsi sinne tukipisteelle voi mennä ihan suomalaisiakin.

Vierailija
55/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oonntehnyt villasukkia ja tumppuja.

Materiaali on tullut vaihtokaupoissa.

Sain 4 villasukkaparista nuken ja tukkirekan.

Kummatkin avaamattomina paketeissa.

Vien ne keräykseen.

Vierailija
56/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä oli v 1990 yhdestä 255mk. Seuraavana vuonna nousi ja oli jotain 295mk. Mitä ne ovat nyt euroina? Eli 66,56e ja 77e !!!

Ei noita 32 vuoden takaisia muunnettuja summia voi verrata nykyisiin.

Vierailija
57/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan vain Ukrainaan. Sotilaat tarvitsevat siellä yhtä sun toista.

Vierailija
58/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi seikka on hyvä muistaa. Kaikenlaiset lisät ovat tulonsiirtoja. Eli yhteiskunta vie veroina yhtäältä ja lahjoittaa toisaalle.

Jos harmittaa, että myös hyvätuloiset saa, niin on hyvä muistaa, että hyvin veroja maksavat myös kerryttävät verovarat, joista tulonsiirtoja tehdään.

Vierailija
59/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina kiltti ja viaton maa jota paha paha setä silkkaa pahuuttaan kiusaa.

Niin miksi Ukraina ei lopeta tätä sotaa?

Pari päivää sitten keskusteltiin 16 vuotiaasta joka oli ns kärsinyt köyhästä lapsuudesta. Hänellä oli viisi sisarusta joista nuorin oli 10kk. Miksi ei lopeteta lasten tekemistä kun ei pystytä tarjoamaan riittävää elatusta jo olemassa oleville? Jonkun muun pitäisi lopettaa sekä sota ja lapsiperheen köyhyys.

Vierailija
60/123 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuossahan on että tuplalisät jaetaan myös rikkaille perheille, menee uuten bemariin kun lapsi 18v tai esim laspelle sijoitusasuntoon missä ensin opiskelijana asuu "vuokralla" ja asumistuella maksetaan laina-erät.

Demarihallitus aika rikkaita suosiva.

No, ei taida rikkaat perheet nykyisin tehdä lapsilaumoja. Taitaa nuo lapsiluvultaan suuret perheet olla niitä, joihin ylipäätään erilainen tuen tarve keskittyy.

Rikkaat perheet eivät ole myöskään niitä, jotka jää vuosiksi kotiin hoitamaan niitä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä