En lahjoita lapsiperheiden joulukeräykseen
Nyt kun tuo lapsilisät tuplana meni läpi, niin en tule lahjoittamaan lapsiperheiden joulukeräykseen. Onko missää yksinasuvien joululahjakeräystä? Mistä nämä pienituloiset yksineläjät saavat jouluriemua? Mahdollisesti työikäisenä mutta sairaseläkkeellä olevat?
Kommentit (123)
En minäkään anna rahaaa mihinkään avustuksiin. Riittää, että työstä maksan verot, nin jaelkoot niistä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaseläkkeellä ja paikallinen publichouse eli pubi on auki meitä yksinäisiä varten ja sinne on kuntamme, seurakuntamne ja eri yrittäjät kattaneet joulupöydän.
Ihmiset elää siinä omassa pikku kuplassaan eikä heillä ole mitään käsitystä mitä heidän ympärillään tapahtuu.
Kiitokset täältä taas kanssa Hannalle(kunta), Satu(seurakunta), jne joiden kanssa saan olla rakentamassa yhteistä joulua vpk-talolla.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan.
Meinaat että aatonaattona ei voi ostaa ruokaa ja lahjoja? Monet ostaa vielä aattonakin.
Ja syödä pitää joulun jälkeenkin.
Näin. Yksin asuville lämmintä vaatetta, tällaiseen osallistuin 20 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.
Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan.
No itse käytän tammikuun sähkölaskuun. Suurempi varmaan kuin joulukuun.
Suomalaisille valeköyhille ei ole tulossa minulta ainakaan mitään. Täällä on kaikilla katto pään päällä, ruokaa ja lämpöä, ja pääsee peseytymään.
Joulua ei ole pakko viettää ollenkaan jos ei ole rahaa. Nuorena köyhänä opiskelijana jätin sen itsekin usein väliin ja tein töitä, siitä tuli hyvä mieli. Hoitoalalla keikkaa riittää pyhien aikaan. Sinne tienaamaan ja tekemään yhteiskunnallisesti tärkeää työtä, siitä saa parhaan joulumielen.
Jos annan rahaa niin annan Ukrainaan. Siellä on ihmisiä tuhansia nyt kylmissä kerrostaloissa ilman sähköä ja vettä. Miettikää sitä ennen kuin uskotte näitä yhyyy elämäni on pilalla kun minulle ei ole pleikkaa enkä pääse laskettelemaan -juttuja.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne mene esim seuraavaan sähkölaskuun. Tai esin luottokorttilaskuun kun on jouluostoksia tehty luotolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että aatonaattona ei voi ostaa ruokaa ja lahjoja? Monet ostaa vielä aattonakin.
Ja syödä pitää joulun jälkeenkin.
Niin, voi ostaa vaikka tilin tyhjäksi joulun alla niitä lahjoja ja jouluruokia, kun tietää että on aatonaattona tulossa lisärahaa jolla syödä loppukuu. Tai maksaa ne sähkölaskut, jotka lapsiperheellä on aika paljon isommat kuin yksinasuvalla...
Hei herätys nyt kaikki te jotka saatte lapsilisää! Tulkaa kiireesti huutamaan kuinka monella miljardilla eläkkeitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmeessä auttako. Kadehtikaa vaan, kun minä, minä, minä en saa, niin muutkaan ei saa saada. Lapsiperheelle maksupäivä on mitä parhain, kun heti joulupäivänä hinnoista putoaa puolet ja voi ostaa talvikengät tai vaatteita ale-hintaan. Kinkut ja muut jouluruuat ovat myös alennusmyynnissä heti joulun jälkeen. Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.
Käsitinkö väärin vai ollaanko me eläkeläiset, yksinäiset ja kaksinaiset saamassa korotus eläkkeisiin heti vuoden alusta. Ai, mutta eihän se mitään merkitse, kun lapsilisä maksetaan yhden kerran kaksinkertaisena! Senkö kuvittelette kompensoivan esim ruuan hinnan nousua, joka on tasan niin moninkertainen, kuin pöydän alla on jalkapareja. Lapsilisä yhdestä lapsesta on 94,88 € toisesta 104,84€. Pienituloisena, yksinasuvana eläkeläisenä tunnen myötähäpeää pahansuovastaja itsekkäästä öyhötyksestänne.
Sossun asiakkaat painukaa töihin ja lakatkaa maksattamasta elämäänne niiden kustannuksella jotka töissä käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossahan on että tuplalisät jaetaan myös rikkaille perheille, menee uuten bemariin kun lapsi 18v tai esim laspelle sijoitusasuntoon missä ensin opiskelijana asuu "vuokralla" ja asumistuella maksetaan laina-erät.
Demarihallitus aika rikkaita suosiva.
Juu 100 eurollahan niitä asuntoja ja bemareita ostellaan 🙄 noita perheitä on pieni vähemmistö muutenkin, ja he maksaa veroina monin verroin takaisin jonkun lapsilisän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmeessä auttako. Kadehtikaa vaan, kun minä, minä, minä en saa, niin muutkaan ei saa saada. Lapsiperheelle maksupäivä on mitä parhain, kun heti joulupäivänä hinnoista putoaa puolet ja voi ostaa talvikengät tai vaatteita ale-hintaan. Kinkut ja muut jouluruuat ovat myös alennusmyynnissä heti joulun jälkeen. Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.
Käsitinkö väärin vai ollaanko me eläkeläiset, yksinäiset ja kaksinaiset saamassa korotus eläkkeisiin heti vuoden alusta. Ai, mutta eihän se mitään merkitse, kun lapsilisä maksetaan yhden kerran kaksinkertaisena! Senkö kuvittelette kompensoivan esim ruuan hinnan nousua, joka on tasan niin moninkertainen, kuin pöydän alla on jalkapareja. Lapsilisä yhdestä lapsesta on 94,88 € toisesta 104,84€. Pienituloisena, yksinasuvana eläkeläisenä tunnen myötähäpeää pahansuovastaja itsekkäästä öyhötyksestänne.
Joo laskekaapa paljonko se eläkkeen nousu on vuositasolla. Taitaa olla vähän enemmän kuin 100e. Lisäksi ne eläkkeet ja muut tuet nousee koko ajan elinkustannusindeksin mukaan, lapsilisää on vaan pienennetty. Oikeasti naurettavaa kiukutella yhdestä kertaluontoisesta satasesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on teille itsellenne kelvanneet menneiden vuosien moninkertaiset lapsilisät nykylapsilisiin verrattuna. 90-luvulla lapsilisä oli lähes kaksinkertainen nykyrahaksi muutettuna. Että itselle kaikki, mutta nykylapsille ei saisi mitään antaa.
Piti käydä katsomassa mitä olis nyt - 90 luvun 500mk euroina? No olis 122.05e. Joten eipä paljoa enemmän. Toisaalta lainojen korot olivat jotain muuta mitä ovat olleet viimeiset kymmenkunta vuotta. Joten kukaan ei ole voittanut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsperhe voi elää kädestä suuhun ja rynnätä heräteostoksille heti, kun rahaa saa.
Oletko oikeasti noin naiivi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on teille itsellenne kelvanneet menneiden vuosien moninkertaiset lapsilisät nykylapsilisiin verrattuna. 90-luvulla lapsilisä oli lähes kaksinkertainen nykyrahaksi muutettuna. Että itselle kaikki, mutta nykylapsille ei saisi mitään antaa.
Piti käydä katsomassa mitä olis nyt - 90 luvun 500mk euroina? No olis 122.05e. Joten eipä paljoa enemmän. Toisaalta lainojen korot olivat jotain muuta mitä ovat olleet viimeiset kymmenkunta vuotta. Joten kukaan ei ole voittanut koskaan.
Lapsilisiä korotettiin vuonna -94 ja silloin kolmilapsinen perhe sai sitä nykyrahaksi muutettuna reilusti päälle 500 e/kk. Tänä päivänä saman kokoinen perhe saa lapsilisää n. 300 e. Eli vuonna -94 perhe sai n. 200 e enemmän/kk. Tekee vuodessa 2400 e enemmän.
Vierailija kirjoitti:
23 päivä kun menee jouluruoka ja lahjaostoksille niin saa puoleen hintaan monet jutut
Viime vuonna ostin karanteenissa oleville sukulaisille ruuat hyvähän hintaan kun korona esti yhteisen joulunvieton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.
Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.
Lue ja kuuntele nyt hyvä ihminen uutisia. Historiaankin olisi ihan hyvä tutustua. Se sama naapurimaa, joka meillä on, pommittaa, tappaa raiskaa tuhoaa toisessa naapurimaassaan aivan samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin olet. Naapurimaansa miehiä, naisia, lapsia. Et kävisi kaupungilla syömässä, jos naapuri, johon hyökkäsivät olikin ollut Suomi.
Sinua tympii sodan keskelle joutuneiden auttaminen. Ota hyvän sään aikana pääsi pois sieltä, missä se nyt on.
Sanoo hän joka löysi sodan koronan jatkumoksi ettei tarvitse kohdata sitä omaa elämää.